מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
ברקום
מונדיאל MENU
אינסטגרם
עופר אבניר קוביה שמאל
הווסקוורנה באנר שמאל
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קונה אופנוע
לרט
rok-straps רצועות קשירה 140
ברקום שמאל
תמוז
פרפקט קוביה שמאל
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
אגוסטה HM קוביה הכי עליון
סטפן
הארלי שמאל
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

הונדה מציגה את ה-Rebel 1100

הונדה מציגה את ה-Rebel 1100

אסף לביא

צילום: יצרן

השמועות על כוונת הכנף האדומה לייצר דגם גדול נפח לבובר-קרוזר הקטן שלה, הרבל 500, מתבררות כנכונות. הונדה חושפת את ה-CMX1100 Rebel לשנת הדגם 2021, עם מראה מינימליסטי מודרני בדיוק כמו של דגם ה-500 ומנוע שמגיע מהאפריקה טווין החדש.

הרבל 500 יצא לאוויר העולם ב-2017, על בסיס משפחת ה-500 של הונדה, עם עיצוב שונה בנוף וחווית רכיבה ייחודית, הוא הגיע אחרי תקופה ארוכה בה הונדה העלימה בהדרגתיות את כל מה שהזכיר קרוזר אמריקאי מליין הדגמים העולמי שלה, ודגמים כמו ה-VTX1800, הפיורי 1300, ה-VT750 ודומיהם נפכו להיות אופנועים בלעדיים לשוק האמריקאי או ירדו מייצור. אז אחרי הרבה שנים שאין להונדה 'משפחת' קרוזרים ולאור הצלחת הרבל 500, הונדה מציגה את השלב הבא, הרבל 1100.

לפני שנדבר על יחידת ההנעה וכל האלקטרוניקה, נעצור במימדיו של הרבל 1100, עם מושב בגובה 700 מ"מ סופר-נמוך, משקל רטוב של 223 ק"ג, וגלגל 18″ מקדימה ו-16″ מאחור, מדובר באופנוע מאוד נשלט וידידותי, לפחות על הנייר, דבר שאפיין את דגם ה-500. בשביל לשמור על הידידותיות הזאת, מנוע הטווין המקבילי בנפח 1,084 סמ"ק שמגיע מהאפריקה טווין כוון מחדש לתפקידו של הרבל, ומפיק 85 כ"ס ב-7,000 סל"ד, זאת לעומת 100 כ"ס ב-7,500 סל"ד שמייצר המנוע הזה באפריקה טווין, נתון המומנט עומד על 9.9 קג"מ ב-4,750 סל"ד, כ-1,500 סל"ד נמוך יותר מבאפריקה טווין. המנוע הזה מתאים מאוד לקרוזר משתי סיבות, הראשונה היא במימדים הקומפקטיים שלו, והשנייה בסדר ההצתה 270° שלו, שיוצר צליל ואופי שיותר מוכר לקהל הקרוזרים, הונדה מדגישה שמערכת הפליטה שמותקנת ברבל 1100 נועדה להגדיש את אותו הצליל. המנוע הזה כמובן מגיע עם אופציה ל-DCT, גיר כפול מצמדים אוטומטי, שמעלה את משקלו ל-233 ק"ג.

בגזרה הטכנולוגית הונדה לא דגלה במינימליזם ודאגה לאבזר את הרבל 1100 במצערת חשמלית 'רכב-על-חוט', בקרת אחיזה ואנטי-ווילי עם 3 מצבים קבועים מראש ומצב לבחירת הרוכב – מצב STANDARD מפעיל את הבקרות ברמת התערבות בינונית, מצב RAIN מפחית את עוצמת המנוע ובלימת המנוע ומפעיל את הבקרות על מצב ההתערבות הגבוה ביותר, מצב SPORT מחלץ מהמנוע את ההספק המקסימלי, עם בלימת מנוע סטנדרטית והתערבות מערכות נמוכה, אחרון הוא מצב USER הניתן לשליטת הרוכב. הונדה משאירה את סעיף האבזור צנוע עם תאורת LED, לוח מחוונים LCD קטן, סוויץ' ראשי בצד שמאל שגם פותח את המושב, מתחתיו תמצאו תא אחסון בנפח 3 ליטרים ושקע טעינה USB Type-C. מי שירצה יותר יוכל לפנות לקטלוג האבוזר המקורי של הונדה שמציע שתי רמות אבזור שונות, ‘STREET’ עם סט מושבים שונה או סבל אחורי במקום מושב מורכב, מדבקות הגנה למיכל, פיירינג קדמי ועוד או ‘TOUR’ עם סט מושבים אחר, משענת למורכב, סבל אחורי, תיקי אוכף, משקף ועוד.

את גיר ה-DCT כבר אין צורך להציג, הוא נמצא בחיינו כבר עשור והגיע למגוון רב של דגמי הונדה, החל מה-VFR1200F שהיה החלוץ ועד ל-X-ADV, קטנוע האדוונצ'ר הפופולרי. גרסת ה-DCT מאפשרת לרוכב לבחור בין 3 מצבי רכיבה אוטומטיים מוגדרים מראש, שמותאמים למצבי הבקרות, ואחד הניתן לכיוון או – כמובן – רכיבה במצב ידני ע"י שני כפתורים על הכידון השמאלי.

השלדה מאוד מזכירה את זו של דגם ה-500 ותוכננה בצורה דומה, עם צינורות בקוטר גדול יותר וזרוע אחורית עבה יותר. בסיס הגלגלים עומד על 1,520 מ"מ וזווית ההיגוי בת 30° עם מפסע של 110 מ"מ. זווית ההטייה של הרבל 1100 עומדת על 35° לכל צד. מקדימה ישנו מזלג קונבנציונלי בקוטר 43 מ"מ עם שני בולמים מאחור. מערכת הבלימה כוללת דיסק בקוטר 330 מ"מ מקדימה, אותו לופת קליפר מונובלוק רדיאלי עם 4 בוכנות (!), מאחור מותקן דיסק 256 מ"מ, מערכת ה-ABS לא ניתנת לניתוק. מידות הצמיגים עומדות על 130/70-18 מקדימה ו-180/65-16 מאחור. המשקל הרטוב עומד כאמור על 223 ק"ג לדגם הרגיל ו-233 ק"ג ל-DCT, זאת עם מיכל מלא בנפח 13.6 ליטרים.

הרבל 1100 יגיע לשווקי אירופה ברבעון הראשון של 2021.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

4 תגובות ל הונדה מציגה את ה-Rebel 1100

  1. כנראה שצמצום ליין הקרוזרים המד מוצלח נבע משיקולים כלכליים ציניים. שמעתי טענה שהאמינות האינסופית שלהם עד כדי מיליון ק.מ למנוע גררה את החברה להפסד על כל כלי כזה

  2. את מי בכלל מעניין האופנוע הזה? תביאו לי ת'מתולתלת. 🙂

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל