מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
אינדיאן מפסיקה את ייצור ה־FTR
כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן
דגם הכביש הספורטיבי שנוצר בהשראת אופנוע מרוצי הפלאט-טרק של היצרנית האמריקאית מסיים את דרכו, שש שנים אחרי שנכנס אליו וגיוון את היצע הדגמים של אינדיאן.
אינדיאן מפסיקה את ייצורו של ה־FTR, שהיה אופנוע יוצא דופן עבור היצרנית, ונוצר בעקבות הצלחתה בסדרת מרוצי הפלאט-טרק האמריקאית מאז 2016, שהייתה חזרתה של היצרנית הוותיקה למסלול המרוצים לראשונה מזה 60 שנה.
הידיעה על הפסקת ייצור סדרת דגמי הכביש שהחלה את דרכה ב־2019 והציעה שלל גרסאות, לא מפתיעה, במיוחד לאחר שהיצרנית נאלצה להפסיק את השתתפותה באליפות ה־AFT SuperTwins בשנת 2025, לאחר כניסתן של תקנות חדשות הקובעות כי אופנוע מרוץ המתחרה באליפות חייב להיות מבוסס על מנוע בייצור סדרתי לכביש, תקנה שהותירה את ה־FTR750 של היצרנית מחוץ לתחרות בעונת 2025, כשהוא מסיים את דרכו שהחלה בעונת 2017 עם 8 תארי אליפות, רצף מלא מאז כניסתו לקטגוריה, וניצחונות ב־75% מהמרוצים אליהם הוזנק – 104 מרוצים מתוך 138. כך שלמעשה, אינדיאן נפרדת ב־2025 משני דגמי ה־FTR: אופנוע המרוץ FTR750 ואופנוע הכביש FTR1200.
הפסקת השתתפותה של אינדיאן באליפות ונתוני מכירות נמוכים יחסית, הביאו את היצרנית לוותר על ייצור ה־FTR 1200 על שלל גירסאותיו, הכוללות בין היתר את דגמי ה־S וה־R, הראלי, הספורט, הקרבון וה־RSD Super Hooligan – שמיוצר במהדורה מוגבלת של 300 יחידות בלבד, ונוצר כדי לחגוג אליפות נוספת לאינדיאן, אך יהפוך למעשה לגרסה המיוחדת האחרונה של הדגם.
לא מופרך לשער כי אינדיאן תציג בקרוב דגם חדש שיקח את מקומו של ה־FTR בליין הדגמים בתור הדגם יוצא הדופן שאינו קרוזר, בין אם יהיה זה אדוונצ'ר שרבים מצפים לו, אופנוע ספורט שאמנם פחות סביר אבל לא בלתי אפשרי, או אפילו FTR750 חדש שמכוון לשוק הביניים – ולכן, יכול להצליח יותר במכירות – וגם יאפשר לה לחזור להתחרות בעונות הבאות.