fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
דוקאטי באנר חדש מולטיסטרדה
מטרו באנר שמאל הכי עליון
קריסטלינו קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
v12 באנר צידי
מוטוטאץ דקר
קוב 140 על 70
מידלנד שחורי 140 על 70
אלבר טריומף קוביה עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
שרקו
דוקאטי קוביה שמאל
voge מוטו24 באנר
סטפן

הונדה מציגה: CB1000F קונספט

הונדה מציגה: CB1000F קונספט

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

הונדה חשפה בתערוכת האופנועים של אוסקה, שהתקיימה ב־21-23 במרץ 2025, את ה־CB1000F Concept, דגם קונספט חדש שמייצג את העתיד של סדרת ה־CB האייקונית, על בסיס ההורנט 1000 החדש ועם עיצוב רטרו שעושה כבוד למורשת הדגם.

דגם הקונספט החדש עושה שימוש בפלטפורמה הטכנית של ה־CB1000 הורנט עם אותה שלדת קורה כפולה, אותם מתלים, גלגלים, אלקטרוניקה ומערכת בלימה, וכמובן מנוע ארבעה צילינדרים בנפח 999 סמ"ק שמגיע מהפיירבלייד של 2017 ומייצר 150 כ"ס. גם תנוחת הרכיבה נראית דומה למדי, עם שינויים קלים שנובעים מהחלפת יחידת הזנב ומיכל הדלק, שיחד עם החזית בעלת הפנס העגול הבודד ומערכת הפליטה מעניקים לאופנוע את מראה הרטרו הרצוי ששואב השראה ממספר דגמי CB משנות ה־70 ועד תחילת ה־90, בעיקר מה־CB750F משנות ה־80, בצביעה אפורה-כחולה, בדומה לזו של האופנוע של פרדי ספנסר.

הונדה הציגה את דגם הקונספט ב־3 תערוכות חשובות ביפן, תחילה בתערוכת אוסקה – בהפתעה מוחלטת ללא הודעה מקדימה או טיזר – ולאחר מכן בתערוכת טוקיו ובתערכות נגויה, כשהיא מדברת על האופנוע כדגם עתידי מבלי לומר זאת מפורשות. כשיכנס לייצור, כנראה שנראה מספר שינויים, אם זה בנתוני ההספק, מערכת המתלים והאבזור, שכנראה יעודכנו לטובת אופי שמתאים יותר לדגם, האות F בדגמי ה־CB של הונדה מסמלת אוניברסליות ורב-תכליתיות, אופנועים המתאימים למגוון של רוכבים ושימושים, כולל רכיבה יום-יומית – ולא רק לספורטיביות – שבדרך כלל תסומן באות R.

בהונדה מדגישים כי מדובר למעשה בקונספט חדש לחלוטין, שאינו קשור ל־CB-F Concept מ־2020, למרות הדימיון הרב ביניהם. במהלך השנים הונדה, כמו יצרניות נוספות רבות, הציגה שלל דגמי קונספט, הרבה מהם חוזרים לשורשי משפחת ה־CB, שלא הגיעו לייצור סדרתי. אישית, אני עדיין מחזיק אצבעות לראות גרסה מסויימת של ה־Evo 6 של הונדה שכיכב בתערוכת טוקיו לפני כמעט 20 שנה, בשנת 2007, והיה קונספט חדשני ומרשים על בסיס הגולדווינג.

כעת הונדה ממתינה לתגובת הקהל כדי להביא אותו לייצור סדרתי, להגדלת העניין של הציבור בדגם, הוצגו לצידו שתי גרסאות שעוצבו ע"י סדנאות ומעצבים מקומיים, אחד בהשראת עולם המרוצים – עם רדיאטור מוגדל, כידון קליפאון, זרוע אחורית מחוזקת ושדרוג למתלים ולמערכת הבלימה; והשני בסגנון אומנות רחוב, בהובלתו של המעצב יוטה קוואגוצ'י, מטוקיו, הידוע בשם Guccimaze.

אין ספק שהפסקת הייצור של ה־CB1300 השנה, דגם אייקוני שבסוף דרכו הפך לבלעדי ליפן, תהיה זרז לייצורו של ה־CB1000F החדש. ה־CB1300 החל את דרכו בשנת 1992, כחלק מפרויקט ה־"BIG-1" של הונדה, ואחרי יותר מ־30 שנה הוצג בגרסת ה־Final Edition שנפרדת מהדגם, בדיוק באותו המעמד בו מוצג ה־CB1000F, כשהונדה מקפידה להפריד בין הדגמים, אבל באותו זמן גם לקשר ביניהם. CB אחד הולך – ואחד חדש בדרך.

CB1000F Moriwaki בהשראת עולם המרוצים

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

 

 

 

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל cb650