מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
ב.מ.וו מציגה את ה-R18 קלאסיק
אסף לביא
צילום: יצרן
ב.מ.וו הציגה ליל אמש את הדגם הבא במשפחת דגמי ה-R18, ה-R18 קלאסיק. כשהבסיס הוא אותו קרוזר עם מנוע בוקסר מקורר אוויר בנפח 1,802 סמ"ק שמספק 91 כ"ס ומומנט של 16.1 קג"מ. גרסת הקלאסיק מחליפה את גלגל ה-19″ הקדמי ב-גלגל 16″ רחב, אגזוזי הפיש-טייל מפונים לטובת אגזוזים ארוכים, מעליהם מותקנים תיקי צד מעור. לפנס ה-LED הבודד מצטרפים פנסי ערפל בצדדיו, גם כן LED, מעליהם מגן רוח רחב וגבוה ואת החבילת הטורינג סוגרים מושב לנוסע נוסף ובקרת שיוט כסטנדרט.
גם דגם הקלאסיק מקבל גרסת First Edition עם כל תוכן הארגז – כובע ואבזם חגורה ממותגים, ספר היסטוריה של BMW וסמלי וינטג' בגימור נחושת, בנוסף לצביעה עם פסי הקישוט הלבנים וסמלי First Edition על האופנוע.
מי שהציג את ה-R18 קלאסיק הוא אדגר היינריך בן ה-59, ראש מחלקת העיצוב של חטיבת אופנועי BMW שבילה את מרבית שנות הקריירה שלו בחברה הבווארית, החל מ-1986 ועד היום – עם הפסקה בת שלוש שנים ב-2009. היינריך אחראי על עיצובם של ה-K1200S, ה-K1200R, ה-HP2 Megamoto אנדורו, ה-R1150GS, ה-R1200GS, ה-S1000RR, ה-R NineT על שלל גרסאותיו וכמובן גם על ה-R18.
במגזין מוטו של חודש נובמבר תוכלו לקרוא את המבחן של ה-R18 בהשקה העולמית ולקרוא את הראיון הבלעדי עם היינריך, שם הוא רומז על משפחת דגמים שלמה שתגיע אחרי שני הדגמים הראשונים, ואולי גם דגם בנפח קטן יותר.