fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מבחן דרכים: סקודה סקאלה – 1.5 ליטר טורבו בנזין

מבחן דרכים: סקודה סקאלה – 1.5 ליטר טורבו בנזין

כתב: רון לב | בחנו: אריק רוזנבלום, רון לב | צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: השילוב יצר רכב כמעט מושלם למשפחות צעירות ולמי שרוצה האצ'בק משפחתית, בעיקר בגרסת 1.5 ליטר.

הרכב הראשון שהשקתו העולמית הרשמית התקיימה בישראל נחת אצלנו למבחן דרכים, השקה שמראה את הקשר החם בין סקודה העולמית לבין היבואנית צ'מפיון מוטורס ואת השותפות עם חברות סטארט-אפ ישראליות המובילות בפיתוח קדמת ההיי-טק. לדעתנו, סקודה מצליחה בעזרת כך להנחיל בארצות החמות יותר את דגמי הסטיישן הנפוצים באירופה וזוהי דרך מצוינת להתחיל.

הסקודה סקאלה מבוססת על אחיותיה החורגות הגולף והאוקטביה. אך יש שוני בין הדגמים. כמו שכבר הזכרנו בכותרת המשנה הסקאלה היא ערבוב של כמה דגמים, מכלולים ומנועים שיצרו דגם אחד. כלומר, בזמן שהסקאלה מתבססת על השלדה של הדגמים הקטנים יותר (פולו, איביזה וכו') היא מגיעה עם תכונות של דגמי המנהלים. המרווח והנוחות נשארים כשמתחת למכסה המנוע נוכל למצוא את מנוע הליטר טורבו החסכוני אך גם את יחידת ההנעה בנפח 1.5 ליטר שמגיעה בדגמים הגדולים יותר של הקונצרן.

אז מה קיבלנו כאן בעצם ומה המטרה של כל זה? בגרסת ה-1.5 ליטר טורבו קיבלנו רכב זריז אפילו פלפלי במעט עם נוחות נסיעה שלא נפגמת מהיותו עוף מוזר שכזה. גם בגרסת הליטר החסכונית נוכל ליהנות מאיכות נסיעה טובה מאוד ביחס למחיר של הסקאלה. סקודה לוקחת את הפלטפורמה של הפולו והגולף ומשדרגת אותה לרכב פרקטי ונעים לנהיגה. הפרקטיות באה לידי ביטוי בתכונותיה עם תא מטען של 467 ליטרים, מקום רב מאחור והתחשבות מורגשת בכלל נוסעי הרכב.

אהבנו גם את העיצוב החיצוני, ולמרות שסקודה הבטיחה עיצוב יוצא דופן ונועז מאי פעם, בפועל אנחנו מקבלים רכב שנראה די ממוצע. אמנם יש פה ספורטיביות וקווים חדים יותר אך עדיין עם רכבים כמו המאזדה 3 החדשה וכמו שראינו את סקודה בעבר עם ה-VRS, העיצוב של הסקאלה לא תופס בצורה יוצאת דופן את העין הממוצעת. עם זאת אהבנו את הפנסים המיוחדים כיאה לקונצרן שמתגאה באיכות הנורה והגג שגולש לאחור בצורה של רכבי פרימיום.

כניסה לפנים הרכב חושפת סביבת נהג מוכרת הנשארת נאמנה לרכבי המותג עם מספר סממנים שניתן למצוא בכל הקונצרן המפורסם ביחד עם שינויים קלים לטובת תחושת פרימיום וחדשנות. תא הנוסעים נראה מרשים ומרווח, גימורים דמויי עץ ואלומיניום ושימוש בחומרים איכותיים ורכים. לוח מחוונים דיגיטלי בולט בגודל 12.25 אינץ' ומסך מגע בגודל 9.2 אינץ' שמציג 4 אפשרויות תצוגה שונות ומתחלפות. מושבים נוחים גם בנסיעות ארוכות וממשק קל בכלל מערכות הרכב. סקודה ידועה בפשטות והיופי שבה. בטכנולוגיה של היום ניתן לסבך את המערכות כמו שאנחנו רואים בהמון יצרניות רכב, סקודה משאירה את זה פשוט ונכון עם מגעים קלים לתפעול וממשק עם תצורה נעימה למשתמש במערכת המולטימדיה.
בגזרת הכוח היצע המנועים של הסקאלה כולל כאמור דגמים מקבילים של קבוצת פולקסווגן, מנוע 1.0 ליטר בהספק 115 כ"ס, מנוע 1.5 ליטר המייצר 150 כ"ס ומנוע דיזל אחד בנפח 1.6 ליטרים עם הספק של 115 כ"ס, כולם עם מגדש טורבו כמובן. משודכים לתיבה ידנית עם 5 הילוכים במנוע הליטר או 6 הילוכים אוטומטית, ותיבה דו-מצמדית (DSG) עם 7 הילוכים במנועים הגדולים יותר. איך זה מרגיש, אתם שואלים?

תיבת ה-DSG עם שבעת ההילוכים מבצעת רוב הזמן עבודה טובה וחלקה עם כוח שזמין כמעט בכל נקודה בסקאלה (הבנתם? סקאלה…) דף הביצועים הרשמיים מספר על 8.3 שניות ל-100 קמ"ש ומהירות מרבית קרובה ל-220 קמ"ש, במנוע ה-1.5 ליטר המוגדש. בפועל היא מרגישה בדיוק כמו על הדף, זמינות הכוח והזריזות אכן מספקות תאוצות שמאמתות את נתון ה-8.3 שניות וניתן לומר שהסקאלה אפילו מעט פלפלית בדרכה שלה, נורא אהבנו אותה במצב ספורט בו היא זורחת וזמינות הכוח עולה שלב, על זה כמובן משלמים בצריכת הדלק שהייתה רק סבירה עם 12 קמ"ל בממוצע שאת רובה השיג מחשב ניהול המנוע ביכולתו לנתק שני צילינדרים בשיוט.

בקטגוריית הבטיחות הסקודה לא מורידה את הרגל מהגז גם כן והרשימה ארוכה: תשע כריות אוויר, מערכת סגירת חלונות ומתיחת חגורות בהכנה לקראת תאונה. בלימה אוטונומית, שמירה על נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית עם טווח זיהוי של 70 מטר והתראת שטחים מתים ועוד. האבזור העשיר לא נגמר בכך, חניה אוטומטית, חימום מושבים והגה, כניסה והתנעה ללא מפתח, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות ליושבים מאחור ושקעי USB בחיבור Type-C.

בקצרה אפשר לסכם שקוקטייל הדגמים של סקודה יוצר רכב מעולה שמתאים את עצמו לעידן החדש וככל הנראה יקרוץ בעיקר למשפחה המתחילה של זוג צעיר וילד או שניים שרוצה רכב חסכוני עם יעילות ופרקטיות מקסימליות במחיר שלא מרעיד את האדמה. התמחור של הסקאלה מתמקם עם הגולף והלאון על אותו הסולם עם מחיר של 117,000 ש"ח לדגם הבסיס. אנחנו חושבים שאם חשבון הבנק מרשה כדאי לקחת את דגם ה-1.5 ליטר להנאה מקסימלית ולסקאלה רחבה יותר.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

תגובה אחת ל מבחן דרכים: סקודה סקאלה – 1.5 ליטר טורבו בנזין

  1. לדעתי הפוקוס ST-LINE עדיפה בהרבה, אין לה חלון פנורמי, אך מעבר לזה הרבה יותר אוטו בפחות כסף.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל