fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
תמוז
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

ק.ט.מ חושפת גם את ה-1290 סופר אדוונצ'ר R

ק.ט.מ חושפת גם את ה-1290 סופר אדוונצ'ר R

אסף לביא

צילום: יצרן

הדור השני לגרסת השטח של האדוונצ'ר הגדול של KTM נחשף, עם שינויים דומים לאלו שעבר ה-1290 סופר אדוונצ'ר S ל-2021 ועם מכלולים היקפיים ואבזור שמתאימים לשימוש שיותר מוטה לשטח.

השלדה של ה-R עברה את אותם השינויים שעברה השלדה של דגם ה-S, עם צוואר היגוי שממוקם 15 מ"מ אחורה יותר וזרוע אחורית ארוכה יותר, שינויי שמאפשר לשמור על אותה רמת יציבות ובו זמנית לחדד את תכונות ההיגוי של האופנוע. מיכל הדלק החדש באותו נפח של 23 ליטרים אבל מחולק ל-3 תאים, מה שמשפר את חלוקת המשקל ומרכוז המסה והמצמצם את ההשפעה על דינמיות האופנוע, בנוסף, השינוי הזה – יחד עם שלדת הזנב החדשה – יוצר תנוחת רכיבה טבעית יותר עם תחושה של רכיבה 'בתוך' האופנוע. המושב בנוי מיחידה אחת מדורגת לרוכב ולמורכב לעומת שני חלקים בדגם ה-S, גובהו 880 מ"מ מהקרקע ומתחתיו KTM הצליחו לייצר תא אחסון קטן אך נדיב. במתלים גלום השינוי המשמעותי ביותר לעומת ה-S, כאן מותקן מקדימה בולם WP XPLOR הפוך בקוטר 48 מ"מ, מתכוונן מלא ובעל מהלך של 220 מ"מ, אותו המהלך מושג גם מבולם ה-WP PDS האחורי, שניתן לכיוון מלא גם הוא.

מנוע ה-LC8 המעודכן לעמידה בתקן אירו5 שהוצג בדגם ה-S מגיע גם ל-R, עם הספק של 160 כ"ס ב-9,000 סל"ד, מומנט של 14.1 קג"מ ב-6,500 סל"ד וירידה של 1.6 ק"ג במשקל של יחידת ההנעה הודות לשינויים הפנימיים שנעשו, ביניהם בוכנות חדשות, יציקות וציפויים חדשים בבלוק וחלקים חדשים בתוך הגיר. KTM הצליחה לשפר גם את זרימת האוויר בצורה דומה לשינוי שנעשה ב-S, עם פינוי חום טוב יותר – שמושג גם בזכות מעבר לשני רדיאטורים בצדדים במקום אחד בחזית האופנוע – וכניסת אוויר גדולה יותר למנוע, שבתורו גם קיבל תיבת אוויר גדולה יותר.

KTM לא זונחת את סעיף הטכנולוגיה ומסמנת V על חלקים נרחבים ברשימה, ביניהם – מסך TFT חדש בגודל של 7″ עם קישוריות בלוטוס, עליו פוקדים כפתורים חדשים בכידון ובתוכו מערכת הפעלה חדשה ונוחה יותר הכוללת גם ניווט עם תצוגת פניה-אחרי-פניה (turn-by-turn). הסופר אדוונצ'ר R מקבל גם חיישן מדידת אינרציה שש-צירי חדש מתוצרת Bosch המזין את מערכות בקרת האחיזה והיציבות ומערכת ה-ABS, בנוסף מצויד האופנוע ב-4 מפות הצתה – גשם, כביש, ספורט ושטח – כסטנדרט, ובמצב ראלי אופציונאלי. כמו בדגם היוצא, גם הסופר אדוונצ'ר R החדש מצויד במערכת התנעה ללא מפתח, חיישני לחץ אוויר בצמיגים, קליפרים רדיאליים של ברמבו עם 4 בוכנות, וידיות, רגליות ומשקף מתכווננים.

ה-R מקבל גם גלגלי חישורים התואמים את ייעודו הקרבי יותר של האופנוע, עם צמיגי טיובלס במידות 90/90-21 ו-150/70-18. למרות שה-R החדש יורש את הפנס עם הגומחה שמיועדת להכיל את הרדאר שמשרת את בקרת השיוט האדפטיבית של ה-S, ב-KTM בוחרים שלא להתקין את המערכות האלו ב-R מוטה השטח מכיוון שהן פחות תואמות את ייעודו. הצביעה החדשה בולטת ולטעמנו יפה מאוד. ה-1290 סופר אדוונצ'ר R מוצע עם אופציה לחבילת האבזור 'Rally Pack' שכוללת בקרת אחיזה משופרת עם אפשרות כיוון לתגובת המצערת וחבילת 'Tech Pack' שמציעה בנוסף גם קוויקשיפטר להורדה והעלאה, מערכת עזר לעמידה בשיפוע ואור בלם אדפטיבי.

 

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל