fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
סטפן
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70

לאן הולך הדו"ג החשמלי? אף אחד לא יודע, לנו יש ניחוש

לאן הולך הדו"ג החשמלי? אף אחד לא יודע, לנו יש ניחוש

אסף לביא בנארי

בזמן שהשוק הישראלי מתלבט האם לקבל את החדשנות, החיסכון בעלויות התפעול, הסתת הזיהום מתחומי העיר והנוחות שמציעים אופנועים וקטנועים חשמליים, האם המגמות העולמיות מסייעות לייצר תמונה ברורה יותר?

אין לנו ספק כי לדו"ג חשמלי יתרונות משלו, שחלקם הופכים אותו – לשימושים מסוימים – עדיף על הדו"ג לוגם הבנזין, ולעיתים מדובר גם בכלים מהנים ומסקרנים, אבל בזמן שהיצרניות הוותיקות מהססות לטבול משהו מעבר לבהונות במים המחושמלים ומחזיקות את הרגל השנייה בתוך בריכה של מחקר דלקים חלופיים, נתוני המכירות באירופה בשנת 2023 מעמידים בספק את הצורך להשאיר ולו אצבע אחת בבריכה הראשונה.

בעוד במזרח אירופה, ב־8 מדינות הכוללות ביניהן את טורקיה (או תורכיה, אם משחקים ארץ-עיר), נרשמה בשנת 2023 עליה של לא פחות מ־264% במכירות אופנועים וקטנועים חשמליים, בצידה השני של היבשת – היכן שרבים יגידו שנמצאות המדינות "החשובות" – צולל השוק ב־29 אחוזים מחשמלים המתחלקים ל־30 מדינות, ואם זה נשמע לכם כמו צלילה קטנה במערב לעומת הנסיקה האדירה במזרח – בחישוב כללי מכירות הדו"ג החשמלי באירופה כולה יורדות ב־2.4%, מה שאומר שמתוך כככככככככל המכירות של אופנועים וקטנועים באירופה רק 4.4% היו חשמליים – כלומר, בישראל המהססת יש לחשמליים נתח שוק גדול יותר במכירות אופנועים וקטנועים חדשים, עם 4.6% ב־2023.

נתון מעניין שאולי יגרום לכל היצרניות המוכרות לא רק להוציא את הבהונות מהבריכה אלא לרוקן אותה לחלוטין הוא בפירוק כל התחשיב המורכב למדינות עצמאיות, שכן אם נסתכל על כל מדינות אירופה ונתוניהן ל־2023, נגלה כי במקום הראשון נמצאת טורקיה עם צמיחה של 280% – שמותג דו"ג חשמלי מקומי מוביל את המכירות בתוכה – ואחריה, במקום השני, צרפת… עם ירידה של 16.1%. כלומר, כל מדינות אירופה ראו ירידה במכירות דו"ג חשמלי, למעט אחת. בגרמניה הירידה עומדת על 55%, בהולנד 40.2% ובאיטליה 27.3%.

עכשיו, רגע לפני שמספידים – אולי בצדק – את הדו"ג החשמלי, חשוב לזכור כמה דברים שקרו באירופה (ובחלקים נוספים בעולם) רק בשנים האחרונות – משברים, מלחמות, רעידות אדמה, מגיפות… וכשמדובר בנושא עם כל כך הרבה משתנים, לא בטוח שניתן להפיק מהנתונים האלו מסקנות חותכות וברורות, וחשוב לזכור שמעבר לים שממערב ומדרום ובהמשך הגוש היבשתי למזרח ישנם שווקים נוספים, חלקם גדולים משל אירופה. אז אופנוע וקטנוע שאינו מונע בדלק, ההווה שלו דל, ועתידו? בינתיים, לוט בערפל…

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

 

 

 

 

11 תגובות ל לאן הולך הדו"ג החשמלי? אף אחד לא יודע, לנו יש ניחוש

  1. חשמלי עדין לא הוכח לטווח רחוק של נסיעה, טיולים ומשימות. עד אז, אכן עתיד שחור

  2. נראה לי לא ספרו את הסורון החשמלי
    ב..4.6 אחוז….

  3. אני נכבתי כבר לפני שבע שנים מהזירו החשמלי לא רק מתקלות ומטווח נסיעה אלא מיחס קר ולא שירותי מיבואן קטן פה שזלזל בי כלקוח שלו, חזרתי לבנזין ללא חרדות טווח אולם ביטוח יקר יותר אבל עולם אחר בכל האספקטים

  4. קניתי סורון והיבואן לא יכול לספק לי צמיגים

  5. אני כבר 3 שנים על כלי חשמלי ויכול להצביע על כמה סיבות למה החברות הגדולות לא רוצות להכנס לתחום החשמלי.
    1. פיתוח, הן לא רוצות לפתח דברים חדשים, יש להן כלים שהן מוכרות, פעם בשנה שנתיים משנות קצת עיצוב, לעיתים יותר רחוקות משנות מנועים. בקיצור לא משקיעות כמעט בפיתוח ויודעות שהן ימכרו בכל מקרה, כאשר בחשמלי יש יותר סיכון כי הכלי יכול לצאת לא מוצלח.
    2. טיפולים. החברות מרוויחות הרבה מאוד כסף ממכירת חלקים לאורך חיי הכלי, מה שמכניס להן הרבה כסף. בכלים חשמליים לעומת זאת חוץ מצמיגים ובלממים (שרשרת/רצועה אם יש) אין כמעט. בכל השלוש שנים וכמעט 50 אלף קילומטר היו לי רק שתי תקלות, אחת מהן תוקנה במסגרת האחראיות והשניה עלתה לי קרוב לאלף שח. וכל זה בהתחשבות שלכלי לא היו הוצאות טיפולים בכלל כי אין לו טיפולים. המצב דומה אצל שני החברים שלי שגם הם על חשמלי.

    המצב כנראה ישתנה כאשר מספר מכירות הכלים החשמליים יכפיל/ישלש את עצמו, בדיוק כמו שקורה בתחום המכוניות, ששם רק עכשיו חלק מהחברות הגדולות מתחילות להתעורר ולהכנס לתחום החשמלי כי הן רואות שמפסידות הרבה לקוחות פוטנציאליים.

    • לא יקרה העולם מתפכח מהונאת החשמל טרנד מזהם ביותר שאק מעביר את הזיהום מהחזית לעורף עד שיסגור מעגל בחזרה לחזית לכן עובדים על מנועי בעירה פנימית מונעים בדלקים חילופיים שזה יהיה כנראה העתיד האמיתי

      • הונאת החשמל? לבינתיים רב נהגי הרכבים החשמליים מבסוטים מהמעבר לחשמל.
        רכבים על דלקים חילופיים רחוק כעשור מלהתיישם ובדו-גלגלי כמה עשורים.
        20 דקות של מחקר באינטרנט ואתה תאבד את הפנטזיה של דלקים חילופיים.

  6. אסף, סליחה, אתה שבוי בקונספציה של "ה 6 באוקטובר".
    בישראל, מתחת לאף שלך ממש, מהפכת החשמלי הסתיימה בניצחון מוחלט לטובת החשמלי.
    הצעירים, הסטודנטים, וכל מי שמבקש להדחיק את סיכון הדו גלגלי, לטובת היתרונות: מחיר זול, בלי פקקים, בלי בעיית חנייה, זול זה גם במוסך, זול זה גם כאשר אין צורך ברישיון, ובטסט שנתי, … אז החבר'ה האלה שפעם התחלקו בים אופניים לקטנועים קטנים,

    היום הם כולם, בטירוף, על אופניים וקורקינטים חשמליים, כולם על זה!!!
    בטרוף? בטרוף היסטרי! כי זה כולל גם נתח ענק משוק השליחים(שמסורתית היה רכוב על קטנועי בנזין).

    חברות האופנועים ניסו להדביק את הפער ונכשלו כולם, בענק!
    כי המודל העסקי של מותגי האופנועים בנוי עם "היום קטנוע, מחר אופנוע"
    אז כל הקטנועים החשמליים שלהם המשיכו להראות כמו קטנועי בנזין, כדי למשוך לקוחות עתידיים לקנות אופנועים.
    וזה יקר, זה לא יעיל, זה כבד, לייצר "קטנוע" חשמלי בתצורת קטנוע בנזין.

    מותק: על אופניים וקורקינטים חשמליים שמעתה?

    ויש לך טעות פרואידיינית בכותרת: על הנעה בגז, שזה נקי ויעיל, אבל נדחק הצידה בגלל קרטלי הנפט, על זה כתבת בטעות "דלקים חלופיים", מותק, גז יכול היה להיות ממזמן הדלק העיקרי (ובנזין החלופי)
    הנעה בגז קיימת כבר כמה, עשרים שנה? הקרטלים עוצרים את זה.

  7. כמה הערות:
    1. בחישוב המכירות של דו"ג חשמלי בישראל – לקחת בחשבון את הסורון? כולל הערכה של כל היחידות שנמכרו מתחת לרדאר?
    2. תורקיה \ טורקיה (אם רוצים לגוון במחבלים) – יכול להיות שיש שם עיוות. עם האינפלציה ושיעורי הריבית הרצחניים שם יכול להיות שקטנועים חשמליים מקבלים שם תמריץ וזה פשוט משתלם בטירוף. אבל עיוות כמו עיוות – בטלה ההטבה – בטלה המכירה.
    3. בשורה התחתונה – אם חשמלי נוסע טוב יותר ולא עולה הרבה יותר – מה השאלה האמיתית?

    • הנתונים כוללים את מכירות הסורון, אבל רק את אלו שעלו על הכביש וקיבלו מספר רישוי, אם יש יחידות שנמכרו בלי רישוי – הן לא נכללות.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל