fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
סטפן
HJC

את העלאת הביטוח הזו אפשר לעצור

את העלאת הביטוח הזו אפשר לעצור

גיא בן ברק


את העלאת הביטוח המתוכננת לינואר 2017 של 20% בביטוח החובה אפשר וצריך למנוע, והפעם זה אמור להיות פחות קשה מהפעמים הקודמות. אם בהעלאות הקודמות היוזם היה האוצר, גוף ממשלתי חזק, שהעלה את התעריפים לטענתו בגלל ריבוי התאונות בדו גלגלי – בהעלאה הזו מעורב האוצר רק כמשקיף, בעוד המניעים מאחורי ההעלאה המתוכננת הן ועדה ממשלתית ו.. ידידותינו הוותיקות חברות הביטוח. 

כפי שהוסבר לי על ידי גורם בכיר בענף הדו גלגלי, זה הסיפור:

חברות הביטוח טוענות שהן חויבו על ידי הממשלה לאפשר למבוטחים הזכאים לפיצוי כספי בגין תאונת דרכים לבחור, בין תשלום מלוא הסכום במזומן – לבין פרישתו על פני תשלומים לשנים רבות. דרישה זו של המבוטחים לפרוש את הסכומים על פני תקופה ארוכה תגרום לחברות הביטוח או אולי כבר גרמה על פי טענתן עלויות ריבית; הוחלט לפי מה שפורסם כבר לפני שבוע בחדשות ערוץ 10 על הקמת ועדה ממשלתית וזו פרסמה לאחרונה את מסקנותיה ופסקה לטובת חברות הביטוח, לפי הפרסומים סברה הועדה כי חברות הביטוח זכאיות לפיצוי בגובה של 20% בדמי ביטוח החובה שהן גובות. בתחום הרכב הרב גלגלי אין להחלטה זו כול משמעות ולא תהיה כול העלאה משמעותית בדמי הביטוח, מן הסתם בגלל התחרות העזה בענף זה – לעומת זאת בענף האופנועים אין כול תחרות של ממש וזה מגזר חלש בהרבה.

ומה שמופרך עוד יותר בהחלטה על ההעלאה, מפרט אותו בכיר בענף, הוא שהיא נעשית במציאות של ריבית אפס בכלל המשק, בה לא ברור איך הגיעו למספר של 20% בגלל הפרשי ריבית, ובה עולה שוק ההון ברמות המביאות לחברות הביטוח רווחים עצומים פי כמה ממה שהם לכאורה מפסידות.

לאור זאת מאבק ציבורי לביטול ההעלאה הקרובה צריך להיות פחות מסובך מאשר מקרה בו עולים התעריפים בגלל ריבוי תאונות, הפוליטיקאים ידידי הענף יאהבו לתקוף את רווחי חברות הביטוח, זה הרבה יותר פשוט מאשר להתמודד עם מספרים של הרוגים ופצועים, משה גפני יושב ראש ועדת הכספים של הכנסת רק מחכה לקציצה כזאת בשביל להעיף אותה מסדר היום, האיש התבטא לאחרונה בפירוש בזכות השימוש בכלי רכב דו גלגלי. גם שר האוצר משה כחלון לא יאהב את ההעלאה הזאת ואת המניעים מאחוריה כשמשרד האוצר מעורב בהגדרה בכול מה שקשור לרגולציה ולתעריפים, כך גם חברי מפלגתו החברתיים, השר לביטחון פנים גלעד ארדן גם הוא צפוי למחות על הצעד הזה ואיתו חברי ליכוד רבים הקשורים לענף. 

לפיכך למרות הפגרה של הכנסת זה הזמן מצד כול הגורמים בענף, ציבור הרוכבים ומשלמי הביטוח ואיגוד יבואני הרכב הדו גלגלי החבר באיגוד לשכות המסחר כגוף אחד, לפנות לפוליטיקאים, להפנות את תשומת ליבם בקול זעקה ובמקביל לצעדי המחאה ההמוניים לדרוש פעולה ממשלתית מהירה לביטול הגזירה הזאת.

באנר פרסומי:

עוד באינסטגרם של דוגרי: MOTODOOGRI 


13 תגובות ל את העלאת הביטוח הזו אפשר לעצור

  1. תמיד נופלים על החלשים.לכל חברי הכנסת החרדים והדתיים שיזכרו שלזה תורת ישראל לא מלמדת. גזלנים

  2. בכתובים נאמר אוהב כסף לא ישבע כסף. זו תאוות הממון של חברות הביטוח היום כולם נגועים בזה כנראה שלא ניתן לסרס את זה.

  3. הביטוח יקר ולא צריך לפעול להקפאת התעריף אלה לללללהוהוהוהוזיזיזיזילללללל ב60? ולהתאים את בפוליסה בהתאם עם אפשרות שידרוגים בתשלום. מחר עוד יספרו לנו שהאוויר שנושמים מטופל והוא יעלה כסף. אין גבול לחזירות שכבשת יותר ויותר את רוחו את התושב הישראלי.

  4. תנאי ראשון לפני הבחירות הבטיח לעלות את קצבת הנכות הביזיונית, הבטיח נו מה,הכל בקומבינה נקודה, לצאת לרחוב במיידי !!!

  5. מה בכיינים? מייללים כמו תנים בליל ירח. אנחנו נאיים ונקלל (בזה אנחנו טובים) אבל שישרט למישהו האופנוע? שמישהו יבלה כמה שעות במעצר?
    אם הייתי רואה שקמה קבוצת אופנוענים אחת (לא משנה לי איזה, אבל שתהיה קבוצה אחת ולא אלף קבוצות) שיש בה עשרים אלף אופנוענים (רק עשרה אחוז מכלל הרוכבים במדינה) שמוכנה ללכת אחרי המנהיג שלה באש ובמים.
    יחלקו גלידה בגהינום לפני שאני אראה שקמה קבוצה כזו. ולכן רבותי האופנוענים, מגיע לכם כל זין שמאכילים אותכם (וגם אותי) כי אתם מייללים ובולעים.
    כמו שכלב מלקק את הביצים כי הוא יכול, ככה חב' הביטוח יעלו לכם תעריפים. כי הם יכולים.
    אני לא בטוח שאת ההעלאה הזו יותר קל לעצור מהעלאות אחרונות אבל אני יודע שאם ציבור האופנוענים (אנשים אידיווידואליסטים בהגדרה) היה מוצא דרך להתאחד ולפעול כאיש אחד היינו מחזיקים את הממשלה (ואולי גם את חב' הביטוח) מאיפה שכואב וגורמים להם ללכת לאן שנרצה ולעשות מה שאנחנו נגיד להם.
    אבל מכיוון שזה לא קורה, אנחנו נאכל את כל הזין, כמו תמיד.

  6. חייבים לעשות חרם צרכנים
    הפגנות לא יעזרו פה זה לא עזר בעבר וזה לא יעזור גם עכשיו פשוט לא לרכוש את המוצר ככה מונעים העלאת מחירים בעולם וככה צריך לעשות גם פה

  7. ישראלים זה עם מפולג וחסר אמפטיה אחד כלפי השני שלא מסוגל להתאחד עבור כלום.

  8. ראשית על היבואנים הגדולים בעצם כל היבואנים להתאחד מה שלא קרה עד עצם היום הזה, ואז כל יבואן יאחד את הלקוחות שלו ולאחר מכן כולנו יחד נהווה כוח משמעותי ואפקטיבי, יש לעשות הכל ומהר לפני שמתחילים מלחמות. כי במלחמה גם המנצחים מפסידים.

  9. כמו בכל מחאה נזיז אולי פיצה מצלחת לצלחת.
    אבל על הדרך כמה בעלי אגו מנופח שרוכבים על איטלקי (כמו אחד שכותב באיזה פורטל קטנטן) יקבלו שוב אור במה כי זו באמת מה שמעניין אותם.
    הם יצטלמו ויספרו כמה קשה אבל בפועל לא יעשו מהלכים חזקים כמו אירגון הפגנה אגרסיבית.
    מקסימום יצליחו לעשות פקק באיילון.
    מחאה אמיתית לא מסתכמת בילדים טובים אלא באנשים שרוצים חהזיז משהו באמת והולכים עד הסוף.
    אני כבר מזמן לא על 2 מזמן מזמן עברתי ל 4 עם 340 כ"ס ומשלם חובה של 1339 ש"ח ונהנה מרכבת ישראל ביום יום ולא דואג שירמסו אותי בכל צומת

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל