fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70

מבחן דרכים: לונג'יה XDV250

מבחן דרכים: לונג'יה XDV250

כתב: אריק רוזנבלום | בוחנים: עמית משיח, אריק רוזנבלום | צילום: דניאל דהרי

שורה תחתונה: נראה פגז, מהנה בעיר, מצויד במנוע נהדר, לא זול – אבל מאובזר כראוי.

הצעקה האחרונה בתחום הקטנועים היא קטנועי קרוסאובר, על הנייר ובחלק מהמקרים מדובר למעשה בטריק שיווקי שמאפשר ליצרנים לזכות בממריץ מכירות בלי השקעה רבה, בעוד אנחנו כרוכבים נהנים מזריקה של צבע ואופי למה שנתפס בעיני רבים ככלי אפרורי משעמם שמיועד להתניידות יעילה במרחב העירוני. בראשית ימי הסקוטר היה מגוון עצום של קטנועים, מהמון יצרנים ובהרבה נפחים, ולכל אחד היה 'שטיק' משלו, עיצוב מוזר ומיוחד, גימיק טכנולוגי-מכני, התנהגות כביש איכותית או יכולת שבילים קלה – כל אלו אפיינו את ימי הבראשית של מצויידי הווריאטור, אי שם בסוף שנות ה־80 ותחילת שנות ה־90.

מאז האפיר עולם הקטנועים והתייעל, ומגוון הדגמים הפך דומה עד זהה. חדוות הדו"פ נעלמה אי שם לפני יותר מעשור, עם הימכרו של קטנוע ה־50 סמ"ק האחרון בישראל. לצד הדעיכה הזו התחשה צמיחה אדירה בחלקה העליון של הקטגוריה ומקסי-סקוטרים הופיעו ושגשגו, שוק שנשלט ביד רמה ע"י הטימקס הספורטיבי-כבישי ורק לאחרונה החל להתמלא במתחרים אמיתיים בזכות כניסתו של אחד הונדה X-ADV שגם היה הראשון לקבע את הקרוסאובריות כטרנד החדש בעולם הקטנועים.

אחרי אותו מקסי-אדוונצ'ר-סקוטר החלו להופיע קטנועים "פסאודו-שימושיים" שאצלנו מקבלים את הכינוי היותר מחמיא "קטנועי קרוסאובר". ב.מ.וו, קימקו, הונדה ואפילו אפריליה הספיקו כבר להציג נציגים לקטגוריה, וכעת תורה של לונג'יה הסינית להנחית את המתחרה שלה בשוק הישראלי. הלונג'יה XDV250 הוא קטנוע קרוסאובר קטן מימדים, בעל עיצוב מוקפד המשדר הרפתקנות יתרה, עם גרפיקה צבעונית יפה ומושכת את העין.

ה־XDV250 יוצא דופן בקטגוריית קטנועי הקרוסאובר הממשיכה להתרחב, וכוללת בעיקר כלים בנפח גדול יותר, הוא מצויד במנוע סינגל, מקורר נוזל עם 4 שסתומים, בנפח 244 סמ"ק המייצר הספק של 24 כ"ס ב־8,500 סל"ד ומומנט של 2.2 קג"מ ב־6,500 סל"ד, מקורו של המנוע בדגמי פיאג'ו רבים, ביניהם הווספה GTS250, והוא מיוצר ע"י זונגשיין-פיאג'ו. אם ההספק לא נשמע גבוה במיוחד דעו שזה משודך לקטנוע די קטן השוקל פחות מ־170 ק"ג עם מיכל דלק מלא ב־13.5 ליטר.

ל־XDV יש תאורת LED מלאה, לוח מחוונים עם צג LCD צבעוני ומלא מידע בגודל 5 אינץ', התנעה ללא מפתח, ידיות מחוממות, חיישני לחץ אוויר בגלגלים, מיגון גחון וצד, מגן רוח מתכוונן, שקע טעינה 12V ומקום לקסדה מלאה מתחת למושב. כאופציה ניתן להרכיב גם פנסי ערפל מובנים, ארגז עליון וארגזי צד. המושב המדורג בגובה די נגיש של 800 מ"מ, מולו ניצב כידון רחב וחשוף שאפילו ניתן לכיוון או החלפה – כמו על אופנוע. בחלקה העליון, תנוחת הרכיבה טבעית ונוחה, מאפשרת תמרון קל ומרווח מחייה, אך בחלקה התחתון, מדרסי הרגליים צפופים יותר בתחושה אך זו משתפרת בהנחת הרגליים על החלק הקדמי העליון. מתחת למושב תיכנס קסדה מלאה, עם דיבורית, ותשאיר מקום לכפפות וארנק.

המנוע אכן מוכר ודומה, כבר בהתנעה צלילו מזכיר את אחד מהקטנועים המצליחים בשוק הישראלי שלצערנו כבר לא מיוצר, ה־X-Evo 250, והלונג'יה מרגיש חי ונמרץ. הבחירה של מוטו 24 לייבא לישראל דווקא את גרסת ה־250 ולא את ה־300 החזקה יותר היא מדרגות ביטוח החובה הלא-הגיוניות לאופנועים בישראל, שהופכות את ההבדל הקטן בנפח להבדל גדול בארנק. ואם כבר ארנק, אז ניתן לציין כאן את מחירו של ה־XDV250, העומד על 29,900 ₪, מעט יקר ביחס למתחרים הממש-לא-ישירים, אם כי מדובר כאן בקטנוע מאובזר בכבדות.

כבר ברמזור הראשון אנחנו נשאלים האם מדובר בהונדה, בדגם קטן יותר של ה־X-ADV והאם זה ה־ADV150 של הונדה, הוכחה נוספת למקור ההשראה של ה־XDV ושאלה שנשאלנו שוב ושוב במהלך המבחן. קטנוע המבחן הנאה בעל הגרפיקה הצעקנית בכחול וירוק (או אולי צהוב זרחני?) מושך הרבה תשומת לב, ובעיננו, בכל הנוגע להעברת המסר שמדובר בקטנוע המתיימר להיות דו-שימושי, עם חלקי המתכת והקווים החדים, נעשתה כאן עבודה טובה.

אופיו האהוב של מנוע ה־250 נותר גם תחת השרביט של זונגשיין-פיאג'ו וה־XDV יוצא מהמקום ומאיץ בזריזות מופתית, זאת בזכות וריאטור נהדר עם חיבור כמעט מיידי ועבודה חלקה השומרת אותו בסל"ד גבוה יחסית, לטובת תאוצות ביניים משופרות. בעיר זה כיף גדול וה־XDV הוא טיל בין רמזורי מלא חיים, ששומר על תאוצה לינארית וחזקה עד ל־120 קמ"ש, שם הוא מתמתן וממשיך בזהירות עד לכ־135 קמ"ש מירביים. את מיגון הרוח כיוונו לדרגה הגבוהה, שם הוא יעיל מאוד גם במהירויות גבוהות.

הלונג'יה צולח בקלילות את התנועה הכבדה בעיר. עם אורך כללי של 1,940 מ"מ ורוחב של 780 מ"מ, בשילוב בסיס הגלגלים הקצר באורך 1,390 מ"מ, מדובר בקטנוע דינמי למדי שמסוגל להגיע עד לקדמת קו העצירה גם כשהתנועה צפופה מאוד. למרות הפוזה של האדוונצ'ר הגבוה, ניתן להניח בקלות 2 כפות רגליים יציבות על הקרקע. גם הישיבה עליו נוחה, עם כיסא מרופד טוב. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 30 קמ"ל, אך במהלך המבחן לא הגענו לתוצאה קרובה, אם כי אנחנו לא דוגמה טובה, בטח לא בענייני חיסכון בדלק…

ה־XDV מתאים ונועד בעיקר לרכיבה בגבולות העיר, אולם כמו בכל מבחן במוטו, בנחישות שלנו הוא הגיע בגבורה גם ליעדים רחוקים מחוץ לעיר, לקחנו אותו לכבישים מהירים בשאיפה למצוא פיסת קרקע לא סלולה שתסייע לנו להבין האם סטייל האדוונצ'ר הוא רק גימיק. על הכביש המהיר הוא שומר על יציבות טובה, הכידון הרחב והגבוה מספק שליטה מצוינת ושדה ראיה רחב, הקטנוע שש אלי פניה ונותר יציב בקו שנבחר, מאיץ היטב, ובאופן כללי מתמסר לכל מה שביקשנו ממנו. מלפנים מותקן מזלג הפוך בקוטר 38 מ"מ ומאחור צמד בולמי גז, כולם מתוצרת KYB ומספקים מהלך גלגל של 90 מ"מ. המתלים מרגישים איכותיים למדי אך נוקשים, אולי קצת יותר מדי.

מערכת הבלימה של הלונג'יה, מתוצרת J.Juan, בעלת דיסק יחיד בקוטר 240 מ"מ וקליפר רדיאלי דו-בוכנתי מקדימה ודיסק בקוטר 220 מ"מ מאחור, מגובה גם במערכת ABS הניתנת לניתוק, ומספקת עוצמת בלימה מספקת בכל שלב. המורכב והמורכבת לא התלוננו על צפיפות או על תחושת חוסר ביטחון, אלא על המתלה האחורי, שגם אחרי כיוונון עומס הקפיץ, נסגר מהר. באופן כללי ובהרכבה במיוחד מומלץ לברוח מבורות קשוחים, אם כי את פסי ההאטה הוא מקבל בסבר פנים יפות. על הגלגלים היצוקים בקוטר 13 אינץ' מותקנים צמיגי טיובלס בעלי פרופיל דו-שימושי במידות 110/70-13 מקדימה ו־130/70-13 מאחור.

עם הצמיגים שהוא נועל והמראה המחייב, רכבנו איתו גם על גבי שבילים לא סלולים, ברכיבות לא מאומצות מדי, לא רק כדי לחזור עם גלריה מכובדת, אלא גם כדי לבחון האם ישנן יכולות שטח או שמא מדובר גימיק בלבד. כאן, בשבילי העפר זרועי המהמורות, המשולבים באספלט ישן ומתפורר עם חול וחצץ, נוקשות המתלים לא הייתה בעיה וה־XDV הרגיש בטוח ויציב, ועם יד יציבה על המצערת הוא מצליח גם לנענע את זנבו.

יש לו יכולת מסוימת – אם כי די מוגבלת – ברכיבה בשטח, ואנחנו לא בטוחים האם היא עולה על זו של קטנוע סטנדרטי או שמא מדובר באפקט פלצבו שמשרה העיצוב, או שכל זה מושפע מהצמיגים או ממרווח הגחון של 160 מ"מ. בכל מקרה – הוא הביא אותנו לרדת מהאספלט ולהשתובב בשבילים, וזו המטרה של הקטגוריה הטרנדית החדשה הזו – לצאת וליהנות עם הקטנוע, ולא להיות מוגבלים להתניידות יום יומית מונוטונית ואפורה. תראו אותו, הוא ממש לא אפור.

    מעוניינים ברכיבת מבחן?
    logo moto

    תעודת זהות

     

    Longjia XDV250

     

    מחיר: 29,900 ₪

     

    דרגת רישיון: A1

     

    אחריות: שנתיים או 24,000 ק"מ

     

    נתונים טכניים

    מנוע: חד-צילינדר, מקורר נוזל, 4 שסתומים

     

    נפח: 244 סמ"ק

     

    הספק: 24 כ"ס ב־8,500 סל"ד

     

    מומנט: 2.2 קג"מ ב־6,500 סל"ד

     

    מתלים: מזלג הפוך בקוטר 38 מ"מ, מתוצרת KYB, עם מהלך של 90 מ"מ וללא אפשרויות כיוונון מקדימה. צמד בולמי גז, תוצרת KYB, עם מהלך של 90 מ"מ וכיוונון עומס קפיץ מאחור

     

    בלמים: דיסק יחיד בקוטר 240 מ"מ קליפר רדיאלי דו-בוכנתי מקדימה. דיסק בקוטר 220 מ"מ מאחור. מערכת ABS ניתנת לניתוק

     

    מידות צמיגים: ק' 110/70-13, א' 130/70-13

     

    מידות כלליות: אורך 1,940 מ"מ, רוחב 780 מ"מ, גובה 1,270 מ"מ

     

    גובה מושב: 800 מ"מ

     

    מרווח גחון: 160 מ"מ

     

    בסיס גלגלים: 1,390 מ"מ,

     

    משקל רטוב: 168 ק"ג

     

    נפח מיכל דלק: 13.5 ליטר

     

    6 תגובות ל מבחן דרכים: לונג'יה XDV250

    1. ניסיתי אותו, קטנוע חמוד וזריז, בסוף קניתי כלי יותר סחיר שזה כנראה החסרון שלו

      • נראה מעולה ואכותי מאחל שיתפוס בשוק וואלה בתור אחד
        שרוכב נראה לי שאלך לכיוון זה

        • רצוי לרשום מחירים וצילומים לאבעזרים מקוריים כמו ארגזי צד שנדיר למצא בארץ ופרטים על טיפולים.

    2. קשקשנים גם יקר ובמכירה מחיר יורד לטוטאלוס מינוס תוסיפו עוד קצת ותקחו קוראני עף בטיל במכירה

    תגובות

    עופר אבניר מגדל ימין
    הונדה מגדל שמאל