מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
סוללה נמוכה: אנרג'יקה מחפשת מושיע

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: Energica
יצרנית האופנועים החשמליים האיטלקית שהוקמה בשנת 2014 והייתה ספקית האופנועים הבלעדית ל־MotoE בשנים 2019-2022, מוצעת למכירה במסגרת הליך פירוק שהחל באוקטובר 2024.
אנרג'יקה הייתה מבין יצרניות האופנועים הבולטות ביותר תחום ההינע החשמלי, עם ליין דגמים נרחב הכולל את ה־Ego הספורטיבי, שהיה הבסיס לאופנוע המרוץ שהתחרה ב־MotoE, הגביע החשמלי של המוטוGP, כמו גם דגמי נייקד, רטרו ואדוונצ'ר-תיור. הישגיה המכובדים של אנרג'יקה הביאו את חברת Ideanomics האמריקאית, שהתמקדה בקידום תחום הרכב המסחרי החשמלי, לרכוש את רוב מניות החברה לפני שלוש שנים מידי משפחת צ'בוליני, שהקימה את Energica.
אך לצערה של אנרג'יקה השנים 2023 ו־2024 לא היו קלות עבור עסקים בתחום הרכב החשמלי, כשאפילו טסלה לראשונה אי פעם סגרה את השנה עם ירידה במכירות ב־2024, וחברות כמו Fisker פשטו רגל. באוקטובר 2024 אנרג'יקה הצטרפה לרשימה והגישה לבית המשפט במודנה בקשה להליך פירוק בשל מכירות נמוכות. אך נתוני המכירות לא היו הסיבה היחידה לפירוקה של אנרג'יקה – חודש לאחר שהגישה את בקשתה, בדצמבר 2024, בעלת הבית החדשה Ideanomics הגישה גם היא בקשה לפשיטת רגל ואילצה יצרני רכב חשמליים נוספים שהיו בבעלותה, דוגמת Via Motors, להתמודד עם גורל זהה. רשות ניירות הערך האמריקאית אף האשימה את מנהלי Ideanomics בהטעיה בדיווחים כספיים וחוסר גילוי נאות, ולאחר הסדר חייבה את המנכ"ל ושני מנהלים לשעבר לשלם סכום של כ־5 מיליון דולר.
בדצמבר 2024 התקיימו מגעים לרכישת אנרג'יקה, אך ניסיון המכירה נכשל וכעת מתנהל ניסיון נוסף למכירת החברה בשלמותה, במחיר התחלתי שנמוך ב־25% מהמחיר הקודם ועומד על 4.275 מיליון אירו, במכירה פומבית שצפויה להיסגר ב־20 במרץ 2025. העסקה כוללת את כל הרכיבים העסקיים של אנרג'יקה, כולל ציוד ומכונות ייצור, מלאי אופנועים וחלקים, זכויות קניין, הסכמים עם ספקים ולקוחות ועוד, כמו גם 22 עובדים חיוניים להמשך הפעילות שנשארו תחת חוזה והסכמי חכירה למפעל והמחסנים, כשהרוכש יקבל את כל אלו ללא החובות שנצברו לפני המכירה, במטרה להחזיר את החברה לפעילות סדירה.
במידה ולא יימצא קונה, אנרג'יקה תנותק סופית מהשקע ותעבור פירוק מוחלט של החברה, נכסיה ימכרו בנפרד ודרכה כיצרנית אופנועים תסתיים.
החשמל בכלי תחבורה, טרנד חולף.
באופנועים זה מורגש חזק יותר ומוקדם יותר.
אף אחד לא באמת רוצה אופנוע חשמלי מזמזם…..
היית קונה סמארטפון שמרעיש, מעשן, צריך לטיפול תקופתי, נוטף שמן בחלוף הזמן ועם בלאי חלםים גבוה?
תגובה של אדם קטן שמפחד מקדמה, מעוף וגאונות, מנועי הבעירה קיימים 100-150 שנה בלבד, מקורות האנרגיה שלהם עתידים להגמר ולעבור מהעולם כמו הפחם, לעומתם השמש (סולרי) והגז לא יגמרו לעולם, אלא רק אם התרנגול יחליט מחר על ביטול קריאתו והשמש לא תעלה.
לי יש רכב חשמלי מאז 07/2021, עד היום, גם בגלל אגרת הרישוי "מטורפת" (500 ש"ח), עלויות האחזקה הן אפסיות!
ואני מחפש לקנות אופנוע חשמלי!!! אנרג'יקה היא חלום, כרגע יקרה בשבילי אבל חלום, הלוואי שימשיכו.
מר זילברברג היקר !
לפני שאתה מגיב לגופו של כותב הבט במראה .אז גם אני אומר מילה אחת לגופו של כותב אתה סובל מבורות שגורמת לתופעת עדר כמו מרבית הישראלים.
העובדות הן כדלקמן:
רכב חשמלי מזהם איום ונורא ייצור חשמל ממקורות לא מתחדשים ,הפקת הסוללות וההפטרות מהן וייצור המנועים החשמליים רק שהזיהום מתחיל מהעורף כל הבורים חושבים שמדובר על הנעה נקיה.
2 סכנת קרינה
3 רכבים חשמליים נשרפים הררבה יותר מרכבי בנזין ותחנת כיבוי שלמה לא יכולה להן עד שכל הלטיום נשרף ובדרך כל הבניין.
4 הנעה חשמלית איננה העתיד בוודאות חברות רבות מבצעות מופ על מנועי שריפה פנימית מתקדמים ,חלקם מתודלקים עי מימן.
5רק בישרעהל מדינת העדר רואים כל כך הרבה חשמליות סיניות שעולות גרושים לייצור במחירים מופקעים בסן ניתן למלא דלק 10 שנים.
6 באירופה ובמיוחד אך גם בארהב רכבים חשמליים נראים לעיתים די רחוקות ,שכן הם חלק קטן מאוד ממצבת כלי הרכב שם .
אלה העובדות ולא ניתן להתווכח איתן ,אלא אם מתווכחים עם טיפש וכידוע לעולם לא ניתן לנצח טיפש בויכוח.