fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
תמוז
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
MV קוביה
HJC
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

ימאהה טריסיטי 125 במבחן ארוך טווח – דיווח שני

ימאהה טריסיטי 125 במבחן ארוך טווח – דיווח שני

עמית משיח

צילום: יואב זוהר

מה בסך הכל אמרתי?
ישבנו, כמה חברי מערכת, מותשים וטחיי עיניים – בסוף יום בבית הדפוס… מישהו מלמל משהו על פיצה, אחר זרק חדשות על קאוואסאקי תלת גלגלי… ואני רק אמרתי שיהיה מעניין לבדוק את הטריסיטי לכמה ימים בעיר ובפרבר…
שבוע וחצי אחרי זה, בחיי ששכחתי כבר מהעניין כולו, מייל מהעורך; פגישה ביומן הדיגיטלי – לך תיקח את התל"ג שרצית – תשריין את עצמך לארוך טווח…
טוב נו, פידלתי על אופניי המסוקסים, מעיל רשת וכפפות עלי וקסדת האופנוע על הסבל, אל סוכנות הדילר המקומית, משאיר את אופניי ולוקח את הקטנוע – טרייד משתלם. לכל הדעות.

קיבלתי אותו עם אפס עגול על לוח השעונים. החמוד בהרצה והבטחתי לכולם שאתייחס אליו כראוי… מה שלא פוסל, כמובן, שימוש ממושך ואינטנסיבי.
כבר במאות הקילומטרים הראשונים אני מתרשם מאיכות ההרכבה והחומרים – פלסטיקה משובחת וארגונומיה טובה.
את הנוחות מספקים הן המושב והן המתלים – לא שציפיתי לפחות מימאהה.

לוח השעונים ברור וקריא, גם אם אינו מכיל אינפורמציה רבה; מד מרחק מצטבר, שני מדי מרחק מתאפסים, שעון, מד טמפרטורה ומד טווח לטיפולים. אלו ומד דלק ותו לא. בצד ימין של ה'קוקפיט' נמצא תא כפפה (הטעות במקור) קטן ובו שקע 12V, התא עצמו – גדול למדי אם אתה טלפון או ארנק וצר מלהכיל אם אתה בקבוק שתיה קלה…
שינוי מפתיע, לא צפוי ומצריך אלתורים נתגלה בחניית הלילה הראשונה – לטריסיטי שלושה דיסקי בלימה, שלושתם מכוסים… ואיפה אפשר לשים מנעול דיסק? – אי אפשר (לפחות לא בקלות ובנוחות), מצד שני – שרשרת יכולה לנעול פה את הפרונט לעצמו או לעצם נייח, וכשמביטים במבנה המתלה הקדמי המאסיבי – מבינים שזו אופציה נוחה, טובה ובטוחה. את הקטנוע ניתן להניח על ג'ק צד או מרכזי, הפרונט לא ננעל במצב ישר כמו ב-MP3 ובולט חסרונו של בלם חניה לעצירה במדרון.

את ה-ABS האחורי הצלחתי להפעיל די בקלות (מתוך כוונה, כמובן, במגרש), את צמד הקדמיים – קשה הרבה יותר.
זה לא שאי אפשר, ואפילו אספר שהתחושה כאילו הפרונט מחליק – קיימת ומורגשת, אלא שבפועל הוא נשאר על הגלגלים ובלם במרחק קצר…  בינתיים רק פעם אחת הצלחתי לחוש במערכת מתערבת מקדימה – שילוב של אספלט גרוע ומשובש, חול וחצץ על הכביש ובלימה חזקה. כאמור, המערכת תפקדה ללא דופי.

 

עוד אני מוצא את עצמי מתכונן לקראת הפניה – כאילו נהג אוטובוס הפכתי… לא בטוח שזה נחוץ – הטריסיטי פונה יפה מאוד גם בלי המניירה החדשה והתמוהה הזו – אמשיך ואדווח לאן התפתחה הסטייה או האם (בתקווה) היא נעלמה לה ו/או התחלפה בהפרעת אישיות אחרת.

ועכשיו, אם תסלחו לי, יש לי הרצה לסיים.

תעודת זהות

 

Yamaha Tricity 125

 

מחיר: 22,084 ש"ח

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

דרגת רשיון: A2 

 

נתונים טכניים

מנוע: 4 פעימות, צילינדר יחיד, מקורר נוזל, מוזרק דלק
נפח: 124.8 סמ"ק
הספק: 12 כ"ס ב-7,500 סל"ד
מומנט: 1.2 קג"מ ב-7,250 סל"ד
בלמים: מקדימה זוג דיסקים בקוטר 220 מ"מ, מאחור דיסק יחיד בקוטר 230 מ"מ

מדידות

מידות כלליות: אורך 1905 מ"מ, רוחב 735 מ"מ, גובה 1,215 מ"מ
מידות צמיגים: 90/80-14, 110/90-12 
בסיס גלגלים: 1,310 מ"מ
משקל רטוב: 164 ק"ג
נפח מיכל דלק: 7.2 ליטר

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל