fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC

רכיבה ראשונה: הונדה XL750 טרנסאלפ

רכיבה ראשונה: הונדה XL750 טרנסאלפ

כתב: רוני לדו, מדריך רכיבה מתקדמת | צילום: דניאל דהרי

שורה תחתונה: אדוונצ'ר ביניים בתקציב נוח ומדרגה חדשה והגיונית בין ה־CB500X לאפריקה טווין.

בשחור מט הטראנסאלפ החדש נראה מרשים וגדול, לפחות כך אני מבין מהתגובות מסביב – הקהל מחבב. אבל האמת? אין פה בשורה מיוחדת. יש בכלי הזה הרבה דברים טובים, כי רב-שימושי טוב הוא אסופת פשרות מאוד רחבה על מנעד השימוש, ולתחושתי הונדה קלעו פה בצורה טובה ותג מחיר קורץ. את ההורנט הכל חדש, עליו מבוסס הטרנסאלפ, בחנו פה לאחרונה – ואהבנו מאוד. ההורנט קומפקטי, חזק ושובב אך כלי הרמוני ובטוח, וכמשוואה כללית – המרחק בין התורם המקורי לאדוונצ'ר ניכר.

ממרחק קל נראה שהמעצבים החכימו לתבל את הטרנסאלפ עם ניחוח דקאר קל, וזה פורט להרבה רוכבים על המיתרים הנכונים. בסופו של יום? כלי שנראה גבוה ורחב אבל רוכבים ממוצעים ומטה יגיעו בנוחות לקרקע, גלגלי שפיצים במידות שטח אסלי 21 ו־18 אינץ', לבושים דנלופ Trailmax, אבל שם עולם השטח נגמר, ומעט הפרטים לעיל לא עוזרים ממש – אולי בתיקול מדרכה ומכסה ביוב.

הטרנסאלפ 750 החדש מביא שפה ברורה והונדאית, עם רמת נגישות סופר גבוהה שבאה לידי ביטוי בתנוחה טבעית לכל איבר בגוף. עם רגליות נמוכות ומשוחררות ממאמץ, כיסא רחב ונוח, ידיים על כידון רחב וגבוה. תחילת רכיבה מיד תזכיר שזה המנוע החזק, הזמין בכל נקודה, עם ידית מצמד קלה במיוחד וגיר שבלתי אפשרי לטעות בו. מהבחינה הזו? סופר מתאים לרוכבים פחות מנוסים.

גז נפתח והכלי מאיץ בכיף וגם מתיר גמישות בבחירת הילוך מדויק פחות. הבדלים ברורים במשקל וחלוקתו מול ההורנט – הטרנסאלפ מאיץ עם גלגל קדמי על הקרקע ורק אם דורשים אחרת יזקור גלגלו. המנוע הזה מוצלח ומעניין ולכל מצקצקי הטווין המקביל – מאז מנועי ה־CP של ימאהה מלפני עשור ועד 755 הסמ"ק שמניעים את ההורנט והטרנסאלפ – מתכון מעולה.

מסך צבעוני וקומפקטי מסביר בבירור על המתרחש והמצב הנבחר מתוך שלל האופציות בבקרת האופנוע. בתוך כל אחד ממצבי הרכיבה הקבועים (Sport, Rain, Gravel ו־User) אפשר להתאים משתנים ובמצב 'משתמש' ישמרו גם העדפותיו של הרוכב, אך בקרת אחיזה שכוללת בחובה ווילי קונטרול – תחזור לעבוד לאחר כל כיבוי.

נעים לשייט על הטרנסאלפ, בעיר ומחוצה לה. כלי עם תנוחת רכיבה גבוהה וזקופה מייצרת שדה ראייה מעולה ומשקף מקסים שבנוי נכון (אך לא מתכוונן) ומוריד מעומס הרוח בצורה מעולה ובמידה טובה, ללא חבטות במהירות שיוט. גם המתלים הרכים על גבול הרופסים נעימים בשיוט נינוח. כל עוד אין מהמורה גדולה מאוד נעים על גבו של הטרנסאלפ, אך במכות קיצוניות הבולם הפשוט מאחור מעביר חישמול רגעי לישבן. ברכיבה ברמה נמרצת פלוס – המתלים חסרי יכולות השיכוך קורסים מוקדם מידי.

המעניין הוא כמה הטרנסאלפ 750 החדש מביא מדרגה חדשה ואולי מאוד אקטואלית בין אופנוע שלרוב מוגדר ברמת מתחילים – הוא ה־CB500X, נמוך, שפוי ומסביר פנים לבין האפריקה טווין 1100 שדורש מיומנות רכיבה עקב משקלו, מחירו וסוסיו הרבים. אם כמדרגת ביניים למטפסים או אם כנקודת התחלה גבוהה יותר – הטרנסאלפ פה לעבוד.

את הזריזות החצופה שיש בהורנט, לא קיבלנו כאן. אם בגלל הבדל משקל, מרכז כובד או גלגל ה־21 אינץ', הטרנסאלפ איטי יותר מתורמו הצנום וגם פחות מדויק על קו הרכיבה. תחושות אלסטיות עולות לכידון בהפעלת כוחות רכיבה גבוהים.
הבלמים הקדמיים במנח רדיאלי עושים כאילו הם בלינג – והם לא. כל קאליפר חמוש בשתי בוכנות בלבד ואין פה שום שוס. הם עובדים בצורה טובה עם מערכת מניעת נעילת גלגלים שעושה עבודה סבירה פלוס. לגבי בלם אחורי – עובד וברור, לא פגשתי את החדווה שאותה מערכת נתנה בהורנט.

המתלים הם אולי הסיפור הכי מפוספס באופנוע הזה, ומול תקציבו זה כנראה מובן (זה לא שבמתחרה הישיר המצב הרבה יותר טוב) הקדמיים רכים מאוד ומתנדנדים בלי סוף, פעולה זו מפריעה למצוא איזון וזמן איכות של צמיג ואספלט. קצת מזכיר מכוניות אמריקאיות ישנות שקיבלו כינוי "האוניות". נעים מאוד ומנותק מאוד ובטח שמתקשה להתמודד עם שינויים גסים וחזקים… כמו שהרבה אופנוענים אוהבים… לחיות.

נכנסים לשטח

עם גלגלים במידות הנכונות חייבים לנסות את הטרנסאלפ החדש בשטח. מעביר למצב רכיבה GRAVEL ומנסה את מצבי תכנות של הונדה למצב. תנוחת רכיבה בעמידה נוחה על הטרנסאלפ. הרגליות מאוד נמוכות אבל יש תמיכה לאורך הרגל מעלה, והכידון במיקום גבוה ונעים לעמידה. חששתי מאוד מעוקת השמן הנמוכה, נראה שמחפשת סלע לנגוח בו, והיבואן לא חימש את כלי המבחן במגן גחון שקיים בקטלוג התוספות, או שום אביזר אחר אם כבר מדברים על זה (שוב אין קוויקשיפטר?!)

בשביל חולי,פתוח ומהיר, מיד ברור שבשילוב של המתלים חסרי האון והצמיגים שנולדו לאספלט, הטרנסאלפ מתקשה להוריד את כוח המנוע לקרקע ומערכת ניהול מנוע מסרסת הכל. אז מבטלים הכל? כן ברור! הנה גלגל מסתחרר בחופשיות ונותן החלקות זנב על הכוח בסיבובים – אמחייה. עדיין, הצמיגים לא נותנים תחושת שליטה טובה, קשה להניף גלגל קדמי או לשנות כיוון. גם עם צמיגים בתעדוף שטח יהיה קשה להשיג תוצאות טובות, המתלים יהיו נקודת החולשה הבאה. במקטעים עם סלעים ומהמורות הטרנסאלפ שידר חוסר שביעות רצון וסגירת מהלך בולמים שעשו לא נעים לכל המעורבים בדבר. אז אפשר שטח? כן, קל ובמהירות הגיונית, כי לא לשם הוא נולד לתחושתי.

יש לזכותו של הטרנסאלפ החדש מה שיש להרבה מאוד דגמים של הונדה – פשטות נגישה ותחושת חסינות מכנית שמורידה המון דאגות מבעלים של מכונה. הטרנסאלפ יניע כל בוקר ויקח את בעליו לכל יעד שיחפוץ מבלי להניד עפעף, עם צריכת דלק טובה מאוד וחוסר דאגות. בהחלט עלול להתברר, בתוך משוואה גדולה, שהטרנסאלפ הוא האדוונצ'ר תקציב הכי כדאי שיש בשוק. מנוע חזק וחי, שליטה קלה ומערכת אלקטרונית שיכולה לעזור למי שצריך. אז רק להוסיף מגן מנוע והחוצה לדרכים! מה שנשאר זה להתרגל לצופר ההונדאי שהחליף את המאותתים.

ההונדה טרנסאלפ 750 החדש גדול ומרשים, מבוסס על אותם קרביים של ההורנט החדש שמאוד מוצלח בפני עצמו. חבילת ההינע בנפח 755 סמ"ק של טווין מקבילי עם סדר הצתה כל 270° נפלא, חזק וזמין. משודך לגיר מעולה ומדויק ומתופעל דרך מצמד קל – גלולה חזקה ויעילה להסרת דאגות או צורך בתפעול סופר מדויק. אמנם גדול, גבוה ורחב מההורנט שהוצג קודם, אבל באיכלוס האוכף מתברר שהוא יודע להכיל גובה ממוצע ואף מטה מכך. תנוחת הרכיבה פשוטה ונוחה עם רגליות נמוכות וכידון רחב וגבוה. בהנעת הטרנסאלפ יופיע סאונד מעלה שובב ומעלה חיוך, בנוסף יישמע גרגור עמוק וחצוף מאזור תיבת האוויר בפתיחת מצערת נדיבה.

הטרנסאלפ החדש הוא כלי נפלא. אדוונצ'ר נגיש, חזק ומעניין. לחובו עומד מנוע מעולה – יפה ואופה, הוא קל לתפעול ולא מאיים ונראה טוב, מאידך הוא רך מדי לרכיבה חזקה ומדויקת ובשטח מרווח הגחון נמוך. כל עוד לא מביטים על אופנועים אחרים בקטגוריה שעולים 30 אחוז יותר ומעבר, אפשר לחייך ולרכב אל השקיעה. עמדת המורכב קיבלה ציון גבוה עם מושב רחב ונוח וידיות אחיזה מקוריות גדולות.

הטרנסאלפ ללא ספק יהפוך המון רוכבים למאושרים. יש כוח ויש פאסון, אבל חייבים לזכור שעל מרכיביו המתומחרים בצפיפות והכלבויניקיות אליה תוכנן הטרנסאלפ, ואולי כל הפלטפורמה החדשה, הוא לא הכלי הכי מדוייק שיש בקטגורית אדוונצ'ר בינוני. בתוספת של עשרים אש"ח ומעלה נפתחות אופציות אחרות ברמת איכות המוצר והדיוק הפוטנציאלי. אנא בואו לא נטעה – דיוק דורש ידע רב והתאמה, ומשום כך ממש לא מתאים לכל אחד ועלול לגרום לחוויה פחות נעימה משמעותית. חשוב להתאים כיסא לישבן – והטרנסאלפ יתאים להמון ישבנים ואולי חשוב מכך, להמון כיסים.

תעודת זהות

 

Honda XL750 Transalp

 

מחיר: 75,248 ₪

 

דרגת רישיון: A-A1

 

אחריות: שנתיים

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילינדרים במקביל, מקורר נוזל, 4 שסתומים לצילינדר

 

נפח: 755 סמ"ק

 

הספק: 90.5 כ"ס ב־9,500 סל"ד

 

מומנט: 7.6 קג"מ ב־7,250 סל"ד

 

מתלים: מזלג Showa SFF-CA הפוך בקוטר 43 מ"מ, עם מהלך של 200 מ"מ, לא מתכוונן. מאחור בולם יחיד עם פרו-לינק ומהלך של 190 מ"מ וכיוונון עומס קפיץ

 

בלמים: צמד דיסקים בקוטר 310 מ"מ וקליפר דו-בוכנתי מקדימה. דיסק בקוטר 256 מ"מ מאחור. מערכת ABS ניתנת לניתוק

 

מידות צמיגים: ק' 90/90-21, א' 150/70-18

 

גובה מושב: 850 מ"מ

 

מרווח גחון: 210 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,560 מ"מ,

 

משקל רטוב: 208 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 16.9 ליטר

 

12 תגובות ל רכיבה ראשונה: הונדה XL750 טרנסאלפ

  1. האמת ,מאכזב ,גם 20,000₪ יותר מההורנט המדליק וגם תוצאה די בינונית במבחן

  2. ההשוואה המתבקשת היא בין Ténéré 700 לבינו?
    מי בעדיפות ככלי דו שימושי? ההבדל בנפח משמעותי ? מה בכביש בין שניהם?

    • אז כך,אין שום השוואה הטנרה הוא האדוונצר הכי "אינדורואי" שקיים בשוק,כלי פשוט ולא מתחכם עם גריפ מכני יוצא מין הכלל, שנובע ממשולש מנוע, שלדה ,בולמים,ללא שום אלקטרוניקה, שלרוב אין בה צורך בגלל הלינאריות של המנוע הנפלא שלו .לסיכום, מי שרוצה שטח שיילך על הטנרה ,מי שאין לו שום כוונות פרט לאספלט ,הטרנסאלפ בהחלט ראוי ומנועו חזק משל הטנרה. הכותב היה בעליו של טנרה ורכב על הטרנס אלפ ומה שנכתב למעלה בכתבה מדויק למדי , מתלים רופסים הם דבר שלא בא בחשבון מבחינתי וגם מתלי הטנרה לא הטופ לצרכי שטח קשוח יותר ,אבל בכבישים כשמכוונים נכון אינם רופסים כלל.

      • מיכאל ,חבל שאתה רושם דברים לא נכונים בעליל ,טועה ומטעה!!! טנרה הוא ועוד איך אופנוע שטח, הרבה יותר מאופנוע כביש !!!!!!!

    • אין השוואה, ברגע שטרנסאלפ התחיל להימכר טנרה הפך לא רלוונטי, גם בשוק יד2. שניהם לא אופנועי שטח באמת.אך לטנרה נתוני שטח יותר טובים בתנאי שאתה מספיק גבוהה ואמיץ לתפעל אופנוע ששוקל מעל 200 קילו בשטח רציני.על השביל דו שימושי שניהם יעשו את העבודה. בכביש טרנסאלפ פשוט מדהים. כך נסיעת מבחן סובב מצערת מעל 4000 סלד ותחזור לספר 😀

  3. מבחן מצוין וממצא. הונדה עשו כלי טוב, רגוע, מכירתי. בראש של החברה למכור, לא לרגש או לצאת מהקופסא.

  4. 75 אלף שקל,הכי כדאי? איך הסינים כבר כאן ובחצי מחיר,אופנועי בנלי-ווג',-qj ועוד יציפו אותנו,ובאיכות טובה מאוד,הטכנולוגיות על המדף זמינות לכולם.
    qj אופנועי מטלון הביאו את הבשורה,והתחרות,מי שלא יתיישר ישאר בחוץ בלי מכירות,אופנוע נייקד 700 סמ"ק ב39 אלף שקל זה מחיר הוגן שווה לכל כיס.
    ושלא יעבדו עליכם???

  5. מסכים עם הכתבה לגמרי. יש לי טנרה יותר משנתיים ועשיתי נסיעת מבחן על הטרנסאלפ. הוא מרגיש הרבה יותר כמו CB500X משודרג מאשר אפריקה טווין קטן. הטרנסאלפ כלי פרקטי עם מנוע מצויין שיהיה מעולה למי שמחפש כלי שייקח אותו ממקום למקום על אספלט. מי שגם רוצה ליהנות מהרכיבה ו/או לרדת לשטח, עדיף שיילך על כלי אחר. נקודה חשובה – מחיר. בכל העולם הטרנסאלפ מתומחר ב3-6% פחות מהטנרה – באנגליה 9500 מול 10100. בצרפת 10600 מול 11000. למה בארץ הקודש טנרה עולה פחות מ70 על הכביש עם רישוי וכו והטרנסאלפ יותר מ75? תמוה ביותר. מי שרוצה גם שטח שיקנה טנרה. למי שלא צריך יכולות שטח ובהינתן רמת מחירים כזאת עדיף לקנות טרייסר 9 שלוקח אותו בהליכה

    • עשיתי עכשיו טרייד על הטרייסר 7 שלי
      התלבטתי בין הטנרה לטראנסאלפ
      ההבדל היה 10,000 שח לטובת הטנרה
      מן הסתם הלכתי על טנרה(יד ראשונה 0 ק״מ)
      מראש נמשכתי יותר לטנרה הפער במחיר רק סגר את העניין.
      מאיר תמיד עבדו על מרווחים גבוהים יותר ממטרו ומקפידים לשמור על כך, איזה כיף שיש מבחר ולא כמו בשנות ה 80 שיכולנו לבחור בין DR כחול לכחול…🤣😁😝

  6. אחרי אפריקה טווין עברתי לקטמ.
    קל נכנס לכול מקום.נכון אין פינישים של הונדה והמון
    אבל גם בכביש גם בשטח תותח .

  7. בא לילה לבן. אם הוא מתאים לי בעין, פותח הזמנה. מהתמונות פה הוא נראה חתיך הורס.

  8. היה בבעלותי טראנסאלפ 700 במשך כשנתיים וחצי. זה הכלי היחיד בהיסטורית הדו-גלגלי שלי שלא התחברתי אליו. בנסיעה ישרה אחל'ה, בסיבובים לא הרגשתי אתו בטוח בכלל. כבד מאוד. מנוע מצוין. אז הונדה המשיכו עם השם טראנסאלפ המוצלח, במקרה זה יופי (שלא כמו עם הראנר הלא מוצלח שגם עם שמו המשיכו). אופנוע פרווה, מתאים לכביש עם ישיבה גבוהה ונוחה.
    למה הדבר הראשון שאתם רוצים לשאול הוא למה החזקתי אותו שנתיים וחצי (יותר מדי)?! 🙂

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל