fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
סטפן
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

מוטו פוגש | ד"ר מרקוס שרם – מנכ"ל ב.מ.וו מוטוראד

מוטו פוגש | ד"ר מרקוס שרם – מנכ"ל ב.מ.וו מוטוראד

כתב: סר אלן קאת'קארט | צילום: BMW Motorrad

בהתקרבה אל המעמד של מאה שנות ייצור אופנועים בשנת 2023, ב.מ.וו ממשיכה להיות יצרן האופנועים והקטנועים האירופאי הגדול ביותר. בשנת 2020, למרות ההגבלות שנכפו עקב מגיפת הקורונה העולמית, היא סיפקה 169,272 אופנועים שכאלה ללקוחות מסביב לעולם. זה, כמעט באופן בלתי נמנע, נתון נמוך יותר מהשיא התשיעי ברציפות של מכירות שהיה להם ב-2019, אז סופקו 175,162 כלים, ובכל זאת מהווה את סכום המכירות השנתי השני הגבוה ביותר בהיסטורית החטיבה הדו-גלגלית של החברה. הייצור מתרכז במפעל שפנדאו ליד ברלין, במפעלים המיועדים לשווקים המקומיים בברזיל, תאילנד, ואצל השותפים שלה TVS בהודו ו-Loncin בסין.

ד"ר מרקוס שרם (Markus Schramm), בן 57, התמנה למנכ"ל ב.מ.וו מוטוראד (החטיבה הדו-גלגלית) בשנת 2018 אחרי קריירה ארוכת שנים בחברה הבווארית שהחלה כבר בשנת 1991, וטרם למינוי היה אחראי לשיתוף הפעולה ותכנון אסטרטגיית המוצר ל-BMW כולה. בזמנו הפנוי, שרם הוא רוכב אופנועים נלהב ומתמיד וגם רץ שהשלים מרתון בכל אחת משבע היבשות, כולל גם ריצה על האוקיינוס הארקטי הקפוא – במרתון 'הקוטב הצפוני' המתיש.
ההזדמנות לשוחח עימו ארוכות דרך הזום חשפה כמה מנקודות המפתח של עתיד ב.מ.וו מוטוראד.

מרקוס, כמו אצל כל היצרנים, ב.מ.וו וודאי חוותה ירידה במחצית השנה הראשונה של 2020, עקב מגפת הקורונה. לכמה זמן עצרתם את העבודה במפעל 'שפנדאו' שלכם בברלין?
"סגרנו את שערי המפעלים מ-20 במרץ ועד ה-4 במאי, אבל ניצלנו את הזמן הזה כדי להתכונן בצורה אינטנסיבית לחידוש הייצור, תוך נקיטת כל הצעדים הנדרשים כתוצאה מהנגיף, כי אי אפשר לעשות דברים כמו שהיה בעבר.
וכך, עם שתי משמרות במפעל שלנו בשפנדאו, כשהאנשים מהמשמרות השונות לא באים במגע זה עם זה, בנוסף כמובן לשאר האמצעים להקטנת הסכנה להדבקה, בהחלט השפיע על הייצור.
אבל חשובים מכך היו הצעדים שנקטו הספקים שלנו. היינו בקשר רצוף ויום יומי עם 240 הספקים השונים שלנו; הם היו טובים מאוד ומקצועיים מאוד וכך יכולנו להקפיץ את הייצור חזרה בתחילת מאי. התחלנו בעבודה בשתי משמרות כבר מהיום הראשון ולא הייתה לנו אפילו דקה אחת של עיכוב בייצור – בזכות הספקים שלנו, כך שאנו גאים מאוד ביכולת שלנו לנהל את המשבר ובהתאם מרוצים מהמקום בו אנו נמצאים כעת. אנחנו ממשיכים בייצור מלא ברציפות מאז ובסופו של דבר הספקנו להדביק את הפער בייצור שנוצר במחצית הראשונה של 2020".

יצור של כמה יחידות הפסדתם במחצית הראשונה?
"באפריל ובחלק קטן ממאי הפסדנו יצור של כ-25,000 כלים, אבל סגרנו את פער הייצור עם מצערת פתוחה לרווחה. כל זה הודות לכוח העבודה שלנו ולספקים ומגיע להם קרדיט על כך. ובתוך זה, לפני הסגר, במהלכו ואחריו, נותרנו יציבים עם 2,000 עובדים במפעל בברלין, מבלי שנאלצנו לפטר אף אחד ומבלי הורדות שכר כלל. מה שסיפק בטחון לעובדים ומשפחותיהם וגם לנו בהנהלה, היות ואנחנו סומכים ובנויים על המקצועיות ועל הכישורים שהם רכשו לאורך השנים.
ולא רק בברלין, יש לנו מפעלי ייצור גם בברזיל, תאילנד, הודו וסין; בהודו בעיקר הייתה ההשפעה של הנגיף חזקה ומורגשת, אבל על אף זאת עלינו על דרך טובה כבר בתחילת 2021".

הסגר בהודו היה חמור יותר, בעיקר בגלל שהצבא הנהיג אותו. האם ייצור פלטפורמת ה-G310 על ידי השותפים שלכם TVS סבל עקב כך?
"הדרישה העולמית ל-G310GS ול-G310R עדיין גבוהה מאוד, ועד לסוף דצמבר סיפקנו כמעט 17,000 יחידות כאלו, במשך 12 החודשים של השנה שעברה, כך ש-TVS עשתה עבודה טובה באמת בניהול המשבר וגם הספקים המקומיים. גם הם נאלצו לעצור את הייצור בין 23 במרץ ועד ה-6 במאי, הם חזרו לייצור, אמנם חלקי, אבל בהחלט במגמה לסגירת הפער. אז אנחנו שמחים לעבוד איתם, כך גם לגבי לונסין, אגב, המייצרים עבורנו קטנועים ומנועים בנפח הבינוני – הם הושפעו מהמגיפה בתחילת המגיפה אבל התאוששו מהר".

האם חלה עליה בביקוש של ה-G310 מצד רוכבים חדשים, כאלו שנהגו רק באוטו לפני המגיפה או כאלה שבכלל חדשים לעולם הרכב?
"כן, בשוק כולו חלה קפיצה במכירות הכלים הקטנים, בהחלט מה שהייתי מכנה 'אפקט הקורונה'. וכמובן שגם בתחום האופנועים הגדולים אנחנו זוכים לנתח שוק נאה, בזכות הכלים המצוינים שלנו.
לדעתי יש לנו כעת את טווח האופנועים והקטנועים הטוב ביותר והמגוון ביותר שהיה ל-BMW אי פעם".

ואולם, וודאי אתה מאוכזב שלא הצלחת להשיג שיא מכירות עשירי ברציפות ב-2020
"זה היה יכול להיות ללא ספק הישג מדהים, אבל בכנות – אנחנו מרוצים מאוד מכך שהצלחנו לסיים את השנה עם כמות מכירות קרובה לשיא של החברה ב-2019, המקום השני בשיאי המכירות של ב.מ.וו אי פעם, בשנה עם מגיפה עולמית, מהווה תוצאה מיטבית, אפילו יוצאת מגדר הרגיל ומצביעה על ההישג הגדול של הסוכנים והמפיצים שלנו בעולם כולו".

טוב, כמו שאמרת, חלק גדול מזה מגיע מהמוצר עצמו, ונראה שיש לב.מ.וו מגוון דגמים מצוין. האם אתם חושבים להרחיב את קשת הדגמים השונים של ה-G310, לכבוד אותם רוכבים חדשים?
"שיתוף הפעולה שלנו עם TVS הוא שותפות ארוכת טווח ואני יכול להבטיח לך שעוד הפתעות נכונות לך ולקוראים מהכיוון הזה, אבל עוד מוקדם לדבר על כך וזה יהיה נושא לראיון נפרד".

יכול להיות שההפתעה היא תוספת של אופנוע בקטגוריית הביניים עם מנוע טווין סביב ה-500 סמ"ק – מיני בוקסר או מקבילי, בדומה ל-RC490 שהמתחרים ב-KTM ובג'אג' מכינים, כתגובה להצלחה המרובה לה זוכה הרויאל אנפילד 650 – בהודו ומחוצה לה?
"אני, ואני מאמין שגם הלקוחות שלנו, יותר ממסופק מליין דגמי הבוקסר הנוכחי של ב.מ.וו, כך שלא נרחיב באף דגם בטווח הביניים".

אוקיי, ומה לגבי גרסה קטנה יותר של הטווין המקבילי F850?
"גם זה לא נמצא כרגע בתכנון. באמת, אנחנו מאוד מרוצים מליין הדגמים שיצרנו בשיתוף עם TVS ואנחנו משוכנעים שיש לנו כבר נציגות דגמים מכובדת בנפחי הביניים עם דגמי ה-750 וה-850.

נעבור מהקטן לגדול; ב-2020 התחלתם את הייצור של הבוקסר הגדול ביותר אי פעם, ה-R18 קרוזר, צירוף מקרים ביש מזל הוביל לכך שההשקה קרתה במקביל להתפרצות הנגיף באירופה, ובכל זאת, האם הייתם מרוצים מההפצה שלו ברחבי העולם?
"כן, למרות הקורונה, הייצור וההשקה של ה-R18 נשארו לגמרי על המסלול, אנו שבעי רצון במיוחד לאור העובדה שכבר ביום הראשון בו חזרנו לעבוד, חזרנו לייצר גם את ה-R18. אפילו בשנה רגילה מדובר באתגר אמיתי – התחלת ייצור של אופנוע ששונה באופן קיצוני מכל מה שעשינו בעבר. אני גאה מאוד בצוות הברלינאי שלנו בשפנדאו, על שהשיגו כל כך הרבה תחת הנסיבות. אני גם שמח שיכולנו לסיים ייצור ומייד להתחיל למכור יחידות מה-R18".

בכמה אופנועים מדובר?
"אני מעדיף לא לנקוב כרגע במספר מדויק, אבל עד סוף השנה מצאו כבר כמה אלפי יחידות מה-R18 את בעליהם החדשים".

האם אתה מרוצה מהצורה בה התקבל ה-R18 בארה"ב, שהיא אחרי הכל השוק העיקרי שלו?
"אני חושב שה-R18 התקבל מצוין בעולם כולו וכמובן שבאופן מיוחד באמריקה, בדיוק כך רצינו למצב את הדגם – הוא לא מיועד רק לארה"ב, זה אופנוע לעולם כולו. וקיבלנו הזמנות עבורו מאירופה ואסיה, כך שאנחנו בהחלט שבעי רצון".

ובכל זאת, ארה"ב תהיה לבטח השוק הגדול ביותר למשפחת הבוקסרים הגדולים הללו. האם תשקול ייצור של ה-R18 בארה"ב, כמו שחטיבת המכוניות של ב.מ.וו מייצרת בדרום קרולינה?
"בהחלט לא! למעשה אנחנו כותבים על האופנועים 'נבנה בברלין', בצורה כזו שהרוכבים יוכלו לראות זאת יום יום, וכך זה עומד להישאר".

האם תעקבו אחר החזרה המוצלחת של אינדיאן לשוק הקרוזרים, במונחים של נפחי מנוע? הם השיקו מנוע ביג-טווין בנפח 1,800 סמ"ק ב-2014 ושנה אחר כך הוצג הסקאוט 1,133 סמ"ק שהפך לרב מכר עולמי. האם ב.מ.וו מתכוונת לנהוג באופן דומה, עם גרסה קטנה יותר, אולי 'R11'?
"זה למעשה רעיון מעולה, אלן. אבל אתה יודע שאני לא יכול לדבר על פיתוחים ודגמים עתידיים בפירוט שכזה, ואולם, סגמנט הקרוזרים הוא גדול מאוד, למעשה הוא מהווה את פלח השוק הגדול ביותר מעל 500 סמ"ק, כך שלא נעצור בדגם אחד בלבד – ה-R18 והתקדמות הגיונית תהיה להוסיף קרוזר בנפח קטן יותר".

מהן תכוניותיכם לגבי דגמים נוספים סביב מנוע ה-1,800 סמ"ק של ה-R18?
"בהחלט לא פיתחנו מנוע מרגש שכזה בנפח 1,800 סמ"ק רק בשביל להסתפק בדגם אחד. כפי שאתה יודע כבר הצגנו דגם שני על בסיס אותו מנוע – ה-R18 classic, ובהמשך השנה נחשוף עוד דגמים לפלטפורמה".

לאור המכירות של כל מלאי אופנועי האנדורו והמוטוקרוס של יצרנים אחרים במהלך המגיפה, האם ב.מ.וו מוטוראד מתכוונת לחזור אל תחום השטח? תחום ממנו נעדרתם מאז המכירה של הוסקוורנה ל-KTM ב-2013.
"התשובה היא לא מוחלט, אלן. זה לא נמצא על סדר היום שלנו".

תחום שהתפתח מאוד בזמן המגיפה הוא השימוש בכלי רכב קטנים, קלים ועירוניים – היות והם מאפשרים ריחוק חברתי ומייתרים את הצורך בתחבורה ציבורית. האם שקלתם מחדש את החלטה שלא לייצר קטנוע בנפח 250 סמ"ק? שבעבר סיפרת לי שאחרי שיקולים שונים הרעיון נגנז.
"נושא התחבורה העירונית משחק תפקיד חשוב עבורנו ובעתיד הקרוב נרחיב באופן משמעותי את ההיצע שלנו בתחום. על כל פנים, אני לא רואה את הפתרונות בצורת קטנועים רגילים, אנחנו חושבים בצורה חדשה לגמרי ונציג מוצרים וקונספטים חדשים ומעניינים שיהיו 100% חשמליים. כך שלא יהיו יותר מנועי בעירה פנימית קטנים חדשים מב.מ.וו מוטוראד. הקונספט שהצגנו לאחרונה, ה-CE 04, נותן לך מושג לגבי מה שעתיד לבוא, במהלך השנה הקרובה אתה יכול לצפות להפתעות ועוד חדשות מרגשות בתחום החשוב הזה".

ב.מ.וו כבר הבטיחה לעצמה מלאי מספק של סוללות, באמצעות חוזים בשווי מיליארד אירו, עם Northvolt, CATL ו-Samsong SDI. עם מדינות כמו בריטניה, צרפת וכמובן גרמניה שיאסרו כלי רכב המונעים על ידי דלק מאובנים די בקרוב, החל ב-2030 ואילך, האם יהיה שינוי הדרגתי בליין הדו-גלגליים של ב.מ.וו, כדי להשיג שליטה מוקדמת על השוק הדו-גלגלי החשמלי בכל טווח הדגמים?
"במונחים של התניידות עירונית, אני חושב שפתרונות חשמליים יגיעו ממש ממש בקרוב ואנחנו מרכזים את מאמצינו בכיוון הזה. אם נביט קדימה אל העתיד – וודאי שהנעה חשמלית תשחק תפקיד חשוב גם עבור דו-גלגליים, אבל דרישת הסף היא התקדמות בפיתוח תא הסוללה והנגשה של אפשרויות טעינה – במיוחד אם אתה מדבר על אופנועים שנועדו לפנאי ולטיולים ארוכים, כשנראה התקדמות מספקת בתחום זה – בהחלט נוציא מוצרים תואמים, כפי שכבר הראינו בקונספט הרואדסטר Vision DC, כך זה יכול להראות. זהו תחום מאוד רגשי, מעורר השראה ואותנטי לגמרי – רואדסטר חשמלי – לבטח זה יהיה הבסיס לייצור בשנים הבאות, כשיבשילו התנאים הטכנולוגיים. ובאותה נשימה, אינני מסכים לגבי האיסור הגורף של מנועי הבעירה הפנימית המוכרים לנו כיום, בעשור הקרוב. יהיה דו-קיום בין בעירה פנימית להנעה חשמלית, וכמו שאמרתי – זה תלוי בעיקר בכמה מהר תהיה התקדמות בתנאי הסף הללו".

סר אלן קאת'קארט על ה-BMW Motorrad E-Power Roadster Concept.

האם אתה סבור שפריסה נרחבת וזמינות גבוהה של עמדות טעינה מהירה ישחקו תפקיד מכריע בגידול במכירות אופנועים חשמליים בגודל 'מלא'?
"כן, בהחלט כן. היכולת של הלקוח להשתמש באופנוע כזה על מנת לטייל למרחקים ארוכים לחלוטין תלויה בזה. אם תביט היום במפת גרמניה, לא תמצא הרבה עמדות טעינה מהירה באלפים הבווארים, לדוגמא, שם רוכבים הרבה מהלקוחות שלנו, בעיקר לאורך האוטובאנים, לכן אני משוכנע שלא יהיה איסור גורף ומוחלט, בזמן הקרוב, על סוג האופנועים שאנו מייצרים כיום. אני לא מדבר על התניידות יוממית ועירונית – שם נראה את השינוי החשמלי מתחיל ממש בקרוב, אני מדבר על שימוש פנאי ושם לדעתי לא נראה שינוי ביחס למנועי הבעירה הפנימית בעתיד הקרוב".

אז ז"א שב.מ.וו תתרכז בייצור דגמים בעלי מתח חשמלי נמוך, לשימושים עירוניים, בוודאי בטווח הזמן הקרוב במיוחד, או שייתכן ורווחי עבורכם להציע גם אופנוע חשמלי ספורטיבי, עם מתח חשמלי גבוה?
"כמובן שחייבים מתח חשמלי גבוה כדי שיהיה אופנוע ספורטיבי חשמלי ראוי לשמו. במובן הזה, אנחנו נמצאים בעמדה ממש טובה כי לחטיבת הרכב של ב.מ.וו יש נסיון רב וידע רב בתחום ההנעה החשמלית והיא מובילה בתחום כיום, לנו יש כמובן גישה מלאה לכל הידע, אנחנו עובדים איתם בשיתוף מלא והטכנולוגיה שלהם זמינה עבורנו".

לעת עתה, לפחות, אופנועי בעירה פנימית הם עדיין חוקיים וגם עדיין נחשקים, ולב.מ.וו יש בקרוב את ההשקה של ה-M1000RR. זהו האופנוע הראשון אי פעם מסדרת M המכוונת לביצועים גבוהים, בדומה ל-M3 שלכם ושאר מכוניות הסלון החזקות. האם תפתחו אופנועים נוספים בסדרת M, מפלטפורמות שונות, למשל בוקסר מסדרת M?
"התשובה זהה לזו לגבי ה-R18 ומנוע הבוקסר הגדול. אלן, אנחנו לא משלבים את תת-המותג של סדרת M בב.מ.וו מוטוראד רק בשביל אופנוע אחד. אתה בהחלט יכול לצפות לכמה מוצרים מעניינים מאוד שיצמחו מהכיוון החדש הזה".

ה-M1000RR שואב הרבה טכנולוגיות מאופנוע המרוץ של קבוצת ה-WSBK שלכם, איך אתה מרגיש לגבי שתי העונות הראשונות שלכם עם קבוצת מפעל רשמית באליפות?
"אחרי התחלה מוצלחת מאוד בעונה הראשונה שלנו בסופרבייק העולמי ב-2019, העונה השניה לא התנהלה בהתאם לציפיות שהיו לנו – בנפרד ובלי קשר למגיפת הקורונה. אבל לעונה הקרובה של 2021, עם ה-M1000RR בבסיס המאמץ המחודש שלנו, אני בטוח שנכוון להצלחה כפי שכבר הייתה לנו ואף ליותר מכך. אנחנו מרוצים מאוד ממבנה הקבוצה שלנו עם קבוצת שון מיואר, כך שבוודאי שנמשיך בכך.

ד"ר מרקוס שרם על ה-S1000RR בהשקתו.

יש לכם רוכב חדש לשנת 2021…
"אני חושב שזה יהיה שילוב נהדר – מכונת המסלול החדשה המבוססת ה-M1000RR שלנו, עם מייקל ואן דר מארק. הוא ווינר מוכח, ואנחנו משוכנעים שתהיה לנו עונה מוצלחת ביחד.

טום סייקס היה אתכם ממש מההתחלה והוא אלוף עולם לשעבר, כמו גם רוכב פיתוח מצוין, בזכות הנסיון שצבר. האם הוא יתמקד העונה בפיתוח האופנוע, בנוסף לתחרות, כשמייקל ואן דר מארק הוא הרוכב הראשון בקבוצה?
"לא, לא הייתי אומר את זה. אני חושב שטום ומייקל שניהם רוכבים מצויינים, וטום עשה עבודה נהדרת בפיתוח הבסיס של ה-M1000RR, היה לו תפקיד חשוב עד כה באבולוציה של האופנוע, וימשיך לעשות זאת גם בעונה הקרובה. בסופו של יום נראה מי המהיר והחזק מבין שני הרוכבים שלנו – שלדעתי מקיימים בינהם תחרותיות בריאה, בדרך לדחיפת ב.מ.וו אל הנצחון במאמץ משותף".

למרבה הצער, גם השנה לא התקיים מרוץ ה-TT באי מאן, בו ב.מ.וו מחזיקה בשיא ההקפה המהירה, הודות לפיטר היקמן. אבל כולנו תקווה שהמרוצים יתחדשו באי ב-2021, עכשיו משיש בידינו את החיסון והוא זמין – האם תחזרו להציע סיוע לקבוצות פרטיות, כפי שנהגתם להציע בתקופה שלפני הקורונה?
"ב-2019 תמכנו וסייענו לקבוצות בלא פחות מ-92 אליפויות שונות, כך יהיה גם ב-2021, אלא אם המגיפה תדרוש שוב לצמצם את פעילות הספורט המוטורי. יש לנו גישה פתוחה מאוד ונוחה כלפי תמיכה בלקוחות שלנו, בכל הסדרות, לא רק באי מאן. העונה ירוויחו כל המתחרים האלה מהשיפורים שהושגו ב-M1000RR והשאיפה היא לראות הצלחה גדולה עוד יותר בקרב הקבוצות שבתמיכתנו.

זה כולל גם את אליפות העולם באנדורנס, בה השתתפתם באופן רשמי ב-2019-20, האם תמשיכו להתחרות שם גם העונה?
"כן. נמשיך במחויבות הזו שלנו. מרקוס רייטנברגר, איליה מיקאלצ'יק וקסאבי פורס ימשיכו לייצג אותנו בעונת 2021 בסדרה".

היצרנים הסינים הופכים כעת למתחרים מן השורה בכל הסגמנטים, וכבר לא רק עם אופנועי סינגל קטנים וזולים, כמו למשל התורר החדש של CFmoto – בעל מנוע הווי-טווין 1,250 סמ"ק שהם בנו בשימוש בטכנולוגיות של KTM. האם אתם חשים שמדובר באיום משמעותי פוטנציאלית עבורכם במכירות העולמיות?
"כפי שאתה יכול לתאר לעצמך, אנחנו עוקבים בדריכות אחר התפתחות תחרות שכזאת בשוק האופנועים העולמי, וראשית אומר שלדעתי תחרות כזו היא הכרחית להצלחה שלנו. זה אומר שאנחנו חייבים להשתפר ולשפר כל הזמן כדי להישאר בטופ ומזווית הראיה שלי, זה מבורך. אני יכול להבטיח לך שהתוכניות שלנו הן להיות מס' 1 בסגמנט אופנועי הפרימיום, ואנחנו עובדים קשה כדי להשיג זאת. אז בתשובה לשאלתך בנוגע ליצרנים הסינים – כמובן שיש מתחרים חדשים שמצטרפים לשוק, לא רק מסין אגב, מתחרים שמסוגלים לפתח טכנולוגיות מתקדמות וברמה גבוהה, או להעתיק כאלו, אבל לנו בב.מ.וו יש נכס חשוב ביותר – המותג שלנו. אתה לא יכול פשוט להכניס מותג חדש לשוק – לוקח זמן רב לפתח מותג חזק, ופה יש לנו יתרון משמעותי על פני המתחרים, כך שאינני חושש מתחרות שכזו".

ב.מ.וו באופן מסורתי היא המובילה בתחום הטכנולוגי בין היצרנים הגדולים, ומעבר לסימנים המסחריים שלכם כמו מנועי ה-K והבוקסר, אתם מפורסמים גם במאפייני השלדות שלכם כמו הטלה-ליבר, דואו-ליבר, פרה-ליבר וכו'. מעבר לערכים של המותג, העומדים בפני עצמם, האם טכנולוגיה שכזו תהווה כוח מניע כלכלי עבורכם בשוק העתידי?
"בהחלט. אי אפשר להתקיים לאורך זמן רק בהסתמך על שם המותג שלנו, אז עלינו להשקיע בפיתוח טכנולוגיות, כך תמיד נהגנו בעבר וזוהי בהחלט הגישה שלנו לנושא גם היום. איננו חוששים מפיתוח וחדשנות שעובדת".

אחת המערכות עליהן אתם שוקדים היא ייצור מסחרי של קרבון פייבר, זה היה ניכר בהצגת גרסת Race של ה-S1000RR HP4 לפני שלוש שנים. האם אתם מתכוונים להרחיב את השימוש בקרבון פייבר בדגמים נוספים שלכם?
"כן, מעבר לשימוש שעשינו בו ב-M1000RR, אנחנו מציעים קרבון פייבר גם למי שמזמין חבילת M עבור ה-S1000RR כפי שהצגנו בנובמבר האחרון. זה ילך ויהיה זמין יותר ויותר בדגמים האקסלוסיביים שלנו, בדרך כלל כאופציה נוספת. אין מדובר פה על טכנולוגיית ייצור המוני זול, אז אנחנו שומרים את הקרבון פייבר לדגמים הבכירים בלבד כרגע".

איפה אתה רואה את ב.מ.וו בעוד חמש שנים מעכשיו? בהנחה שהקורונה כבר לא תהיה פקטור בחיינו, הודות לחיסונים. מתי, למשל, אתה צופה שתחצו את קו 200,000 היחידות לשנה המפורסם?
"ראשית, בעוד חמש שנים אני חושב שמותג ב.מ.וו מוטוראד יתפתח משמעותית לכיוון מותג חזק ומנוסה, כשעבורנו העדיפות הראשונה היא לחווית הרוכב ומידת שביעות רצונו. במקביל נרחיב את מגוון הדגמים שלנו גם לסגמנטים נוספים, כפי שכבר התחלנו לעשות. כמו שכבר אמרתי, בהחלט נתרחב בתחום התחבורה העירונית הירוקה, אבל כשאתה מדבר על טווחים של חמש שנים, אז כן, נראה התפתחות של אופנועים חשמליים בגודל מלא במהלך הזמן הזה. אני רואה הזדמנויות גדולות בעתיד – בפיתוח השוק. ה-R18 הגיע לארה"ב רק במחצית השניה של השנה, כך שזה רק מתחיל שם! אני רואה פוטנציאל אדיר עבורנו בארה"ב, ובו בזמן אנחנו חווים צמיחה משמעותית באמת בשוק הסיני, שיהפוך גם הוא לחשוב עבורנו בעתיד. כך שמטרתי ברורה; אני רוצה שב.מ.וו מוטוראד תהפוך להיות מס' 1 בשוק אופנועי הפרימיום. ואם נצליח להשיג את המטרה זו בשנת 2023, שנת המאה ל-BMW, זה יהיה מושלם. אז תהיה לנו סיבה נוספת ונפלאה לחגוג עם צוות העובדים שלנו, לקוחותינו, וקהל המעריצים.

את מי אתה מחשיב ליריב העיקרי שלכם בדרך להשגת מטרה זו?
במונחים של מכירות כלל עולמיות בנפחים שמעל 500 סמ"ק, אין ספק שהארלי דוידסון היא המובילה בטבלת המכירות. אבל אנחנו בב.מ.וו מוטוראד ממש רוצים את תואר המקום הראשון במכירות!

 

עוד בנושא:
מוטו פוגש | ג'ון ראסל – מנכ"ל אופנועי נורטון
מוטו פוגש | טימור סרדרוב – מנכ"ל MV אגוסטה
מוטו פוגש | סטפן פיירר – מנכ"ל קונצרן KTM

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל