fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
HJC
סטפן

פולריס סילנגשוט: משוגע, מיותר, נחשק

פולריס סילנגשוט: משוגע, מיותר, נחשק

כתב וצילם: דן אמודי

 

תראו! זה אופנוע! לא, זאת מכונית! לא, זה… מה לעזאזל הדבר הזה!?!

אילו נחת חייזר ממאדים באמצע אורנג' קאונטי, יריקה דרומה מלוס אנג׳לס, סביר להניח שהוא לא היה מושך כל כך הרבה תשומת לב. ברצינות, בירת הבוטוקס, שתלי הסיליקון וסלוני הציפורניים, ראתה ככל הנראה כבר הכל ועדיין, שום דבר כזה.

יש שיקראו לזה ליבידו על גלגלים. פולריס קוראת לזה סלינגשוט.

 

לא לבעלי לב חלש

שבת, 10:00. אני נוסע לאורך חופו של האוקיינוס ​​השקט לעבר סן דייגו, רמזור אדום עוצר אותי בכניסה ללגונה ביץ', בימר חדשה, מסדרה 5, נעצרת לידי בחריקת בלמים. על ההגה יושבת מסובבת ראשים קלאסית, כזאת שתעצור בקלות את התנועה כמעט בכל מקום במזרח התיכון. "זה הדבר הכי מגניב שראיתי אי פעם!!! מה זה?!". מצחיק, אני מביט בה וחושב בדיוק את אותו דבר. "זה דג פיראנה ענקי עם מנוע!" אני מדמיין את עצמי צועק אליה בחזרה. במציאות, עם זאת, אני רק ממלמל כמה מילים חסרות משמעות. פניה מלאים הערצה.

האור הופך לירוק, היא נעלמת. הלוואי ולדבר הזה הייתה יחידת הנעה קצת יותר רצינית מאשר מנוע ה-2.4 ליטר, ארבעה צילינדרים, המיושן של ג׳נרל מוטורס. במקום כוחות סוס יש לסלינגשוט הכחול-שחור שלי זימים וסנפירים של עמלץ לבן. ביננו, למי אכפת כמה עושה כריש מ-0 עד 400.

 

מי בא תחרות ברנאאוט?

הכירו את הקלע של פולריס. אנשי השיווק של החברה ממיניאפוליס מכנים אותו "אופנוע עם גלגל נוסף". בעיני, הכינוי ״מכונית שצוירה על ידי ילד בן 14, במהלך שיעור אלגברה משעמם״ קולע יותר.

למבו כתומה!? תעשו לי טובה. דוקאטי פניגאלה אדום-דם? פחחחח. משעמם!

החץ מכוסה הפלסטיק של פולריס משאיר אותם (ואת המציאות) הרחק, הרחק מאחור.

ביננו, המטרה הראשית של המפלץ התלת-גלגלי הוא לסובב ראשים, את העבודה הזו הוא עושה בצורה מרהיבה. אבל בתכל׳ס, מהו בעצם? אופנוע עם גלגל מיותר או מכונית עם גלגל חסר? שאלה לא פשוטה לפיצוח.

כמו כל מכונית, לפולריס שני גלגלים בחזית, מכסה מנוע (עשוי במקרה זה מפלסטיק עם הרבה פתחים אגרסיביים ומזויפים), גלגל הגה, שני מושבי באקט, שלוש דוושות וידית הילוכים ידנית.

כמו אופנוע, אין לסלינגשוט שמשה קדמית, אין גג, אין דלתות, מאחור מפעיל את כל העניין גלגל גדול ורחב אחד (305 מ״מ על חישוק של 20 אינץ׳) וכמעט שכחנו, החוק בקליפורניה מחייב חבישת קסדה לפני שמניעים אותו.

יש גורמים בתעשיה (בהם גם היצרן) שממצבים את הסלינגשוט בתוך קטגוריה חדשה "Autocycle" – כלומר, כיף כמו אופנוע וגם מעשי ובטוח כמו מכונית. אנחנו עוד נבדוק בהמשך את הטענות הללו. לעת עתה, בואו ונסכים שזה תלת-אופן מוחצן עם נטייה ממכרת לשריפת גלגל אחורי.

 

איך הגעתי לנהוג על הדבר הזה?

פולריס הרשמית מבקשת החל מ-21,000 דולר עבור הסלינגשוט. אני קיבלתי את המפתחות למהדורה המפוארת שלי (קרוב ל-30 אלף דולר) ללא תשלום, מהבעלים של חברת יחסי הציבור שלנו The Brand Amp הממוקמת בקוסטה מסה, קליפורניה. בנוסף לקארדו, מייצגת הסוכנות גם את מותג האופנועים Indian – חברת בת של פולריס, כך יצא.

עם המפתח הנחשק ביד אני מטפס על סיפון התלת אופן, נזהר שלא לדרוך על שלדת הצינורות החשופה, ונוחת בתוך המושב העוטף. מבט מהיר מבפנים מגלה שבניגוד לרושם החיצוני, הפנים של הסלינגשוט שלי נראה כמו עבודת העתק/הדבק של אחד מסדרת הרייזרים הפופולרית של החברה. סיבוב מהיר של המפתח הפשוט בתוך מתג ההפעלה, לחיצה קצרה על כפתור ה"התחל" האדום והמנוע ניעור לחיים. הצליל הוא לא גרגור עמוק של V8 שרירי ורב נפח, גם לא רעש עצבני של אופנוע סופר-ספורט יפני, זה נשמע יותר כמו צליל בשרני של תחנת כח מרובעת בוכנות שעברה דרך סדנת הינדוס צליל מקיפה. וזה בדיוק מה שהחבר'ה בפולריס עשו – לקחו מנוע 2.4 ליטר 170 כ״ס מהפונטיאק סולטיס ז״ל, שיחקו קצת עם הרעש שהוא מייצר ושתלו אותו – כפי שהוא – בחרטום הקלע שלי.

שילוב ידית ההילוכים לראשון (כן, הדבר הזה ידני), ושחרור הקלאץ׳ הגבוה ואני מתגלגל באיטיות אל הרחוב. נותן קצת יותר גז ואני מוצא את עצמי כמעט ומסבסב את הסלינגשוט בסיבוב הראשון שלי. ולא שזה היה צריך להפתיע, עם משקל קטן על הגלגל האחורי היחיד (הסינגשוט שוקל פחות מ-800 ק"ג, רובם בחזית) ומנוע עשיר במומנט, כמעט לכל אורך טווח הסל״ד, אפילו הגומי המאסיבי מאחור לא מצליח לעמוד בעומס. הדבקת הדוושה לרצפה פירושה עישון החלק האחורי של הרכב בברנאאוט מרשים, בכל שלושת הילוכים הראשונים (לא הייתי אמיץ מספיק כדי לבצע דריפט על גלגל יחיד בהילוכים 4 ו-5). 1000 רופאים לא היו מצליחים למחוק את החיוך שלי בשעה שאני מסובב את ההגה חסר התחושה בנעילה נגדית ומשאיר את המנוע צורח על מנתק ההצתה. יחד עם זאת, אני לא יכול שלא לתהות על החלטתה של פולריס להניח מנוע כבד, מסורבל, ובעל עקומת מומנט שטוחה בסל״ד נמוך ובינוני, בשעה שהם יכלו להשתמש ביחידת הנעה מוטרפת של היאבוסה, עם אותו ההספק, פחות או יותר, סל״ד בסטרטוספרה, משקל נמוך ומומנט שלא מבעיר את הגלגל האחורי בכל הזדמנות שרק ניתן. מישהו אמר רדיקל?

ואולי זה בכלל אני שלא מבין את הבדיחה?

הגיע הזמן לגלות.

 

לתוך הפניה

אני מנווט את היצור אל כביש 5 שחוצה את קליפורניה לאורכה ונוסע לכיוון קניון אורטגה – 35 ק"מ של פיתולים רצופים החותכים את רכס הרי סנטה אנה, מדרום לצפון. הנסיעה על הכביש המהיר והרחב היא לא משהו שניתן לכנות חוויה מהנה. צליל המנוע הרם הופך לרעש מטריד, ומתמיד, לוחות גוף הפלסטיק מטרטרים באלימות במהירות הגבוהה ושלדת הצינורות, בשילוב המתלים הקשיחים, מעבירה את כל פגמי הכביש הישר אל עמוד השדרה. כאשר מגיע סופסוף המחלף הנכון, אני פונה בהרגשת הקלה אל מחוץ לכביש המהיר ואל תוך הקניון.

דבר אחד בטוח, אם אתם בונים על הפולריס הזו ככלי שיוט אל העבודה וממנה, עדיף שתשקיעו את הכסף בפיסטוקים.

הגיע הזמן לבדוק איך הקלע מתנהג בסיבובים.

זה אמור להיות יותר כיף.

והאמת? זה אכן יותר כיף.

אבל, בצורה קצת אחרת ממה שחשבתי.

מי מאיתנו לא שמע על המונח ״דרמה-קווין״? ובכן, הסלינגשוט של פולריס הוא הגרסה המוטורית שלה. הוא מלא דרמה, אבל רק דרמה. ולא סתם רעש וצלצולים, הדבר זה הוא מפעל של התרגשות. חלק מזה נובע מהידיעה שהסלינגשוט הזה יכול להרוג אותך די בפתאומיות. אתם מבינים, יש סיבה שלמכונית יש שני גלגלים מאחור. הסיבה היא לשמור אתכם בחיים!

חרשתי את הכביש המפותל מספר פעמים, לפני עצירה חיונית במסעדת האופנוענים Hell’s Kitchen, Motorsport Bar & Grill (מקום מומלץ ביותר, אגב) למנוחה וניסיון לסכם את מלוא החוויה. בשורה התחתונה הפולריס סלינגשוט הוא כיף לנהיגה, למרות שאני חייב להודות שאין לו את האיכויות שנהג או רוכב ספורטיבי אמיתי חושק בהן. הוא מרגש אבל לא מתקשר, הוא מהיר למדי על הכביש המפותל, אבל אף פעם לא מעורר אמון או משרה ביטחון. זה כלי שאתה לא רוצה לדחוף אל הגבול, כדי לבדוק מה קורה מעברו השני. אתה פשוט יודע שכאשר הגלגל היחיד מאחור הולך, אתה הולך איתו. שום נעילה נגדית לא תהיה מהירה וחדה מספיק כדי להציל אותך בסוויפר במהירות תלת ספרתית.

כאשר מפשיטים את מלך הדרמה הזה מבגדי המלכות שלו, מגלים רכב איטי יותר ופחות כיף לנהיגה מאופנוע ספורט או מכונית ספורט אמיתיים.

אבל, אם מה שאתם רוצים זה לסובב את כל הראשים בטיילת ולמשוך יותר תשומת לב מכל אקזוטית שעולה פי עשר, אני לא יכול לחשוב על משהו טוב יותר בצד הזה של הגלקסיה!

יאללה, תן בגז!!!

נשאר עוד קצת גומי מאחורה!

גלריה

2 תגובות ל פולריס סילנגשוט: משוגע, מיותר, נחשק

  1. רכב שמצליח לקבץ בצורה מוצלחת את החסרונות של כל כלי תחבורה (חוץ מקומביין, מכבש וכרמל דוכס).

  2. נפגשתי עם הרכבים הללו בקליפורניה …. המראה מהמם….. הנהיגה – פחות…. קיימים מספר אתרי טבע (קניונים) המאפשרים השכרה של הכלי המוזר הזה .. החוויה של קרבה לכביש פחות טובה בכל הקשור לצפות אל הנוף .. אולם מצד שני – אין חלונות או פינות רכב המסתירות את הנוף…..האנדרוגינוס הזה בהחלט מתאים לאנשים "אחרים" שרוצים את השונה וההתבלטות בשטח…. אבל לומר לכם שזה שווה 30000$ (או בישראל משהו כמו 60000$)… אז התשובה היא לא…. אלא אם באמת חסר לכם בורג וצריכים להשלים את החסר ע"י רכישת הכלי הזה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל