fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
תמוז
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

השקה מקומית: האדוונצ'רים החדשים של KTM במבחן

השקה מקומית: האדוונצ'רים החדשים של KTM במבחן

כתב: מיקי כהן | צילום: ניר עמוס

שורה תחתונה: צמד ה־1290 סופר אדוונצ'ר קיבלו גרפיקה חדשה, ה־890 אדוונצ'ר קיבל קצת יותר, כשאחד מהם ממש הרוויח משדרוג המתלים.

לפני קצת יותר משני עשורים, פרץ מתוך ענני האבק מנצח ראלים חדש, אוסטרי חזק וקשוח, חמוש במנוע וי-טווין חדש, שהפך תוך שנים בודדות לאייקון מוטורי והתווה את הדרך של KTM מיצרנית אירופאית קטנה שמתמקדת בעיקר בכלי שטח מקצועיים, לאחד מהכוחות הגדולים בענף הדו-גלגלי. מאז, דואגים לשמר ב־KTM את אותה עליונות בקטגוריית האדוונצ'ר, שבהתפתחותה יש ל־KTM חלק נכבד, ולפני 4 שנים הם הצליחו שוב, כשהציגו את ה־790 אדוונצ'ר בשתי גרסאות – אחת מוטה כביש והשניה R קרבית לשטח.

אבל בימינו התחרות גדולה וקצב ההתקדמות הטכנולוגית גדל במידה כפולה, אז שנתיים לאחר שהוצגו לראשונה הם חודשו וקיבלו מנוע מעט גדול יותר ושדרוגים נוספים שהחזירו להם את ההובלה. אך גם בדור השני לסדרת האדוונצ'ר LC8c של ק.ט.מ, בעוד דגם ה־R התקדם והתחדד, הדגם הרגיל, שבשגגה מכונה ע"י רבים S, למרות שהיצרנית לא הצמידה לו את האות הזו מעולם, נותר פשרה לא מרשימה בין נוחות הכביש ותג המחיר לביצועי השטח הסבירים. לא עוד.

בק.ט.מ שוב משדרגים את הסדרה, ולכבוד 2023 מקבלים דגמי ה־890 אדוונצ'ר סדרה של שיפורים ושדרוגים, שלא רק הופכים אותם לטובים יותר, אלא גם מאפשרים לדגם הרגיל, נו, כן, "ה־S", להתקרב ליכולות השטח של דגם ה־R. לכבוד הגעתם לישראל, השיקה היבואנית את הדגמים החדשים ביומיים של רכיבת כביש ושטח, והוסיפה גם את צמד דגמי ה־1290 סופר אדוונצ'ר, שאמנם לא עברו מהפך לכבוד השנה, אבל התחדשו בצבעים רעננים.

כל הדגמים כעת גם מגיעים עם ככככככללללל האלקטרוניקה כלולה, קווקישיפטר דו-כיווני, אוטו-בליפר, מצב ראלי, ללא תשלום נוסף אך ל־1,500 הק"מ הראשונים, לאחריהם הרוכב שטעם והתנסה בהם עד עתה יוכל לבחור האם לשלם את התוספת בתמורה לפתיחה מחדש של כל המערכות האלו. לפני שתרימו גבות – מדובר בפרקטיקה מקובלת בענף הרכב.

נספר לכם סוד תעשייתי שמור – השקה מתגלגלת שווה פי כמה מאחת רגילה באולם ממוזג. את האופנועים אנחנו כבר מכירים, שהרי היצרן שולח לנו את כל מה שאנחנו צריכים לדעת עליהם עוד לפני שהארגז הראשון לישראל מועמס על האוניה, וכשזה מגיע כל שנותר לחדש לנו הוא המחיר בישראל, נתון שמגיע גם הוא לפעמים לידינו עוד קודם, פריבילגיה שמגיעה עם המחירון. אז כשהיבואן בוחר פעם בכמה שנים בהשקה מתגלגלת, אנחנו נענים בשמחה רבה ומתרגשים להגיע עם ציוד רכיבה וראש נקי לנקודת המפגש, להניע כלים ואודרוב לדרך, שבדרך צלם יצלם ומדריך ידריך, כמובן גם רוכב ובוחן ירכב ויבחן ולבסוף כולנו ניפרד, אחרי שהשלמנו את עבודתנו – וכל שנותר הוא לכתב לכתוב, לעורך לערוך ולפרסם. לזה אין איש נפרד.

לאחר ששמענו את התדרוך הבנו שקטע הרכיבה הראשון עומד להיות די מנהלתי ולא מאתגר, אז לקחנו את ה־1290 Super Adventure S החדש, הוא כבר נבחן במגזין ע"י סר קאתקארט ולנו נותר רק להתפנק על סיפון האוניה המהירה והנוחה הזו, של־2023 קיבלה שתי אופציות צבע חדשות ורעננות. ה־S קרץ בעיקר בגלל התחזית, אתם קוראים את הכתבה הזו עונה אחרי שהיא נכתבה, כי לפעמים כשהעורך צריך לערוך הוא עושה הכל חוץ מזה, וכשיצאנו להשקה היה חם והתחזית סיפרה על יום שרבי במיוחד – ואנחנו בדרך לבקעת הירדן.

המנוע במצב כביש, המתלים האלקטרוניים על מצב אוטומטי, המשקף עולה (ידנית) עד למצב הגבוה ביותר ואנחנו מוכנים לצלוח את המקטע הראשון בהשקה – מתל אביב לכיוון ירושלים. התנועה לשם בבוקרו של יום רביעי די צפופה אבל זה לא מטריד את הסופר אדוונצ'ר, שבגרסתו החדשה מתאפיין בתנוחת רכיבה "בתוך" האופנוע שגם מאפשרת להגיע עם רגליים בטוחות יותר לקרקע. למרות גודלו, ניתן לתמרן איתו בקלות מפתיעה בתנועה הצפופה.

באזור בית זית הצפיפות נעלמת ואנחנו פונים לכיוון מישור אדומים, שם הכביש הופך מישר למעוקל, והסופר אדוונצ'ר נזכר בסלוגן של היצרן ממטיגהופן – רדי טו רייס. הקצב עולה ודווקא אז ה־S מרגיש עוד יותר ידידותי, בתוך הסוויפרים המהירים אליהם הוא תוכנן שם באוסטריה, 200 ק"מ מהאלפים, באותו מקום בו לפני 20 שנה ישבו מהנדסים ובנו את מכונת הראלי ששינתה את המציאות, ישבו מהנדסים של אותה החברה ובנו אופנוע שנועד לבלוע ק"מ רבים של אספלט ביעילות, קלות ומהירות, לו רק הם גם היו שוכחים את מקור הדגם ודואגים לצייד את הסופר אדוונצ'ר בסופר מושב ראוי ומפנק יותר היינו יכולים לומר בלב שלם – גם בנוחות.

ולפני שתפתחו מחשבות שהסופר אדוונצ'ר S החדש לא נוח ותרוצו לספר לחברים, נאמר שגם בסיומו של היום השני בחרנו לרכוב את הדרך חזרה על ה־S, שרק שיקול דעתו המוטעה של כותב שורות אלו גרם לחוויה להיות פחות נעימה מכיוון שבחרתי לצלוח את איילון בשעות אחר הצהריים, שם גם מיו מרגיש כמו גולדווינג. עוד דבר שחשוב לציין – ה־S השאיר מאחוריו את בעיות פיזור החום, וכעת החום שמייצר המנוע הגדול מתפנה בצורה נכונה יותר ולא מנסה לייצר מהרגליים של הרוכב מנה חמה וטעימה ברכיבה עירונית.

לצערנו, את עוצמת מנוע הווי-טווין בנפח 1,301 סמ"ק עוצרת מערכת בלימה זהה לדגם הקודם, שלטעמנו לא תואמת את הפוטנציאל של המנוע, עם תחושה ספוגית בתחילה ולא מספיק נשיכה בסוף, חידוד של זו, מושב קצת יותר נוח, וזה כנראה יהיה גומע הק"מ הטוב ביותר עד כה. כשביום השני התגלתה ההזדמנות לבחון את הרגלי השטח של ה־S, פרשנו לטייל בכבישי הגולן.

לעמלץ העיר יש אח נוסף – עמלץ הכפר – ה־1290 סופר אדוונצ'ר R, שמיועד לעשות בשטח את מה שה־S עושה על הכביש, ללעוס אבנים לכדי חצץ, לנשום את האבק וכל זה במהירות ובעוצמה. גם כאן בדגם החדש שכבר פגשנו לפני ההשקה יש תנוחת רכיבה שונה ויותר בתוך האופנוע, לא כל כך נוח למי שבורך בגובה מעל הממוצע, שטוב יעשה אם יתקין מושב גבוה יותר – אם רוצים לממש את יכולות השטח של ה־R, כפי שחווינו שהשקה, על אופנוע המבחן שהיה מצוייד במושב הראלי הגבוה ב־20 מ"מ שמשפר פלאים את הנוחות ולא פוגע ביכולת להגיע לקרקע עם שתי רגליים בגלל מבנהו הצר. לגבי השינוי הגדול ל־2023, הצבע, זה תלוי בטעם אישי, חלק אהבו וחלק לא.

מכיוון שכבר ביליתי זמן רכיבה נכבד על דגם ה־S, ויש לו מבחן שלם באתר, אין צורך להתעכב על מנוע וכדומה, ונצלול ישר ליכולות השטח של ה־R, עליו טיפסנו בהזדמנות הראשונה למראה קרקע שאינה אספלט. יש לו מתלים מתכווננים באופן מלא בצורה ידנית, לאחר סיבוב הברזים על הבולם השמאלי ועל הבולם הימני לקבלת השיכוך הרצוי, האופנוע עבר למצב ראלי, כולל את בקרת האחיזה, ה־ABS ותגובת המנוע, וה־R משוגר אל השטח. על השבילים הדי מהירים של הגלבוע ה־R סופג ומעלים את השיבושים בדרך קסם, ורק כשהאבנים מצטופפות והמהירות ממש עולה, ה־R מזכיר את גודלו משקלו על חלקו הקדמי ומתחיל לנוע בחוסר נוחות ומבקשת להאט מעט, הוא באמת אופנוע מהיר ומרשים בשטח, אבל הוא לא אופנוע אנדורו ולא כלי ראלי מקצועי, ומבקש להזכיר את יעודו. גם בקטעים טכניים יותר, למרות מרכז הכובד הנמוך שמושג בעזרת מיכלי הדלק, ה־R מרגיש גדול, אבל מצליח להמשיך לנהוג בזלזול בתוואי השטח המנסה להשפיע עליו, בזמן שה־R מעלים כל זכר לו וגורם לנו שוב להתפלא על יכולתה של המכונה הענקית הזו לעבור כמעט כל דבר בשטח.

לפני בערך 800 מילים הכרזנו בדרמטיות על שינוי ענק בסדרת ה־890, אז עכשיו, אחרי הפילים נעבור לקרנפים. האדוונצ'רים של ק.ט.מ מעולם לא כיכבו על מסלול הדוגמנות, וכחלק מאותה מסורת ארוכת שנים, גם דגמי השבעמאות והשמונהמאות תשעים לא היו מלכי היופי, אך כעת, עם מראה בהשראת דגם הראלי 450 של היצרן, שניהם נאים יותר. דגם ה־R הסתפק בשינוי הזה, גרפיקה חדשה לצג ה־TFT בגדול 5 אינץ' ועוד כמה נגיעות קלות. אחת מאותן נגיעות היא שיסתום חדש בבולמים, למטרת שיפור יכולות השטח ברכיבת קצה, אך במקביל דווקא משפיע על הנוחות ברכיבה היום יומית, כשאין יותר צורך להעמיס אותם קצת בשביל לקבל התנהגות נאותה. בזכות השינויים הקלים, ה־890 אדוונצ'ר R הופך כלי שלם יותר, ששומר על יכולות השטח הגבוהות ומתאים למי שמעוניין לקחת את האדוונצ'ר שלו לקצה – אך גבוה ולא מתאים לכל רוכב ורוכבת – בתוספת נוחות לרכיבה יום יומית.

ה־890 אדוונצ'ר, זהו, זה השם שלו, אין אף אות אחרי זה, קיבל השנה את מקצה השיפורים המקיף והמבורך ביותר. הוא קיבל את אותו עדכון מראה, אך בנוסף אליו זכה גם בבולמים חדשים, שהציתו מחדש את החיבה שחשנו לדגם עוד מתחילת דרכו כ־790, למרות שההטייה המשמעותית שלו לכיוון הכביש גרמה לנו אז לתהות למה הוא מצוייד בגלגלי 21/18 אינץ' ולא 19/17 אינץ', כאן נשמרת יכולת הכביש הנהדרת ואף משתפרת בזכות מיגון רוח משופר ומושב שנראה ומרגיש לנו מעט יותר נוח, אך יכולת השטח משתפרת פלאים, נכון, הוא עדיין לא קרוב לאחיו ה־R, אבל עם 200 מ"מ של מהלך גלגלים ויכולות כיוונון מלאות מדובר בבולמים – כמאמר הקלישאה – "מגהצים" בכביש ובשטח, עם יכולת המתקרבת לזו של דגם ה־R, כשרק במהירות כמעט תלת ספרתית, כשה־R שומר על יציבות כיוונית, הלא R מעט יותר מתפזר, אך זה לא הופך אותו לפחות מרשים, כי הוא עושה את כל זה עם מושב נמוך יותר, תג מחיר נמוך יותר ויותר שימושיות בכביש.

לסיכום יומיים של רכיבה לאורכה ולרוחבה של ישראל, על אספלט ובשטח, על 4 אדוונצ'רים אוסטריים רעננים, ניתן ממש להגדיר את קהל הלקוחות הטיפוסי לכל אחת מהדגמים. ה־1290 סופר אדוונצ'ר S (כן, הוא באמת S) מתאים למי שמחפש אדוונצ'ר עם יכולות כביש משובחות המסוגל לחצות את המדינה במהירות ונוחות, וגם להגיע לעיתים לאיזה ערוץ נחל נטול דרך סלולה. אותו האופנוע בסיומת R הוא ממש לא אותו אופנוע, כשהוא מתאים למי שרוצה לקחת את רכיבת האדוונצ'ר הזו לעומק השטח, בתנאי שהרוכב מעל לגובה ממוצע ומסוגל להתמודד עם גודל האופנוע ועם ההספק האדיר שמועבר לגלגל האחורי, במקרה כזה רצוי גם להצטייד במושב הראלי ולהכיר בכך שהוא לא יהיה נוח ומנומס בכביש כמו אחיו.

צמד ה־890 אדוונצ'ר, בדגש על דגם ה־R, נשאר מוביל הקטגוריה, בעל יכולות השטח הגבוהות ביותר וכעת בשיפור נקודת התורפה העיקרית שלו – נוחות בכביש במהירות איטית. רוצים לטייל הרבה בשטח? זה כנראה הכלי הטוב ביותר לזה. הדגם השני נטול האות הוא כנראה ההפתעה הגדולה ביותר בהשקה הזו, שכן הגענו עם ציפיות נמוכות מהדגם שרק חיבבנו אבל לא התאהבנו בו, אך השינוי הלכאורה קטן הזה בבולמים משנה את כל התמונה והופך את ה־890 אדוונצ'ר לכלי שימושי עוד יותר, נוח בכביש, וטוב יותר בשטח – לא עוד רק למאותגרי גובה, מתחילים או ממעטים לפגוש שביל, הוא עדיין לא מיועד לחפש אתגרים בשטח, אלא למי שרוצה כלי יום יומי שימושי שמאפשר לחוות קצת יותר על האספלט וכעת גם בשטח, מבלי להרגיש פשרה ענקית באף אחד מהם.

    מעוניינים ברכיבת מבחן?
    logo moto

    תגובות

    עופר אבניר מגדל ימין
    הונדה מגדל שמאל