fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
סטפן

ראלי דקאר 2022 יוצא לדרך

ראלי דקאר 2022 יוצא לדרך

כתב: דניאל וקנין | צילום: Red Bull Content Pool, GASGAS Factory, Yamaha Racing, KTM Red Bull, Husqvarna Monster Energy

מרוץ ראלי דקאר, שסיפורו מתחיל בסוף שנות ה־70 עם קבוצת הרפתקנים צרפתים שהתחרו במרוץ שטח מפרך מפריז לדקאר, הוזנק אמש בפעם ה־44 ונערך זו השנה השלישית אצל שכנתנו ערב הסעודית.

המרוץ מוזנק מהעיר Jeddah, בה התקיים לפני מספר שבועות מרוץ פורמולה 1, וימשך עד ל־14 בינואר. בזמן המרוץ יעברו המתחרים כ־8,300 ק"מ, מתוכם כ־4,300 ק"מ ייחשבו כקטעי ספיישל (בשטח, הנמדדים בזמן). 1,065 מתמודדים מ־63 מדינות יתחרו השנה, מתוכם 170 על אופנועים, 105 ברכבי Side-By-Side וטרקטורונים, 97 במכוניות ו־578 על משאיות, כמו גם 34 רוכבים בקטגוריית ה־Malle Moto, ו־128 רכבים ו־20 משאיות שיוצרו לפני שנת 2000 בקטגוריית "דקאר קלאסיק". כמו בכל שנה, הראלי מחולק לסטייג'ים וכולל גם יום מנוחה, כמו גם יומיים שיחשבו לסטייג' מרתון בו יאסר על המתחרים לקבל עזרה מהצוות שלהם או להחליף חלקים באופנוע, שיערך השנה בשלב מוקדם מאוד של המרוץ – בסטייג'ים 2 ו־3.

ההתרחשויות מאחורי הקלעים יכולות להיות מעניינות כמעט כמו המרוץ עצמו, ובכל שנה יש העברות והחתמות מעניינות בין הקבוצות, כשלא מעט התרחש השנה באופרת הסבון של הדיונות. אחרי 18 שנים של ניצחונות רצופים מצד קבוצת המפעל KTM רד בול, בשנתיים האחרונות הונדה ניצחה את הדקאר עם ריקי בראבק (Ricky brabec) האמריקאי ואחריו קווין בנאבידס (Kevin Benavides) הארגנטינאי. KTM לא נשארו חייבים והחתימו את בנאבידס בתקווה להחזיר לעצמם את התואר. הוא זינק לצד מתיאס וולקנר (Matthias Walkner) האוסטרי שזכה ב־2018 וטובי פרייס (Toby price) האגדי, ״המאלט המעופף״ מאוסטרליה, שחווה לא מעט פציעות בקריירה וכבר לא נחשב צעיר, הצהיר כי ככל הנראה יתחרה בעוד שניים או שלושה דקארים על דו-גלגלי לפני שיעבור למכוניות, ושהוא מאוד נחוש להשיג את המקום הראשון בפעם השלישית בקריירה לפני שיפרוש.

ריקי בראבק, שכאמור ניצח ב־2020 וסיים שנה שעברה במקום השני, ממשיך בקבוצת הונדה מונסטר אנרג'י לצד ג'ואן ברדה (Joan Barreda) הספרדי שזכור מהתקרית הלא נעימה שלו לקראת סיום המרוץ בשנה שעברה, בה פספס את תחנת מילוי הדלק והמשיך עד שנתקע, יומיים אחרי שהתרסק ונחבל בראשו. פבלו קינטנייה (Pablo Quintanilla) הצ'יליאני עבר להונדה מקבוצת הוסקוורנה, ואיתם ימשיך גם חוסה איגנסיו קורנחו (Jose Ignacio Cornejo), גם הוא מצ'ילה.

שתי קבוצות נוספות בבעלות KTM משתתפות בראלי, הוסקוורנה מונסטר אנרג'י שהחתימו את סקיילר האוס, עם אחד מהסיפורים המעניינים של השנה שעברה – לאחר שמכר את כל רכושו על מנת להשתתף בדקאר כמשתתף פרטי והגיע למקום החמישי בדירוג הכללי – בסיום הראלי של 2021 איחלנו לו שב־2022 זה יעלה לו פחות ונראה שהדבר עלה בידו. לצידו זינק לוסיאנו בנאבידס (Luciano Benavides), אחיו של קווין מקבוצת KTM, שאמר לקראת הזינוק כי הוא מרגיש שזו השנה שלו לקפוץ מדרגה.

הקבוצה השניה בבעלות KTM היא גאסגאס, שמחזיקה בשני מתחרים חזקים מאוד; דניאל סנדרס (Daniel Sanders) האוסטרלי שזכור ממרוץ הרוקי שלו עם KTM שנה שעברה, שעל אף קשיים כמו התרסקות וחבלה בפנים, או עקיצת דבורה שניפחה את פניו לממדים לא סבירים, ולמרות שהיה זה הראלי הראשון שלו, סיים במקום הרביעי. סנדרס הוא רוכב מהיר מאוד ובעל פוטנציאל עצום, ואנחנו ממליצים לשים עליו עין. לצידו זינק סאם סנדלרנד (Sam Sunderland) הבריטי שסיים שנה שעברה במקום השלישי והגבוה ביותר בקבוצת KTM.

ימאהה מונסטר אנרג'י היא ה'כבשה השחורה' של הראלי. הרוכב המוביל של הקבוצה, אדריאן ואן-בוורן (Adrien Van Beveren) הצרפתי נחשב לרוכב מהיר ומועמד לפודיום בכל שנה, אך לאחר מקום שישי ב־2016 ורביעי ב־2017,  ב־2018 התרסק בצורה קשה בסטייג' האחרון ונחבל בראשו, על אף שניסה להמשיך, הצוות הרפואי גילה גם שבר בעצם הבריח שלו ופסל אותו מהמרוץ. ב־2019, כשל מנוע הימאהה שלו, שוב, בסטייג' האחרון.  ב־2020 התרסק ושבר שוב את עצם הבריח. לאחר שחשב לפרוש, חזר ב־2021, וסבל מכשל במנוע, ניחשתם נכון, בסטייג' האחרון. נאחל לו כל טוב וחצייה בטוחה של קו הסיום. בקבוצת ימאהה מתחרים גם אנדרו שורט (Andrew Short) ורוס בראנץ' (Ross Branch), גם הם לא הצליחו לחצות את קו הסיום שנה שעברה.

בשנה שעברה הגיע לורנזו סנטונילו (Lorenzo Santolino) הספרדי מקבוצת שרקו הקטנה למקום השישי והמכובד מאוד ואנחנו נשים לב אליו גם השנה, כמובן.

את הפרולוג שהתקיים אמש וארך 19 קילומטר, סיים במקום הראשון דניאל סנדרס מגאסגאס, אחריו הגיעו פבלו קינטנייה מהונדה ואז רוס בראנץ' מימאהה.

אנחנו ממליצים לעקוב מקרוב אחרי הקטגוריה הסופר מעניינת Malle moto, בה משתתפים רוכבים שיוצאים ללא צוות סיוע, ולמעשה כל סיוע של אדם שאינו מתחרה בקטגוריה נחשב כפסילה.

חובבי הספורט המוטורי יודעים שדנילו פטרוצ'י קיבל תמיכה מ־KTM ולאחר שפרש השנה מהמוטו GP יתחרה בדקאר. פטרוצ'י, שקיבל השבוע תשובה חיובית אך מוטעית לקורונה וגרם לנו להחסיר פעימה, הדגיש כי הוא מקווה רק לסיים את המרוץ השנה ולאחר מכן לחשוב על להיות תחרותי בשנים הבאות.

ליה סאנז (Laia Sanz) הספרדיה שרכבה עד השנה שעברה בקבוצת גאסגאס, ומחזיקה ברקורד מרשים של סיום 11 מרוצי הדקאר בהם השתתפה, החליטה להתחרות השנה בקטגוריית המכוניות, כשהיא מתחרה בקבוצת Primax על מיני.

מארגני המרוץ נותנים דגש רב על קידמה ובשנים האחרונות מנסים לקדם חדשנות בתחום, גולת הכותרת בנושא זה שנה היא האאודי RSQ E-Tron החדשנית, בעלת מנוע TFSI המשמש כגנרטור להנעת מנוע חשמלי המעביר 671 כוחות סוס לגלגל. אאודי גייסה נהגים מהשורה הראשונה למשימה ועל המכוניות ינהגו סטפן פטרהנסל (Stephane Peterhansel) הצרפתי, "מיסטר דקאר" שזכה 14 פעמים במרוץ, הן על אופנועים והן על מכוניות, קרלוס סאינס (Carlos sainz) – אביו של נהג הפורמולה 1 הספרדי קרלוס סאינס ג'וניור, שזכה 3 פעמים בדקאר, ומתיאס אקסטרום (Mattias Ekstrom) השוודי. באאודי הדגישו כי המטרה השנה היא לחצות את קו הסיום ולהוכיח היתכנות כמו גם את האמינות של הרכב, שפותח ב־12 חודשים בלבד.

מאז ימיו של תיירי סבין עברו לא מעט מים בכמה נהרות. המרוץ הפך מקצועי לחלוטין, ספונסרים נכנסו לתמונה וסבין עצמו נהרג בהתרסקות מסוק. אבל הרוח של הדקאר, אותה רוח הרפתקנית שלעולם לא נחה, היא זו שמנחה את האירוע, ונסיים באמרה המפורסמת של סבין: "אתגר לאלו שהולכים, חלום לאלו שנשארים מאחור".

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל