fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
תמוז
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC

מטרו משיקה את הקטנועים החשמליים של Gogoro

מטרו משיקה את הקטנועים החשמליים של Gogoro

כתב: אריק רוזנבלום | צילום: יצרן, יח"צ, אריק רוזנבלום

מטרו מוטור משיקה בישראל את הקטנועים החשמליים של חברת Gogoro הטייוואנית, המיועדים לתחבורה עירונית ומציעים גישה טכנולוגית חכמה ולראשונה – החלפת סוללות מהירה בעמדות Swap&Go המוצבות בתחנות דלק של פז בתשלום מנוי חודשי; מי שירכוש קטנוע עד סוף אוקטובר יקבל מנוי לחצי שנה בחינם.

חברת גוגורו הוקמה בטאיוואן בשנת 2011 והחלה לייצר קטנועים בשנת 2015, מאז הספיקה ליצור שיתופי פעולה עם יצרנים נוספים – ביניהם גם ימאהה – ולמכור יותר מ־400,000 קטנועים עד היום. הקטנועים החשמליים של גוגורו מיועדים לשימוש עירוני ופרברי קרוב, מקבילים בביצועים לקטנוע 125 סמ"ק ומצוידים במערכות טכנולוגיות רבות, אבל הטכנולוגיה העיקרית היא כאמור היכולת להחלפת סוללות מהירה בעמדות ייעודיות שלמעשה מבטלת את חרדת הטווח והטעינה והופכת את טווח הרכיבה לכמעט בלתי מוגבל.

עמדות החלפת הסוללות יוצבו בתחנות הדלק של פז, ורוכב שירצה להחליף סוללה יוכל להיכנס לתחנה, להוציא את זוג הסוללות שנמצאות מתחת למושב הקטנוע, להפקיד אותן במקומות הפנויים בעמדה ולקחת צמד סוללות טעונות במקומן. נכון לזמן ההשקה ישנן 10 עמדות שפזורות ברחבי גוש דן – מהרצליה, דרך רמת השרון ועד תל אביב, כשבשנה הקרובה צפויות להתווסף 10 עמדות נוספות בגוש דן. בהמשך, עם העלייה בביקוש, יוקמו עמדות נוספות ברחבי הארץ.

הסוללות של גוגורו עושות שימוש בטכנולוגיית NFC, בקידוד מתקדם וב־25 חיישנים שמעבירים מידע אודות הסוללה לקטנוע ולעמדת הטעינה, מאפשרים לעקוב אחרי נתונים חשובים, לזהות תקלות ובמקרה של קטנוע שדווח כגנוב עמדת הטעינה תנעל את הסוללות ולא תאפשר המשך שימוש בקטנוע. הסוללות למעשה לא שייכות לרוכב ולכן גם מחוץ לתקופת האחריות ובשימוש ממושך אין צורך ברכישת סוללות חדשות. כדי להשתמש בעמדות יש לרכוש מנוי חודשי בעלות של 129 ₪, המאפשר שימוש בעמדות ללא הגבלה ועד צריכת אנרגיה של 870 אמפר-שעה, כ־1,000 ק"מ בחודש, וכל אמפר-שעה נוסף יעלה 9 אגורות.

לגוגורו יישומון ייעודי המתקשר ישירות עם הקטנוע, בעל תצוגת מפה המאפשרת לנווט לעמדה הקרובה ומראה את כמות הסוללות הטעונות שבעמדה, כמו גם תצוגה ומעקב אחר נתוני שימוש אישיים, אבחון והתראה על תקלות או טיפולים מתקרבים, מעקב אחרי מיקום חניה, התאמה אישית של הגדרות הקטנוע והתנעה באמצעות הסמארטפון – כמו גם בעזרת שעון חכם או כרטיס זיהוי.

לישראל מגיעים בינתיים שני דגמים – ה־S2 וה־2 Plus, שניהם בעלי בסיס דומה – עם מערכת בלימה בעלת דיסק מקדימה ומאחור, הינע שרשרת לגלגל האחורי, גלגל קדמי בקוטר 14 אינץ' ואחורי בקוטר 13 אינץ', תא אחסון בנפח 25 ליטר המספיק לקסדה מלאה מתחת למושב, תאורת LED היקפית, צג LED צבעוני, קישוריות בלוטוס, מאותתים עם כיבוי אוטומטי, מצב כוח מוגבר, שני מצבי רכיבה ומשקל של 122 ק"ג – והם נבדלים ברמת הגימור, אבזור והספק המנוע החשמלי.

ה־2 פלוס בעל מנוע חשמלי עם הספק של 6.4kW, מהירות מרבית של 90 קמ"ש, תאוצה ל־50 קמ"ש ב־4.2 שניות, מערכת בלימה משולבת ותא כפפות עם שקע USB. ה־S2 עם מנוע חשמלי בעל הספק של 7.2kW, מהירות מרבית של 95 קמ"ש, תאוצה ל־50 קמ"ש ב־3.8 שניות, מתג רוורס (הילוך נסיעה לאחור), בולמים מתכווננים, קליפר רדיאלי מקדימה, מערכת ABS של בוש ושדרוגים ויזואליים שונים הכוללים צביעה דו-גונית. טווח הרכיבה בשני הקטנועים מגיע עד ל־170 ק"מ בנסיעה מתונה ועומד על 100 ק"מ ריאליים יותר ברכיבה רגילה, אך זה כאמור נתון שהופך לכמעט לא רלוונטי בהתחשב ביכולת החלפת הסוללות המהירה של הקטנועים.

מחירו של הגוגורו 2 פלוס עומד על 17,985 ₪, כשהוא ימכר ב־16,985 ₪ במהלך תקופת ההשקה, מחירו של הגוגורו S2 עומד על 20,985 ₪ והוא ימכר ב־19,985 ₪ במהלך תקופת ההשקה, מי שירכוש את הקטנועים של גוגורו עד סוף אוקטובר יהנה גם משימוש בלתי מוגבל בעמדות ההחלפה ללא תשלום לתקופה של 180 יום (כחצי שנה). שני הקטנועים מצריכים רישיון נהיגה A2, בעלי אחריות ל־3 שנים ומשלמים ביטוח חובה בתעריף מוזל של עד 50 סמ"ק, גם הביטוח המקיף זול יותר ועלות התחזוקה – בהיעדר מנוע בעירה פנימית – גם היא זולה יותר, מה שמצטבר לחיסכון של כ־5,000 ₪ בעלויות האחזקה בכל שנה.

הקטנועים של גוגורו מיועדים לשימוש עירוני ואין ספק שהם יקסמו בעיקר לשליחים, אך המודל החדשני שהחברה מציעה יחד עם העלויות הנמוכות, לצד המעבר הדרמטי של ענף הרכב להינע חשמלי, עשויים להביא עוד רוכבים רבים – וגם כאלו שלא רכבו עד היום – לעבור לקטנוע חשמלי ולסלול את הדרך לכניסת מותגים נוספים – שחלקם עושים שימוש באותן הסוללות של גוגורו.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל