מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית
מכירות 2011: האמריקאים קונים יותר קטנועים
אופיר דואק
צילום: יצרן
המשבר הכלכלי עדין לא עזב את ארה"ב והדבר ניכר גם במכירות האופנועים. השנתיים האחרונות היו קשות במיוחד בשוק הדו"ג האמריקאי שהתרסק מכמות של כמיליון אופנועים שנמכרו ב-2008 ל-439,678 בלבד ב-2010. בשנת 2011 נבלמה מגמת הירידה ואף נרשמה עליה מזערית של 0.3%, קצת מזכיר את מה שקורה בשוק הישראלי. בסך הכל נמכרו בארה"ב כ-441 אלף כלי רכב דו-גלגליים אליהם נוספים עוד 222 אלף טרקטורונים (לא כולל רכבי Side By Side דוגמת פולאריס ריינג'ר ודומיו).
מכירות אופנועי הכביש ב-2011 עלו ב-1.8% לכ-312 אלף יחידות אבל התמורה המעניינת היא במכירות הקטנועים שטיפסו ב-11.8%. האם האמריקאים מגלים את מה שבאירופה יודעים מזמן? עוד מוקדם להגיד. למרות העלייה במכירות הקטנועים, שכמובן זולים משמעותית מאופנועי הכביש, הם עדין שווים רק ל-10% ממכירות אופנועי הכביש. מצד שני, אם ימאהה בחרה לערוך את השקת הטימקס החדש דווקא בארה"ב יתכן שהעלייה במכירות לא מקרית ואכן פלח שוק הנ"ל צפוי להמשיך בגידול.
בשטח המצב פחות מזהיר. אמנם מכירות האופנועים הדו-שימושיים עלו ב-14.2% לכ-27 אלף יחידות אבל מכירות האופנועים שלא מורשים לנוע בכביש, שכוללים את אופנועי המוטוקרוס, המשיכו לרדת גם ב-2011 עם מכירות של כ-70 אלף יחידות בקטגוריה, ירידה של 13.5%. ירידה בשיעור דומה באחוזים נרשמה גם בקרב מכירות הטרקטורונים והסיבה ברורה: בזמן משבר כלכלי יש פחות כסף לכלי פנאי מובהקים. מצד שני יש לקחת את הירידה במכירות הטרקטורונים (ATV) בעירבון מוגבל מכיוון שנתוני המכירות לא כוללים רוכבי Side By Side שהפופולאריות שלהם דווקא עולה בשנים האחרונות הודות לכלים כמו הפולריס רייזור והארקטיק קאט ווילדקט.
מי שכן יכולה להתעודד היא הארלי דייוידסון שספגה מכה קשה בעקבות המשבר הכלכלי.אבל הצליחה להתאושש ב-2011 עם עליה של 5.8% בשוק האמריקאי. החברה ממילווקי מדווחת על עליה של 5.9% במכירות עם קצת יותר מ-235 אלף אופנועים שנמכרו ברחבי העולם בשנה החולפת.
מכירות בארה"ב ב-2011
סוג | 2011 | 2010 | שינוי |
דו-שימושיים | 26,868 | 23,351 | 14.2% + |
אופנועים ללא רשיון כביש | 70,057 | 80,962 | 13.5% – |
אופנועי כביש | 312,124 | 306,702 | 1.8% + |
קטנועים | 31,850 | 28,483 | 11.8% + |
סה"כ דו"ג | 440,889 | 439,678 | 0.3% + |
טרקטורונים | 222,032 | 256,750 | 13.5% – |
מהם 3 בישראל כי המחירים פה בלתי נסבלים.
זה קצת מזכיר לי מוסכים שלנו עם מאה כלים מטרייד-אין בין 25 אחוז ל45 אחוז מתחת למחירון. חייבים להחליף את המזוזה.
גם כשהדגמים שם מתומחרים בדולרים- הרבה פחות יקרים משאר העולם, בכל זאת מיתון. כשיורד הגשם כולם נרטבים (זה כלל צרכנות בין-לאומי כנראה).
יש נטייה להעביר את היצור וההרכבה של החברות הגדולות לארצות המזרח הזולות. מסתבר שזה פתרון חלקי.
כפי הידוע לי- דרגות הרישוי שעברנו אליהן ב 2008 מקורן באירופה. האם בארה"ב ישנן אותן דרגות כמו אצלנו ובאירופה?
אמנם עברנו כמה שנים מאוד קשות- אך הארלי זה הארלי. וככל שיירבו כך ייטב.
הארלי, מקררי ג'נרל אלקטריק, (שברולט מקוריאה הדרומית) טנדרי ענק של פורד 4 ק"מ לליטר, משאיות אינטרנשיונל לצבא, מקדונלדס, גאפ (גם אצלנו הוא נפל כמו הסטארבקס), טכסטיל (המיוצר ע"י פועלים מקסיקנים). ולנו יש אריתראים בחינם, משלנו, בוחטה בכל לילה- מייד אין איג'יפט. נקווה שכל העולם יתאושש ודפני ליף תגיע לדירה עם משכנתא סבירה.
תרימו את הכפפה, תביאו משם את ההונדה, הימאהה, בזול, על המשקל- תתרמו לנו. ותחזקו אותם.
מה הדאווין שלך
לפני שנה נסעתי לעבוד בפלורידה, בעסק פרטי, (אינסטלציה) של ישראלים. אחרי כמה חודשים לא הסתדר (יותר מדיי אדום בעינים וירוק במאפרה) התחלתי לעבוד בפון שופ- משכונאי. ממש הזלתי דמעות, אנשים ממשכנים את הנעליים בשביל ארוחה חמה. פי ארבע הומלסים שלפני שבוע גרו בדירה נורמלית. אנחנו כאן לא מתארים לעצמנו עד כמה המצב של האזרח הקטן קשה ומסובך.
לקנות את ההארלי שם בזיל הזול+כל הציוד מכף אגזוז עד ידית קלאצ'- במחירי פשיטת רגל של השוק האמריקאי. ולהביא אותו לארץ.600 דולר באוניה, מכס מופחת ביבוא אישי מקביל וחוקי- על בליינד יצא פחות מהיבואן