fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
MV קוביה

אינדיאן: משפחת FTR1200 חדשה ל-2022

אינדיאן: משפחת FTR1200 חדשה ל-2022

אסף לביא

צילום: יצרן

ב-2019 אינדיאן חשפה את ה-FTR1200 שנוצר בהשראת אופנוע מרוצי הפלאט-טראק שלה, ה-FTR750. כעת, ב-2021 החברה האמריקאית חושפת את ה-FTR1200 החדש ל-2022, אל תתבלבלו, אינדיאן בוחרת לקרוא לו דגם 2022 למרות שיגיע לשווקים כבר השנה.

האופנוע החריג בנוף הווי-טווינים האמריקאיים קיבל שבחים רבים והצמיח סביבו משפחת דגמים שלמה, שהתחילה עם ה-FTR1200 בגרסה הבסיסית ובגרסת ה-S המאובזרת יותר וכיום, בדגם 2022 החדש, כוללת עוד שני דגמים – דגם ה-FTR1200R Carbon וה-FTR1200 Rally.

השינוי המרכזי ב-FTR החדש נמצא בצמיגים, או יותר נכון, בקוטר הגלגלים, שכעת עומד על 17″ ונועל גומי ספורטיבי יותר – צמיגי Metzeler Sportec, יחד עם זה, גם גיאומטריית השלדה משתנה עם זווית היגוי חדה יותר של 25° ומפסע קצר יותר של 100 מ"מ, כפועל יוצא מהשינויים. המתלים עדיין מספקים מהלך של 120 מ"מ וזהים לאלו של הדגם היוצא, גובה המושב נמוך ב-36 מ"מ וכידון ה-ProTaper צר מקודמו ב-40 מ"מ, לצורך התאמה להתנהגות החדה יותר של האופנוע.

כעת כל דגמי ה-FTR1200 כולל דגם הבסיס מאפשרים כיוון מלא לבולמים, כשבדגם ה-FTR1200R Carbon מותקנים בולמי אוהלינס גם כן בעלי כיוון מלא. המנוע מציג את אותו נתון הספק, עם 123 כ"ס ב-8,250 סל"ד ומומנט גבוה יותר, העומד על 12.2 קג"מ לעומת 11.8 בדגם היוצא, המנוע של ה-FTR החדש מקבל גם מערכת דימום לצילינדר אחורי בעמידה, והתנעה קלה יותר במזג אוויר קר.

דגם ה-FTR הבסיסי שודרג כאמור במתלים בעלי אפשרויות כיוון מלאות, אך נותר דומה ברמת האבזור לקודמו, עם לוח שעונים בסיסי בעל מד מרכזי ותצוגת LCD מינימליסטית.

ה-FTR S שונה מדגם הבסיס במסך ה-TFT 4.3″ המאפשר חיבור בלוטוס לנייד וגם בעל שקע טעינה USB. בנוסף, מגיע עם אגזוז אקרפוביץ', שלושה מצבי רכיבה, בקרת אחיזה עם אנטי-ווילי וקורנרינג ABS עם RLM (מערכת Rear Lift Mitigation).

ה-FTR R קרבון החדש הוא הגרסה הבכירה בליין, עם כל מה שיש ב-FTR S ובתוספת חיפויי מיכל דלק, כנפיים וכיסוי פנס מקרבון, אגזוז אקרפוביץ' שחור וכיסוי מושב, כשההבדל המשמעותי שהופך את ה-FTR R קרבון לבכיר נמצא במתלים מתוצרת אוהלינס הניתנים לכיוון מלא.

דגם נוסף במשפחה הוא ה-FTR ראלי, שששומר על מידות צמיגים גדולות, עם גלגלי שפיצים 19″ מקדימה ו-18″ מאחור וצמיגי דו"ש של פירלי מדגם Scorpion Rally STR. הראלי מקבל את כל עדכוני המנוע כולל מערכת כיבוי הצילינדר האחורי בעמידה. כידון ה-ProTaper של הראלי גבוה ב-5 ס"מ משל שאר הדגמים, ועליו מותקן לוח מחוונים מינימליסטי זהה לזה של ה-FTR הבסיסי. דגם הבסיס וה-FTR ראלי זמינים בגרסה מוגבלת הספק המתאימה לרישיון נהיגה A1.

ד.ל.ב מוטוספורט, יבואנית אופנועים אינדיאן, מסרה שדגמי ה-FTR החדשים יגיעו לישראל במהלך השנה, בין הרבעון השני לשלישי.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל