מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מרוץ סיום העונה סופרמוטו 2017
כתב: גיא לריאה צילום: סטודיו צ'ילי – Studiochili
ואיזו עונה זאת הייתה רבותיי וגבירותיי,
רוכב סופרמוטו – כשמו כן הוא – רוכב שיודע להתמודד עם תנאי שטח משולבים אספלט וקפיצות. ומה לא עברנו העונה, מרוצים בחום חרבות, פציעות, עליות וירידות, רוכב-על ששולט בליגה (לי ברדה), קטעי שטח חדשים, דאוונים מנטאליים, שיפורים לאפריליה, סט-אפים, משפחה, עבודה, חברים, רוכבים משתפרים ואלוהים עדי שהמיטה קורצת כשהציפורים עוד נוחרות על העצים (התיאור מהסרט שלאגר), להוסיף את שעות הנסיעה לאימונים, הכנות, ניקיונות, ברכות, נשיקות חיבוקים ומה לא.
התחלתי בגיל 5. כןןן – 5 – רק בלי אופנוע. חבוש בקסדה, אני וחבר מהגן, עושים ווורווום ווורווום ורצים מקצה הגן אל קצהו. ואז, בגיל 18 הקטנוע הראשון, אח'כ xt 350 (קרעתי לו את הצורה), קצת פריינגים בצורת rgv250, cbr900, R600, vespa250, aprilia doroduro 750, aprila sxv 550 ולבסוף -אפריליה 450 ובמקביל מוטוקרוס הוסקוורנה Tc125.
סופעונת אליפות ישראל במרוצי אופנועי סופרמוטו ו…….אמאל'ה!!! עשיתי זאת!!!
התחלתי בקטגוריית מתחילים, המשכתי למתקדמים ולבסוף הקטגוריה המקצועית שם הניקוד הגדול נותן בראש.
אהבה. כן, אהבה; לתחום, אהבה לסובבים, יש אהבה באוויר וכמובן אהבה מתקבלת בחזרה מנותני החסות החדשים שלי @אבזריון ו- @עופראבניר, מרגיש מאוהב מחדש.
מרוץ ראשון – אני ממוקם שני בליגה, אחרי 10 מרוצים. הגעתי פצוע ועם הרבה תירוצים, אשים זאת בצד ברשותכם.
הברדק החל שלושה שבועות לפני האירוע האחרון, באימון מוטוקרוס נפלתי נפילה טיפשית על הכתף והיא מרגישה לי לא טוב. מנוחה אמרתי, לפחות שבוע וכך אשמור כוחות לאימון משולב שטח, אימון קרוספיט בקרספיטלביא שבהדר יוסף לא בא בחשבון.
אז שינסתי מותניים והתייצבתי במסלול החדש; משולב בקטע שטח ענקי ומתוקתק למשעי.
כמה שיותר זמן מסלול אמרתי ותוך כדי אני מתחיל לסגור את הקפיצה הגדולה והמהירה שלאחריה 4 קפיצות סקי טריקיות. ישנם כאלה שנוסעים עליהן והמהירים קופצים דאבל דאבל, רק שבאחד מהסשנים הדאבל הפך לטראבל. באתי מהר מידי אחרי הטייבלים, הבולם האחורי נדרך ושיגר אותי בסלטה לפנים מעל הכידון. טראחחח על הגב. נשמע נורא וגם מרגיש. חזרתי לאוכף כמה שיותר מהר כדי שלא אשקע בפחד.
יום המרוץ:
מרוץ 1
מקצה חימום ואח"כ דירוג. לא מצליח להתגבר על הפחד באיזור בו התעופפתי וזה דופק לי איזה 4 שניות. פאקקק אני מזנק שני מהסוף…
רגע הזינוק. אני מאתר שמשאבת הבלם הקדמי רפויה. עכשיו אין מה לעשות. 10 רוכבים מזנקים! זינוק טוב ממקם אותי רביעי ומתחילים בקרב. קטע השטח עדיין לא סגור הרמטית ואני מאבד מיקומים. משאבת הבלם מתחילה לרעוד ולרקוד על הכידון עד שאני חושש לאבד את הברקס בבלימות. רק רציתי לסיים בשביל הניקוד. דגל לבן של ההקפה האחרונה ואני מתפלל שאוכל לסיים. סיימתי שני מהסוף, כמו שזינקתי.
מרוץ 2
סידרתי את הברקס הקדמי, מתוסכל ברמה מסוימת אך מרוכז בדילמה – איך לעזאזל אני סוגר את הפער המטופש הזה.
ידעתי שבזינוקים אני חזק והשאר תלוי בי.
זינוק טוב ואני שוב רביעי. הפעם אני עם קבוצת המובילים נושם עמוק ובונה קצב. היופי במרוצים הוא שהגבולות נפרצים ועל הפחד מתגברים. אני בקצב טוב, מתכנן על אילן ברוורמן החלומי. אני מרוכז. שכחתי מהפציעות ומהפחדים. איזור הנפילה פתור כעת תודה לאל.
רציתי לצאת טוב מקטע השטח לאספלט (שהוא משולב בקפיצה) אבל פאאאקקקק יותר מידי גז והאפריליה מזדקרת באוויר ואת זה אי אפשר להציל. אני נחבט בנפילה מאכזבת וכואבת על היד והגב. מרגיש חבול, מרים את האפריליה אך המנוע כבה ואיתו המרוץ. אכזבה ללא ספק.
עונת 2017 הסתיימה ולשמחתי הרבה בצורה מתקתקה שכן אני מקום שני וסופי בטבלת האליפות אחרי לי ברדה הפנומן.
הייתה עונה מאתגרת, פיזית ומנטאלית בהיקף של 12 מרוצים! מכובד בכל קנה מידה.
ראשית תודה לוועד העמותה, יוחנן רזניק, אסף טננבאום ודודו "הדחפור" מחרוק – את האהבה שלהם לספורט ובמיוחד לענף הסופרמוטו אי אפשר לקחת. תודה גדולה לספונסרים שהשקיעו ותודה ענקית למשפחתי היקרה ואשתי האהובה – בלעדיכם כלום לא היה קורה.
להתראות בעונה הבאה,
שלכם,
המהנדס מס' 9
פשוט תותח!
תודה רבה עודד. בחזרה אליך ?
מקצוען אמיתי! ???
אלוף. תודה רבה?
תותח על. בהצלחה בעונה הבאה
יישר כוח אחי תודה רבה
תודה רבה אורח יקר
איזה דרך מאתגרת עברת כדי לזכות במקום המכובד שיחלת לו! זה רוכב אמיתי, נופל וקם ובסוף מגיע
כבוד גדול אחי!
תודה לך המדריך מפרוריידינג ????
בהצלחה רבה!! שתהיה שנה מעולה ותעלה גם ווידאו בהזדמנות.
צודק פנקס, ווידאו זה מימד נוסף ומעניין.
תודה רבה גבר