fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
לרט
MV קוביה
voge מוטו24 באנר
HJC
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

קוואדרו QV3 במבחן דרכים

קוואדרו QV3 במבחן דרכים

כתב: רון לב   בחנו: סטפן אבנדיצ'י, עמית משיח, אריק רוזנבלום   |   צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: עם מראה ספורטיבי והתנהגות בטוחה ונשכנית בעת ובעונה אחת, מציע הקוואדרו אופציה מרעננת ומעניינת בקטגוריה המתרחבת.

כבר שנים רבות שקטנועים תלת גלגליים נעים על כבישי ישראל ובעולם, יש משהו בתחושת הביטחון וביציבות אשר מרגיע את הבורגנים שבינינו ואת נשותיהם. כבר בשנת 2006 הראה ה-MP3 לעולם שיש מקום לשלושה גלגלים, לקח זמן ולבסוף התעוררו היצרניות והשכילו לראות את נתח השוק שתפסו הכלים התלת גלגליים, מכירות לא משקרות ושאר החברות ראו את הפוטנציאל. מאז אפשר לומר ש"נעשתה היסטוריה", השוק גדל וניתן להבחין בעוד כלים ועוד תת נישות שמתפתחות להן מתחת לאף שלנו בגזרת התלת גלגליים, החל מהימאהה טריסיטי ועד לניקן.

לכאן נכנס ה-QV3, תלת גלגלי בנפח 350 סמ"ק שמתיימר להיות צעיר ואטרקטיבי. הוא נראה טוב ביחס לקטגוריה, לרוב אנו רגילים לראות קטנועים תלת גלגליים שמנים עם ארגז בולט מאחור וסלוגן מתנופף. הקוואדרו בא לחדש ולהכניס סטייל חדש לנפח הביניים בגזרת התלת. הצבע השחור שלו, בשילוב עם בולמי "דמוי" הקרבון, המאותתים הגמישים והפרונט המאיים, יוצרים יחד מכלול עיצוב כוחני ומאסיבי. לוח השעונים מזכיר קצת מכונית ספורטיבית, עם מד סל"ד מימין ומד מהירות משמאל כשבאמצע יש את הדש המרכזי שמציג שעה, מד חום ועוד..

כשאומרים תלת אומרים נוחות, ל-QV3 מושב נוח, עם הרבה מקום להרכבה, הכל מרגיש במקום. חלל האחסון מתחת למושב גדול ומספק את צרכי הרוכב ביכולת לשמירת 2 קסדות במקביל. תאי האחסון הקטנים שבצדדים הרגישו גמישים אך זולים במעט ופתח התדלוק שעל השדרה המרכזית נפתח לנו פעמים בודדות במבחן, בשוגג, עם הרגל בשעת ירידה ועליה לקטנוע.
פונקציה שאהבנו היא פתיחת המושב ללא צורך בכיבוי האופנוע. חסרון מרכזי מצאנו בבלם הרגל במדרס הימני, בנוסף לידיות שעל הכידון, בהן שילבו בקוואדרו את הבלימה – גם בלמי יד וגם בלם רגל לבלימה משולבת. לא מצאנו את ההגיון לכך, בייחוד כשהוא לוקח מקום ממשטח רגל ימין וגם חסר רגש ביחס לבלמים שעל הכידון. כדי לחנות את ה-QV3 נזדקק למשוך מטה את בלם היד, על מנת לקבע את הקטנוע למקומו. יש גם ג'ק אמצע, אולם הוא נמצא הרחק בחלקו האחורי של הקוואדרו ובכך מכביד על פעולתו, ג'ק צד אין בנמצא.

מנועו של ה-QV3 הוא סינגל מקורר נוזל בנפח 346 סמ"ק, המספק כ-29 כ"ס שמתקבלים ב-7,000 סל"ד, ביחד עם תמסורת ה-CVT מניע הקוואדרו את משקלו (220 ק"ג) באופן טוב. פעולת הווריאטור לינארית ורציפה, עם השתהות קטנה בתחילת הנסיעה בכדי להניע את משקלו כשלאחר מכן הוא מאיץ באופן טוב עד ל-120 קמ"ש, משם מרגישים תשישות, עד למהירות הסופית שנעה סביב ה-140. מיגון הרוח סביר ביחס למהירות בה נוסע הקוואדרו, אולם המנוע צורך דלק רב באופן בלתי מוצדק, עם צריכת דלק של 1:12 הוא לא מהחסכוניים בקטגוריה.

התנהגות הכביש של ה-QV3 טובה אך דורשת הסתגלות. המתלים ההפוכים, בשילוב עם קוטר הגלגלים הגדול בקטגוריה "14 קדמיים "15 אחורי, בולמים את מהמורות הכביש הישראלי באופן טוב ונותנים תחושת יציבות. תחילה דורש הקוואדרו הסתגלות – כשהפרונט מרגיש כבד ביחס לכל דו"ג אחר, אבל הכי קרוב בהתנהגות לדו"ג – יותר מכל תלת אחר. לאחר שלומדים אותו ובעזרת הפטנט הרשום של החברה בשם HTS (Hydraulic Tilting System), הוא זז וניתן להשכבה באופן מעולה. עקיפות בין מכוניות במטרופולין מתבצעת באופן סביר בהתחשב ברוחבו. כמו שכבר אמרנו, צריך להתרגל אליו ולא תמצאו פה חולץ פקקים. מן הצד הפרקטי – עליית מדרכות וסידורי יומיום מתבצעים באופן חלק ולא מרגישים את הכובד שלו. בכביש מפותל הוא מדויק והמתלים מגיעים כשהם מכויילים מהחברה על מצב ספורטיבי קשיח.
הבלמים עובדים מעולה כששני צמיגי הדורו הקדמיים אוחזים היטב והבלמים נושכים באופן חזק, בעזרת 2 גלגלים מקדימה ניתן לבלום בבטחה עם הבלם הקדמי עם פחות חשש להחלקה.

לסיכום, הקוואדרו בא למלא חלל של תלת גלגלי שלא נראה זקן ומספק מראה ספורטיבי למדי, הרושם שאנחנו קיבלנו ממנו היה של כלי נוח, גם בזוג, חזק ועם נטיה ספורטיבית. עם מראה מאסיבי-אגרסיבי ועם מחיר אטרקטיבי של 35 אלף ש"ח, הוא מהווה פתרון תחבורה טוב בקטגוריה התלת גלגלית בנפח הביניים.

 

תעודת זהות

QUADRO QV3

מחיר:
34,985 ש"ח

רישוי:
A1

אחריות:
24 חודשים או 24,000 ק"מ

נתונים טכניים

מנוע: צילינדר יחיד, 4 פעימות, מקורר נוזל, מוזרק דלק
נפח: 346 סמ"ק
הספק: 28.9 כ"ס ב-7,000 סל״ד
מומנט: 3.2 קג"מ ב-5,500 סל״ד
בלמים: מקדימה דיסק יחיד בקוטר 256 מ"מ לכל גלגל, מאחור דיסק בקוטר 240 מ"מ.
מידות כלליות: אורך 2,270 מ"מ, רוחב 550 מ"מ, גובה 1310 מ"מ
מידות צמיגים: ק' 110/80-14, א' 140/70-15
גובה מושב: 810 מ"מ
משקל רטוב: 220 ק"ג
נפח מיכל דלק: 13.2 ליטר
צריכת דלק ממוצעת במבחן: 1:12 קמ"ל

 

מחירון טיפולים
סוג הטיפול –  סה"כ כולל מע"מ
טיפול 1,000 – 665.05 ₪
טיפול 5,000 – 301.49 ₪
טיפול 10,000 – ₪1,956.6
טיפול 20,000 – 2,328.2 ₪
טיפול 40,000 – 3,628.4 ₪

3 תגובות ל קוואדרו QV3 במבחן דרכים

  1. פשוט לא להאמין שממשיכים להביא את הדבר הזה. רצועה מתפרקת כל 5k. כלי מווברץ בטרוף. עגלה ועחיות חלפים הזויות…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל