fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

בשבילו המרוץ נגמר: טובי פרייס נפצע ונאלץ לפרוש מהדקאר

בשבילו המרוץ נגמר: טובי פרייס נפצע ונאלץ לפרוש מהדקאר

דניאל וקנין | צילום: KTM Red Bull, Rally Dakar.

לאחר שלב מרתון הירואי בראלי דקאר שאת רובו רכב פרייס עם צמיג קרוע ומרובה אילתורים, הגיע למקום השני בדירוג הכללי ובמרחק של דקה בלבד מהמוביל קורנחו מקבוצת הונדה. אמש, בסטייג' התשיעי ועם צמיג תקין, התרסק פרייס לאחר 154 ק"מ. הוא נחבל בראשו, בידו ובכתף ונזקק לפינוי מוסק לבית חולים סמוך, שם יעבור בדיקות נוספות. על פי הדיווחים, על אף התאונה היה פרייס בהכרה.

הדקאר השנה מצטייר כאחד מותח שנזכור לעוד שנים ולדברי הרוכבים, הסטייג' אתמול היה המאתגר מכולם עד כה. ימאהה סובלת מתקלות מכניות, כשאנדרו שורט נאלץ לפרוש בשלב מוקדם בגלל תקלה במשאבת הדלק. רוס בראנץ', שהיה במקום הרביעי נכון לסטייג' השביעי, איבד כ-40 דקות לאחר שהשרשרת שלו נפלה תוך כדי נסיעה ונתקעה בשלדה והיום נאלץ לפרוש בגלל כשל במנוע. בקבוצת הוסקוורנה, התרסק הרוכב המוביל של הקבוצה, חאוויר דה סולטרייט, שנפצע קל ושבר את מגדל הניווט; חברו לקבוצה, לוסיאנו בנאווידס, עבר גם הוא תאונה אתמול וכמו פרייס נאלץ לפרוש עקב פציעה בכתף. רוכבי KTM סבלו מבעיות מכניות גם כן, כשוולקר איבד זמן רב בשלב מוקדם של המרוץ בעקבות תקלה במצמד. כאמור, לא מעט פציעות ותקלות נצפו אך למזלנו נכון לעכשיו אין אבידות בנפש.

03 Price Toby (aus), KTM, Red Bull KTM Factory Team, Moto, Bike, action crash rescue during the 9th stage of the Dakar 2021 between Neom and Neom, in Saudi Arabia on January 12, 2021 - Photo Charly Lopez / A.S.O
פינוי האופנוע

רק שלשום ראינו את הרוקי המוביל, דניאל סנדרס מקבוצת ק.ט.מ, שנחת בצורה לא טובה על סלע, פתח את השפה ועיקם את הג'אנט הקדמי והיום זהו רוכב-העל טובי פרייס האוסטרלי שנאלץ לפרוש. במהלך הסטייג' השביעי קרע פרייס חתיכה נכבדת מהצמיג האחורי שלו, מכיוון שהיה זה תחילתו של שלב מרתון, בו אסור לגעת באופנועים בכלל בביוואק (מחנה) ובפרט אין להחליף צמיגים, נאלץ פרייס לאלתר. הוא השתמש בחתיכות צמיג ואיזולירבנד כדי לסתום את החור ואת הכל חיזק באזיקונים רגע לפני שנכנס לביוואק. האילתורים לא החזיקו הרבה זמן, והאוסטרלי סיים את הסטייג' כשרצועה מאולתרת אחרת מחזיקה את הצמיג. לפי הצילומים נראה שפרייס לא התרגש מהצמיג ודחף גם בקטעים סלעיים.

נראה שאחרי הניצחון בשנה שעברה, השנה הונדה נותנת את הטון, כשאת שלושת המקומות הראשונים נכון לרגי זה מאיישים אנשי הונדה, קונחרו, בנוודיס (האח של לוסיאנו) וברדה, ולמרבה הפלא ריקי ברייבק שניצח את הראלי בשנה שעברה לא בחמישיה הפותחת ובפער גדול מסאם סנדרלנד ודניאל סנדרס הרוקי שמאיישים את המקומות הרביעי והחמישי על KTM. בהנהלת החברה האוסטרית מאוד רצו לקחת בחזרה את הניצחון השנה ועם שני רוכבים חזקים מחוץ לתחרות החלום הזה מתרחק.

עצוב לראות רוכב מוביל נפצע ופורש מהתחרות, נקווה לראות אותו בריא ושלם ובחזרה על האופנוע בקרוב.

המסלול המעגלי אתמול יצא וחזר לעיר נאום (Neom) שעליה כבר דיברנו בכתבות ההכנה לדקאר, הנמצאת בסך הכל כ-170 ק"מ מאילת. מי יודע, אולי בשנה הבאה נסקר מהשטח…

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

Photo copyright: Horacio Cabilla, Antonin Vincent, Florent Gooden, Frederic Le Floc’h, Charly Lopez.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל