מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
בייבי נינג'ה בניחוח דו-פעימתי
אופיר דואק
צילום: יצרן
אופנועים ספורטיביים דו-פעימתיים אינם מחזה נפוץ, לצערנו. עקב תקנות זיהום האוויר נכחדו צרצרי כביש מן העולם ולמעשה רק אפריליה ממשיכה להציע את ה-RS125 רייסר דו-פעימתי למשחיזנים שהוא אינו מקטגורית 50 הסמ"ק המוגבלת.
באסיה המצב שונה. מכיוון שתקנות זיהום האוויר מחמירות פחות, אם בכלל קימות, הרחובות שטופים באופנועים וקטנועים דו-פעימתיים כשלא רק כלים בסיסיים מוצעים שם אלא אפילו ספורטיביים קטנים. אחד מהאופנועים הללו הוא הקאוואסאקי נינג'ה 150RR שמוצע בשווקי אסיה מאז שנת 2008.
אל תתנו למראה הרזה והמיושן להטעות אתכם כי מתחת לפרינג ישנו מנוע דו-פעימתי מקורר מים המספק 30 כ"ס ב-10,500 סל"ד. כשהמשקל הכללי עומד על 125 ק"ג, פועל יוצא של מידות זעירות (בסיס גלגלים 1,300 מ"מ), יש כאן פוטנציאל ביצועיים לא רע. ה-150RR מכונה גם KRR מתבסס במקור על מיודענו ה-GPX250 שקדם לבייבי נינג'ה המוכר לנו כיום. המכלולים של הדרדק הדו-פעימתי צנועים למדי אך בהתחשב בכלים הבסיסים בשווקים האסיאתיים הם נראים מרשימים בהרבה.
כעת מגיעות תמונות ראשונות של מתיחת פנים אותה עובר הנינג'ה 150 לקראת החשיפה הרשמית שתיערך בעוד כחודש. השינוי הבולט לעין הוא זניחת מראה ראשית שנות ה-90', עם צמד פתחי הראם אייר המדומים בצידי הפנס, לטובת מסכה חדשה ופלסטיקה הדומה בעיצובה לנינג'ה 250 הזמין במקומותינו. מעבר לכך לא ידועים פרטים טכניים נוספים כרגע למעט העובדה שהמנוע הדו-פעימתי יעמוד בתקן זיהום האוויר יורו 2, מה שמבטיח שהנינג'ה 150 ישאר באסיה.
לפעמים ישנה תחושה שמי שקונה ג'וימקס 250 או ג'וירייד 200 או אקסייטינג וכן נפחי 300 סמ"ק, בעצם לא נותנים מעצמם מספיק בקטגוריית ה: עד 33 כ"ס. כי המג'יסטי, הפורסייט, הבורגמן והימאהות למינהם- כן מספקים הספק זה. ושם כאילו אין מגבלות רישוי. וכמובן ש 150 ייתפוס טוב יותר מ 125. מגיע להם שירד אצלם מונסון וצונאמי כמה פעמים בשנה, שיירטבו קצת עם הדו"פ.
כלומר מכוער
ל: קצת רמאי ורזה.
מתחיל בערמות שמשאירות הפרות בהודו על הכבישים. והעשן הכחלכל באגזוזו מתחרה עם עוד שניים שלושה מיליון מכוניות מלכלכות באסיה.
עדיף שישאר לתיאלנדים
אבל לפחות שם יש מגוון של כלים.. אצלנו יש מונופול
ולו רק כדי לשבור את השוק של האפריליה. קצת לתת מבחר במדינה הזאת