מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

דיאלים 204 על 35
ברקום
דיאלים 204 על 35
בנלי שורת MENU
קונה אופנוע
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
הארלי שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
טריומף קוביה
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
סטפן
ברקום שמאל
אלבר מוטושופ קוביה 140 מרכז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
בנלי שמאל עליון
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC

וידאו: מארק מארקז נופש בפורמולה אחת

וידאו: מארק מארקז נופש בפורמולה אחת

גיא בן ברק

צילום: יח"צ

אלופי אופנועים נוהגים בפורמולה אחת – ולנטינו רוסי, קייסי סטונר וכעת גם מארק מארקז, מדי שנה מוזמנים מיטב רוכבי האופנועים לעשות סיבוב התרשמות באחת מהמכוניות הטובות בעולם, מסקרן לראות כיצד הכישרונות הגדולים ביותר על שני גלגלים עושים את המעבר לארבעה גלגלים ולעולם אחר של נהיגה. שהרי לכאורה טבעי לאלופי אופנועים לעבור למכוניות, זה קורה במירוצי שטח, פטרהאנסל זו הדוגמא האולטימטיבית, אך במירוצי אספלט מאז ג'ון סרטיס שהיה בשנות השישים של המאה הקודמת האדם היחיד שזוכה בתואר עולמי גם בגרנד-פרי אופנועים וגם פורמולה אחת, לא נרשם מעבר שלא לדבר על אליפות של רוכב גרנד-פרי בפורמולה אחת.

האלוף הנוכחי של המוטו GP מארק מארקז חווה את הנהיגה בפורמולה אחת במסלול ספילברג באוסטריה, חברת רד בול בעלת הבית של אוסטריה ונותנת חסות גם למארקז יזמה את האירוע במסגרת מיזם "2 ל-4" שלה בו נוהגים אלופי אופנועים "של רד בול" כמו טוני קארולי אלוף המוטוקרוס במיטב מכוניות הפורמולה. כאן רד בול חברה את הספרדי למכונית RB8, המכונית שזכתה באליפות העולם פורמולה אחת בשנת 2012 עם הנהגים מארק וובר וסבסטיאן ווטל, מנוע V8 מתוצרת רנו בשלדת קרבון.

מארקז עשה רושם מצוין כנהג ולא במפתיע, כישרון הוא כישרון ועקרונות הרכיבה במסלול מוכרים "לא רע" למארקז. לאחר שמסבירים לו כי הוא צריך לבלום הרבה יותר מאוחר לתוך הפנייה בהשוואה לאופנוע וכך גם להמתין עם הורדת ההילוכים הרבה יותר מאוחר מאשר באופנוע, שתיים שלוש הקפות והוא קובע זמנים מרשימים הרחוקים 10 שניות בלבד משיא המסלול לפורמולה אחת.

אגב זמנים, מאחר ובמסלול זה נערכים גם מירוצי מוטו GP וגם פורמולה אחת ניתן להשוות והתוצאה כרגיל מביכה לאופנועים – זמן ההקפה המהיר למכוניות פורמולה מהיר בכ-20 שניות מרוכב המוטו גיפי המהיר ביותר… עם זאת מסלול ספילברג מעוצב במאה אחוז למירוצי מכוניות, איטי, קצר צפוף, היתרון המכריע של המכונית הוא בסיבובים, בלימות, מהירות בשיא הפנייה, ובמסלול ספילברג זה קריטי.

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל