fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
אלבר טריומף קוביה עליון
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר

לחשמל את הונדה MSX125 גרום

לחשמל את הונדה MSX125 גרום

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

הונדה MSX125 גרום, אופנוע קטן עם מנוע קטן, וזו בדיוק הסיבה שהביאה את קול מישלר מעצב חברת זירו, יצרנית האופנועים החשמליים המובילה בעולם, לבחור בו להשתלת מנוע חשמלי – ההבדל יהיה סופר משמעותי להבדיל ממנוע בנזין גדול וחזק באופנוע כבד.

מלאכת השתלת המנוע החשמלי לא הייתה מסובכת מדי, חייבה ריתוך מסגרת מתכת קטנה לצינור השילדה, כאשר צמת החשמל כמובן חדשה לגמרי. הסוללה נלקחה מאופנוע זירו FX, מספקת  3.6 קילווואט/שעה, הותקנה במקום מיכל הדלק. המתלה הקדמי הוחלף לאוהלינס הפוך, מאחור בולם אחורי אוהלינס.

והתוצאה פסיכית. הגרום החשמלי שיצר קול, מכונה Grom Reaper (משחק מילים על כינויו של מלאך המוות, ה-Grim Reaper), מייצר 27 כוח סוס, יותר מכפול ממנוע הבנזין 125 סמ"ק המקורי, כאשר המומנט עולה בלא פחות מ-800%, מקצת יותר מ-1 קג"מ במנוע הבנזין ל-11.6 קג"מ שמייצר המנוע החשמלי, כמעט כמו מנוע הארלי דווידסון ספורטסטר 1200… וכל זאת במחיר של עליה מזערית של 3.6 קילו במשקל. התוצאה היא תאוצה חולנית, ומהירות מרבית של 106 קמ"ש, אפילו אחרי הגדלת גלגל השיניים האחורי ל-55 שיניים.

מבחן רכיבה שבצעו עיתונאים בארה"ב על הגרום החשמלי הלהיב וריגש, חבילה קטנה ומחשמלת הם כותבים, המומנט האדיר על אופנוע קטן כזה מייצר פאן "ברמה הגבוהה ביותר שחווינו מבלי להוריד את הבגדים…".

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל