fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70

פוליסות ביטוח, כתבי שירות והצעה לביטוח

פוליסות ביטוח, כתבי שירות והצעה לביטוח

כתב: שמעון צור

נתחיל הפעם בטיפ הראשון, והוא: לקרוא, לקרוא, לקרוא!

את פוליסת ביטוח החובה רובנו מחדשים לפחות פעם בשנה מול "הפול" ישירות או על ידי סוכן, ובנוסף רוכשים ביטוח צד ג' או מקיף בתנאים כאלה ואחרים בפוליסה.

כמעט תמיד לפוליסות המקיף וצד ג' מצורפות אופציות רכישה של כתבי שירות שונים כגון 'עו"ד לכל נהג' או הנפוץ בין כולם הוא כתב "שירותי גרר".

תחילה אפנה אתכם לפרשנות המילה חוזה: "הסכם שהצדדים לו מתחייבים לפעול על פיו וכי הוא יחייב אותנו מבחינה משפטית וכן במקרה של הפרתו – הוא יהיה ניתן לאכיפה על ידי בית המשפט".

יש להוסיף כי פוליסות ביטוח נאכפות משפטית בישראל מכח חוק חוזה ביטוח, מה שמאשר שגם המחוקק מייחס להם פרשנות חוזית לכל דבר ועניין.

פוליסת ביטוח חובה, צד ג', מקיף, בריאות, חיים, מנהלים וכו' היא חוזה לכל דבר ועניין ושונה בסגנונה לעיתים מפוליסה לפוליסה בהתאם למבוקש והכתוב בפוליסה עצמה לדרישת כל אחד ואחד מאיתנו. כלומר, הפוליסות יכולות להיות מותאמות אישית כל עוד יש הסכמה והיא כתובה כמו חוזה רגיל.

הדבר גם אומר שאם כך, יש לקרוא את הפוליסה במלואה, אף על פי שהיא מודפסת וארוכה ובכתב קטן, מאחר ובאישור שלנו היא הופכת לחוזה מחייב ובענף הרכיבה יש לזה משמעות רבה, עקב הנזקים הפוטנציאלים הגבוהים הן לאופנוע כנזק רכוש והן לרוכב בנזקי גוף.

כתב שירות גם הוא נחשב לחוזה. אספר לכם מקרה: בתחילת החודש חידשתי את הביטוחים, כולל כתב שירות לגרר, ביקשתי לקבל את כתב השירות לגרר כדי לקרוא ולראות את ההתחייבויות של חברת הגרר האם הן מתאימות לי או שעליי לפנות לחפש חברה אחרת. במקרה של כתב השירות רשום כי השירות הינו 24 שעות 7 ימים בשבוע, פרט לכיפור, וכי יש מחוייבות לזמן הגעה של 3 שעות מרגע פתיחת הקריאה.

כמובן, יש כאן מחוייבות חוזית לכל דבר ועניין וגם כאן ככל וחברת הגרירה אינה עומדת בתנאים, ניתן לתבוע אותה חוזית וכספית על נזקים שנגרמו לנו כרוכבים בגין שירות לקוי או אי מתן שירות בהתאם לכתב השירות.

עוד דבר שנתקלתי בו – ההצעה הטלפונית שהוצעה ואושרה, אינה תואמת את ההצעה הכתובה המגיעה אליכם לחתימה. מציע בחום לקרוא גם את ההצעה לחידוש פוליסה, מאחר והצעה חתומה מחייבת ויש לראות כי היא תואמת אחת לאחת את הנתונים שהצגתם, כגון השימוש באופנוע, בעלות, שנת רשיון וכל דבר שאחריו חברת הביטוח תטען כי הטעות שלנו מאחר וחתמנו כבר, דבר שיכול להביא להחרגת הפוליסה ובמצבים מסויימים להזדקק לשירותים משפטיים מיותרים.


כל האמור לעיל אינו מהווה ייעוץ משפטי או תחליף לייעוץ משפטי וכל המידע המצוי במאמר זה הינו מידע כללי בלבד. אין בדברים האמורים בכדי להחליף מידע הניתן על ידי עו"ד, ועל הקורא לפנות ולהתייעץ עם עו"ד העוסק בתחום בטרם נקיטת כל פעולה משפטית כזו או אחרת. כל המסתמך על האמור לעיל בכל דרך שהיא, עושה זאת על אחריותו בלבד והאחריות לכל תוצאה ישירה או עקיפה, בשל הסתמכות על האמור, תחול על המשתמש בלבד.

עו"ד שמעון צור עם ניסיון של כ־23 שנה בתחום התעבורה עם התמחות במקרים מורכבים בתחום תאונות הדרכים ותביעות לפי תקנות התעבורה.
לפרטים ושאלות: 050-8461977 או במייל shimon@tzur-law.co.il

 

 

 

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל