fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
MV קוביה
voge מוטו24 באנר

מיצובישי ASX – לקחנו סיבוב חורפי

מיצובישי ASX – לקחנו סיבוב חורפי

כתב: יובל לוי     בוחנים: יובל לוי, אריק רוזנבלום   צילום: יובל לוי, אריק רוזנבלום ועדי בראון

גם מיצובישי מעוניינת לקפוץ על גל ההצלחה של ה-SUV הקטנים והחלה לייבא לארץ את ה-ASX, המצויידת במנוע בנפח 2,000 סמ"ק, ללא טורבו, בעל 150 כוחות סוס וגיר רציף.

אז נכון שלה–ASX אין הנעה כפולה אלא רק הנעה קדמית, אבל הגובה שלה מאפשר לה לנוע בקלות יחסית בשבילים ודרכי עפר לעומת המאזדה 3 של השכן (וכן, גם לטפס על מדרכות במידת הצורך…).

אהבנו את העיצוב החיצוני של ה–ASX. הקווים נאים והרכב משדר יוקרה ונוכחות. לעומתו, פחות אהבנו את הנדסת האנוש ואת איכות החומרים בפנים הרכב. מתגי חלונות שנראה שנלקחו מעודפי ייצור של הסופר לנסר (שבזמנו לא הפריעו לאיש משום שהיא היתה רבת מכר בארץ) וכפתורי חימום מושבים שהוספו באופן ככל הנראה לא מתוכנן למטה במרכז הקונסולה ורחוק מהשג יד, דבר שמצריך לרכון מטה על מנת להגיע אליהם, אולם תמיד כיף שיש את האופציה להתחמם בכיף בתוך מושב הנהג, בפרט שקיבלנו את האוטו בסופ"ש חורפי וקר מהרגיל. כנ"ל לגבי ידית ההילוכים ומתגי מיזוג האוויר שהרגישו נמוכים מידי. בכלל, נראה כי מושב הנהג מוגבה באופן יחסי לעומת פנים הרכב. אומנם זה מקנה ראות טובה והרגשה כי הרכב גבוה יותר ממה שהוא באמת (למי שאוהב) אך מרגיש קצת מוזר בהתחלה. בסוף הנסיעה הקצרה התרגלנו. כמו כן קשה היה לתפעל את זוויות המושב כאשר דלת הנהג היתה סגורה.

אהבנו את מערכת המולטימדיה הכוללת מסך מגע בגודל 7 אינטש וחיבור אינטרנטי לטובת אפליקציות Waze, פנגו וסלופארק. כמו כן מסך המגע מציג תמונה מהמצלמה האחורית בעת נסיעה לאחור ותמונה מהמצלמה הקדמית בעת נסיעה לפנים בתמרוני חניה. מראות הצד הגדולות הוסיפו לתחושת הראות הטובה שנשקפת ממרום מושבו של הנהג. מאחור ניתן למצוא מרווח טוב לברכיים אך אנשים גבוהים מ- 190 עלולים לפגוש את תקרת הרכב עם ראשם.

מחשב הדרך כולל מספר נתונים בסיסיים כגון מהירות ממוצעת, צריכת דלק, טווח נסיעה עד לתדלוק הבא, וטווח נסיעה וזמן שנותר לטיפול הבא. פשוט אך מספק.
מנוע המיצובישי בשילוב הגיר הרציף מרגיש קצת עצל אם כי ליום יום לא נרשמה בעיית כח. נראה פשוט כי הגיר קצת עצל מידי ומסרס את ביצועי המנוע שמרגיש בסופו של דבר חלש מ- 150 כוחות הסוס שהוא מפיק. בולמי הזעזועים רכים ומקנים שיכוך טוב למהמורות אך כאשר הכביש נהיה גלי, במיוחד במהירות גבוהה, הרכב מתנדנד והבולמים הרכים לא משרים אווירת בטחון יתרה. כנ"ל לגבי עצמת הבלימה, נראה כי ששהבלמים אינם מספקים נשיכה ראשונית ומצריכים רגל כבדה על דוושת הבלם על מנת לספק בלימה ראוייה.

מבחינת אבזור בטיחותי ה-ASX כוללת שלל מערכות בטיחות מקוריות כבר בדגם הסטנדרטי ובהן: בלימה אוטונומית (FCM), זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, התרעה על סטייה מנתיב (LDW) , שליטה אוטומטית באורות גבוהים (AHB) ו-7 כריות אוויר.

לסיכום:
את ה-ASX קיבלנו לנסיעה בדגם ה-Premium שכולל תוספות רבות שאינן מופיעות בגירסת הבסיס (Intense): גג שמש ענק, פנורמי (לא נפתח), עם סוכך פנימי חשמלי משולב עם תאורת לד, כניסה והנעה ללא מפתח, ריפוד מושבים מהודר וחימום למושבים הקדמיים. גרסה זו נמכרת במחיר של 142,900 שקלים ויחד עם עיצוב מוצלח והיא מהווה חלופה רלוונטית לרוכש הפוטנציאלי שמחפש לקבל ג'יפון עירוני עם עיצוב חיצוני מוצלח לטעמנו ומראה יוקרתי.

מיצובישי ASX – נתונים טכניים
מנוע: בנזין
נפח: 1,998 סמ"ק
הנעה: קדמית
הספק/סל"ד:  6,000/150
מומנט/סל"ד:– 4,200/20.1
גיר: רציף
מהירות מירבית: 190 קמ"ש
אורך:– 437 ס"מ
רוחב: 181 ס"מ
גובה:– 165 ס"מ
בסיס גלגלים: 267 ס"מ
משקל: 1,425 ק"ג
תא מטען: 393 ליטרים
צמיגים: – 225/55
מחיר: 143 אלף שקלים

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל