fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC

קוואסאקי מציגה את האופנוע ההיברידי הראשון

קוואסאקי מציגה את האופנוע ההיברידי הראשון

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

אחרי שהתחייבה להציג מספר פתרונות הינע ירוקים פרט להינע חשמלי, הקונספט ההיברידי שקוואסאקי הציגה בשנה שעברה מגיע לייצור סדרתי, ה־Ninja 7 HEV עם "תאוצה של ZX-10R, תצרוכת דלק של 250 סמ"ק ובחירה בין אוטומט לידני".

רק לאחרונה קוואסאקי הציגה את האופנועים החשמליים הראשונים שלה, ולמעשה הראשונים של אחת מהיצרניות הגדולות והוותיקות, קוואסאקי עושה צעד נוסף לכיוון הפחתת פליטת מזהמים, ומציגה את ה־Ninja 7 HEV, האופנוע ההיברידי הראשון בייצור סדרתי, על בסיס הקונספט שהציגה בשנה שעברה בתערוכת EICMA מילאנו 2022.

למרות ה־7 בשמו, הנינג'ה ההיברידי עושה שימוש במנוע טווין מקבילי מקורר נוזל בנפח 451 סמ"ק, עם הספק של 59 כ"ס ב־10,500 סל"ד, שיחד עם מנוע חשמלי מייצר הספק משולב של 69 כ"ס ומומנט של 6.2 קג"מ בסל"ד נמוך במיוחד – 2,800 סל"ד. לדברי קוואסאקי, בשילוב נתון משקל רטוב של 227 ק"ג – כולל 14 ליטרים של דלק וסוללת 27.2Ah במשקל 13 ק"ג – הנינג'ה 7 HEV מספק ביצועים סטנדרטיים של אופנוע 650-700 סמ"ק בקטגוריית הביניים, תצרוכת דלק דומה לשל אופנוע 250 סמ"ק ותאוצה מעמידה כמו של אופנוע סופרבייק בנפח 1,000 סמ"ק, בהפעלת מצב ה־e-boost.

אה, והוא גם אוטומטי. לנינג'ה 7 תיבת הילוכים ומצמד הידראולי בעלי תפעול אלקטרוני, כשהרוכב יכול לבחור בין העברת הילוכים בעזרת הכפתורים על הכידון השמאלי, נסיעה משולבת של מנוע הבעירה הפנימית (מב"פ) והמנוע החשמלי במצב אוטומטי כשהמחשב שולט על התיבה, או נסיעה על המנוע החשמלי בלבד, במצב אוטומטי. כמו הדגמים החשמליים, גם לנינג'ה ההיברידי מצב "Walk" המאפשר תמרוני חנייה במהירות נמוכה עם המנוע החשמלי בלבד, בנסיעה קדימה או ברוורס, וגם מערכת עצור-וסע המדוממת את המנוע בעמידה במקום. הרוכב יכול לבחור בין שלושה מצבי רכיבה – Sport-Hybrid, המציע שילוב של חשמל ומב"פ, ידני ועם הספק מלא; Eco-Hybrid, המשלב חשמל ומב"פ עם הספק מופחת ואפשרות לנסוע במצב אוטומטי או ידני; ומצב חשמלי מלא, אוטומטי, ללא סיוע מב"פ. בהיעדר ידית מצמד, תפעול הקלאץ' נעשה באופן מלא ע"י מחשב ניהול המנוע.

לכך מתווספים כפתור ה־e-boost, שפעיל רק במצב Sport-Hybrid ומאפשר לרוכב לנצל את ההספק המקסימלי של המנוע החשמלי לסיוע בתאוצה, מערכת ALPF (ר"ת Automatic Launch Position Finder) שבהפעלתה משלבת באופן אוטומטי את ההילוך הראשון בעמידה, וכמובן מערכת איחזור אנרגיה (רגנרציה) בהאטה. יחידת ההינע ההיברידית מותקנת בתוך שלדת צינורות ייעודית, כשהסוללה והמנוע החשמלי מותקנים במרכזה (מתחת למושב ומאחורי המנוע), לשמירה על מרכז כובד נמוך וחלוקת משקל נכונה.

העיצוב די סטנדרטי ותואם את שאר דגמי משפחת הנינג'ה, כשקוואסאקי משתמשת בסכימת הצביעה כדי להפריד את הנינג'ה 7 משאר הדגמים ומשלבת ירוק בוהק עם אפור – בדומה לדגמי ה־ev-1 – כשעל המעטפת תאורת LED מלאה, ומאחורי מסכת החזית צג TFT בגודל 4.3 אינץ' עם קישוריות בלוטוס. בעיקר בולטים צמד כונסי האוויר בשני צידי האופנוע, שמיועדים לקירור הבקרים האלקטרוניים והמנוע החשמלי. הנינג'ה 7 HEV עוטה את סמל ה־River Mark של קוואסאקי, המוכר לנו מדגמי ה־H2.

כאופנוע שאמור למשוך קהל לקוחות רגוע ואולי אפילו רוכבים חדשים או חוזרים, למרות ההצהרה המפוצצת על התאוצה, הנינג'ה 7 HEV לא נבנה להיות ספורטיבי מדי ובעל תנוחת רכיבה די זקופה – דומה לזו של הנינג'ה 650 – מזלג קדמי קונבנציונלי ומערכת בלימה די צנועה. כפי שמרמז שמו, הנינג'ה 7 אינו דגם פלאג-אין ולא מצריך חיבור לטעינה, כשהמנוע מייצר את כל החשמל.

נתוני תצרוכת הדלק הרשמיים של קוואסאקי עומדים על 25 קמ"ל במצב Sport-Hybrid ידני ו־27 קמ"ל במצב Eco-Hybrid אוטומטי. אורכו הכללי של הנינג'ה 7 HEV עומד על 2,145 מ"מ, רוחבו 750 מ"מ וגובהו 1,135 מ"מ, בסיס הגלגלים באורך 1,535 מ"מ, המושב בגובה 795 מ"מ ומרווח הגחון עומד על 130 מ"מ. המזלג הקדמי בקוטר 41 מ"מ, קונבנציונלי, ונטול אפשרויות כיוונון, מותקן בזווית של 25°, עם מפסע של 104 מ"מ ומהלך גלגל של 120 מ"מ. מאחור בולם יחיד עם כיוונון עומס קפיץ ומהלך גלגל של 114 מ"מ. הצמיגים במידות 120/70-17 מקדימה ו־160/60-17 מאחור ומערכת הבלימה כוללת ABS, זוג דיסקים בקוטר 300 מ"מ וקליפר דו-בוכנתי מקדימה ודיסק בקוטר 220 מ"מ וקליפר דו-בוכנתי מאחור.

שיווקו של הנינג'ה 7 ההיברידי יחל בשליש הראשון של 2024, בהתחשב במחיר הטכנולוגיה והפיתוח ומחירם של הדגמים החשמליים של היצרנית, מחירו צפוי להיות גבוה משמעותית מאופנוע מקביל לא-היברידי. הנינג'ה 7 HEV יגיע לישראל, מחירו עוד לא פורסם.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

 

 

 

 

4 תגובות ל קוואסאקי מציגה את האופנוע ההיברידי הראשון

  1. וואו כמה שאתה יפה. נראה לי שיהיה נחמד להאיץ אתך. 🙂

  2. מעניין כמה כסף תעלה הסוללה של המנוע החשמלי בעוד 4-5 שנים בטח איזה 30000 שח כי מישהו ירצה לגזור קופון

  3. היום מחיר של סוללה לקטנוע 2 קילוואט (27.2X72V) הוא בערך 4-5 אלף של חברות כמו סמסונג ופנסוניק ןכנראה המחיר גם ירד בהמשך. הבעיה היא שלא כמו אופנועים ואכבים חשמליים, בהיברידי הסוללה מתרוקנת ונטענת בזמן הנסיעה, זאת אומרת שבנסיעות ארוכות, או מי שנוסע הרבה, יש כמה מחזורי טעינה ביום. ואז כמו ברכבים היברידים יש צורך להחליך את הסוללה כל 2-5 שנים לעומת רכבים חשמליים.
    המשקל עם המנוע הקטן-בינוני בכלל לא מצדיק את החסכון הקטן בדלק, כשהיום יש אופנועים 500-700 שיכולים להגיע לאותה תצרוכת דלק (ספק אם זה יהיה 1ל25 ולא יותר קרוב ל20

  4. כיום באופנועים חשמליים, הסוללה באחריות לסביבות 5 שנים עם צפי לתיפקוד יעיל של 10 שנים.
    אופנוע בן 10 שנים עולה בסביבות 15,000 ₪, במחירון.
    7,000 ₪ במציאות.
    ככה שזורקים לגריטה או חלפים, וקונים חדש.
    10 שנות תיפעול אופנוע מונע בנזין יעלו כמו אופנוע חשמלי חדש או לפחות בן שנתיים.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל