fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
אודי דגן 140 על 70
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר

קוואסאקי: נינג'ה ו־Z חשמליים מגיעים לאירופה

קוואסאקי: נינג'ה ו־Z חשמליים מגיעים לאירופה

כתב: אסף לביא בנארי | צילום: יצרן

כמעט שנה אחרי שחשפה בתערוכת EICMA מילאנו 2022 את צמד הדגמים החשמליים בתצורת אב-טיפוס, ה־Ninja e-1 וה־Z e-1 נחשפים בגרסת הייצור הסדרתי ומתחילים שיווק באירופה.

קוואסאקי היא היצרנית המסורתית הראשונה להציג אופנוע חשמלי בייצור סדרתי ולהיכנס לזירה המתהווה, עם צמד דגמים בעלי בסיס זהה המיועדים להתחרות בדגמי המב"פ (מנוע בעירה פנימית) בקטגוריית ה־125 סמ"ק. ה־Ninja e-1 וה־Z e-1 מבוססים על דגמי ה־250 של סדרת הנינג'ה וה־Z, זה כולל את השלדה, המתלים, הגלגלים ומערכת הבלימה, כשהעיצוב גם הוא דומה – וההבדל המהותי נמצא ביחידת ההנעה.

בתוך השלדה מותקן מנוע בראשלס 5kW, עם הספק מקסימלי של 12 כ"ס ומומנט של 4.1 קג"מ, המעביר את הכוח לגלגל האחורי בעזרת שרשרת הינע. המהירות הסופית עומדת על 88 קמ"ש (85 קמ"ש ב־Z) במצב רכיבה Road או 64 קמ"ש (62 קמ"ש ב־Z) במצב Eco. למי שמעוניין במעט יותר, לחיצה על כפתור ה־e-boost תניב תאוצה חזקה יותר ומהירות סופית גבוהה יותר של 99 קמ"ש, אך לזמן מוגבל של 15 שניות בכל הפעלה.

במקום בו פעם הותקן מיכל דלק כעת יושבות זוג סוללות 30Ah, כל אחת במשקל 11.5 ק"ג, המספקות טווח נסיעה של כ־72 ק"מ במצב רכיבה Road – כשרכיבה רגועה יותר במצב Eco אמורה להניב טווח גדול יותר. את סוללות הליתיום-יון הנשלפות ניתן לטעון ישירות באופנוע, במתקן עגינה ייעודי או בחיבור ישיר למטען הביתי – המשמש את כל שיטות הטעינה – עם זמני טעינה הנעים בין 1.6 שעות לטעינה מ־20 ל־85% ל־3.7 שעות לטעינה מלאה – של סוללה, כלומר 7.4 שעות טעינה של שתי הסוללות מ־0 ל־100%. כמו בכלים חשמליים אחרים, גם דגמי ה־e-1 של קוואסאקי בעלי מערכת אחזור אנרגיה בהאטה.

בתוך "מיכל הדלק" המשמש את הסוללות ישנו תא אחסון קטן וסמלי בנפח 5 ליטר. ככלי האמור לקסום לדור הצעיר שעושה את צעדיו הראשונים על כלי דו-גלגלי, ה־Z והנינג'ה e-1 מספקים תנוחת רכיבה זקופה ונוחה, תפעול קל בזכות היעדר מצמד ותיבת הילוכים, מצב Walk המגביל את המהירות ותגובות האופנוע לצורך תמרון בחניה בנסיעה קדימה וגם לאחור – בסיבוב המצערת לכיוון השני.

העיצוב המוכר של דגמי ה־250/400 מסדרת הנינג'ה וה־Z מקבל בגרסאות החשמליות גוון כסף מטאלי בשילוב ירוק, הם מצוידים בתאורת LED מלאה וצג TFT בגודל 4.3 אינץ' עם קישוריות בלוטוס ואפליקציה ייעודית. מערכת הבלימה בעלת דיסק יחיד בקוטר 290 מ"מ וקליפר דו-בוכנתי מקדימה, דיסק בקוטר 220 מ"מ מאחור עם קליפר דו-בוכנתי ומערכת ABS.

משקלם "הרטוב" נע בין 135 ק"ג לדגם ה־Z ל־140 ק"ג עבור הנינג'ה, בסיס הגלגלים באורך 1,370 מ"מ, המושב בגובה 785 מ"מ, מהלך הגלגלים 120 מ"מ מקדימה ו־133 מ"מ מאחור והצמיגים במידות 100/80-17 מקדימה ו־130/70-17 מאחור.

למרות הטבילה הזו בזירה החשמלית, קוואסאקי ממשיכה להאמין במנועי בעירה פנימית, כמו גם באפשרויות הינע חליפי נוספות מעבר להינע חשמלי, וכבר הצהירה כי במהלך השנתיים הבאות יוצגו מעל ל־30 אופנועים חדשים בעלי מנועי בעירה פנימית – חלקם מונעי בנזין וחלקם בדלק חליפי או מימן.

הקונספט ההיברידי של קוואסאקי
קונספט המימן של קוואסאקי

    מעוניינים ברכיבת מבחן?
    logo moto

     

     

     

     

    תגובות

    עופר אבניר מגדל ימין
    הונדה מגדל שמאל