fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70

וטל לוקח את המרוץ בברזיל כבר בפניה הראשונה

וטל לוקח את המרוץ בברזיל כבר בפניה הראשונה

זינוק סוער של כל הטור, וטל לוקח את ההובלה בפניה הראשונה, בעוד שריקארדו שנדחק לשולי המסלול בפניה 2 , סופג נזק במכונית ועושה באיטיות את הדרך הארוכה לרחבת הטיפולים ועל הדרך פוגע במכונית של מגנסון ו-ואנדורן בעוד שמגנסון לא נפגע, ואנדורן יוצא מהמרוץ. כמה פניות מעטות לאחר מכן ונגיעה בין גרוז'אן לאוקון, גורמת לשניהם לעוף מהמסלול. בעוד שגרוז'אן מצליח לספוג נזק קל ולהמשיך לרחבת הטיפולים, אוקון סופג נזק גדול ופורש, מה שמוציא את מכונית הבטיחות החוצה.

המילטון שזינק מרחבת הטיפולים, הצליח להמלט מכל המהומות שהיו על המסלול ומתחיל לטפס במעלה הטור.
הקפה שישית ומכונית הבטיחות יורדת מהמסלול והמרוץ מתחדש כאשר וטל מוביל לפני בוטס, רייקונן, ורשטפן, מסה שעולה למקום החמישי ואלונזו. גאסלי ממוקם עשירי בעוד שהמילטון כבר במקום ה-14.

2 הקפות מאוחר יותר והמילטון כבר בניקוד וריקארדו עושה את הדרך חזרה למיקום גבוה לאחר שתוקן הנזק מפניה 2.

הקפה 15, בעוד שבחוד אין שינויים, המילטון וריקארדו מטפסים. בעוד שריקארדו כבר בניקוד, במקום העשירי, המילטון כבר שביעי כאשר אלונזו עכשיו על הכוונות של המרצדס של המילטון. הקפה 20 וריקארדו תשיעי והמילטון שישי. עוד הקפה עוברת והמילטון עובר גם את מסה למקום החמישי. השופטים קובעים כי גרוז'אן אחראי לתאונה בינו לבין אוקון וגרוז'אן חוטף 10 שניות עונש, מה שלא משפיע על המרוץ. בעוד שאוקון פרש, גרוז'אן ממוקם במקום ה-17 והאחרון.

הקפה 28, בוטס ו-ורשטפן מתחילים את סבב החלפות הצמיגים של כל החבורה המובילה מלבד המילטון אשר זינק מרחבת הטיפולים עם הצמיגים הרכים בעוד שכולם נוהגים עם הצמיגים הסופר רכים. פרארי מגיבים מייד ומכניסים את וטל להחלפת צמיגים ומצליחים להוציא את וטל ממש לפני בוטס. הקפה אחת אחרי, גם רייקונן נכנס להחליף צמיגים ומצליח לצאת לפני ורשטפן. עקב ההחלפות, המילטון, שעדיין לא החליף צמיגים, מוביל את המרוץ, כאשר וטל 4 שניות אחריו סוגר את הפער במהירות.

בעוד שכל נהגי החוד מסתדרים עם הצמיגים הרכים ומבצעים הקפות מהירות, בוטס, היחיד שלא כל כך מסתדר עם הסידור הזה והוא האיטי ביותר מבין הראשונים.

הארטלי, למרות שהיה בניקוד, במקום העשירי, נקרא לרחבת הטיפולים על מנת לפרוש בהקפה ה-42.

הקפה מאוחר יותר, גם המילטון וגם ריקארדו, נכנסים להחליף צמיגים. המילטון יוצא חמישי ומתחיל לדהור קדימה לנסות להגיע לפודיום, בעוד שריקארדו יוצא שמיני.

הקפה 56 מתוך 71, וטל מוביל לפני בוטס שרייקונן סוגר עליו מהמקום השלישי, ורשטפן רביעי כשהמילטון כבר בטווח ה-DRS, ריקארדו, מסה, אלונזו, פרז והולקנברג, סוגרים את העשריה הראשונה.

הקפה מאוחר יותר, המילטון עובר את ורשטפן ועולה למקום הרביעי.

לאחר שורשטפן מתלונן על צמיגים אחוריים גמורים ונכנס להחלפה נוספת 8 הקפות לסוף המרוץ. נכנס ויוצא למקום החמישי.
למרות נסיונות עקיפה של המילטון על רייקונן, הסדר נשמר ו-וטל מנצח את המרוץ הברזילאי.

עשרת המקומות הראשונים:
1. סבסטיאן וטל
2. ואלטרי בוטס
3. קימי רייקונן
4. לואיס המילטון
5. מקס ורשטפן
6. דניאל ריקארדו
7. פיליפה מסה
8. פרננדו אלונזו
9. סרחיו פרז
10. ניקו הולקנברג

וטל עשה את שלו וכמעט הבטיח סופית את המקום השני באליפות הנהגים. על מנת שבוטס יעלה למקום השני, וטל צריך לפרוש במרוץ האחרון ובוטס חייב לנצח. לא תסריט דמיוני. האם וטל יסיים שני בטבלת אליפות הנהגים?

המילטון הוכיח היום שוב מדוע הוא זכה בצדק באליפות העולם כאשר סיים רביעי ובמידה והיתה עוד הקפה או שתיים, כנראה גם שלישי, לאחר שזינק מרחבת הטיפולים ונראה שכעט כשלחץ אליפות העולם מאחוריו, הוא גם נהנה מהמרוץ. האם גם באבו דאבי נראה אל המילטון "עושה חיים" או שינסה לעזור לבוטס לקחת את המקום השני באליפות הנהגים?

לאור הביצועים של מכוניות הטורו רוסו, נראה כי וויליאמס די בטוחים במקום החמישי באליפות היצרנים. דווקא רנו, שנמצאת 4 נקודות מאחורי טורו רוסו, נראים מבטיחים יותר ואולי יקחו את המקום השישי באליפות היצרנים או אולי אלו יהיו האס שנמצאים רק 2 נקודות מאחורי רנו. האם זה יקרה?
פיליפה מסה הודיע לפני כמה ימים כי בסוף העונה הוא פורש והפעם זה סופי. בפעם השניה, נפרדו ממסה בברזיל, אחד הנהגים האהודים ביותר בסבב לאורך שנים רבות. האיש שהיה בצל של אולי הנהג הגדול מכולם, מיכאל שומכר ויצא לאור שכמעט נגע באליפות העולם ב-2008 כשהפסיד אותה בנקודה להמילטון ממש באותו מסלול ביתי בברזיל וחזר לצל עם הגעתו של אלונזו לפרארי וכבה לחלוטין לאחר התאונה שעבר.

בעוד שבועיים, באבו דאבי, במרוץ האחרון של העונה, נקבל את כל התשובות.

טבלת אליפות היצרנים:
1. מרצדס – 625 אלופת העולם
2. פרארי – 495
3. רדבול – 358
4. פורס אינדיה – 177
5. וויליאמס – 82
6. טורו רוסו – 53
7. רנו – 49
8. האס – 47
9. מקלראן – 28
10. סאובר – 5

טבלת אליפות הנהגים:
1. לואיס המילטון – 345 אלוף עולם
2. סבסטיאן וטל – 302
3. ואלטרי בוטס – 280
4. דניאל ריקארדו – 200
5. קימי רייקונן – 193
6. מקס ורשטפן – 158
7. סרחיו פרז – 94
8. אסטבאן אוקון – 83
9. קארולס סיינז – 54
10. פיליפה מסה – 42
11. לאנס סטרול – 40
12. ניקו הולקנברג – 35
13. רומן גרוז'אן – 28
14. קווין מדנסון – 17
15. פרננדו אולנזו – 15
16. סטופל ואנדורן – 13
17. ג'וניון פלמר – 8
18. פסקל ורליין – 5
19. דניאל קוויאט – 5

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל