fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
MV קוביה
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70

מבחן דרכים: טריומף ספיד טריפל 1200 RS

מבחן דרכים: טריומף ספיד טריפל 1200 RS

כתב: סר אלן קאת'קארט | צילום: Kingdom Creative

מתוך מגזין מוטו, גיליון 400, יוני 2021, לקריאה דיגיטלית כאן.

שורה תחתונה: האופנוע שהיה ממציאי הקטגוריה לא נשאר מאחור אל מול התחרות; חזק, קל ומעודן הרבה יותר מהדגם היוצא.

ג'ון בלור, הבעלים של יצרנית האופנועים הבריטית טריומף, ובנו ניק, שמנהל את החברה בימים אלו, מוכרים כתעשיינים דיסקרטיים שנותנים למוצר לדבר בעצמו, ובזים במידה רבה לסוג השיווק שכולל יצירת ויראליות והייפ שחלק מהיריבים שלהם בשוק מאמצים בשקיקה כה רבה. ולמרות זאת, הגיוני לחשוב שגם עם כל הבעיות שיצרה המגיפה במהלך 2020, הם ירצו לחגוג את העובדה שהאופנוע שבעבר הרחוק – טוב, 1994, ליתר דיוק – נלחם ראש בראש עם הדוקאטי מונסטר M900 על המצאת תחום הפשטת והמרת אופנועי הספורט לסטריטפייטרים, וניפץ את תקרת המכירות עם 100,000 יחידות – כן חברים, כל כך הרבה ספיד טריפלים מכרה טריומף ברבע מאה בערך של לחימה ברחובות והפחדת רמזורים, תוך כדי תרומה מרכזית לחשבון הבנק של טריומף.

אבל למרות מהפך משמעותי ב-2016, הספיד טריפל נדחק לרחובות הצדדיים במאבקי הכוח (פשוטו כמשמעו!) המתמשכים בין הכנופיות היריבות שחמושות ב-200 כ"ס ומעלה – בהתחלה קוואסאקי עם ה-Z H2 המוגדש, אחר כך MV אגוסטה וכעת גם דוקאטי – לכאורה האישור הנדרש כדי להיחשב מתמודד המסוגל להילחם ברחובות. "ידענו שעלינו לשחק את המשחק, אבל לא היינו מוכנים לעשות זאת על חשבון יכולות הרכיבה האמיתיות בכביש הציבורי", אומר המהנדס הראשי של טריומף, סטיוארט ווד. "אז התמקדנו בעליה משמעותית בהספק תוך הפחתה רצינית במשקל, על מנת לספק ביצועים טובים הרבה יותר מבעבר באמצעות יחס כוח ומשקל משופר מאוד, מאופנוע שהמגוון הרחב ביותר של רוכבים ימשיך להרגיש עליו בנוח".

אז תוך שמירה על עמידה בתקן אירו5, הטריומף ספיד טריפל 1200 RS החדש ל-2021, הוא החבר החזק והגמיש ביותר שנבנה עד היום במשפחת הדגמים, וכדי להניע אותו, צוות המחקר והפיתוח של ווד ייצר מדף חלק מנוע חדש לחלוטין, מנוע שלושה צילינדרים רוחבי בנפח 1,160 סמ"ק עם בוכנות בקוטר 90 מ"מ ומהלך של 60.8 מ"מ לעומת מנוע ה-1050 הקודם במידות 79 מ"מ על 71.4 מ"מ. ההספק כעת עומד על 177 כ"ס ב-10,750 סל"ד, עליה של כ-50 כ"ס בהשוואה לקודם, ממנוע שרואה את הקו האדום ב-11,150 סל"ד, 650 סל"ד גבוה יותר מהקודם. על כל זה מתעלה נתון המומנט, שמגיע לשיאו ב-12.7 קג"מ ב-9,000 סל"ד, עליה משמעותית מה-11.2 קג"מ ב-7,500 סל"ד בדגם הקודם.

זה הופך את הטריומף החדש, שמחירו בישראל עומד על 149,000 ₪, עם אחריות לשנתיים ומרווח טיפולים של 16,000 ק"מ, למתחרה הישיר, מבחינת נתוני המפרט הטכני וגם תג המחיר, של הק.ט.מ 1290 סופר דיוק R, והאופנוע שרבים מגדירים כטוב ביותר בקטגוריה, האפריליה טואנו 1000 V4 פאקטורי, שמתומחרים באותו האזור של הטריומף. סכמות הצבע בהן הספיד טריפל זמין כוללות שחור עם גרפיקה באדום וכסוף, או כסוף מט עם גרפיקה בשחור, כסף וצהוב – אבל אני חייב לומר, אני חושב שזו טעות אסטרטגית שטריומף לא מציעה גם משהו בהיר יותר ויותר נועז כאופציה שלישית לאופנוע חובב המלחמה הקשוח הזה, משהו מקביל של המאה ה-21 לצבעי ה-Nuclear Red (המוכר כוורוד מטאלי) או Roulette Green של הספיד טריפל 955 הישן שיקסום להרבה רוכשים פוטנציאליים, לעומת שתי הצביעות הפרוזאיות והמונוטוניות שמוצעות.

זאת עובדה מצערת מכיוון שהעיצוב הכל-חדש של ה-1200 RS די משחזר את הגישה האגרסיבית והנוכחות השרירית של הספיד טריפל מהדור הראשון, אבל עם קווים נקיים וחדים יותר שמודגשים על ידי פנסי החזית עם המבט המרושע שנראים כאילו בוהים בי בזדון כשאני בוחן את האופנוע, לפני שאני עולה על המושב בגובה 830 מ"מ. זה רק 5 מ"מ גבוה יותר מבעבר, עם רגליות באותו הגובה כמו בדגם הקודם, אבל מהודקות יותר לגוף האופנוע כדי להרוויח עוד מרווח הטייה הכרחי בגלל זווית ההטייה הקיצונית שצמיגי המצלר Racetec RR K3 יודעים לספק, מבלי שהצמיג ה-190/55-17 האחורי המורכב על גלגל  ברוחב 6 אינץ' יכביד את היגוי האופנוע. זאת בזכות כידון פאט-בר רחב יותר בכ-13 מ"מ המותקן על ה-1200 RS שמספק עוד קצת מנוף בפניות ההדוקות, כמו גם תנוחת רכיבה דומיננטית ותכליתית יותר, עם רק זוג מראות סוף-כידון די אפקטיביות וצג ה-TFT בגודל 5″ מולך – אופנוע מינימליסטי כמו שקודמיו היו, בדיוק בדרך בה הוא יורד מפס הייצור של טריומף בתאילנד. אבל ב-35 האביזרים הייעודיים שטריומף מציעה נכלל מגן רוח קטן ואפקטיבי, כמו גם ידיות מחוממות עם 3 דרגות, שהיו מבורכות מאוד על אופנוע המבחן בחודש אפריל הקר ביותר מזה 70 שנה באנגליה!

אבל שיפור די גדול מגיע דווקא מכיוון המושב החדש, שמעוצב בחוכמה עם גזרה ארוכה וצרה יותר, ומרופדת במיוחד – שהופכת את האופנוע הזה למונח שנשמע כמו סתירה לוגית: סטריטפייטר נוח! האופן בו המושב מצטמצם במקום בו הוא פוגש את מיכל הדלק פירושו שרוב הרוכבים והרוכבות יוכלו להניח את שתי הרגליים על הקרקע בעצירה, ולמרות האובר-סקוור (oversquare – כשהיחס בין קוטר הבוכנה למהלך עולה על 1:1, במקרה הזה 1.4:1) של מנוע הטריפל המקבילי, נראה שזה לא אופנוע רחב מדי. למעשה זהו טריפל שקצת חושב שהוא טווין. תנוחת הרכיבה המרווחת הזו מרגיעה באופן מפתיע וגם יעילה ברמה הדינמית – היא נותנת יותר מקום לנוע על האופנוע בפניות, בלי צורך להיתלות יותר מדי כדי לגרום לו להיכנס לפניה, מכיוון שתחושת הרזון שלו יוצרת את הרושם שהאופנוע הזה, ששוקל 198 ק"ג כשהוא מתודלק, קל יותר והרבה יותר זריז מהצפוי. הספיד טריפל החדש הוא אופנוע עם התנהגות אינטואיטיבית מאוד, ואם אתם לא מאמינים לי, לכו לרכוב על אחד אצל סוכנות טריומף המקומית (מזל טוב, אגב, על הגעת המותג לישראל), ואז תגידו לי שאני טועה! ההקבלה המתבקשת היא להיגוי המדויק והקל של הסטריט טריפל 765, לעומת ההיגוי מגושם והכבד יותר של הספיד טריפל היוצא.

ההזדמנות לגלות זאת בעצמי הגיעה ביום עמוס אקשן על סיפונו של ה-1200 RS, בעודי רודף אחרי רוכב ה-BSB (סופרבייק הבריטי) דן לינפוט לאורך 210 ק"מ של כבישי אנגליה הכפרית בגבעות לינקולנשייר ושרווד, ולסיים את היום עם 25 הקפות במסלול ה-GP של דונינגטון פארק, באור השמש הנמוג של אפריל – ברררר!! ובכל הנוגע להזדמנויות להיכרות ראשונה עם אופנוע חדש, כמעט ואין יותר טובות מזה – ובתוך חצי השעה הראשונה של הרכיבה כבר הבנתי לא רק עד כמה מעודן, אלא גם כמה חלק ומזמין לרכיבה ה-Speed Speed 1200 RS החדש. הודות להפחתה של כ-12% באינרציה של החלקים הנעים ביחידת ההנעה החדשה, המנוע מגיב טוב יותר ומתגלגל במעלה הסל"ד מהר וקל יותר מהדגם הישן – הוא מרגיש חד יותר, וגם נשמע חד יותר. תודה למערכת יניקה חדשה לחלוטין ונושמת יותר ומערכת פליטה 3-1, זה באופן כמעט בלתי הגיוני (בעקבות תקנות האירו5) הספיד טריפל עם הצליל הטוב ביותר שיוצר אי פעם, עם שאגת יניקה שמגיעה מהקרביים ויללת אגזוז טריפל גרונית ועמוקה. מהנה מאוד להקשיב לקנטטה המכנית הזו ממרומי המושב החם, וזה מסביר מדוע אין מערכת פליטה חלופית ברשימת האביזרים.

בעוד שה-1200 RS עכשיו מתגאה בנתוני כוח גבוהים, שמי שמתמקד רק במספרים יוכל סוף סוף להחשיב אותו כראוי לתשומת לב, איפה שהוא באמת מקבל ציון לשבח הוא באספקת המומנט הבשרנית והנשלטת שלו – הספיד טריפל של 2021 הוא אופנוע-שרירים צייתן. אתם יכולים למשוך אותו ישר לסל"ד חמש-ספרתי אם אתם באמת רוצים בכך, ובמקרה זה, הבלאנסר שמותקן בקדמת המנוע ימשיך לדכא כל רטט מיותר. אך שימוש בתיבת ההילוכים יוצאת הדופן באיכותה והעברת ששת ההילוכים תוך כדי שמירה על המנוע בתחום הבשרני שבין 4,000 ל-8,000 סל"ד, יספק תאוצה מרשימה יחד עם תחושת שליטה נהדרת – אם כי תצטרכו להקפיד להחזיק באמת חזק, מכיוון שהתאוצה בהילוכים נמוכים פשוט משכרת! אולי עדיף לחשוב עליו כקטנוע-על – קטנוע-על עם חתיכת "אטיטיוד", שבו אתה פשוט מסובב את המצערת ונוסע סופר מהר, ולהשתמש בהילוכים הגבוהים כדי לרכוב על עקומת המומנט תוך ניצול עתודות המומנט העצומות שיש למנוע הטריומף. אבל קחו בחשבון שתשלמו על זה בצריכת הדלק – בטריומף טעונים שתצרוכת הדלק עומדת על כ-18 ק"מ לליטר, אבל ברכיבה המהירה של עם דן בין היערות שכיכבו בסיפורי רובין הוד ראיתי את נורת הדלק נדלקת בתוך 160 ק"מ, מה שמעמיד את תצרוכת הדלק האמיתית על כ-3/4 מהנתון הרשמי, אם הנורה דוברת אמת. אבל בספיד טריפל האחרון עליו נסעתי לפני ארבע שנים נורת הדלק הייתה פסימית במיוחד, ונדלקה כשנותרו לי שמונה ליטרים במיכל, אז אולי זה היה המקרה גם כאן. לצערי לא הצלחתי לבדוק את זה בתחנת דלק.

כשהרוכב בוחר להחליף הילוך, הקוויקשיפטר להעלאה והורדה עובד בצורה מיטבית, מכוון באופן אידיאלי ומצריך מידה נכונה של לחץ כדי להעביר את ההילוך. הוא לא רגיש מדי ואין תחושת נוקשות, אפילו לא קליק כשעוברים מעל הניוטרל בין הילוך ראשון לשני בשני הכיוונים, כמו שיש ברוב האופנועים האחרים. כמו שאמרתי – 'מעודנת' היא המילה המתארת בצורה הטובה ביותר את הרכיבה על הטריומף החדש הזה: עם כמה שזה לא מובן מאליו, זה אופנוע שרירים עם נימוסים טובים. זה ממשיך גם במעבר ממצערת סגורה ביציאה מסיבוב, שגם במצב Track מבוקר וצפוי, לא עצבני או חד יתר על המידה – זה בבירור מנוע שהוקדשה בו תשומת לב רבה למיפוי מערכת ההזרקה.

טריומף התקינה גרסה מעודכנת של סליפר קלאץ' עם מנגנון אסיסט בספיד טריפל החדש, המצמד המחליק משמר מספיק עוצמת בלימת מנוע כדי לסייע לקליפרים המדהימים מסדרת סטילמה של ברמבו – מונובלוק רדיאליים עם 4 בוכנות – לעצור את האופנוע מאוחר וחזק ככל שהרוכב יחפוץ כשהוא יסחט את מנוף הבלם המתכוון, תוך הקפדה על תחושה יציבה ובטוחה בבלימה חזקה ממהירויות גבוהות. המצמד המופעל בכבל באופן מפתיע רך וקל, בהתחשב בכמות המומנט איתה הוא צריך להתמודד. רכיבה הביתה בתנועה הקשה של גרנתהם בשעות העומס לא הייתה מטלה קשה – היד לא מתעייפת בעבודת מצמד מרובה. הגרסה החדשה הזו של הסטריטפייטר מבית טריומף מחזיקה קו טוב מאוד תחת בלימה, מה שאומר שתוכלו להיכנס בטרייל-ברייקינג עד לאייפקס בלי להיענש – הוא לא יתיישר בבלימה ויגרום לכם לפספס את האייפקס ולהמשיך לשיחים, והחזרה לגז פתוח מדודה ונשלטת. נחמד. הוא גם שומר על קו בסוויפרים מהירים של כ-120 קמ"ש, אבל ההבדל העיקרי מול הדגם היוצא הוא האופן בו תנוחת הרכיבה המתוקנת הופכת את החדש לרספונסיבי יותר, בעיקר בפניות איטיות ומהודקות יותר, שם קל לשנות כיוון באמצעות המנוף הטוב מהכידון הרחב יותר.

האכזבה היחידה במהלך הנסיעה המהירה שלי בכביש הייתה ההגדרות הנוקשות של מתלי האוהלינס. בסטריט טריפל RS הישן המצויד גם במתלים השבדיים, היית יכול להיכנס מהר מאוד לפניות הודות לאופן שבו המזלג הקדמי פשוט אכל את כל המהמורות שעברו תחת גלגלי האופנוע כשהוא בהטייה חריפה, ובנוסף איכות הנסיעה הייתה די טובה, בסטנדרטים של לוחמי הרחובות. אבל חבילת האוהלינס בדגם ה-1200 RS החדש פחות סופגת, כך שאתם הרבה יותר מודעים לפגמים באספלט – כל החבילה מכוונת יותר לשימוש במסלול, כפי שהרגשתי בסשנים שלי על גבי מסלול דונינגטון פארק. שם, במסלול החלק לא היו מהמורות כמו שהרגשתי בארבע שעות הרכיבה הקודמות שלי בכביש הציבורי, שם כמה פניות מהירות יותר עם אספלט לא מושלם גרמו לכידון לרקוד לי בידיים. זה הרגיש כאילו האופנוע קשיח או 'מתוח' יתר על המידה בשני קצותיו, כך שתמיד הרגשתי חיבורי בטון או פגמים אחרים בכביש דרך הכידון והמושב. חבל – אבל על המסלול הוא התנהג בצורה נהדרת, ללא שינויים בהגדרות מלפנים או מאחור!

בסופו של יום זוהי העלייה המשמעותית בביצועי המנוע יחד עם היכולות הדינמיות המולדות שהופכת את הספיד טריפל 1200 RS החדש לכל כך מהנה לרכיבה – במיוחד עם הפסקול המגרה של יללת הפליטה ברקע. הביצועים המשופרים של מנוע הטריפל לצד הצליל המשופר, מעודדים את הרוכב לרכוב עליו חזק, להחזיק אותו בהילוך שלישי לאורך קילומטרים רבים בכבישים מפותלים, להפליק אותו מצד לצד בלי מאמץ דרך הפניות בלי צורך להעביר הילוך ולהישאר שם גם בהירפין של 40 קמ"ש וגם בסוויפר של 120 קמ"ש.

הטריומף ספיד טריפל 1200 RS הוא לא אופנוע לחציית יבשות, ובוודאי שלא לרכיבה ארוכה ורחוקה בשניים, גם עם המושבים המשופרים שהופכים את זה לקל יותר בגרסה החדשה. במקום זאת, זה אופנוע שמיועד לרכיבה לטיילת החוף דרך כביש הררי מתפתל, לרכיבה בכבישים פרבריים שופעי פניות, מעברי הרים וגבעות, או פשוט כדי להגיע מנקודה A ל-B דרך כבישים עירוניים עמוסים במהירות, וכמובן – למלחמת רחוב. הטריומף ספיד טריפל האחרון, ואפשר בלב שלם לומר גם – המעודן יותר, הוא אופנוע שיגרום לכם לחפש תירוצים לצאת ולרכוב, בכבישים המיועדים לו וליתרונות שלו, אלו שדורשים שימוש בערימות המומנט שלו וההתנהגות המשובחת. זה אופנוע עם הרבה "אטיטיוד" ואופי חצוף שמגובה בביצועים הנדרשים – אופנוע שפעם נוספת יוצא להילחם והוכיח את מקומו בשוק אופנועי הנייקד השריריים.

ברוכים השבים לקדמת זירת הסטריטפייטרים, טריומף!


 

שיעור בהיסטוריה: סאגת לוחמי הרחובות

מאז שנותר הספיד טריפל הראשון ב-1994 על ידי הורדת המעטפת מאופנוע הספורט הדייטונה 900, הספיד טריפל הפך לסטריטפייטר רציני עם הצגת ה-T509 שנתיים לאחר מכן ב-1996, בסטייל הייחודי של ג'ון מוקט עם צמד ה'עיניים' בחזית, ומנוע 855 סמ"ק מוזרק דלק. זה הוחלף ב-1999 על ידי הדור החדש של מנוע הטריפל שטיפס לנפח של 955 סמ"ק, עם אותו הספק של 108 כ"ס על הדיינו, אבל עם מומנט משופר. זה בתורו קיבל מייק-אובר ב-2002, כשהוצגה הגרסה המחוזקת של מנוע ה-955, עם תגבור בכוח של 118 כ"ס, וגם עליה במומנט ל-10 קג"מ.  ב-2005 טריומף הציגה מנוע מוגדל בנפח 1,050 סמ"ק  עם 128 כ"ס ועליה קלה במומנט.

ואז, ב-2011, הגיע החידוש הגדול הראשון, עם אותו מנוע ה-1,050 סמ"ק שכעת מחזיק בנתונים גבוהים של 133 כ"ס ו-11.2 קג"מ, ויחידת תאורה חדשה שמחליפה את הפנסים העגולים האייקוניים ביחידת בעלת מראה חד יותר, כחלק מחבילת העיצוב. פחות חתרני, יותר פוליטיקלי קורקט. נתוני המכירות המשיכו לעלות ועד סוף 2015 טריומף מכרה לא פחות מ-59,929 יחידות של הספיד טריפל עם מנוע ה-1,050 סמ"ק, ומספר לא פחות מדהים של 77,800 יחידות מכל הגרסאות שנבנו מאז 1994.

ב-2015 הספיד טריפל חוגג יום הולדת 21, האופנוע שבשני העשורים האחרונים שימש כסמן ימני למושג אופנוע חוליגן שהפך למעט יותר רגוע ובוגר – מכובד, אפילו, בהשוואה לילדים שהעתיקו ושיפרו את הנוסחה שלו מבית KTM, BMW, דוקאטי ואפריליה, והגיעו כדי להדיח את הילד הרע מבריטניה מבימת המנצחים ע"י תוספת נפח, עוד כוח, עוד תעוזה, אלקטרוניקה עדיפה ומכלולי קצה ראוים ליום מסלול. אה, ועוד יותר 'אטיטיוד', ניצחון על הגישה של ילד בריטי קשוח שהגיע לשבור את כל הכללים כשנוצר.

אז לקראת 2016 טריומף עדכנה את הספיד טריפל עם עיצוב חד ומודרני יותר, ששמר כמה שיותר על המראה האייקוני והקשוח שקצת הלך לאיבוד עם עבודת העיצוב המחודשת של 2011. זה היה שינוי שהותנע באופן חלקי ע"י שינוי תקנות הזיהום והצורך לעמוד בתקן האירו4 והחדש והמחמיר בנושאי רעש וזיהום אוויר, אבל בעיצוב מחדש של מנוע ה-1050 של הספיד טריפל, טריומף שמרה על אותן מידות אבל 104 חלקי פנים חדשים הפכו אותו למנוע חדש. התוצאה הייתה עליה של 5% בהספק ל-140 כ"ס ב-9,500 סל"ד ועליה קטנה קטנה במונמט, הכל תוך כדי השגת תאימות לתקן אירו5. וכל זה הגיע עם עליה בנוחות הרכיבה, היכולת הדינמית והביצועים – אז תודה רבה לבירוקרטים בבריסל על העזרה בשיפור האופנוע!

אבל עכשיו הגיע הזמן לעדכון מאסיבי ל-2021, כדי להילחם בתקנות האירו5, באותה נשימה – שדרוג לכדי אופנוע חדש לחלוטין.


 

דיבור טכני: טיפ טופ טריפל

כדי ליצור את הספיד טריפל העוצמתי ביותר עד כה, אותו צוות פיתוח מנועים של טריומף שפיתח את מנוע הטריפל 765 סמ"ק אותו אנחנו רואים – ושומעים! – בפעולה על אופנועי ה-Moto2 במסלולי ה-GP, יצר מנוע חדש לחלוטין בנפח גדול, מנוע שלושה צילינדרים בשורה, עם 12 שסתומים וגל-ארכובה 120° והינע שרשרת לצמד גלי-הזיזים העליונים. מידותיו עומדות על 90 מ"מ קדח ו-60.8 מ"מ מהלך היוצרים נפח מנוע של 1,160 סמ"ק (עליה מהדגם הקודם עם 79 מ"מ קדח ו-71.4 מ"מ מהלך, ונפח של 1,050 סמ"ק), המייצר 177.5 כ"ס ב-10,750 סל"ד, עליה משמעותית של 49.5 כ"ס לעומת הקודם ומנוע עם קו אדום ב-11,150 סל"ד 650 סל"ד גבוה יותר מבעבר. יתרה מכך, נתון המומנט צמח לכדי 12.7 קג"מ ב-9,000 סל"ד, עליה משמעותית ודגם האירו4 היוצא שעמד על 11.2 קג"מ ב-7,500 סל"ד.

הנתונים המרשימים האלו הושגו בזכות מנוע שעוצב מחדש לחלוטין, כשכל רכיב ורכיב תוכנן מחדש לצורך ביצועים מוגברים והפחתת מסה, כך אומרת טריומף, מה שהופך את המנוע החדש לקל מבעבר ב-7 ק"ג משמעותיים ביותר והוא שוקל כעת 89 ק"ג, כולל שלושת גופי המצערת. הודות לגל-ארכובה קל יותר, גלי-זיזים חלולים, יציקות מגנזיום רבות, מצבר ליתיום-יון קל ב-60%, והתוצאה היא ירידה של 2.3 ק"ג במסה מאלו בלבד, תיבת הילוכים חדשה לחלוטין, קומפקטית יותר, עם 6 הילוכים ביחס הפחתה קרוב, גלגלי שיניים קלים יותר מצמד חדש עם 10 דיסקיות ומנגנון אסיסט וסליפר (למרות שעדיין מופעל בכבל) עם שתי דיסקיות פחות ממנוע הקודם הודות לתרכובת חדשה של דיסקיות החיכוך, עליה טריומף מספרת שמעבר לאחיזה טובה יותר גם מפחיתה את המסה ומשפרת את התחושה של המצמד. יחס הדחיסה עלה ל-13.2:1 (היה 12:1) בעזרת בוכנות מחושלות וראש מנוע חדש לחלוטין, עם פורטינג טוב יותר ותא בעירה שונה המספקים יחדיו חבילה יעילה יותר. בין הרכיבים המתקדמים הרבים של המנוע, מערכת השסתומים משתמשת כעת בנדנדים, לכל ארבעת השסתומים לצילינדר יש קפיצים עשויים מחוט מתכת אובלי, ומצתים כפולי קצה עם שתי אלקטרודות לעמידות משופרת במהירויות מנוע גבוהות.

 

המנוע הקל והקטן יותר פיזית הותקן בשלדת קורה כפולה כל-חדשה מיציקת אלומיניום שגם קלה יותר ב-17% ושוקלת 9.1 ק"ג, עם מרכז כובד נמוך יותר בתוך אותו בסיס גלגלים באורך 1,445 מ"מ כמו קודם, וחלוקת משקל שונה הנוטה יותר קדימה, הודות לזרוע אחורית ארוכה יותר שצירה ממוקם 10 מ"מ גבוה יותר בעבר. עם מיכל דלק מלא בנפח 15.5 ליטר משקלו הרטוב עומד על 198 ק"ג, האופנוע החדש קל יותר ב-10 ק"ג מהקודם, למרות שלשני היו שני ליטרים יותר של דלק במיכל, אז המספר האמיתי הוא יותר בכיוון של 8.5 ק"ג שנחסכו. כל זה יוצר כמובן את הספיד טריפל עם יחס ההספק-משקל הטוב ביותר אי פעם, אומרים בטריומף, עם שיפור של  כ-25% לעומת הדור היוצא ויחס כמעט כפול מזה של הספיד טריפל המקורי מ-1994.

השלדה החדשה נושאת בולמי Öhlins מתכווננים מלא, עם מהלך מתלה של 120 מ"מ מקדימה ומאחור, עם מזלג ה-NIX30 ההפוך בקוטר 43 מ"מ מקדימה שמחובר לצוואר ההיגוי בזווית של 23.9° ומפסע של 104.7 מ"מ, ובולם המונושוק מאחורה, מדגם TTX36 כפול המיכלים מחובר בעזרת לינק פרוגרסיבי לזרוע אחורית חד-צידית יצוקה מאלומיניום. בעוד האופנוע החדש מגיע רק בגרסת RS, אז אין גרסת R זולה יותר עם מכלולים פחות יקרים וגם פחות מתקדמים, כמו בולמי Showa, חבילת האוהלינס המותקנת על הספיד טריפל החדש היא לא המערכת החשמלית סמי-אקטיבית היותר אדפטיבית ויותר יקרה שהחברה השוודית מציעה.

הבלמים מגיעים מברמבו, ובהתאם לרף הגבוה שהציבו מתלי האוהלינס, צמד הדיסקים הצפים בקוטר 320 מ"מ נאחזים על ידי הקליפר הבכיר שחברה האיטלקית מציעה, הסטילמה, קליפר מונובלוק רדיאלי עם 4 בוכנות, מופעלים ע"י משאבת בלם רדיאלית עם מיכל נפרד. מאחור יש דיסק בקוטר 220 מ"מ עם קליפר כפול בוכנות של ברמבו. גלגלי האלומיניום היצוקים החדשים קלים יותר ומעוצבים מחדש, צבועים בשחור ונושאים עליהם צמיגי Metzeler Racetec RR K3 במידות 120/70-17 מקדימה ו-190/55-17 מאחור, האחרון על גלגל ברוחב 6 אינץ'. אלו צמיגי מצלר עם המפרט הגבוה ביותר לשימוש כביש, אבל בנוסף, צמיגי Pirelli Diablo Supercorsa SC2 ניתנים להרכבה על הספיד טריפל 1200 RS החדש כאופציה מאושרת מסלול ישירות מהמפעל. כמו כן, חל שינוי בחבילה האלקטרונית של הספיד טריפל שפותחה בשיתוף Keihin ו-Continental עם חיישן מדידת אינרציה שש-צירי (IMU) המאפשר בחירה בין ארבעה מצבי התערבות של בקרת האחיזה הרגישה להטייה, עם מערכת אנטי-ווילי אינטגרלית, שתיהן ניתנות לכיבוי. עוד כלולה בזכות ה-IMU היא מערכת קורנרינג ABS עם שני מצבים (כביש ומסלול) כשה-IMU כל הזמן מנטר את ההאצה, זווית ההטייה וסחף, כדי לחשב את כוח הבלימה המיטבי לכל סיטואציה. יש גם גרסה חדשה לקוויקשפיטר של טריומף, ה-Shift Assist, שמשמש להעלאת והורדת הילוכים וחמישה מצבי רכיבה, כולם נגישים בקלות דרך כפתורי הכידון גם תוך כדי תנועה: מסלול, ספורט, כביש וגשם (עם הגבלת ההספק ל-99 כ"ס) ומצב הניתן להתאמה לרוכב. המערכת ניתנת לכוונון דרך צג ה-TFT החדש בגודל 5″ ובית המתגים השמאלי, ומציעים שתי רמות התערבות לבחירה. טריומף אומרים כי מצב ה-Track המשופר החדש תוכנן במיוחד כדי להיות לא פולשני ככל האפשר, ולמעשה לא מורגש במהלך רכיבה מהירה על המסלול, אבל עדיין שם כדי לסייע במידת הצורך. הגדרות ה-ABS וה-TC מקושרות למצבי הרכיבה, אך ניתן לכוונן אותן באופן עצמאי אם תרצו בכך, או לכבות אותן לחלוטין.

גם מסך ה-TFT עצמו, כמו גם ממשק המשתמש, חדשים לחלוטין, ועוצבו כדי לאפשר לרוכב לשנות את ההגדרות יותר בקלות במהלך רכיבה בהשוואה לחבילה האלקטרונית של הדגם היוצא, כגון שינוי מצבי רכיבה או הגדרות בקרת האחיזה תוך כדי תנועה. תצוגת ה-TFT החדשה מציגה מהירות, סל"ד ומחוון הילוכים בתצוגת ברירת המחדל, אבל אתם יכולים לפנות מקום לכל מידע או תפריטים נוספים שתרצו ע"י החלקת התצוגה הרגילה הצידה, ובמקרה זה היא תידחק לצורה אליפטית מעוותת שבאופן מוזר עדיין קריאה, שסלבדור דאלי היה גאה בה! פריסת המסך TFT זמינה בשתי גרסאות, המשנות את ערכת הצבעים של התצוגה. מד הקפה גם כלול לשימוש ביום מסלול.

הספיד טריפל 1200 RS החדש נמכר בישראל במחיר של 149,000 ₪, וכולל כסטנדרט תאורת LED מלאה, תאותתים מתבטלים עצמאית, בקרת שיוט, מערכת Keyless, קישוריות בלוטוס והתממשקות עם יישומון My Triumph, המאפשרת לרוכב להציג ניווט בתצורת פניה-אחר-פניה, כמו גם שליטה ב-GoPro, בסלולרי ומוזיקה, כולם נשלטים ע"י כפתורי הכידון ומסך ה-TFT.

כל חדשות מגזין מוטו ישירות לסלולרי

רוצה לראות מה מחיר האופנוע שלך עכשיו? כנס למחירון מוטו

נתונים טכניים

 

Triumph Speed Triple 1200 RS 2021

 

מחיר: 149,000 ₪

 

דרגת רישיון: A

 

מדידות

 

מנוע: שלושה צילינדרים בשורה, מקורר נוזל, 12 שסתומים, גל-זיזים עילי כפול

 

נפח: 1,160 סמ"ק

 

הספק: 177.5 כ"ס ב-10,750 סל"ד

 

מומנט: 12.7 קג"מ ב-9,000 סל"ד

 

מתלים: מזלג הפוך בקוטר 43 מ"מ, אוהלינס NIX30, מהלך של 120 מ"מ. בולם אחורי אוהלינס TTX36 עם מהלך של 120 מ"מ, ניתנים לכיוונון מלא

 

בלמים: צמד דיסקים בקוטר 320 מ"מ, קליפר מונובלוק רדיאלי ברמבו סטילמה עם 4 בוכנות. מאחור דיסק בקוטר 220 מ"מ, קליפר כפול בוכנות של ברמבו, מערכת ABS להטייה עם שני מצבי הפעלה ואפשרות לניתוק

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-17, א' 190/55-17, מצלר Racetec RR K3

 

מידות כלליות: אורך 2,090 מ"מ, רוחב 792 מ"מ, גובה 1,089 מ"מ

 

גובה מושב: 830 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,445 מ"מ

 

משקל רטוב: 198 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 15.5 ליטר

 

תגובה אחת ל מבחן דרכים: טריומף ספיד טריפל 1200 RS

  1. סוף סוף טריומף מרימים את הכפפה עם סטריט פייטר שמיישר קו עם המתחרים כחסיד נלהב של הקטגוריה הזו וכמי שחושב שסטריט פייטר לא זקוק למתלים סמי אקטיביים (זו תגובה להערה של סר אלן קאתקארט) מעניין יהיה לראות מבחן השוואתי בינו לבין ה-S1000R של ב אמ וו והסופר דיוק 1290Rשל קטמ כל הכבוד לסר אלן כתבה מצויינת!!!

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל