fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC

מבחן דרכים: קימקו DT X360 בהשקה מקומית

מבחן דרכים: קימקו DT X360 בהשקה מקומית

כתב: אריק רוזנבלום | צילום: דניאל דהרי

שורה תחתונה: כן, הוא נע בשטח בצורה טובה יותר מקטנוע מנהלים סטנדרטי, אבל זה לא כל מה שהוא יודע לעשות – ה־DT X360 הוא למעשה גרסה משודרגת ומפנקת לדאונטאון הרגיל, ששווה את התוספת במחיר.

באיזה רכב אתם נוהגים? אם קניתם אותו בשנים האחרונות סביר להניח שהוא עונה על ההגדרה הרחבה "ג'יפון", הכוללת בעיקר רכבים משפחתיים גבוהים, מנופחים ונטולי יכולות שטח אמיתיות, למען האמת, גם אם היו להם יכולות שטח מסוימות, כמה מבעליהם היו מנצלים אותן מעבר לשביל עפר מזדמן בטיול בצפון או לדרום אדום?

המגמה הזו שהופכת כל מכונית משפחתית ל־SUV לא חדשה בתחום הרכב, אבל בדו-גלגלי מדובר בטרנד טרי ולוהט. תכירו את קטנועי הקרוסאובר, למרות שהיצרנים יכנו אותם לרוב 'אדוונצ'רים', אנחנו לא מרבים להשתמש בתואר הזה. על הנייר מדובר בשינוי קל, הבסיס הוא קטנוע מנהלים מוצלח ומוכר, העיצוב עובר עדכון מקיף להתאים לרוח ההרפתקנות החדשה, חלק מהמכלולים מותאמים ליעוד החדש, והנה נולד לו קטנוע עם רצון לקחת את רוכבו מעבר לכבישים הסלולים.

אך כמו במכוניות, גם כאן היצרנים לא לוקחים את זה לקצה, לא מדובר בקטנועים שיחצו מדבריות בקלות של אופנוע ראלי או יקפצו באוויר כמו אופנוע מוטוקרוס. מעטפת הביצועים שלהם מוסיפה לכל מה שרגיל גם קצת יותר תחושת ביטחון על שבילים לא-סלולים, עליהם הם ינועו יותר בקלות וגם יגיעו למקומות מעט יותר רחוקים לעומת אחיהם 'הרגילים', אבל שם בערך נגמרת ההרפתקנות, כמובן שאמיצי לכת ומשוחחרי ברגים יוכלו לעשות איתם ניסים ונפלאות, אבל זה כבר מעבר לשימוש סביר במכונה.

ההזדמנות לפגוש אחד כזה, שינסה להראות לנו שלא מדובר בטרנד חולף וקוריוז עיצובי בלבד, הגיעה בהשקתו המקומית של ה־DT X360 של קימקו, כפי שכבר הבנתם בכותרת. שמו בנוי מה־D וה־T של הדאון והטאון, המוכר לנו כבר כעשור וזוכה להצלחה מרשימה בשוק הישראלי, ה־X מגיע מהקרוס של האובר או מהאקס של הטרים, תלוי את מי שואלים, וה־360 הוא כנראה גחמה של מחלקת השיווק המנסה לרמוז על מעטפת שימושיות של 360 מעלות, כי כמו אחיו מהעיר התחתית גם הוא בעל מנוע בנפח 321 סמ"ק.

ההבדלים בינו לבין הדאונטאון הוותיק, שימשיך להיות משווק לצידו של האח הצעיר, נוגעים בעיקר בעיצוב הרענן, תנוחת רכיבה מעט שונה עם כידון רחב ו־20 מ"מ נוספים במהלך הגלגל הקדמי. מעבר לכך הרוב דומה, כשמערכת Keyless, צג לוח מחוונים חדש ועוד כמה תופינים הם בונוס נחמד. המנוע המוכר מייצר הספק של 28.5 כ"ס ב־7,250 סל"ד ומומנט של 3 קג"מ ב־5,750 סל"ד. הצמיגים הקובייתיים, במידות 120/80-14 מקדימה ו־150/70-13 מאחור, מותקנים על חישוקים יצוקים קלים יותר, כשהמשקל הרטוב עומד על 194 ק"ג. למרות תנוחת רכיבה יותר 'קרבית', גובה המושב עומד על 800 מ"מ בלבד, 10 מ"מ פחות מהדאונטאון, ובמידותיו הכלליות ה־DT X360 קצר יותר, עם 2,165 מ"מ, רחב יותר, עם 780 מ"מ, ונמוך יותר, עם 1,290 מ"מ, אך זה האחרון נובע מהמשקף הקצר. בסיס הגלגלים באורך 1,545 מ"מ, מיכל הדלק בנפח 12.5 ליטר ומערכת הבלימה עם דיסק יחיד בקוטר 260 מ"מ מקדימה ודיסק בקוטר 220 מ"מ מאחור. לבסוף שני הנתונים החשובים ביותר ליעודו החדש הם מהלך הגלגלים שעומד על 110 מ"מ מקדימה ו־100 מ"מ מאחור ומערכת בקרת אחיזה שלעומת ה־ABS ניתנת לביטול.

בכל הנוגע לעיצובו, ה־DT X360 עושה עבודה נהדרת בתחושת הקרביות והמוכנות למשימת כיבושי שבילים, עם המקור הרחב והקצר בחזית, המשקף הצף מקדימה והגרפיקה המשדרת וויב אקסטרימי. ולכל זה אפשר להוסיף את המסלול שנבחר להשקה באזור זכרון יעקב, בואכה הר חורשן, קצת עיר, קצת מהיר, ואז עליה על שביל בהיר. כל זה גורם לנו לנסות לבדוק את ההבטחה של ה־DT X360 ליכולות שטח משופרות בהשוואה לקטנוע מנהלים רגיל, ואנחנו מנתקים את בקרת האחיזה, מכוונים אלינו את הצלם, נושאים תפילה בלב ומשחררים את הפחד להיות הראשונים שמרסקים את הקטנוע הזה בארץ.

מעברי מים, רצפי בורות ובאמפים ואפילו קצת סחיפות זנב שמרגישות נשלטות ונסבלות ומעלות חיוך בתוך הקסדה, הצמיגים עושים עבודה נהדרת ומעלים את רמת הביטחון ואנחנו מניחים שגם האסקטרה מהלך מקדימה מונע מאיתנו לפגוש את הנהלת עופר אבניר לשיחת נזיפה. תחילה עוד התלבטנו האם ה־DT X360 באמת מבצע את המשימות האלו בקלות רבה יותר מקטנוע מנהלים סטנדרטי או שזה פשוט הכלי הראשון שגורם לנו להרגיש בנוח לעשות כאלו דברים, אך לבסוף, ואחרי שחטפנו את הקטנוע לעוד יום של רכיבה בתום ההשקה, אנחנו מאמינים שה־DT X360 באמת מציע יכולת שטח משופרת, הוא לא יצלח מדבריות, אבל כן יקח את רוכבו למקומות מבודדים בתחושת ביטחון וקלות יחסית.

כפי שאמרנו בתחילת המבחן, כמו במכוניות הקרוסאובר, גם בקטנועי הקטגוריה המתפתחת, כנראה שלא יהיה שימוש נרחב בשטח, אז מה ה־DT X360 מציע בעיר ובכביש המהיר ואיך זה בהשוואה לאחיו ולתוספת המחיר? באופן מפתיע, למרות ייעודו ההרפתקני מושבו של ה־DT X360 נמוך ב־10 מ"מ מאחיו הוותיק, אך זה לא גורע מנוחותו, למעשה ה־DT X360 היה ברובו נוח יותר, כשהמושב הקשיח והרחב ומרגיש 'מלא' יותר, עם חופש תנועה אדיר, עליו אחראית בין היתר גם תנוחת הרכיבה והנדסת המדרכים, שמאפשרים להניח את הרגליים רחוק קדימה, גבוה או נמוך, או ממש מתחת לתחת, חבר לרכיבה שבורך בגובה הנושק ל־2 מטרים דיווח שמצא הרבה מקום לרגליו הארוכות, מבלי שהן יפגשו את הכידון או המעטפת – ממש לא טריוויאלי בקטנוע. כל זה הופך ליתרון גדול ברכיבה ארוכה על הכביש המהיר, כשניתן לשנות ולרענן את מיקום הרגליים והגוף על הקטנוע כדי להזרים דם ולהמשיך לרכב בנוחות עוד ק"מ רבים. מעבר לעמידה בשטח נעשה יחסית בקלות, אם כי זה לא מרגיש טבעי.

את המנוע הזה אנחנו כבר מכירים, או לפחות כך חשבנו לפני שהנענו את הקטנוע, הוא מרגיש חזק וגמיש, עם וריאטור נהדר שמאפשר לו לצאת במהרה מהמקום ולצבור מהירות בקצב מעולה, עבודת המצערת גם היא מדויקת ומרגישה מלוטשת למדי, והקטנוע מאיץ בקלות עד למהירות השיוט הנעימה, שנמצאת באזור ה־125 קמ"ש, וממשיך באותו האופן עד למהירות הסופית שנמצאת אי שם באזור ה־150 קמ"ש, אך מיגון הרוח הבסיסי הופך את הדרך לשם לפחות נעימה, לא משהו שמשקף מעט יותר גבוה לא יוכל לסדר, אם כי היינו ממש שמחים לאחד מתכוונן, כמיטב אופנת הקטגוריה. ההפתעה מגיעה מגזרת הצליל, קימקו עשתה אי-אילו שינויים במפלט ואנחנו מודים לה על צליל הסינגל העמוק והכמעט 'דו"שי' בו בורך ה־DT X.

בכל הנוגע לעצירה, ה־DT X מצויד במכלולים איכותיים בכל הנוגע לעוצמת הבלימה והרגש שהיא מעבירה, כשהאטה משמעותית מתחילה כבר באצבע אחת על המנוף וממשיכה ומתעצמת לכדי עצירה מלאה עם הידוק האחיזה על המנוף. את ה־ABS לא ניתן לנתק, גם לא בשטח, ולמרות יעילות המערכת במהלך המבחן, עדיין נמליץ לעשות שימוש מתון בבלם הקדמי ברכיבת שטח. מתליו של ה־DT X מכויילים על הצד היותר קשיח, אך זה מתקבל בברכה הודות לפידבק נהדר בין הרוכב למה שמתרחש תחת גלגליו, 'ספורטיבי' היא לא המילה הנכונה להגדיר את יכולותיו המפתיעות של ה־DT X בכל הנוגע לפיתולים מהירים והשתחלות בערים, אך הוא ללא ספק דינמי למדי ויש להניח שאם סט הצמיגים הבא יהיה כזה שמוותר על הקוביות נראה שיפור נוסף בתחום. התוספת במהלך המתלים מפנקת בעוד קצת שיכוך לבורות ופסי האטה בעיר, ובשיבושים הקטנים יותר מטפלים הצמיגים הקובייתיים, שמפתיעים ברמת האחיזה על האספלט, פח ומשובח כאחד.

בין אם בכוונתכם לאתגר את ה־DT X360 ברכיבות שטח מזדמנות ובין אם אתגריו הרבים יכללו בעיקר טיפוס מדרכות וצליחת התנועה הצפופה בעיר, בשילוב נסיעות בינעירוניות ארוכות, ה־DT X360 אוחז ביתרונות רבים על קטנוע מנהלים סטנדרטי, ובתוספת של 3,000 ₪ לעומת הדאונטאון הוותיק הוא מרגיש כמו גרסת 'אורבן' צעירה ומודרנית, פחות אפורה אך יעילה באותה מידה, ומפנק ביכולת שטח מסוימת, מעט שיפורים טכנולוגיים, לוק רענן ואקסטרימי בעל צבעים נועזים, אם כי איכות הגימור לא מהטובות ביותר שראינו, הוא מסובב מבטים ומעורר שאלות, אבל מתחת למעטה 'הלא-אפור' הוא שומר על השימושיות 'האפורה', עם מקום אחסון גדול מתחת למושב, המתאים לקסדה מלאה ועוד אחת 3/4, יש לו שני שקעי טעינה USB – אחד בתא מקדימה ואחד נוסף על הכידון, ומכיוון שחטפנו את הקטנוע ועוד כמה ימי רכיבה, הספקנו גם לבחון את תנאי המורכב – ושם לא נמצאו תלונות.

הוא מהנה מאוד, 'ביחס לקטנוע', אנחנו כל הזמן מתעקשים להזכיר לעצמנו, כאילו מישהו יקרא את המילה 'מהנה' במבחן הזה ויחשוב שבחנו אופנוע מוטו3, אבל ככה זה בתחום הקרוסאובר, המילה ג'יפ מקבלת סיומת 'ון' קטון ליצירת המילה ג'יפון, אנחנו נמנעים מלקרוא לסגמנט החדש הזה בקטנועים 'אדוונצ'ר' ומשתמשים במילה שעוברת חלק יותר בגרון – קרוסאובר. אבל קימקו, כמו יצרניות נוספות, לא הפגינה את הגישה הזהירה הזו ועשתה מהלך, יצרה משהו שהיא מגדירה כקטנוע אדוונצ'ר, והפכה מוצר יעיל ואפור למהנה וצבעוני, מבלי להתעסק במה יגידו אזובי קירות הפייסבוק, תוך כדי שהיא שומרת על כל התכונות שהופכות אותו למוצלח. מי שיחליט האם כל זה מתאים לו והאם זה שווה לו את התוספת במחיר הוא הלקוח שיכנס לאולם התצוגה, אבל אנחנו, אם היינו שם במקומו, היינו בעיקר שמחים על אפשרות הבחירה הנוספת החדשה.

    מעוניינים ברכיבת מבחן?
    logo moto

    לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
    לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

    תעודת זהות

     

    2022 Kymco DT X360

     

    מחיר: 37,950 ₪

     

    דרגת רישיון: A1

     

    נתונים טכניים

     

    מנוע: צילינדר יחיד, מקורר נוזל, 4 שסתומים, מוזרק דלק

     

    נפח: 321 סמ"ק

     

    הספק: 28.5 כ"ס ב־7,250 סל"ד

     

    מומנט: 3 קג"מ ב־5,750 סל"ד

     

    בלמים: דיסק יחיד בקוטר 260 מ"מ מקדימה ודיסק בקוטר 220 מ"מ מאחור

     

    מידות צמיגים: ק' 120/80-14, א' 150/70-13

     

    מידות כלליות: אורך 2,165 מ"מ, רוחב 780 מ"מ, גובה 1,290 מ"מ

     

    בסיס גלגלים: 1,545 מ"מ

     

    גובה מושב: 800 מ"מ

     

    משקל רטוב: 194 ק"ג

     

    נפח מיכל דלק: 12.5 ליטר

     

    תגובות

    עופר אבניר מגדל ימין
    הונדה מגדל שמאל