fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
HJC
MV קוביה

פורמולה 1, הקרקס המהיר בעולם חוזר

פורמולה 1, הקרקס המהיר בעולם חוזר

מיקי כהן

צילום: יח"צ

בסוף השבוע, ב-22.3, תצא עונת 2018 לדרך. איך נראות המכוניות החדשות? מה השינויים משנה שעברה? אילו נהגים חדשים אנו צפויים לראות? והכי חשוב, מי יהיו אלופי העולם כשיונף דגל השחמט באבו דאבי, בסוף נובמבר, לאחר 21 המרוצים?
כל אלו וניחושים אישיים שלי, לפניכם.

שינויים טכניים:

השנה כמעט ואין שינויים טכניים למכוניות, סנפיר הכריש בוטל ונוסף אלמנט חדש ,המגן על הנהג מפני חפצים היכולים להתעופף על המסלול ונקרא Halo. לדברי הנהגים אשר בחנו את המכוניות החדשות, בברצלונה בסוף פברואר, תוך כ-20 הקפות הם התרגלו למתקן החדש והוא אינו מפריע.
המנוע לא השתנה ולא נראה כי ישתנה עד לשנת 2021, בה יוצעו מנועים חדשים.
מבחינה אוירודינאמית, כל קבוצה נתנה פרשנות משלה לחלקים האירודינימיים של המכונית. פרארי, האריכו את המכונית, כמעט לאורך של מרצדס ובנו כנף קדמית דומה. השינוי העיקרי הוא כונסי הצד שגדלו ופוצלו וכך עשו גם רדבול.
מרצדס, לאחר שבשנה שעברה קראו לבוטס לדגל ברגע האחרון, בנו השנה את המכונית סביב המילטון ובוטס גם יחד ולא כמו בשנה שעברה.
ובכלל נראה כי עיקר השינויים הם ויזואליים, מינורי,ים אך אמורים להשפיע מבחינה אירודינמית.
רבים התלוננו בעונה הקודמת על כך שרוב המרוצים הסתיימו עם עצירה אחת להחלפת גלגלים. פירלי, ספקית הצמיגים לפורמולה 1, הקשיבה לרחשים אלו והוסיפה השנה עוד 2 תרכובות צמיגים בקצוות. צמיג היפר רך מצד אחד וצמיג סופר קשה מהצד השני. עדיין לכל מרוץ יוקצו 3 תרכובות צמיגים למסלול יבש, אך כאשר יש יותר תרכובות לבחור מהן, יותר מרוצים יסתיימו עם 2 עצירות להחלפת צמיגים. לפחות כך מקווים בפירלי.
עוד שינוי הוא בחוקי החלפת חלקים במערכת ההנעה: בעונת 2018 ניתן יהיה להחליף עד 3 מנועים ו-2 חלקים ממערכת אגירת האנרגיה, לפני קבלת עונשי מיקום.

קבוצות ונהגים:
רוב הקבוצות לא ביצעו שינויים בהרכב הנהגים, לעונה הקרובה והעונה נראה נהג אחד שחזר לנהוג בפורמולה 1 ונהג אחד חדש.

מרצדס
לאחר שהקבוצה זכתה שוב באליפות היצרנים, לא נותר לה אלא לשפר את הקיים. מרצדס נשארה עם אותו הרכב נהגים.
לואיס המילטון שינסה לזכות באליפות חמישית בקריירה, שניה ברציפות.
ואלטרי בוטס שישאוף לסיים שני בתום העונה.

פרארי
פרארי ביצעו שינוי יחסית גדול במכונית ל-2018, בתקווה שהשינוי יקפיץ אותם עוד מדרגה בפודיום בסוף העונה, ונשארו, גם כן, עם אותו הרכב נהגים.
סבסטיאן וטל מקווה לזכות השנה, באליפות הנהגים החמישית שלו והפעם לראשונה, סוף סוף, במדי הקבוצה האדומה ממראנלו.
קימי רייקונן שזו כנראה עונתו האחרונה בפורמולה 1, נראה כי ישמש ככינור שני לוטל ולמעשה יאסוף כמה שיותר ניקוד למען זכיה באליפות היצרנים.

רדבול
כמו רוב הקבוצות, גם ברדבול התמקדו בשיפור האוירודינמיות של המכונית. התקווה היא כי גם בעיות האמינות ייעלמו השנה, במיוחד אצל ורשטפן.
דניאל ריקארדו ינסה העונה להוכיח שהוא הנהג המוביל בקבוצה ולאחר כמה שנים ברדבול, להביא גם תוצאות טובות יותר מבעבר.
מקס ורשטפן ההולנדי, ינסה להוכיח בדיוק את ההפך; כי הוא הנהג המוביל ומגיעים לו מירב המשאבים של הקבוצה.

פורס אינדיה
אירודינמיות היא שם המשחק העונה וגם בפורס אינדיה התמקדו בדיוק בזה. אחד הספונסרים של הקבוצה הוא ארגון Breast cancer care הבריטי ומכאן הגיע הצבע הורוד של מכוניות הקבוצה – ששולט פחות השנה.
סרחיו פרז ואסטבאן אוקון, ממשיכים לנהנוג בשורות הקבוצה, בתקווה שהשנה שני הנהגים יתרכזו בלסיים מרוצים בתוך הניקוד, למען הקבוצה, במקום לסיים אחד בתוך שני – כמו בכמה מרוצים בעונה הקודמת.

וויליאמס
פיליפה מסה פרש סופית, מה שמשאיר את וויליאמס ללא נהג ותיק ומנוסה שיכול לעזור ולתרום מניסיונו העשיר, מה שהביא את הקבוצה להחתים את רוברט קוביצה, 7 שנים לאחר שנפצע קשה במרוץ ראלי שבו התחרה להנאתו, כנהג שלישי ומחליף אשר יעזור לפתח את המכונית בעונה הקרובה.
וויליאמס רצו להחתים את קוביצה כנהג ראשון אולם קרו 2 דברים אשר מנעו את החתמתו כנהג מוביל. הראשון – הוא לא היה מספיק מהיר על פני הקפה אחת, במבחני סוף העונה הקודמת והשני – סרייג סירוטקין, הרוסי שהוחתם בסופו של דבר, המביא איתו מימון של 28 מיליון דולרים.
הקבוצה תשאף לחזור לימי גדולתה כקבוצה מובילה, אך נראה כי העונה זה לא יקרה.
לאנס סטרול ימשיך מהעונה הקודמת לנהוג בשורת הקבוצה ומעבר למימון הרב שהוא מביא מבית, הצליח סטרול בעונה הקודמת והראשונה שלו, לצבור רק 4 נקודות פחות ממסה המנוסה.
כאמור, סרגיי סירוטקין תופס את המושב הנוסף בקבוצה.

רנו
המטרה של הקבוצה השנה היא להיות הטובה מבין כל השאר. רנו מכוונת למקום הרביעי בסוף העונה, אחרי שלושת הגדולות, ושמה לה למטרה לעבור את פורס אינדיה.
את המטרה תנסה רנו להשיג בעזרת ניקו הולקנברג הגרמני שממשיך את עונתו השניה בקבוצה ובעזרת המטדור ג'וניור, קארלוס סיינז אשר הועבר לקבוצה בשלהי העונה הקודמת.

טורו רוסו
לאחר העסקה הסיבובית, נותרו בטורו רוסו עם מנוע ההונדה תקוע באחורי השלדה שלהם. לפני מבחני קדם העונה בברצלונה, נשמע המנוע השנה ככול המנועים האחרים ולא עם "רעש" מיוחד משלו. מהנדסי הונדה נשבעו כי מצאו דרך להפיק יותר כח ויותר אמינות, במערכת ההנעה, מהשנים הקודמות.
פייר גאזלי וברנדון הארטלי הצעירים, ישתדלו להראות לכולם ובמיוחד למקלארן, כי השילוב של טורו רוסו עם הונדה עובד טוב יותר מהשידוך הקודם ואם לא, לאף אחד זה לא ממש יכאב.

האס
בקבוצה מבטיחים כי השנה הם יהיו גורם משמעותי וקבוצה שתתחרה חזק באמצע השדה. די לראות את הצהרות מנהלי הקבוצה שטענו כי הם רחוקים רק 0.5 שניה להקפה מפרארי.
לאחר שביססו את כניסתם לפורמולה 1 בצורה מרשימה ב-2016, עונת 2017 לא היתה טובה כל כך לקבוצה, עם בעיות אמינות כאלו ואחרות, ב-2 מכוניות הקבוצה. אם השנה הצליחו המהנדסים לבנות מכונית אמינה, ההצהרות של הקבוצה לא יהיו לשווא.
אותו הרכב נהגים משנה שעברה, רומן גרוז'אן וקווין מגנסון, ינסו להתברג גבוה יותר מעונה שעברה.

מקלארן
על מנת להשאיר את אלונזו בקבוצה, בסוף עונה שעברה, הצליחה מקלארן ל"זרוק" את מנועי הונדה אשר לטענתם גרמו למכונית להיות לא תחרותית וחתמו חוזה לאספקת מנועים עם רנו.
אז אלונזו נשאר ומבחני תחילת העונה, אשר לרוב לא אומרים דבר, הראו שאמנם המנוע אמין ברובו, אך למכוניות בעיות אחרות שאינן קשורות במערכת העברת הכח. לא נותר אלא לקוות כי בקבוצה יצליחו להתגבר על אותן תקלות ונראה את הקבוצה מצליחה להתברג גבוה בטבלה.
פרננדו אלונזו וסטופל ואנדורן, יהיו אלו שאולי ירוו קצת נחת השנה ממכונית טובה יותר מעונות קודמות.

סאובר
מיתוג מחדש? סאובר מחזירה למסלולים שם ישן עתיר זכיות ויוקרה בעולם הפורמולה 1 – אלפא רומאו חוזרים! טוב, לא בדיוק, אלא כרגע רק כספונסרים של הקבוצה, אולם כידוע, סאובר משמשים כקבוצת לווין של פרארי כבר כמה שנים והבוסים הגדולים של פיאט קרייזלר, מעוניינים לחזור ולשווק מכוניות אלפא בצפון אמריקה – ככה שבסוף הכל מתחבר.
נהגי השנה של הקבוצה הם מרקוס אריקסון שנשאר משנה שעברה וצ'ארלס להקלרק הצעיר ממונקו.

האם למלא לוטו או לא?
רשמו לפניכם, מרצדס אלופת עולם בפעם החמישית ברציפות ולואיס המילטון לוקח אליפות חמישית ושניה ברציפות כאשר בוטס מסיים במקום השני את אליפות העולם.
רדבול תהייה הקבוצה השניה בחוזקה העונה כאשר ורשטפן יהפוך לנהג המוביל. ריקארדו ישמש ככינור שני החל מאמצע העונה.
פרארי לא רק שלא יצליחו לבצע את הקפיצה הקטנה שלה הם מקווים ולקחת אליפות, אלא ירדו עוד שלב וילחמו ברדבול. רייקונן ממילא יפרוש בסוף העונה והוא כבר הבין שלא יהיה אלוף עולם יותר , לכן העונה ייתן עוד פחות ממה שהוא נותן. וטל? כמו שראינו בעונה הקודמת, ברגע שלא הולך הוא הופך מבייבי שומכר לסתם בייבי.
פורס אינדיה יסיימו שוב במקום הרביעי והקרבות בין פרז לאוקון, ימשיכו לספק לנו רגעים משעשעים.
וויליאמס יוותרו על המיליונים שמביא איתו סירוטקין ויקפיצו את קוביצה למושב הנהג, מתי שהוא בחצי הראשון של העונה. במידה ולא – ימצאו את עצמם בתחתית הדרוג בסוף העונה.
טורו רוסו יראו לכולם שמנוע ההונדה גיבור. אמנם הקבוצה לא תצליח לגנוב ניצחון באף מרוץ העונה, אבל הם יסיימו הרבה יותר גבוה מאשר סיימו מקלארן בעונה הקודמת.
רנו והאס – לא יתקדמו העונה יחסית לעונה הקודמת.
מקלארן תראה לכולם שהבעיה היא לא רק יחידת הכח של הונדה וגם השנה הקבוצה תילחם להוציא כמה נקודות עד סוף העונה. אלונזו, לא ישאר במקלארן בעונה הבאה.
סאובר? היא תמשיך להיות זו שסוגרת את הטבלה, רק עם יותר נקודות משנה שעברה.
כבר קניתי כמה כובעים שאוכל לאכול אותם – בסוף העונה.

יום שבת 09:00 מקצה דרוג ראשון לעונה, באוסטרליה, יוצאים לדרך.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל