fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
סטפן
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC

ג'רוויס טורז: הדרכה מתוקשרת עם רוכב האנדורו הגדול בעולם

ג'רוויס טורז: הדרכה מתוקשרת עם רוכב האנדורו הגדול בעולם

כתב: דניאל וקנין | צלם: בני דויטש

רוכב האנדורו האגדי גראהם ג׳רוויס, מי שכבר שנים מנצח מתחרים בני מחצית מגילו כל מרוץ אנדורו אפשרי, הגיע לביקור בישראל, במהלכו העביר הדרכות לרוכבים ברחבי הארץ. זהו לא הביקור הראשון של ג'רוויס בארץ, שכן חברו הטוב דוד בנאור דואג לביקור שלו לפחות פעם בשנה בישראל, משתף אותו בארוחות ליל שבת ואפילו ג'רוויס, או בשמו הישראלי – חנוך – למד כבר כמה מילים בעברית. אירועי ההדרכה ביוזמת בנאור רייסינג (שעברו עכשיו לשוקן 10 תל אביב, תתחדשו) ונערכו בחסות SHOT Race gear, חברת Cardo, יצרנית מערכות התקשורת והמפיצה שלה בישראל, ברקום.

ההדרכות נפרשו על פני כמה ימים, כשחלק מהימים יועדו למתחילים וחלק למתקדמים, חלקן מרובות משתתפים, כשהגדולה ביותר היא של Arab Enduro Riders עם מעל ל-80 משתתפים. גם ל-iMoto טבריה היה אירוע ענקי בצפון הארץ.
מערכת מוטו הצטרפה ליום הדרכה למתקדמים, בחסות קרדו, שהתנהל באווירה נהדרת ובמזג אוויר מצוין באחד 'ממגרשי המשחקים' הנהדרים שיש לאזור להציע.

לאחר ארוחת בוקר התחיל ג'רוויס במתן הסברים כלליים וענה על שאלות הרוכבים. הנציגים של קרדו התקינו אוזניות Packtalk Bold על הקסדות של משתתפי האירוע, שיוצרות מעגל תקשורת עד 15 רוכבים כך שמרגע הכניסה ליער, על אף רעשי מנועי הדו"פ הרבים שצרצרו ברקע, גראהם היה צריך פשוט לדבר לתוך הקסדה כדי ש-14 רוכבים אחרים ישמעו את ההסברים.

לאחר חימום בקרחת יער קטנה, דילג גראהם אישית בין המשתתפים ועזר לעבור על יסודות רכיבה נכונה. כשכמעט פקעה הסבלנות יצאנו אל עבר הסינגלים כדי להתחיל תרגילי אנדורו אמיתיים, וכמובן לצפות בהדגמה מושלמת מרוכב-על. מדובר ברוכב האנדורו המנוסה ביותר בשטח שקטף את התארים הכי גדולים בספורט הזה, ועם זאת מדהים לראות עד כמה שאין בו טיפת אגו – ג'רוויס עובר רוכב-רוכב, לא מתעצל לרדת מהאופנוע ולעזור, לערום אבנים להדגמה או לתת הכוונה אישית בסבלנות מרשימה.

השימוש במערכות השמע לקסדה הפך לסטנדרט בקרב רוכבים בשנים האחרונות ועכשיו, בעזרת מערכות ה-DMC החדשות מתכוונת קרדו, להטמיע את השימוש בהן גם ברכיבת שטח כמו שקרה בתחרות המוטוקרוס Monster Energy Cup השנה. לאחר ארוחת צהריים ומנוחה קלה, המשיך ג'רוויס בהדרכות כשהכל בתפריט – ממכשולים קטנים דרך סינגלים זורמים יותר או פחות וכלה במדרגות וסלעים ענקים שרק שני מתנדבים אמיצים העיזו לנסות בסופו של דבר.

בהפסקת הצהריים, תפסתי את ג'רוויס לשיחה קלה. כששאלתי אותו מה חושב על ארצנו, פרש את ידיו בהנאה והסתכל לשמיים "איך אפשר להתלונן עם מזג אוויר שכזה, בשטחים הפתוחים שיש לכם להציע?" אמר.
בימים אלה מקדם ג'רוויס סיורים תחת השם Jarvis Signature Tours שיודרכו על ידו בחבל אנדלוסיה שבספרד. מדובר בשלושה ימי רכיבת אנדורו בהדרכה של ג'רוויס או של מדריך נוסף, במתכונת הכל כלול – אפילו האיסוף משדה התעופה. הרוכבים שמגיעים צריכים להביא איתם רק ציוד רכיבה ורישיון נהיגה. ג'רוויס אף הבטיח שאם יהיה ביקוש הוא יערוך סיור דומה בישראל – בהחלט מעניין.

הצפייה ברוכב ברמתו של ג'רוויס במציאות כשהוא מבצע הכל בצורה כמעט מושלמת, הוכיחה שוב כמה זה נראה אולי קל דרך המסך אבל קשה הרבה יותר במציאות, ועד יותר מכך – עד כמה עמוק יכול להגיע החיבור בין אדם למכונה. עוד דרך טובה להזכיר לכולנו כמה אנחנו אוהבים ומוקירים את החיבור הזה.

סצינת האנדורו הישראלית ממשיכה לגדול, הגיחות של ג'רוויס לישראל, שהיה בארץ הפעם מעל שבוע וביצע עשרות הדרכות, רוכבים אחרים גדולים שהגיעו ויגיעו לכאן להדרכות בכל התחומים, והתפתחות הענף הן הוכחה שבהחלט יש לנו במה להתגאות.

 

תודה לקרדו וברקום על ההזמנה, ותודה גדולה לכל המעורבים באירועים ולבנאור רייסינג שבזכותם ג'רוויס מגיע לישראל בכל שנה.

גלריה

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל