fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
אלבר טריומף מתחת ל-menu – אמצע 3
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
קריסטלינו קובית צד xi
מוטוטאץ דקר
אלבר טריומף קוביה עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
קוב 140 על 70
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC
דוקאטי קוביה שמאל
שרקו

רכיבה ראשונה: קוב 500X אדוונצ'ר במבחן דרכים

רכיבה ראשונה: קוב 500X אדוונצ'ר במבחן דרכים

כתב: אריק רוזנבלום | צילום: דניאל דהרי

שורה תחתונה: אדוונצ'ר נוח ונגיש – בגובהו, משקלו ומחירו – עם יכולות טובות בכביש ובשטח.

את מותג האופנועים הסיני Kove שהגיע לאחרונה לישראל מעטים הכירו לפני כן, בעיקר מי שעוקב אחרי תערוכות ומרוצים בינלאומיים החל לראות את השם הזה, שלא תמיד ברור איך הוגים אותו כהלכה (זה קוב, כמו טוב או רוב), צובר תאוצה עם כמה הישגים מרשימים.

אנחנו כבר לא מופתעים מהיכולות של היצרנים הסינים, מי שעדיין מופתע כנראה שבוי בקונספציה שאתר המכר הפופולרי עלי-אקספרס הוא מדגם מייצג לאיכות כל המוצרים העוזבים את הרפובליקה, אך זה לא המצב לאשורו וכשהסינים מכוונים לייצר דבר איכותי שנועד לשיווק עולמי הם יותר ממסוגלים לעשות זאת, כפי שאנחנו רואים בשנים האחרונות בשוק הרכב בכלל ובאופנועים בפרט. ולפני שתפנו לתגובות לספר לנו על חוויה רעה עם מוצר סיני נדגיש שכמו שאין ארץ הייצור מעידה על איכות נמוכה, היא גם לא מצביעה על איכות גבוהה – ותחת הכותרת Made in China יש מהכל.

מה שכן מפתיע, זה הזמן הקצר שלוקח ליצרנים האלו להגיע לתודעה העולמית, וכמו שזה נראה השם 'קוב' בדרכו להיות עוד אחד מהשמות המוכרים בעולם האופנועים, עם השתתפות באליפות העולם ב־SSP300 ואפילו ראלי דקאר, אין ספק שלשם בדיוק הם מכוונים.

למרות השאיפות הגבוהות האלו, המיוצגות נאמנה בדגמי הדגל של המותג, הפגישה הראשונה שלנו עם קוב בישראל היא עם דגם ה־500X העממי, אופנוע אדוונצ'ר שמכוון למגוון רחב של שימושים בידי מגוון רחב עוד יותר של רוכבים – החל ממתחילים ועד לבוגרים ומנוסים. כמובן שקצת התאכזבנו לגלות שאנחנו לא מקבלים את המפתחות לדגם ה־800 הגדול או לאופנוע הראלי 450, אבל נמתין בשמחה לבואם ארצה.

כאמור, קוב 500X הוא מושא המבחן, אחד משני הדגמים הראשונים של המותג שהגיעו לישראל, שמצטרף לקטגוריה עמוסה בכלים מקבילים דומים מאוד – רובם מיוצרים כמוהו בסין, כמה מהם חולקים איתו את אותו מנוע בדיוק או גרסה מסוימת שלו, הנתונים נעים על אותו הציר וההבדל העיקרי בינם לבינו הוא בנתון המשקל המוצהר העומד פה על 178 ק"ג, המתלים שמתכווננים באופן מלא והצעה ייחודית של היבואנית הכוללת אחריות מורחבת עד 6 שנים, מכר עתידי במחיר מחירון, תנאי אספקת חלפים ושירות מיוחד ואירועים מסובסדים, זאת בתוספת תשלום חד פעמית במעמד הרכישה.

הוא נראה גדול וגבוה, חששנו קצת בעת שהנפנו מעליו רגל האם נוכל להגיע לרצפה בקלות או שרגלינו הממוצעות באורכן לא ארוכות דיין, אך מיד כשהישבן פוגש במושב בגובה 820 מ"מ דעתנו נחה ושתי כפות רגלינו מונחות במלואן על הקרקע, גם חבר המערכת הנמוך ביותר בגובה 1.60 מטר הרגיש עליו נוח ובשליטה, מיד הניע ונסע בלי שמץ של חשש איך יעצור עם הגובה והמשקל – לראשונה, אולי אי פעם, או לפחות בשנים האחרונות – על אופנוע אדוונצ'ר. זה כנראה אחד מהיתרונות המובהקים שלו, בהתאמתו למגוון גדול מאוד של רוכבים, גדולים וקטנים, יום יומיים או טיילני סופ"ש, חובבי כביש או שבילים.

למרות הידידותיות לנמוכים הוא לא צפוף – עם אורך כללי של 2,150 מ"מ ובסיס גלגלים בן 1,460 מ"מ – יש לו מושב די מרווח, הוא קל מאוד גם בתנועה וגם בתחושה בעת תמרון על הקלאץ' במהירות נמוכה, והכידון צר מספיק כדי לעבור בקלות בין המכוניות – אבל לא צר מדי עד לחוסר נוחות או פגיעה בהיגוי. המראות נוחות לשימוש, ומיגון הרוח טוב ברכיבה במהירויות נמוכות עד חוקיות. סט המיגונים – הכולל מגן גחון, מגני מנוע ופיירינג ומגני ידיים סגורים – לא כולל חלקים בולטים כמו בחלק ממתחריו והם לא מונעים מאיתנו לנוע בזריזות בתוך עומס התנועה העירוני. ברכיבה בתוך העיר, במהירויות עירוניות זהירות, המנוע מרגיש גמיש ומדויק, הגיר חלק ורך ומנוף המצמד הקל מאוד למשיכה – שמרגיש כמעט כאילו הוא לא מחובר – מסייע לתחושת קלילות התפעול.

המנוע הזה מרגיש מוכר, ולא סתם – זאת שוב גרסה מקומית של מנוע ה־CB500X הישן, טווין מקבילי מקורר נוזל עם גל-זיזים עליון כפול ו־8 שסתומים, בנפח 471 סמ"ק, המייצר הספק של 47 כ"ס ב־8,500 סל"ד ומומנט של 4.3 קג"מ ב־7,500 סל"ד. יש לו די והותר כוח בעיר, הוא גמיש ועם הילוכים קצרים – שעוברים חלק – ויש לו כל הזמן כוח זמין.

מחוץ לעיר אנחנו מגלים שההילוכים הגבוהים בעלי יחס הפחתה די דומה, מה שכמעט ומייתר את השימוש בהילוך השישי, כשבהילוך חמישי הוא נוסע בכמעט אותה מהירות, עם קצת יותר סל"ד אבל קצת יותר רזרבה לתאוצה, גם כשהמהירות יורדת. הוא לא אוהב לחיות בסל"ד גבוה מדי ונעים לשייט איתו לאורך זמן במהירות של עד 120 קמ"ש, עם ויברציות קלות בעיקר באזור המושב שלא מפריעות ברכיבה, וכמובן מתגברות ככל שהמהירות עולה. המנוע גם די חסכוני, עם כ־30 ק"מ לליטר ברכיבה יחסית רגועה המשלבת תוואי עירוני, בינעירוני ושבילים. החסכוניות הזאת יחד עם מיכל דלק גדול בנפח 20 ליטר מניבה כ־600 ק"מ של טווח רכיבה על מיכל אחד.

ההיגוי שלו זריז ומדויק ומקנה ביטחון מהרגע הראשון. בקצוות שלדת האלומיניום מותקנים מתלי KYB בעלי כיוונון מלא, שעובדים מעולה על אספלט איכותי, ובעלי עבודת שיכוך טובה בעיר רצופת הבורות והשיבושים – מרגישים את עבודתם בסינון מה יגיע אלינו, באיזו צורה ומידה – אבל מפתיעים בעיקר בשטח, אז הם ממש עובדים ומגהצים, עם מהלך גלגלים של 195 מ"מ מקדימה ו־200 מ"מ מאחור ומרווח גחון של 210 מ"מ, הרגשנו ביטחון רב בכל שלב, גם בעיר, גם בכבישים מהירים או מפותלים אבל גם בשטח – שכמובן הורכב משבילים ואתגרים קלים המתאימים לאופנוע. כסטנדרט מגיע הקוב 500X עם גלגלי שפיצים טיובלס בקוטר 19 אינץ' מקדימה ו־17 אינץ' מאחור וצמיגי מצלר טורנס המיועדים בעיקר לכביש.

תנוחת הרכיבה נוחה מאוד, למרות שהאופנוע נמוך אין תחושה שאנחנו טובעים בתוך האופנוע, מנח הידיים טבעי ולא גבוה, רחוק או נמוך מדי ואפילו הכפתורים קלים לתפעול וממוקמים נכונה. רכיבה בעמידה נוחה גם היא וניתן לחבוק את המיכל עם הרגליים, הכידון גבוה מספיק בשביל לא להתכופף אליו ומהרגליות ניתן להסיר את הגומי כדי לשפר אחיזה עם מגפיים. זה אולי ישמע זניח, אבל אהבנו גם את ג'ק הצד – שנראה חסון ומעוצב.

בתחילת הרכיבה, הבלמים של ניסין – שני דיסקים 300 מ"מ וקליפר דו-בוכנתי מקדימה, דיסק 240 מ"מ וכמובן מערכת ABS – הרגישו קצת חלשים וקהים, אך זה חלף במהרה ככל שצברנו ק"מ, ובסוף המבחן נהננו מרגישות טובה ועוצמה מספקת מקדימה ומאחור. ברכיבה בהרכבה האופנוע שומר על התנהגות די דומה, למורכב יש מרווח מחייה מספק וכל מי שהורכב דיווח על מושב ותנוחה נוחים, שמח על קיומן של הידיות ויכל לנוע בחופשיות על המושב.

בשני מקומות רואים את הרצון לספק עלות נמוכה יותר מגיע לידי ביטוי, בהיעדר צג טכנולוגי מתקדם עם שלל נתונים, קישוריות ומצבי תצוגה – במקומו יש מולנו לוח מחוונים משולב אנלוגי ודיגיטלי המציג מידע בסיסי וחשוב, ואנחנו מעדיפים אחד שכזה על פני צג TFT זול או את התוספת במחיר שכרוכה בהתקנת אחד איכותי – וגם במפתח הסטנדרטי במקום מערכות ה־Keyless הפופולריות כיום. יש לו תאורת LED שעושה עבודה מצוינת כשיורד החושך, איכות הגימור וההרכבה טובות והוא עשוי ברובו מחומרים איכותיים ונעימים למגע שלא מרגישים זולים.

מחירו של הקוב 500X עומד על 43,770 ₪, כשחבילת ה־KOVE 360 עולה עוד 4,500 ₪. הוא הזול ביותר בקטגוריה שלו – למעט ה־SRT550 של QJMOTOR, שעולה כ־4,000 ₪ פחות אבל לא מגיע עם גלגלי שפיצים – וכשמסתכלים על הביצועים שהקוב מציע בכביש ובשטח, הידידותיות וקלות התפעול, בהשוואה למחירו התחרותי – אין ספק שהוא מקיים את רוב ההבטחות של המותג הצעיר, שרוצה להיות מבין הראשונים מסוגו לשאת את התואר "Made in China" בגאווה.

    מעוניינים ברכיבת מבחן?
    logo moto

    לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
    לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

    תעודת זהות

     

    KOVE 500X Adventure

     

    מחיר: 43,770 ₪

     

    דרגת רישיון: A1

     

    אחריות: שנתיים או 30,000 ק"מ

     

    נתונים טכניים

     

    מנוע: טווין מקבילי מקורר נוזל, עם גל-זיזים עליון כפול ו־8 שסתומים

     

    נפח: 471 סמ"ק

     

    הספק: 47 כ"ס ב־8,500 סל"ד

     

    מומנט: 4.3 קג"מ ב־7,500 סל"ד

     

    מתלים: מזלג KYB הפוך בקוטר 41 מ"מ מקדימה עם כיוונון מלא ומהלך של 195 מ"מ, מאחור בולם KYB יחיד עם כיוונון מלא ומהלך של 200 מ"מ

     

    בלמים: צמד דיסקים בקוטר 300 מ"מ וקליפר דו-בוכנתי מקדימה, דיסק בקוטר 240 מ"מ וקליפר חד-בוכנתי מאחור, מערכת ABS

     

    מידות צמיגים: ק' 110/80-19, א' 150/70-17, מצלר טורנס

     

    מידות כלליות: אורך 2,150 מ"מ, רוחב 910 מ"מ, גובה 1,450 מ"מ

     

    גובה מושב: 820 מ"מ

     

    מרווח גחון: 210 מ"מ

     

    בסיס גלגלים: 1,460 מ"מ

     

    משקל רטוב: 178 ק"ג

     

    נפח מיכל דלק: 20 ליטר

     

    4 תגובות ל רכיבה ראשונה: קוב 500X אדוונצ'ר במבחן דרכים

    1. לא הבנתי מזה התוספת של 4500 על מה משלמים רק על הרחבת האחריות ל-6 שנים או שיש עוד מקבלים במחיר הזה גם טיפולים שוטפים לתקופה מסוימת.גם לא צויין מרווח הטיפולים או עלות הטיפולים

    2. יש זולים ממנו שלqj עם אותו מנוע ב36900שקל,נכון בלי שפיצים בגלגלים,אבל מי צריך אותם,כדי לעבור את הפקקים,אם היה מתומכר ב38900 היה שובר שוויון.

    3. אם האחריות תהיה כלולה במחיר, זאת אופציה עבורי. מה לעשות? נכוויתי כבר מסיני אחד וכדי לעבור לשני, רק מחיר עם אחריות יעשה לי זאת. אחרת, כנראה qj שאכן זול בהרבה או טריומף שקטן ממנו אך סוחב היסטוריה מפוארת ומגיע עם בקרת אחיזה למיטב הבנתי וגז אל חוטי ואם אני לא טועה גם סליפר קלאץ. היה יכול להיות גם רויל אנפילד אבל משהו שם לא מרגיש לי נעים באולם מכירות בתל אביב.

    4. אם כבר האופנועים נראים אותו דבר כמו אחרים, לפחות במשהו תשפרו, למשל ונטיל זוויתי, במיוחד כשיש שפיצים וקשה מאוד להכניס את ידית מילוי האויר. נו באמת, זה בסיסי!

    תגובות

    עופר אבניר מגדל ימין
    קוב מגדל kove