fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
לרט
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
HJC
voge מוטו24 באנר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
MV קוביה
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטו בוחן | בטא RR125 אינדורו 4T – בדרך לגימנסיה

מוטו בוחן | בטא RR125 אינדורו 4T – בדרך לגימנסיה

כתב: אביעד רייס | בחנו: אריק רוזנבלום, עודד גביש, אביעד רייס | צלם: אריק רוזנבלום

 

שורה תחתונה: אופנוע 125 סמ"ק, ארבע פעימות, בעל אופי ידידותי ויצר שובבות בלתי נגמר. במחיר כזה – כל אחד יכול ללמוד אינדורו.

 

חברת בטא האיטלקית, מציעה ליין נרחב של אופנועי אינדורו מקצועיים. דגמים מקצועיים בעלי מנועי 2 ו-4 פעימות, בנפחים הנעים בין 250 ל-490 סמ"ק – כולם משתייכים למשפחת ה-RR של היצרן.

היצע שנת 2018 כולל גם אס אחד חשוב במיוחד –RR125 דו"פ. היעדרותן של ק.ט.מ והוסקוורנה מהקטגוריה הנמכרת ביותר בישראל השאירה לבטא את השטח נקי, ויחד עם TM ושרקו שהציגה גם היא 125 דו-פעימתי שיכול להימכר ברישוי צהוב, יוכלו היצרניות לחגוג בוואקום שנוצר.

מסתבר, שה-125 הדו-פעימתי הוא לא אופנוע המתחילים היחיד שיש לבטא בהיצע; יש גם אח נוסף בעל מנוע בנפח 125 סמ"ק – ה-RR125 ארבע פעימות. רוכבי שטח מנוסים ישחררו וודאי גיחוך בעת שיקראו שורות אלו, אך לאט לכם! לארבע פעימתי הזה יש כמה וכמה דברים מעניינים להציע.

נשאלת השאלה, לגיטימית לחלוטין, האם אופנוע בנפח 125 סמ"ק ארבע פעימות יכול לספק ולו במעט מן הכיף שמספק אחיו הדו-פעימתי, ולמי הוא יכול להתאים? יצאנו לבדוק.

מבט ראשון לכיוונו של ה-RR125 4T מגלה כי מדובר בכלי שנראה מקצועי לחלוטין. הוא גבוה ודקיק ובעל מראה מרשים; הודות לצמיגי קוביות בשרניים, בולמים קרביים וגרפיקה הזהה לדגמים המקצועיים יותר עם כיתובי "125", "RR" ו-"MADE IN ITALY" המתנוססים בגאון.

ל-RR מנוע סינגל, ארבע פעימות, צנוע, בנפח 124.6 סמ"ק ומקורר נוזל. ההספק צנוע גם הוא, במונחי אינדורו, ועומד על 15 כוחות סוס. השלדה היא שלדת פלדה בתצורת עריסה כפולה והזנת הדלק מתבצעת באמצעות קרבורטור מבית קייהין. יש גם גיר בעל 6 הילוכים, מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ, עם מהלך של 260 מ"מ מקדימה ומונושוק, בעל אפשרות כיוון עומס קפיץ ומהלך של 270 מ"מ, מאחורה.

למרות שה-RR הוא בסך הכל אופנוע 125 4T, נראה כי בטא לא זלזלה בו כלל וציידה אותו במספר מרכיבים שיעשו טוב למי שיחליט לקחת אותו לרכיבת אינדורו מאומצת; כמו למשל מתנע חשמלי, רדיאטור כפול, מערכת לינק, זרוע אחורית וחישוקים – מאלומיניום.

נתונים נוספים מספרים על משקל יבש של 102 קילוגרמים, גובה מושב העומד על 925 מ"מ, מרווח גחון של 335 מ"מ, ומיכל דלק בנפח 7.3 ליטרים. ה-RR הוא אופנוע שמיועד לנוע גם בכביש הציבורי והוא מגיע מצוייד במראות (מתקפלות), איתותים, מחרשת מספר גדולה וגם גומיות על ה-"פגים" (Foot Pegs) שבשילוב רטיבות כמעט גרמו לנו לעוף מהאופנוע. מי שרוכב בשטח, חייב לדאוג לפרק אותן לפני.

בכביש יתאים הבטא לרוכבים צעירים בלבד. כאלו שצריכים את הכלי שנראה הכי הכי שיש ויכול לקחת אותם לבית הספר, לחברים בקצה השני של העיר ולשאר אטרקציות שהצעירים אוהבים. ה-RR לא מיועד למרחקים ארוכים – מכל הסיבות שהופכות אותו לאופנוע אינדורו לא רע בכלל – כיסא צר וקשה, צמיגי קוביות, 0 מיגון רוח ומנוע שלא מיועד ולא רוצה לעבוד בלחצים של מהירות גבוהה וקבועה בכביש, כאשר באזור ה-90-100 קמ"ש העניינים עוד סבירים אך לאחר מכן הרוכב ירגיש כי האופנוע מרמז לו בעדינות שהגיע הזמן לעזוב את הגז.

תפעול האופנוע מצוין, והוא יכול דווקא להיכנס תחת ה"כובע" של כלי עירוני למרחקים קצרים שמסוגל להתמודד עם הכאוס העירוני ולחצות עומסי התנועה ביעילות. הקלאץ' רך ומרגיש מדוייק, וכך גם הגיר בעל 6 ההילוכים. מבנה האופנוע צר וזווית הצידוד נדיבה, הבלם הקדמי עובד טוב ואילו האחורי הרגיש לנו טיפה אלים מידי.

אם אתם בני 16-17 שאוהבים שטח – הרווחתם. גם הכלי שנראה הכי טוב בחנייה של בית הספר, וגם אחד שיכול ללמד אתכם לרכוב אינדורו בדרך הכי נכונה וסלחנית שיש. ה-RR הצליח להפתיע אותנו בשטח, מאוד, והוא מתגלה כ-Play Bike לא רע בכלל. קודם כל המנוע – קטן הספק אך בעל כח זמין, בעיקר בהילוכים 2-3, מה שמאפשר לרוכב להתקדם לאט ובבטחה, ולהתנסות באטרקציות שונות, בקצב הנכון לו. המנוע של ה-RR חסר את הכח המתפרץ שתמצאו במנועי ה-2 וה-4 פעימות בכלים המקצועיים, אך גם לו יש לו איזה "ספייר קטן בצד" – לרגע בו תרגישו בטוחים מספיק ותרצו להרים קצת את הקצב.

הבולמים טובים מאד. מעט רכים, אך עושים את עבודתם על הצד הטוב ביותר. גם בחריצים גדולים וגם בנחיתה מקפיצה – משרים בטחון ולא ממהרים לסגור מהלך תחת לחץ. אפשר לחוש כי ה-RR גדל במשפחה של חיות אינדורו מקצועיות, ולמרות שהוא לא כזה באמת – הוא מרגיש כזה, לפחות מבחינת התחושה של הרוכב.

הכיסא צר, ומאפשר חביקה טובה של מיכל הדלק. למרות שהאופנוע נראה מאד גבוה ומאיים, בוודאי לרוכבים מתחילים שהם קהל היעד שלו, דווקא לא קשה להניף רגל בבטחה מעל הכיסא. הבולמים שוקעים מעט כאשר מתיישבים על הכלי, ומאפשרים שתי רגליים בטוחות על הקרקע.

רכיבה בעמידה אפשרית, אם כי מרחב המחייה מרגיש טיפה קטן וגרם לנו לרכון מעט אחורה. הפגים רחבים, המנופים והרגליות נראים כי יאריכו ימים ולא יירתעו מהתעללות, כך גם הפלסטיקה. רוכבים חדשים נופלים הרבה, ורצוי שהרכיבים שחוטפים את המכות יציגו עמידות טובה.

הכיף הגדול בבטא RR125 הוא הקלילות והידידותיות של הכלי הזה – שמאפשרות לרוכב להרגיש שהוא כל יכול, אפילו אם הוא לא באמת כזה. נכון, המנוע חלש אבל זה לא ה-Issue פה. האופנוע מתנהג טוב, נשלט, ועקומת הלמידה עם כלי שכזה מורכבת בעיקר מעליות חדות ביכולת – ואלו קורות לעיתים תכופות. קחו אותו לגן שעשועים בשטח עם עליות, ירידות, מדרגות, סינגלים, קפיצות וכל דבר אחר שאתם יכולים לחשוב עליו – לא תצטערו. אנחנו נשארנו עם טעם של עוד.

למעשה, התגלע ויכוח לא קטן בין חברי המערכת, בנוגע לקהלי היעד של הבטא RR. חלקם טענו כי מדובר בכלי לצעירים גרידא, וחלק טענו כי קהלי היעד מתחלקים לשתי קבוצות שוות כוחות; מצד אחד הצעירים חסרי המנוח ומהצד השני, גם רוכבים מבוגרים, כאלו ששמעו בפינת הקפה במשרד על ה"אינדורו" הזה, וכמה שזה ספורט כיפי וגם קצת כמו מילואים, ואיך יוצא להתלבש כמו בפורים כל השנה, ולאכול מלבי ובורקס בסוף הרכיבה ללא רגשות אשם.

אלו האחרונים מחפשים להתחיל לחוות את השטח בצורה זולה, בלתי מאיימת, שלא דורשת תחזוקה רבה ויקרה ושתיקח אותם בדרכים הנכונות להכרת התחביב.

לרשותם עומדות מספר אפשרויות; פאנטיק Casa 125, ריז'ו מרתון 125, SWM RS125 וימאהה WR125 – ממנו ניתן למצוא משומשים בשוק. המשותף לרובם? מנוע מינארלי או מתוצרת עצמית, ארבע פעימות, בנפח 125 סמ"ק עם הספק מקסימלי לקטגוריה ומכלולים איכותיים.

לסיכום, מצאנו את הבטא RR125 אינדורו 4T כמיועד לשני קהלי יעד שונים. מצד אחד רוכבים צעירים שחולמים בשנתם להגיע ללימודים על אחד כזה, ובשבילם אין ספק כי מדובר באופנוע הכי טוב עליי אדמות. אם הם אוהבים שטח – מה טוב. יחד עם הבטא יוכלו לצאת להרפתקאות אותן לא ישכחו לעולם.

מהצד השני, קהל שקול הרבה יותר, כזה שאוהב לבחון את צעדיו בזהירות. קהל זה מורכב מאנשים שיודעים מה הם רוצים, וחשוב מכך, מכירים את עצמם ויודעים איך לבדוק אם הדרך שבחרו מתאימה, בלי לפגוע בצורה מוגזמת בתקציב המשפחה. לקהל אחד מדובר בהתגשמות כל החלומות ולשני ב-Play Bike שיגרום להם להרגיש שוב כמו קהל היעד הראשון, אפילו אם רק לשעתיים-שלוש כל סופ"ש שני. האם יש לאופנוע 125 סמ"ק ארבע פעימתי מקום בנישת השטח המבוקשת? בהחלט כן.

או כמו שניסח את זה אחד מעמודי התווך שלנו (עזבו שמות):
אם אני בן 16, אני עושה כל מה שאפשר כדי שיקנו לי כזה… כן. פגזי.

תעודת זהות

 

Beta RR125 4T LC Enduro 2018

 

רשיון: A2

 

מחיר: 27,085 ש"ח

 

אחריות: שנתיים ללא הגבלת ק"מ

 

נתונים טכניים

 

מנוע: סינגל, 4 פעימות, 4 שסתומים, גל זיזים עילי יחיד, קרור נוזל.

נפח: 124.6 סמ"ק

הספק: 14.75 כ"ס

 

מתלים: קדמי – מזלג הפוך בקוטר 41 מ"מ, מהלך של 260 מ"מ. אחורי – עומס קפיץ מתכוונן, מהלך של 270 מ"מ

 

בלמים: מקדימה דיסק יחיד, 260 מ"מ. מאחור דיסק יחיד, 220 מ"מ

משקל יבש: 102 ק"ג

 

מדידות

 

מידות כלליות: אורך 2,115 מ"מ, רוחב 820 מ"מ, גובה 1,215 מ"מ

 

גובה מושב: 925 מ"מ

 

מרווח גחון: 335 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,410 מ"מ

 

מידות צמיגים: קדמי 90/90-21, אחורי 120/90-18

 

נפח מיכל דלק: 7.3 ליטר

 

צריכת דלק מוצהרת: 28 קמ"ל

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל