מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ימאהה טי מקס החדש – מבחן בכורה בישראל
צילום: אדם בלנגה / אריק רוזנבלום
סקירה היסטורית זריזה מראה כי השינוי המהותי הראשון בטי מקס מאז הולדתו ב-2001 היה ב-2008 כאשר הוכנסה שלדת אלומיניום מלאה, ארבע שנים לאחר מכן עולה נפח המנוע ל-530 סמ"ק, ב-2015 הוכנס מזלג הפוך – ושינוי גדול נוסף מוכנס לשנת הדגם 2017. מעבר לאלקטרוניקה החדשה, הפעם המטרה הייתה מורכבת יותר מאשר חלק טכני כזה או אחר: לעשות את הטי מקס ליותר מפואר ויוקרתי ממש, לספק תמורה גדולה יותר למחיר גדול יותר – ובו זמנית לשמר את אותה איכות ספורטיבית ייחודית שמקמה אותו בצמרת כול השנים הללו.
מייד עם הגעת הטי מקס החדש לישראל לקחנו את גרסת ה-DX היוקרתית לסיבוב ולהלן מה שחשבנו.
מבחן בישראל
מבחינת המנוע, טווין רוחבי מוטה לפנים המסמן את הדגם מיומו הראשון, בנפח 530 סמ"ק, בגרסת אירו4 מייצר השנה הספק מרבי של 45.3 כוח סוס, מעט פחות מהגרסה היוצאת, וזאת לטובת יותר כוח בסל"ד נמוך ובינוני השימושי יותר.
חידוש הוכנס באלקטרוניקה עם התקנת המצערת האלקטרונית, YCC, שעד עתה הותקנה רק באופנועי ה-YZF-R של ימאהה, יחד עם מחשב חזק יותר המשלב בין פקודות הידית של הרוכב עם יכולת המנוע לבצע ומספק את התוצאה המיטבית לסל"ד. בפועל אכן מורגש שיפור בתגובות לפקודות המצערת, כפי שסטפן הגדיר זאת "גם חלק יותר ועדיין מגיב מהר יותר…". בנוסף מציע הטי מקס בגרסת ה-DX בורר מצבי רכיבה שעל יעילותם תקראו בהמשך, כמו גם בקרת אחיזה, ומערכת בלימה אייביאס ממוחשבת דור חדש.
הטי מקס החדש מציע אף שיפורים בהתנהגות הכביש בזכות גילוח של 9 קילו מהמשקל, לנתון רטוב של 213 קילו, קיצור בסיס הגלגלים בחמישה מילימטר, ל-1,575 מילימטר, שינויי חלוקת המשקל עם יותר משקל העובר לחלק הקדמי לטובת יציבות משופרת במהירות גבוהה, שינויים בגיאומטריית ההיגוי גם הם לשילוב טוב יותר של יציבות עם זריזות.
בנוסף הטי מקס מקבל מיתלים חדשים כולל זרוע אחורית חדשה, התוצאה היא התנהגות זריזה כבעבר אך התחושה נעימה יותר כאשר המיתלים רכים יותר אך הוא עדיין יציב תחת עומסים. הבלמים חזקים יותר ועם הרבה רגש, אולם בבלימות חזקות המעבירות משקל לחלק הקדמי – ה-ABS מאחור נכנס לפעולה מוקדם מאוד ומומלץ לבלום בשילוב הקדמי והאחורי לצמצום התופעה.
אני מכייל את מצב הרכיבה ל-T, יען כי בעיר אנחנו, ויוצאים לדרך. לא משהו. המנוע מרגיש אנמי, לא מרשים, עייף משהו, בערך כמו מנוע מוזן קרבורטור של פעם, סובב תידית ותגיע לשם. כמה רמזורים אחרי ואני מעביר את המנוע למצב S. וזה כבר משהו אחר לגמרי. פה המנוע מרגיש עכשווי, בבחינת סובב את המצערת ואתה שם. לקראת ה- 2,000 סל"ד האופנוע מתחיל בתנועה, פותח חזק מהמקום, מפתיע משהו, לאחר האנמיות של מצב ה- T. משם ועד ל-5,000 סל"ד הטי מקס משגר אותך כמו רקטה. האצה נון סטופ עד למהירות של 80-90 קמ"ש. מושלם בסביבה עירונית. משם הטי מקס מטפס עד למהירות סופית (מאכזבת משהו ) של 160 קמ"ש, ב- 7,000 סל"ד. שם המנוע נתקע, בין אם בגלל הגבלה אלקטרונית או בגלל שזה מה שהמנוע יכול לתת, עד עכשיו לא ממש החלטתי. לטי מקס יש גם בקרת החלקה שניתנת לביטול. מהפעמים הבודדות שהצלחתי להפעיל אותה, בקרת האחיזה גסה משהו, מנתקת את המנוע לפרק זמן די ממושך. מכיוון שמדובר באופנוע מבחן, ומתוך שאיפה למצמצם סיכונים, נשארתי כל היום עם בקרת האחיזה מופעלת.
הכיוון הוא רכיבת תיור בקצב סביר, קפה בבר בהר, וחזרה לביתו של אריק. בינתיים על הכביש המהיר אני משחק עם המשקף, (פיצ'ר נחמד להעביר איתו את הזמן בכביש ישר), נהנה ממושב מרופד, רחב ודי נוח, ומרווח מאוד מכובד לרגליים לא קצרות, בשתי תנוחות: רגליים שלוחות קדימה אל המדרכים הקדמיים, או בתנוחת הרכיבה הקלאסית על קטנוע. בשני המקרים יש שפע של מקום לרגליים, והברכיים לא סובלות מחיכוך מיותר עם החלק הקדמי של הקטנוע. הידיות ממוקמות נהדר ולא דורשות ממך לרכון קדימה או לשבת בתנוחה ביזארית כפי שמאלצים אותך לשבת קטנועים קוריאנים למיניהם. מצוין.
בהחלטה של רגע אני מחליט לשנות את מסלול הרכיבה ובמחלף רמלה אני יורד דרומה, עד לצומת רמלוד, משם מזרחה. מצומת שמשון העניינים מתחילים להיות פחות משעממים, ורצף הפניות מתחיל להתגבר, ואתו, ככל שעולה רמת הביטחון, גם הקצב. בניגוד לכל הקטנועים המוכרים לי, הטי מקס מתנהג שונה לגמרי בכניסה לפנייה ועל הצד. ההרגשה היא הרבה יותר "אופנוענית" מאשר על קטנוע. יש שפע של אינפורמציה מהגלגל הקדמי, וצמיגי המצלר איתם מגיע הטי מקס נוסכים שפע של ביטחון הן בבלימות והן בפקודות ההטייה. בבלימות הקטנוע נשאר מאוד יציב ונטוע, אם כי לא פעם נכנסה מערכת ה- ABS לפעולה, במה שנראה היה לי מעט מוקדם מדי. וכשמערכת ה- ABS עובדת, זה לא ממש נעים בידיים. הרטט במנופי הבלימה הוא עז, על סף האלים.
ואת כל הפניות האלה לוקח הטי מקס עם יד קשורה מאחור. בכל זאת, קטנוע, שוקל מעל 200 ק"ג, צמיגים בעלי קוטר קטן יחסית, בולמים לא ממש מתכווננים, דיסקיות בלימה בגודל של תחתית כוס תה, ועדיין, בולם נהדר + בכניסה לפנייה, מחזיק היטב את הקו בפנייה, מאיץ יפה מאוד באפקס, ישר לפנייה הבאה. ת ע נ ו ג!
בבר בהר אני פוגש את מומי בהלול, מי שלרגע אחד שינה את עולם הרכיבה שלי בטיפ קטן ופשוט שנראה די טיפשי היום, אי אז במסלול קילרני בקייפ טאון. מומי מצויד בהרבה שנות ניסיון במסלולי המרוצים של הולנד וגרמניה, הן כרוכב מן המניין והן כרוכב ניסויפיתוח של הונדה הולנד, ומצויד בימים אלה בבימר אימתני ושחור. אלינו הצטרף סער על גבי אפריליה שיבר שנראה יותר כמו חתול רחוב מצולק מאשר כלי עיצוב סדנה איטלקית. על פניו זה נראה די מגוחך להצטרף אליהם לרכיבה, כל הדרך בחזרה מבר בהר לאשתאול. אבל להפתעתנו, הטי מקס שומר יפה על הקצב עם הבימר, כשהפניות ההדוקות והלא צפויות של כביש 395, די מבטלות את היתרון העצום שיש לאופנוע בכוח המנוע.
עושה חשק.
הוא נראה מעט מעוגל יותר אבל ניתן הרושם שלכם שהוא מטורף
לדעתי בכלל בבמוו יש מנוע של קימקו בכלל.
MT10 או MT09?
לדעתי עולים עוד הרבה פחות מהטימקס.
טימקס זה כבר לא קטנוע . זה ממש אופנוע.
ובגלל זה הוא כזה "מוכשר" בכביש.
של הטימקס בטח בחצי כסף.
ואז הטימקס לא ימכר בכלל.
כנראה אתה לא מעודכן במירי הקימקו החדש דמוי הTMAX.
המחיר שלו בארופה גבוה יותר מהTMAX
בטח בארץ יהייה גבוה אף יותר.
אין תחלף לTMAX
מחירי הטיפולים ההזויים הללו ?? כולה כלי עם מנוע המספק 46 כוחות סוס, מחירים הזויים בעליל וגם מחיר הכלי הזוי, במחיר הזה ניתן לרכוש אופנוע טוב .
הכלי הזה ידיח בקרוב את ה- Tערס מכס המלוכה….
כתבתם שהטימקס הוא האופנוע טווין הכי יקר בארץ חוץ מכמה דגמים של הארלי.
מה עם כל הטווינים של ב.מ.וו, דוקאטי וק.ט.מ?
לטימקס יש את הקהל השבוי שלו.
וכך יהייה גם לקימקו כשיגיע.
טימקס קטנוע מעולה וחבל שהעלות התחזוקה שלו כל כך גבוהה.
מסכים איתך
זה רק נדמה לך שהוא יצית את הדמיון של קהל הטיערס, הם לא יבגדו במקור
עד עכשיו 27\9\2021 הטי מ אקס הוא המטורף ביותר
התמימות עזבה/נטשה אותי ליפני זמן רב כאשר אני מדבר על זה שה-T MAX הולך לקבל בראש מה-HONDA A.D.V-X אני מתכוון בקנה מידה עולמי.המאפיה המקומית גם תשדרג עם הזמן כי הRQ שלהם עובד עוד בתקופת האבן.
קונים ציוד רכיבה חדש הכולל גופייה וכפכפי הוואנס חדשים.
גונבים קסדת ls2 של שליח פיצה ורצים לשים 90000 ש"ח על קטנוע במחיר אופנוע
אני רוכב 20000 ק"מ בשנה, מחפש כלי אמין ונוח שיעזור לי לחצות את כבישי ישראל הפקוקים.
עלות אחזקה לשנתיים: טיפולים- 10872
ביטוח- 10000 ש"ח
דלק (לפי ממוצע 1-25) 9600 ש"ח
זוג צמיגים- 1500 ש"ח
סה"כ- 32000 ש"ח
תזכירו לי כמה עלה הקטנוע חדש???
אז קנה רכב