fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מוטוטאץ דקר
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן
voge מוטו24 באנר
HJC
MV קוביה

מבחן בכורה: מוטו מוריני X-Cape 650 אדוונצ'ר

מבחן בכורה: מוטו מוריני X-Cape 650 אדוונצ'ר

כתב: סר אלן קאת'קארט | צילום: יצרן, ג'ובאני מילוטו

שורה תחתונה: אנשי מוטו מוריני באיטליה ובסין יכולים להתגאות ב-X-Cape, שיכל בקלות להיות מוצר בינוני עם שם עבר מפואר, אבל במקום זאת עושה כבוד לשמו ויכול לתפוס מקום גבוה בטבלת המכירות האירופאית.

לפני חמש שנים היה המותג האיטלקי מוטו מוריני קרוב למדי להצטרף למותגים רבים אחרים שנכחדו והגיעו לפח האשפה של היסטוריית האופנועים. אבל בעל החברה דאז, רוג'רו יאנוצלי, הצליח להשקיע מספיק הון כדי לשמור עליה בחיים תוך חיפוש אחר מישהו עם המשאבים והמחויבות להחזיר את מוריני לזירה העולמית עם בסיס איתן, ובאוקטובר 2018 הוא סגר את העסקה למכירת הבעלות המלאה של מוטו מוריני לצ'ן הואננג, בעל יצרנית האופנועים והקטנועים הסינית Zhongneng Vehicle Group המוכרת גם כזנן (Znen).

בראיון הבלעדי שלי איתו באותו החודש הצהיר צ'ן שבכוונתו לפתח מגוון דגמי מוטו מוריני עם מנועי טווין מקבילי בנפח 500-800 סמ"ק באופן מיידי. אלו יספקו את היציבות הכלכלית הנחוצה לדגמי הווי-טווין 1,200 סמ"ק היקרים, שהיו המוצר הבלעדי של החברה בשני העשורים האחרונים מאז חזרתה לחיים ב־2003 – לאחר שנסגרה ב־1996 בידי חברת הפיננסים האמריקאית TPG אחרי שרכשה את דוקאטי, אז בעלת מוטו מוריני. ובכן, הוא עמד במילה שלו, ובדיוק שלוש שנים לאחר מכן אופנוע האדוונצ'ר X-Cape 650 של מוטו מוריני נכנס לייצור בדיוק לפי לוח הזמנים במפעל Zhongneng בטאיז'ו, 400 ק"מ דרומית לשנגחאי, מוכן לשיווק בכל רחבי העולם.

ה־X-Cape מונע על ידי מנוע טווין מקבילי, מקורר נוזל עם 8 שסתומים וגל ארכובה 180° (אז, אחד למעלה, אחד למטה), שמיוצר על ידי שכנתה CFMoto, מאז 2011. עשרות אלפי יחידות ממגוון הדגמים המתפתח של CFMoto (הנייקד 650NK, האדוונצ'ר 650MT, התורר 650GT ואפילו ה־650TK שהיה העתק הונדה Pan European תקציבי, כולם עם המנוע הזה) שנמכרו בכל העולם מאז, רכשו בתהליך מוניטין של אמינות וביצועים. אבל מגוון הדגמים הזה עדיין לא כלל אופנוע אדוונצ'ר עם יכולת שטח אמיתית – ומוטו מוריני עתה מספקת את זה עם ה־X-Cape.

זמין בשלוש אופציות צביעה – אדום-שחור, לבן-אדום או אפור כהה – במחיר של 7,090 אירו באיטליה (58,900 ₪ בישראל) לגרסה עם גלגלי האלומיניום הייצוקים, או בתוספת של 200 אירו לגלגלי שפיצים, ה־X-Cape למעשה מתומחר מעט גבוה יותר מהבנלי TRK502 המקביל (6,240 אירו באיטליה, 47,986 ₪ בישראל) שהוא האופנוע הנמכר ביותר באיטליה השנה, ומדיח את הב.מ.וו R1250GS מכיסא המלכות. הבדל המחיר הזה משקף את העובדה שלמוריני יש מנוע 649 סמ"ק המפיק 59 כ"ס ב־8,750 סל"ד, לעומת 47 כ"ס ב־8,500 סל"ד של מנוע ה־499 סמ"ק של הבנלי המקביל.

המשמעות היא שה־X-Cape עונה על רוב ההגדרות כדי להיחשב עסקה טובה לעומת הימאהה טנרה 700 שמוביל את הקטגוריה ועולה 10,249 אירו באיטליה (69,900 ₪ בישראל), או האפריליה טוארג 660 הלא-פחות-חדש שמחירו באיטליה 12,270 אירו – כפול מהמוטו מוריני (85,000 ₪ בישראל). זה כמובן בתנאי שהוא עומד בציפיות שמעורר הסמל ההיסטורי על מיכל הדלק, כך שההזדמנות לבלות יום סתיו שטוף שמש ברכיבה עליו דרך הגבעות מקושטות הכרמים של אזור אולטרפו מדרום למילאנו, סיפקה לי הזדמנות לבחון את ההבטחות שלו.

ייצורו של ה־X-Cape אמנם מתקיים בסין, אבל הוא תוכנן ופותח כולו במפעל מוטו מוריני שעומד על שטח של 3,000 מ"ר בטריבולציו, ליד פאביה, בשדות אורז הריזוטו מדרום למילאנו. כך מספר מנהל מחלקת המו"פ של מוריני, מאסימו גוסטאטו, שהתקבל לעבודה עוד ב־2015 ע"י יאנוצלי ועדיין עומד בראש צוות הפיתוח הפנימי, המונה חמישה אנשים, תחת הבעלות הסינית. רוכב שטח נלהב בזמנו הפרטי, מאסימו עבד בעבר בחלקה הטכנית של בימוטה, שם היה אחראי לחלוטין על יצירת ה־DBX עם מנוע הדוקאטי דזמודרומי – ללא ספק האופנוע הדו-שימושי הכי סקסי שיוצר עד כה.

משוחחים על האקס-קאפה: מאסימו גוסטאטו (מימין) וסר אלן קאת'קארט

"התחלנו לעבוד על פרויקט ה־X-Cape בדצמבר 2018, כמעט מיד כש־Zhongneng רכשה את החברה", אומר גוסטאטו. "ניתנה לנו יד חופשית לחלוטין לעצב את האופנוע, למעט השימוש במנוע ה־650 טווין מקבילי של CFMoto כבסיס – כל השאר היה תלוי בנו. עמיתינו הסינים דאגו להתאים את המנוע והאלקטרוניקה שלו לשימוש ה־X-Cape, למרות שתכננו בעצמנו את צג ה־TFT הצבעוני בגודל שבעה אינץ'. מעבר לכך, כל השאר נעשה באיטליה, אז יש לנו רכיבים מספקים מקומיים כמו מרזוקי וברמבו על האופנוע כסטנדרט, וראש מחלקת העיצוב שלנו, אנג'ל לוסיאנה, עיצב את הדגם כאן".

האסתטיקה החדשנית והמקורית של לוסיאנה עבור ה־X-Cape, עם פנסי ה־LED שלו שמייצרים מראה קשוח ומאיים, מבטיחה שהוא יבלוט בקטגוריית האדוונצ'רים 600-800 סמ"ק החמה-מתמיד, אותה האיטלקים מכנים סגמנט ה'קרוסאובר', בה נלחמים היום יותר מתריסר יצרנים שונים ממזרח ומערב, עם המראה החדשני שלו שמקנה לו זהות אישית חזקה. גם הארכיטקטורה של האופנוע עומדת בציפיות שיוצר המראה, עם שלדת צינורות פלדה חזקה-למראה, שעושה שימוש במנוע כגורם נושא עומס ומספקת בסיס גלגלים ארוך של 1,470 מ"מ, ולמזלג מרזוקי בקוטר 50 מ"מ המתכוונן באופן מלא – כן, במחיר הזה – שמותקן בזווית של 25.5°, עם מפסע של 123 מ"מ. זה מספק מהלך מכובד גלגל של 160 מ"מ מקדימה בהשוואה ל־135 מ"מ מאחור מזרוע האלומיניום של ה־X-Cape, שמחוברת לבולם קאיאבה אופקי יחיד המאפשר כיוונון עומס קפיץ ושיכוך החזרה בלבד. גובה המושב הוא 845 מ"מ כמו באופנוע שבחנתי, או 820 מ"מ במושב הנמוך יותר, שזמין כאופציה בתוספת תשלום.

עד כאן הכל טוב – אבל פחות מרשים על הנייר הוא משקלו של ה־X-Cape, שעומד על 213 ק"ג יבש, בחלוקה של 48/52% לטובת האחורי, שהופכים ל-232 ק"ג מוכן לרכיבה עם 90% ממיכל הדלק בנפח 18 ליטר – עליה מה־16 ליטר המקוריים, כדי לספק טווח רכיבה של מעל ל־320 ק"מ. זה משקל זהה לבנלי, אבל די שמנמן בהשוואה לימאהה טנרה המוביל בקטגוריה על משקל רטוב של 205 ק"ג, או האפריליה טוארג 660 החדש ששוקל 204 ק"ג מתודלק מלא, ורק 187 ק"ג יבש. כדי לעצור את כל זה המוריני מצויד מקדימה בצמד דיסקים בקוטר 298 מ"מ מתוצרת סין, אותם אוחזים קליפרים דו-בוכנתיים של ברמבו, עם קליפר דומה שאוחז בדיסק האחורי בקוטר 260 מ"מ ומערכת ABS בוש 9.1Mb הניתנת לכיבוי. יש גלגל קדמי בקוטר 19″ ו־17″ אחורי הנועלים צמיגי סקורפיון ראלי STR טיובלס דו-שימושיים של פירלי, אם כי אין אפשרות לגלגל שפיצים בקוטר 21″ מקדימה לצורך רכיבת שטח רצינית יותר. אבל כן יש לו פטנט על עיצוב מגן הרוח מקדימה שמתכוונן בעזרת יד אחת לטווח של 50 מ"מ, מה שגם אפריליה לדוגמה לא מציעה כאביזר בתוספת תשלום, והרשימה המתארכת של תוספות ל־X-Cape כוללת ידיות מחוממות ואופציות זיווד שונות. בנוסף, ישנה גם גרסה מוגבלת ל־47 כ"ס המתאימה לבעלי רישיון A1.

המקום בו ה־X-Cape מיד בולט כשמטפסים על סיפונו הוא תחושה של ישיבה בתוך האופנוע ולא עליו, אפילו עם המושב הגבוה מבין שתי האפשרויות, בצורה שגורמת להרגיש אחד עם האופנוע. הוא יהיה מסביר פנים וידידותי עבור רוכבי שטח מתחילים, שיעריכו את הנגישות שלו – זה אופנוע שאי אפשר שלא להרגיש בשליטה על גבו, הודות למה שנראה כמו תכנון וחלוקה מאוזנים למדי, עם סימנים קטנים שהוא כבד ככל שהוא כשרכבתי עליו בשבילי החצץ ובשטח שבאזור הכרמים. זה אופנוע רב-שימושי אמיתי, שבזכות המושב וקימורי צד מתוכננים בקפידה קל מאוד לרכוב עליו בעמידה על הרגליות. הוא צר ורזה היכן שזה חשוב, מה שהופך אותו לטווין שחושב שהוא סינגל מבחינת ההתהנהגות הזריזה שלו, למרות בסיס הגלגלים הארוך, תוך שהוא מספק דרייב ומומנט זמינים בסל"ד נמוך של מנוע טווין.

עם מגביל ב־10,500 סל"ד, ההספק של מנוע המוריני מגיע לשיא בקצה העליון, אז כמו שכבר ידעתי מהרכיבה על דגמי ה־CFMoto השונים שמשתמשים בו, הוא אוהב סל"ד גבוה. אבל אספקת הכוח והמומנט של מנוע ה־X-Cape שונו לעומת הדגמים התורמים, כמו גם עודכן לצורך עמידה בתקן אירו5 – זו הפעם הראשונה שאני רוכב על הגרסה הזו של המנוע, ואני לא יכול לומר שזה מרגיש שהוא איבד משהו בדרך לעמידה בתקן המחמיר יותר. אוקיי, זה למעשה חיקוי סיני של מנוע הקוואסאקי ER6, אבל הבעלים של CFMoto לאי גואגי בחר נכון איזו יחידת הנעה להעתיק כדי לקדם את מגוון הדגמים של החברה שלו, והמהנדסים שלו עשו עבודה טובה בביצוע, והמשיכו לשפר אותו. הזנת הדלק של ECU מתוצרת בוש המשודכת למנוע המוריני אקס-קאפה עודכנה כדי לספק פיזור רחב יותר של המומנט ומסל"ד נמוך יותר, מספר מאסימו גוסטאטו, והאופן שבו הוא מושך חזק כבר מ־1,500 סל"ד, סיבובי הסרק הדי-גבוהים שכנראה נבחרו כדי לפצות על היעדר סליפר קלאץ', ומקבל פתיחת מצערת נדיבה בהילוך שישי ב־2,200 סל"ד מאוד נמוכים על צג ה־TFT המאוד קריא מבלי להשתנק או לגמגם, מעידים על כך.

מנוע הטווין המקבילי של המוריני בעל מומנט נדיב, ועולה בקלות וחלקות בסל"ד, בזכות גל-איזון והמשקולות הכבדות בקצוות הכידון, יש אפס ויברציות בכל הטווח ועד למגביל ב־10,500 סל"ד, ובמיוחד מרשים החוסר המוחלט ברטט טורדני ברגליות או במושב שמגיעים לפעמים במהירות שיוט קבועה בדגמים דו-צילינדריים דומים, ואפילו כמה מהמתחרים הדו-צילינדריים של ה־X-Cape. כל זה הופך את המוריני לנעים ופרקטי גם ברכיבה מהירה בכביש, וגם בסופו של דבר לא מעייף לרכיבה, עם צליל נעים וייחודי הנובע מאגזוז ה־2 ל־1 והמשתיק שמסתתר נמוך למטה בצד ימין.

הכוח נבנה בצורה ליניארית לחלוטין כל הדרך למגביל ב־10,500 סל"ד, ולמרות שהוא תופס תאוצה באזור ה־7,000 סל"ד, שם גם המומנט מגיע לשיאו, במעלה הסל"ד מגיעה זריקה נוספת של תאוצה שאולי לא כולם היו מגדירים כקפיצה ברצועת הכוח. עם זאת, עדיין יש על מנוע ה־CFMoto מצערת קונבנציונלית עם כבל, מה שאומר שללא מצערת רכב-על-חוט אלקטרונית אין אפשרות לבחירת מצבי רכיבה, וגם בקרת אחיזה נעדרת – רק אפשרות לכבות את ה־ABS מקדימה ומאחור לשימוש בשטח, שמקרה כזה מופיע אייקון 'Off-Road' על הצג, כאילו בחרנו רכיבה אחר וידידותי לשטח. אלא שלא זה המקרה – פשוט כיבינו את ה־ABS! אבל לוח המחוונים תומך בקישוריות בלוטוס לטלפון, בנוסף, יש גם שקע USB כפול לטעינה תוך כדי רכיבה ומערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים.

תיבת ההילוכים בעלת שישה הילוכים וההנעה הסופית בשרשרת, לפניהן מותקן מצמד FCC יפני טבול בשמן, שהופך את ה־X-Cape למופת של רכיבה בזכות העברת הילוכים חלקה ופעולת מצמד קלה – יד שמאל לא תתכווץ ולא תתאמץ מדי ברכיבה על ה־X-Cape בתנועה עמוסה, אז יכול מאוד להיות שזה יהיה דגם מועדף להתניידות יום יומית, במיוחד במחיר הזה ועם תצפית טובה קדימה על התנועה. זה הופך את ה־X-Cape לאופנוע מאוזן קל לרכיבה במהירות נמוכה עבור רוכבים בכל רמות הניסיון, עם פניות פרסה קלות מאוד גם בקצב הליכה, על אופנוע עם רדיוס היגוי נדיב למדי, ולכן ידידותי לתמרון גם לרוכבים מתחילים – ולרוכבים מנוסים יותר, שבטוח יעריכו גם את תגובת המצערת ומיפוי הדלק המצוינים של ה־X-Cape. אין שמץ של קופצנות בפתיחת מצערת על גבי המוריני – רק תגובה חלקה ורכה שמוסיפה לתחושת השליטה. עם מומנט ששיאו מגיע ב־7,000 סל"ד ופיזור רחב שלו בכל קשת הסל"ד אין צורך להגיע לאזור המגביל ב־10,500 סל"ד, בכביש הפתוח העברתי הילוכים ב־8,000 סל"ד וכך בכל פעם חזרתי שוב לחלק העסיסי של עקומת המומנט.

תנוחת הרכיבה של ה־X-Cape נוחה במיוחד, כאשר המושב הקעור אך מרופד היטב מכניס את הרוכב לתוך האופנוע במקום לשבת עליו, בנוסף יש מקום מספק אם כי לא בדיוק מרווח לנוסע. אבל הכידון הרחב, שמותקן על רייזרים בגובה 60 מ"מ, בעל צורה נכונה, עם מידה מדויקת של משיכה לאחור מבלי להתקרב יותר מדי לחזה, ומאפשר עמידה נוחה עם גב ישר. כל כפתורים והמנופים נופלים לידיים, כמאמר הקלישאה, אך כתיאור הטוב ביותר. למרות שמושב בגובה 845 מ"מ עשוי להיות מעט גבוה עבור חלק מהרוכבים, זה היה הגובה המושלם לאכלס את 180 הס"מ שלי, בכל הנוגע להנחת שתי רגליים יציבות על הקרקע בעצירה.

התנהגותו של ה־X-Cape על הכביש משרה ביטחון רב, חלק בזכות התחושה המאוזנת של האופנוע, וחלק בשל האחיזה המצוינת של הצמיגים הדו-שימושיים של פירלי, גם בהטייה – למרות צמיג ה־19″ הרזה. ההיגוי מדויק אם כי איטי יחסית, גם בגלל המפסע הגדול, שמצידו השני משתלם ביציבות טובה בפניות, וברכיבה עליו בשטח, בה השתמשתי בכל 160 המ"מ של מהלך הגלגלים, הכל הרגיש נשלט מאוד. שכן היה פידבק מרשים באופן בלתי צפוי מהמזלג הבשרני הזה של מרזוקי, ומי שהתעסק בכיוונונו ידע מה הוא עושה, כשהבולם האחורי צייתן יותר משציפיתי, במילים אחרות: איכות הנסיעה הייתה טובה למדי בשני הקצוות. רוכב המבחן של מוריני גבריאל מנזי – שליווה אותי ביום הרכיבה – ועמיתיו רכבו למעלה מ־30,000 ק"מ על האופנוע בתהליך הפיתוח, ואי אפשר שלא להרגיש שזו עבודה שנעשתה היטב, מהיכולות, העידון והתחושה העגולה הבלתי צפויה שמתקבלת מאופנוע תקציבי שכזה, נראה שמאסימו גוסטאטו וצוות המהנדסים הקטן שלו באמת ידעו מה הם עושים, ולא נחו עד שהשיגו את מטרותיהם. קחו למשל את הבלם האחורי, שמותאם בצורה מושלמת לשימוש בשטח, עם מספיק נשיכה וליניאריות, עם ערימות של רגש ותחושת שליטה. זה לא פשוט קרה מעצמו – מישהו היה צריך לעבוד על בחירת הרפידה, יחס המינוף, בחירת חומר הדיסק והמשאבה הראשית וכו', ואז לבדוק את זה שוב ושוב עד שיגיע לתחושה הנכונה. הפרטים הקטנים עושים את הכל.

התחרות מעולם לא הייתה כה עזה בסגמנט אופנועי האדוונצ'ר הבינוניים כפי שהיא כעת, כאשר רוכשים עתידיים בכל רמות המיומנות והניסיון מפונקים כעת במגוון אפשרויות לבחירה באופנוע רב-תכליתי כדי להגשים את חלומותיהם לחקור את העולם – או לפחות את ארצם. עם איכות בנייה די גבוהה ויחודיות שמגובה על ידי העיצוב של לוסיאנה ה־X-Cape 650 של מוטו מוריני הוא אופנוע נעים ובעל יכולות, כמו גם פרקטי, כמו כל אופנוע עם תג מחיר כפול ממנו וחצי מסגנונו. פינוקים כמו מזלג מתכוונן ממותג מכובד כמו מרזוקי על אופנוע באמת ורסטילי, בעלות של 7,090 אירו בלבד (58,900 ₪ בישראל) הוא תמורה מדהימה לכסף, במיוחד עם בלמים של ברמבו, ABS של בוש וצמיגי פירלי, הכל כלול. בסדר, אין בחירה בין מצבי רכיבה – אבל האם העלות הנוספת של 5,250 אירו (או 26,000 ₪ בישראל) עבור האפריליה טוארג 660 מוצדקת על ידי חבילת האלקטרוניקה הנרחבת שלו, המשקל הקל יותר וההספק והמומנט הגבוהים יותר? הוא והמוריני ממוקמים בקצוות מנוגדים של קטגוריית אופנועי האדוונצ'ר בנפח 600-800 סמ"ק – ושניהם מציגים סיבות משכנעות מאוד לרכישה.

תודו בזה – מדובר בניצחון לצרכנים, שמפונקים ביותר אפשרויות בחירה מאי פעם!

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תעודת זהות

 

Moto Morini X-Cape 650

 

מחיר: 58,900 ₪ (7,090 אירו באיטליה)

 

דרגת רישיון: A-A1

 

נתונים טכניים

 

מנוע: שני צילינדרים מקביליים, מקורר נוזל, גל-זיזים עליון כפול, 8 שסתומים

 

נפח: 649 סמ"ק

 

הספק: 59 כ"ס ב־8,750 סל"ד

 

מומנט: 5.7 קג"מ ב־7,000 סל"ד

 

מתלים: מקדימה מזלג הפוך בקוטר 50 מ"מ, מתוצרת Marzocchi, עם מהלך של 160 מ"מ ואפשרויות כיוונון מלאות. מאחור בולם יחיד מתוצרת Kayaba עם מהלך של 120 מ"מ וכיוונון עומס קפיץ ושיכוך החזרה.

 

בלמים: מקדימה זוג דיסקים בקוטר 298 מ"מ וקליפר ברמבו כפול בוכנות, מאחור דיסק בקוטר 260 מ"מ וקליפר ברמבו כפול בוכנות, מערכת ABS של בוש ניתנת לכיבוי

 

מידות צמיגים: ק' 110/80-19, א' 150/70-17, פירלי סקורפיון ראלי STR

 

בסיס גלגלים: 1,470 מ"מ

 

גובה מושב: 845 מ"מ

 

משקל רטוב: 232 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 18 ליטר

 

13 תגובות ל מבחן בכורה: מוטו מוריני X-Cape 650 אדוונצ'ר

  1. רק אני שם לב שהמחיר באטליה 7000 יורו שבתרגום לשח זה בערך 23000 שח איך זה מגיע ל58000 שח..?
    התמחור פה מרגיש חזירות מכל הכיוונים פשוט..

  2. 10,000 יותר מהבנלי, על מה? הכל חרטה! כולם אותו דבר. הגיב:

    יאל'ה יאל'ה. עוד כתבה חופרת. תגידו טנרה 700, אבל מי קונה ממטרו מוטור, אז יש אפריקה טווין ויש את הסינים שעולים על כולם ביחס עלות תועלת.
    אני אישית הולך על היבואן הוותיק בישראל של המותגים הסינים, ושנותן אחל'ה שירות(בנלי).
    ומשה כנראה הגיע מהירח? משה בישראל לא רוצים שנרכב על אופנועים כי חברות הביטוח מפסידות עלינו. מה עושה הקרטל? הקרטל מעלה את המחירים לאופנועים פי 2 שלא נקנה אופנועים, ונותן אופניים חשמליים בלי ביטוח חובה, וככה 50% משוק הדו גלגלי התרחב לאופניים החשמליים בלי שיגרם כל נזק לחברות הביטוח. משה אתה חדש כאן?

    • אגב אמור להגיע בנלי trk 800 , כך קראתי נראה מעולה.

    • אופנועים טובים סינים לקטגוריה שלהם בלבד.
      אין מקור להשוואה לטנרה או לטוראג זה רמה אחרת של כלים ומחירם בהתאם.
      כל המותגים שמיוצרים בסין טובים ביחס של עלות תועלת לאנשים בעלי תקציב נמוך ואין לזלזל בקטגוריה זו כבודם במקומם מונח.

      • אמיר אתה חיי בסרט? הסינים כאן כדי להישאר.
        את האופנוע הונדה שלי אני מתקן עם חלקים סיניים בכלל בלי להתבלבל, לפעמים עשירית מחיר, לפעמים רק חמישית מחיר.
        לפעמים אין הבדל אז בסבבה אני נותן עדיפות לחלקים של הונדה.
        ורק איכן שאין תחרות מסין אני נאלץ לשלם ביוקר, כי הם מרשים לעצמם להפציץ(כמובן ללא כל הצדקה).
        ולמה אני צריך לתקן את ההונדה שלי? כי כל האגדות על חסין כדורים כבר ממזמן לא רלוונטיות, אפילו המותגים הגדולים חייבים לחסוך כדי לעמוד בתחרות. אבל גם זה לא העניין, העניין הוא שכל הפטנטים פגי תוקף, פעם היו פערי איכות שנבעו בפערי ידע, היום אין פערי ידע, הידע הוא נחלת הכלל. היום הסינים מעתיקים אפילו מעצמם, יש להם את כל הידע והיכולת לייצר איכותי, והם עושים את זה מצוין…האמינות היום כבר לא קשרה למותג, רק ליחס של הבעלים לכלי ולאיכות המכונאי בלבד.
        אמיר הגיעו זמנים אחרים…תתעדכן. יש אופנועי קצה שמיוצרים ונמכרים בסדרות קטנות, זה איכות, כל השאר לחם וחמאה, אז על סמליל חסר ערך לשלם כפול? או פי עשר?!
        למה קניתי הונדה, כי ב 2011 עוד לא היה בישראל היצע סיני.

  3. למה להשוות לטוארג?
    שני כלים שונים לגמרי
    קאט׳קארט הישיש מציג טיעון כאילו שההבדל היחיד בינהם היא חבילת האלקטרוניקה…😝😝

    • הוא בפירוש לא רשם רק אלקטרוניקה ואל תזלזל באדון .ישיש ישיש, מה שהוא שכח אתה עדיין לא למדת.

  4. מה עם סר ליאור בנאי הוא לא מספיק טוב לכם?

  5. העיצוב יפה מאוד נראה גם שהוא עושה את העבודה, אבל העלות גבוהה מאוד (למרות שבמחירי הארץ כנראה זה הגיוני). אבל באמת במדינה שמרנית כמו שלנו אם זה לא הונדה ימהה קווסאקי סזוקי או מותג וותיק כזה, כנראה שיהיה קשה מאוד למכור כלים כאלה ואולי אם בכל זאת היו מתאמצים ומורידים למותג החדש 10000 ש"ח נניח אפשר היה אולי לראות עוד כמה כלים כאלה על הכביש עד אז לצערי לא נראה כלים כאלה.

    • גל לך תקנה לך איזה סינית ולבריאות הגיב:

      גל אתה לא מעודכן, הסינים כאן כדי להישאר, האופנועים שלהם מעולים.
      ומי שרוצה לחתוך 10,000ש"ח הולך על הבנלי, שגם הוא מצויין!
      בעולם החדש הסינים מתחרים ומעתיקים מה….סינים(לא טעות), לך תקנה לך איזה סינית ולבריאות.

  6. הגיע הזמן שתעשו מבחן שטח אמיתי משווה לכל אופנועי האדוונצר האמיתיים סינים ולא סמנים ב נפח מנוע 650 – 700 הקיימים בישראל ואין יותר מידי כאלה.

  7. צורם לי לאללה שכלי שמיוצר בסין עולה באיטליה 25,800 ש"ח ובארץ הקודש הופך ל58,900 ₪.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל