מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
בשם האב/ סוזוקי ויטארה במבחן דרכים
שי שיוביץ
צילום: אריק רוזנבלום
הויטארה החדשה בגרסת 2X4 התגלתה כרכב קומפקטי יחסית עם עיצוב יחודי וקשוח, תיבת הילוכים מצוינת, מנוע חסכוני מאוד ותא נוסעים עגום. יכולת השטח, למרות השם המפורש והעיצוב, אינה מזהירה או יוצאת דופן משאר המתחרות בקטגוריה. המחיר, לעומת זאת, דווקא כן מזהיר ומפתה ועומד על 124,990 ש"ח בלבד, מה שהופך את הויטארה לאחד מרכבי הפנאי הקטנים המשתלמים ביותר.
האמת היא שבהתחלה לא כל כך ידענו איך "לאכול" את הויטארה החדשה. הרי מצד אחד היא איבדה את יכולות השטח המצוינות של הגרנד ויטארה הקודמת, ומצד שני היא משתמשת בכמעט אותם מכלולים כמו הקרוסאובר, מידותיה דומות ומחירה גבוה ב- 3000 ש"ח ממחיר הקרוסאובר. כנראה שגם בסוזוקי הבינו שיש להם בעיית זהות קטנה. הפתרון שלהם היה פשוט למדי: הקרוסאובר 4X4 אינה משווקת יותר, ואת משבצת הג'יפון עם נטיית השטח תופסת הויטארה 4X4, שבעזרת מערכת ALL GRIP מתוחכמת (אך ללא הילוך כוח) אמורה להיות טובה יותר בשטח מאתגר משאר מתחרותיה.
עיצוב, תא נוסעים, שימושיות
הויטארה החדשה אינה מזכירה כמעט בכלל את הדגם המוחלף. הרמז היחיד הוא הקווים הרבועים והקשוחים שמצליחים לבדל את הויטארה משאר המתחרות ומשתלבים נהדר עם חישוקי הסגסוגת בגודל 17", מה שמעניק לה מראה "שטחי" תכליתי שיקרוץ ללא מעט לקוחות.
למרות שבתמונות היא נראית גדולה ומסיבית- הויטארה היא לא רכב גדול. אורכה עומד על 417 ס"מ ובסיס הגלגלים שלה נמתח לאורך 250 ס"מ בלבד, מה שאומר שלנוסעים מאחור אין הרבה מקום לברכיים, ותצטרכו להתאמץ כדי להכניס שלושה כסאות בטיחות או לדחוף לשם שלושה מבוגרים. נפח תא המטען ממוצע ועומד על 375 ליטרים, אך שפת ההטענה מעט גבוהה ולא תמיד נוחה להטענה של משאות כבדים.
מנוע, ביצועים, התנהגות
הויטארה החדשה מצוידת במנוע זהה לזה שמורכב בקרוסאובר, מה שאומר 1.6 ליטר, כמעט 120 כ"ס ו- 15.9 קג"מ (ב- 4400 סל"ד). להבדיל מהתיבה הרציפה שבקרוסאובר, סוזוקי התקינו בויטארה גיר אוטומטי פלנטארי בעל שישה הילוכים. אני שמח לבשר לכם כי השידוך הזה מוצלח עד מאוד. הגיר עובד באופן מעולה וחלק, ופעולתו עדיפה עשרות מונים על זו של התיבה הרציפה. הביצועים של הויטארה אינם יוצאי דופן בשום צורה למרות הגיר המצוין- 12.5 שניות ל- 100 קמ"ש ומהירות מרבית של 180 קמ"ש. כיוון שהמומנט מגיע בסל"ד גבוה וההילוך השישי ארוך למדי, כל שינוי קטן בגובה פני הכביש יגרום לגיר לשחק בין ההילוכים כדי לשמור על המהירות הרצויה. האם זה נורא? ממש לא. האם זה מציק? קצת, לפעמים, בעיקר כיון שרעש המנוע אינו מבודד מספיק. את פרק יחידת ההנעה נסיים בתשבחות לצריכת הדלק הנהדרת, עם תוצאה של 16 קמ"ל בנסיעה בין עירונית קשה שצנחה לאזור ה-12 קמ"ל בעיר. מכובד ביותר לכל הדעות.
בסולם ריכטר / רחל ריכטר בשבילך!
אז זהו, שלא.
נכון, בניגוד גמור להתחלה הציורית שלי, אתם לא תשוטו בה במהירות מפתיעה, העיצוב שלה לא יותיר אתכם פעורי פה, האבזור שלה לא יעלף אתכם, וחווית הנהיגה לא תשאיר אתכם ערים בלילה, אבל בדיוק כמו בקומדיה רומנטית- הגיבור יכול לבלות כל הסרט עם השחקנית המהממת, החתיכה, החכמה, העשירה והמדהימה, אבל בסוף הוא יתחתן עם בת השכן המוכרת, האהובה, הנאמנה והנוחה. קוראים לה ויטארה. סוזוקי ויטארה.
כי לא בא לי יד שניה מכל הנוכלים שמספרים שלא ראו שטח. זה מחיר נח ואין כמו מהניילונים
סוזוקי אמינות איכות סחירות
סוזוקי = אמינות וסחירות? כן. סוזוקי= איכות? לא ממש.
באיזה צד של הגוף כואב לך שמציינים את האמת?
עדיף שתתעסק רק באופנועים, כי ברכבים אתה לא משהו…
את מה שאני שכחתי ברכבים אתה עוד לא למדת ……ואני בטוח שאני לא מגזים.
מה שתגיד. לך תסע בסוזוקי ותהנה לך מהאיכות. אני בטוח לא אריב איתך מי יסע בו ראשון…