fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
אודי דגן 140 על 70
HJC
voge מוטו24 באנר
MV קוביה
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

איך יראה המוטוGP ב-2021?

איך יראה המוטוGP ב-2021?

מתוך מגזין מוטו, גיליון 395, ינואר 2021, לקריאה דיגיטלית כאן.

תמי גורלי | צילום: MotoGP.com

עונת המרוצים לשנת 2020 התחילה באופן רגיל, לו"ז המרוצים היה עמוס אבל אז התפרץ הנגיף ומהר מאוד הכל השתנה; אז איך תראה השנה שרק התחילה?

נגיף הקורונה שינה הכול בעונת 2020 והפדרציה העולמית, ה-FIM, בעבודה משותפת עם אליפויות העולם השונות על האספלט, העפר, האדמה וגם על הקרח, מנסה להחזיר נורמליות לספורט המוטורי. "זה לא יהיה פשוט, אולי נאלץ לעשות מספר שינויים, לפחות בחלק הראשון של השנה, אבל אני מאמין שהכל יתנהל כרגיל", אמר יושב הראש ג'ורג' ויאגס.

תמיד ישנה האפשרות שעולם המרוצים ישאר בבועה שלו – עד כמה שניתן, כדי להמשיך ולהתקיים – אך עולה התהייה עד כמה זה ניתן לביצוע שנה שנייה ברציפות. החיים בבועה השפיעו מאוד מבחינה מנטלית על הרוכבים ואפילו אלוף העולם של המוטוGP אמר שההמתנה לתוצאות הבדיקות כל פעם הייתה יותר מלחיצה ממקצי הדירוג. כדי להבטיח השתתפות בכל הסבבים ולא לאבד את האליפות כתוצאה מהקורונה, או להתמודד עליה כמו שקרה לחורחה מרטין ולטוני ארבולינו (רוכבי מוטו2 ומוטו3, בהתאמה) הרוכבים גזרו על עצמם התבודדות מוחלטת, השתנעו ברכבים בנהיגות ארוכות כדי להימנע ממטוסים ושדות תעופה וחלקם אף אילצו את בני משפחתם להיכנס להסגר – כמו זוגתו של מיר שלקחה חופשה מהעבודה כדי לא להסתכן בחשיפה לנגיף.

ולנטינו רוסי, שחלה והחסיר שני מרוצים בגלל שנדבק בנגיף הקורונה, הודה שהוא לא חשב שעונת 2020 תהיה קשה כמו שהייתה. "בתחילת העונה לא ציפיתי שהמצב עם נגיף הקורונה ישפיע כל כך הרבה על האליפות, אבל זה היה ממש קשה מכיוון שאנחנו מתחרים על מסלולים בתקופה הלא נכונה של השנה, לפעמים כמו חרז כשהיה חם מדי, פעמים אחרות כמו לה מאן קר מדי. אז קשה מאוד להתמודד גם במספר קטן של מסלולים וגם להתחרות פעמיים ברציפות באותו מסלול ולכן זו עונה קשה לכולם. מה שבטוח – עלינו לחשוב שעדיף להתחרות ככה מאשר כלום".
היו גם כאלו שלא עמדו בלחץ והעדיפו את הכלום, כמו איש צוות בכיר של דנלופ שעזב באמצע העונה כי התגעגע לילדיו או איש צוות של מאווריק ויניאלס שהודיע כבר ביולי שהוא אינו מסוגל שלא לראות את בנותיו לכל אורך העונה. חבר הצוות המגיע מניו זילנד נדרש ע"י הקבוצה שלא לחזור לבקר את משפחתו מאמצע יולי ועד סוף נובמבר וזו הייתה בקשה גדולה מדי עבורו. לדברי וינאלס אגב, הוא מאוד הרגיש בחסרונו של איש הצוות ואת הפער שנוצר בידע הם לא הצליחו לסגור לדבריו במהלך העונה גם עם איש צוות חלופי.

לעונה נוספת כזאת יהיו השלכות קשות על חיי המשפחה של אנשי צוות נוספים לבטח, אך גם על המסלולים מסביב לעולם. המסלולים היו סגורים לקהל ברוב הענפים והכסף לא מגיע, לא היו חסויות והכנסות ממכירת כרטיסים, אך ההוצאות לא פסקו – אם בשיפוץ, תשלום לכוח האדם, תשלום לאירוח המרוצים וההוצאות השוטפות בהפעלת המסלול החל מחשמל, מים, שרותי עזרה ראשונה, אישורי משטרה, אבטחה ועוד. לדברי כרמלו אספלטה, המנכ"ל והבעלים של דורנה, הם ינסו לחזור לנורמליות בשנת 2021 "שוחחנו עם כל היזמים (*מארגני המרוצים במסלולים השונים) וקבענו את לוח השנה הרגיל כי חשוב לחסום את הימים ולדעת בדיוק באילו ימים יתקיימו סבבי מוטוGP. אנו מקווים שנוכל לקיים את לוח השנה הזה. ברור שישנם הרבה דברים שאנחנו עדיין לא יודעים, זו הסיבה ששילבנו שלושה סבבי GP רזרביים שיתקיימו בעת האפשרית ותוך התחשבות בשיקולי מזג האוויר של כל מקום". השאלה היא האם מסלולים כמו אסן, סקסונרינג ומוטגי, אשר ביטלו מרוצים בעונה הקודמת, יחליטו לקיימם בגלל חשש שלא יכנסו בהמשך לסבב המרוצים, על אף הפסד כלכלי אדיר, או יעדיפו לבטלם עונה שנייה ברציפות.

כרגע למוטוGP נקבעו עשרים סבבים ברוב המסלולים המוכרים אך עדיין לא ברור כיצד כל אנשי הצוות אמורים להתנייד בין המסלולים מבלי להסתכן בהדבקות וגם לא בטוח שהרשויות המקומיות יאשרו כניסה של חברי הפאדוק למדינות שונות ללא הסגר של שבועיים בהתקרב התאריך. למשל, כרגע הכניסה למלזיה, שם אמור להערך מבחן טרום העונה בסוף פברואר ותחילת מרץ, מותנית בהסגר בבית מלון בשדה התעופה בעלות של כמה אלפי דולרים לנפש כל עוד הנכנסים אינם מגיעים מאיטליה, ספרד, צרפת ודרום אפריקה. זה מותיר רק את את טאקה נקגאמי, ג'ק מילר ומיגל אוליביירה וגם אותם כמעט ללא אף איש צוות שיאושר להיכנס.

לכן לדורנה קיימות תוכניות מגירה ב', ג' ו-ד', גם עבור אליפות המוטוGP וגם עבור הסופרבייק, העיקר שתוזנק העונה.


 

אליפות המוטוGP – מוזנקת בקטאר ב-28 במרץ.
אליפות הסופרבייק העולמית – מוזנקת באסן ב-25 באפריל.
אליפות הטריאל – מוזנקת ביפן ב-14 מאי.
אליפות ה-X טריאל – מוזנקת בפורטוגל ב-6 במרץ.
אליפות ה-MXGP (כולל נשים ובני נוער) – תפתח באומן ב-3 באפריל.
מרוץ מוטוקרוס האומות – ב-2 באוקטובר באיטליה.
אליפות גביע הנשים האירופי – מוזנקת ב-17 באפריל במסלול מוג'לו.
אליפות הספיד-וואי – מוזנקת במיקום לא ידוע עדיין ב-24 באפריל.
אליפות הספיד-וואי קרח – הוזנקה בשבדיה ב-16 בינואר.
מרוץ הרומניאקס – יתקיים בין ה-18 ל-27 ביולי.
ראלי דקאר – התקיים בערב הסעודית בין ה-3 ל-15 בינואר.
אליפות מרוצי הסייד-קאר מוטוקרוס – תפתח ב-16 במאי באוקראינה.
אליפות ה-EWC אינדורנס – עדיין ללא לוח שנה סופי וכנראה תפתח בלה מאן באפריל.

מרוץ ה-TT של האי מאן בוטל בהחלטת הרשויות המקומיות.

ובישראל? מההתאחדות נמסר כי בעונת 2021 הכוונה היא לקיים את הליגות במלואן ולהמשיך להתחרות תוך הקפדה על בטיחות הרוכבים:

● 12 סבבים בענף הסופרבייק (המורכבים מ-6 אירועים) בשני המסלולים – מוטור סיטי ופצאל
● 8 סבבים בענף הסופרמוטו בשני מסלולים – ערד ופצאל
● 8 סבבים בענף המוטוקרוס – כאשר רובם במסלול הקבע במכון וינגייט ועוד 2 במסלולים ארעיים
● 8 סבבים בענף האנדורו ברחבי הארץ

התכנון הוא לקיים גם אירועי חוץ ליגה כגון מרוץ הארד אנדורו, מרוץ סיבולת בסופרבייק ומרוצי "גביע" במוטוקרוס ופתיחת ליגות בענפים חדשים טריאל, סופר-אנדורו וג'ימיקנה, כמו גם הכשרת מסלולים נוספים וזאת בנוסף לפעילות מנהלית ענפה לדבריהם.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל