מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ענף טרקטורוני הספורט בישראל חי ובועט!
*ידיעה פרסומית בתשלום*
היו כאלו שחשבו שכלי הסייד-ביי-סייד "יחסלו" לחלוטין את סגמנט הטרקטרונים ולמרות הירידה הברורה במכירות שנבעה מעלייה בפופולריות של כלים אלו, הטרקטורונים עדיין כאן, והם כאן כדי להשאר.
סגמנט הטרקטורונים מתחלק לשני חלקים עיקריים: מצד אחד טרקטורוני פנאי-עבודה שמתאפיינים בדרך כלל בנוחות ועבירות שטח ברמה גבוהה ומצד שני, טרקטורוני ספורט שכשמם כן הם, מתאימים לרכיבה ספורטיבית ואגרסיבית יותר. בשונה מטרקטורוני פנאי-עבודה שדווקא עמוסים בטכנולוגיה ואבזור, בטרקטורוני הספורט המטרה העיקרית היא להשיל כמה שיותר ממשקל הכלי.
תור הזהב הראשון של טרקטורוני הספורט החל בשנות ה-90 עם כלים אגדיים כמו ההונדה EX300, פולריס סקרמבלר, ימאהה ווריר 350 ועוד ואח"כ הגיע גל שני עם כלים כמו הדי-אס 650 ואח"כ הדי-אס 450, פולריס פרדטור, ימאהה YFZ450 וימאהה רפטור 660 ועוד.
ימאהה נותרה אחת מיצרניות הטרקטורונים היחידות שעוד מייצרת טרקטוני ספורט טהורים חדשים, בעוד שמרבית יצרניות כלי השטח זנחו את הסגמנט. רק כדי לסבר את האוזן, הרפטור 700 של ימאהה, שמיוצר כבר כמעט 25 שנה היה הטרקטורון הנמכר ביותר בישראל בחודש מאי 2025, מתוך כלל הטרקטורונים הנמכרים בארץ – הישג מרשים ביותר לכלי הוותיק הזה!
בימאהה הציגו את הרפטור 660 הראשון בשנת 2001 ו-5 שנים אח"כ, ב-2006, עבר הכלי עדכון משמעותי כולל עלייה בנפח ל-700 סמ"ק ותוספת של הזרקת דלק. ב-2004 הציגו בימאהה את ה-YFZ, הנשק שלהם לקטגוריית ה-450 סמ"ק, גם כן אחד הדגמים הוותיקים שעדיין מיוצרים.
בהמשך נכנסו שחקנים חדשים לתחום כמו למשל מותג אקסס שהגיע לישראל עם מגוון דגמים, גם דגמי עבודה-פנאי וגם דגמי ספורט ומאז הגיע המותג לישראל ועד היום ירדו לשטח מאות טרקטורוני ספורט מבית מותג אקסס מדגמי ה-300, 400 וה-450 SP (אלפים אם סופרים גם את דגמי העבודה-פנאי של המותג) מה שהוכיח שלקהל הרוכבים הישראלי יש תיאבון ואפילו תיאבון גדול לטרקטורונים ספורטיביים. איך אומרים? המספרים לא משקרים.
טרקטורוני הספורט של מותג אקסס הציעו לרוכב הישראלי חבילה משתלמת עם מחיר כניסה אטרקטיבי במיוחד – האקסס SP300, עולה פחות מ-30,000 ש"ח לכלי חדש.
לאחרונה חזר לישראל אחד מטרקטורוני הספורט הכי אהובים ופופולריים שהיו כאן בשנים האחרונות, האקסס 450 SP.
בגרסה החדשה האקסס 450 SP מצויד במנוע סינגל חזק, מקורר נוזל בנפח של 448 סמ"ק, הזרקת דלק, גיר ידני 5 הילוכים כולל הילוך אחורי (רוורס), מערכת מתלים משודרגת לרכיבה ספורטיבית, שרשרת בעלת מגן מקורי, מיכל דלק מוגדל בנפח של 14.8 ליטר, צג TFT דיגיטלי, חישוקים ומדרסים מאלומיניום, מגן "חזירים", ידיות אחיזה למורכב, פנסי ערפל ועוד… בקיצור – טרקטורון ספורט כמו שטרקטורון ספורט צריך להיות!
כאמור, האקסס 450 SP חוזר לישראל לאחר היעדרות מהמלאי שגרמה לרוכב הישראלי להתגעגע אליו, מה שהפך את כלי היד השנייה למבוקשים במיוחד בקבוצות ובלוחות – ברגע שאחד כזה יצא למכירה הוא נחטף במהירות.
האקסס 450 SP מיועד לרוכבים שמחפשים טרקטורון שיתן להם את המקסימום בשטח – גם מבחינת ביצועים וגם מבחינת חוויית הרכיבה. מערכת הבולמים והשלדה כוילו לרכיבה ספורטיבית ויספקו עמידות מעולה בשבילים מהירים וקפיצות, ומנוע ה-450 החזק עם נשיכה ומשיכה כמו שרק מנועי סינגל יודעים להעניק. הגיר הידני מאפשר לרוכב להתחבר בצורה אבסולוטית לכלי, מה שמייצר חוויית רכיבה מרגשת ומהנה.
ואין ספק שהיתרון הגדול ביותר של האקסס 450 SP הוא במחיר. 42,990 ש"ח בסה"כ, ויש לכם טרקטורון ספורט ידני חדש בחנייה שמצויד בכל מה שטרקטורון ספורט צריך, כך שאתם לא צריכים להשקיע עוד שקל אחד. רק לשים דלק – וליהנות!
נתראה בשטח.