fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
לרט
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

מבחן דרכים: סאן יאנג ADX 125

מבחן דרכים: סאן יאנג ADX 125

כתב: אריק רוזנבלום | צילום: דניאל דהרי

שורה תחתונה: קטנוע 125 זריז ומאובזר, גבוה ומעוצב, עם תוספת של מעט יכולת לשבילים.

כמו הרבה טרנדים, גם זה של קטנועי הקרוסאובר הוא למעשה קאמבק של אופנה מוכרת משנות ה־90, אז היו אלו קטנועי 50 סמ"ק משובבי נפש עם יכולות שטח מפתיעות, צמיגי בלון וחדווה אמיתית. כמו הרבה טרנדים, גם זה חוזר בצורה קצת עקומה כשהמעטפת היא מה שחשוב ופחות התוכן. הונדה הייתה חלוצת הטרנד, עם ה־X-ADV 750 שלה, שלקח פלטפורמה של אופנוע אדוונצ'ר אוטומטי ושינה אותה קצת ליצירת קטנוע אדוונצ'ר, כשזה התחיל להצליח והשתקף במכירות הגיעו יצרניות נוספות שהגישו את האינטרפרטציה שלהן לתצורה הישנה-חדשה הזו.

בעוד חלק קטן מהן הציגו כלים באמת חדשניים עם יכולות שטח מעבר לבסיסיות, רובן השקיעו הרבה במראה ופחות במהות, עם קטנועי מנהלים גדולים וכבדים בעלי עיצוב מעט אדוונצ'רי, אז גם החלטנו להשתמש במינוח "קורסאובר" כדי לתאר את היצירות האלו, כי כמו בעולם הרכב, יש כאן הרבה פוזה, ולא הרבה מעבר. בונוס אחד גלום בכל קטנועי הקרוסאובר האלו, שלמרות יכולות שטח שאינן תואמות את ההבטחה, מפנקים בנוחות, אבזור ורעננות ברוכה.

כשסאן יאנג, מבין יצרניות הקטנועים הבולטות בעולם והמובילה בישראל, בחרה להציג את הקרוסאובר הראשון שלה היא בחרה להתמקד במרכב קטן עם מנוע זריז, כדי לנצל את היתרונות של הטרנד בצורה הטובה ביותר, כך שגם אם היא תהיה קורבן נוסף לתופעת הפוזה – לכלי החדש שלה עדיין יהיו לא מעט יתרונות והרבה זכות קיום.

לקטנוע הקרוסאובר של סאן יאנג יש את השם המקורי ADX 125, צירופי האותיות האלו כבר הטריפו אותנו ומצאנו את עצמנו מנהלים שיחות שלמות בבלבול מוחלט בין XADV, XDV, ADV, ADX, DVX, ועוד, ועוד… את הקטנוע שהגיע לישראל בקיץ אנחנו מתכננים לקחת למבחן כבר לא מעט זמן, אך באופן לא מפתיע, המפגש בין קטנוע קרוסאובר למותג סאן יאנג יצר הרבה עניין בקרב הלקוחות הישראלים ולפני שהספקנו לתאם רכיבה, קטנוע ההדגמות וכל המלאי נמכרו. המתנו להגיען של עוד מכולה או שתיים ולבסוף זכינו לקחת את קטנוע ההדגמה החדש ולצאת לדרך.

המחשבה המידית לצידו של ה־ADX 125 היא כמה מדובר בקטנוע נאה, עם עיצוב יוצא דופן שמתמסר לטרנד עם מלא קווים חדים וזוויות, משטחים שונים במעטפת, אגזוז גבוה וזנב תואם, ומגן רוח גדול בחזית. קטנוע המבחן הגיע בשחור, אך ליצרנית יש עוד מגוון צבעים – לבן, אפור-בטון וגוונים מטאליים נוספים. רמת הבניה והגימור גבוהות יחסית והקטנוע משך הרבה תשומת לב במהלך הרכיבה בעיר.

כמו רוב קטנועי הקרוסאובר של העידן הנוכחי, לא מדובר בקטנוע מזן חדש העושה ראלי דקאר בדרך למשלוח וולט, אלא בקטנוע עירוני מעוצב וטוב שמרוויח מאופנת הקרוסאובר את ממדיו הנוחים, כידון רחב (וחשוף) המעניק לו שיפור דינמי, מיכל דלק ענק, ישיבה גבוהה יותר ותנוחת רכיבה משופרת. ה־ADX 125 למעשה מתחרה בקטנועים "קונבנציונליים" ומובילים בקטגוריה, עם תג מחיר של 22,985 ₪ הוא ניצב ממש מול קטנועים דוגמת ה־PCX וה־NMAX וגם מול קטנועי מנהלים דוגמת אחיו הג'וירייד והקורזים.

ה־ADX מצויד במנוע חדש הנגזר מהדרגון 160 הספורטיבי, מנוע צילינדר יחיד, מקורר נוזל, בגרסת 125 סמ"ק המייצר 12 כ"ס ב־7,500 סל"ד ומומנט של 1.2 קג"מ ב־7,000 סל"ד ומותקן בשלדה חדשה עם בולם יחיד מאחור וזרוע ALEH, בעל מערכת 'עצור-וסע' ובקרת אחיזה. המנוע הזה שומר על בשרנות וערנות, ובעזרת וריאטור מצוין ומצערת מדויקת מאיץ בליניאריות ושומר על טווח סל"ד נעים בכל מהירות עירונית, הוא גם מוסיף לזה סאונד נהדר, ומביא את הקטנוע עד למהירות של 110 קמ"ש וזהו, שם הוא שם סוף לחגיגה.

צמד גלגליו היצוקים נועלים צמיגים דו-שימושיים במידות 120/70-13 ו־130/70-13, אינץ' אחד פחות בהיקף ממה שהפך להיות מאוד פופולרי בשנים האחרונות, אבל לא מורגש ברכיבה, הוא שומר על יציבות גם כשהמהירות עולה, ההיגוי זריז וקל הודות לכידון הרחב, ובתוך הפניות מרווח הגחון הגדול והמתלים הקשיחים מסייעים לייצר תחושת ביטחון בכל מהירות. מערכת הבלימה כוללת דיסק 260 מ"מ מקדימה ודיסק 233 מ"מ מאחור, עם מערכת ABS, בעלי עוצמה מספקת ופידבק נהדר, לא הגענו למצבים רבים בהם מערכות ה־ABS ובקרת האחיזה התערבו, וכשכן הן עשו זאת בטבעיות וללא אגרסיביות.

ישיבה על ה־ADX 125 מרגישה כמו על כלי גדול יותר, צריך להניף את הרגל מעליו ועם מושב גבוה (אולי מדי, לרוכבים בגובה ממוצע ומטה, עם 810 מ"מ) וגדול ממדים, כידון רחב וגבוה והרבה מרווח לרגליי הרוכב על המדרכים, ה־ADX יכול להתגאות בתיאור 'נוח' גם ברכיבה ארוכה וגם ברכיבה בשניים, בזכות מושב מדורג ומרחב לרוכב הנוסף. מגן הרוח שומר על שקט כללי גם בקצה סקלת המהירות, הוא אמנם נראה מתכוונן אבל איננו.

ה־ADX מצויד במערכת התנעה ללא מפתח, ומבין הטובות ביותר בהן השתמשנו. לוח המחוונים עם צג TFT גדול וצבעוני, בעל מידע בסיסי ורגישות לאור, עם החלפה אוטומטית של מצב התצוגה בלילה, קריא וברור. ישנו שקע USB מוגן מים לטעינה לצד תא 'כפפות' שלקח לנו זמן ללמוד על קיומו ולהשתמש בו, ועוד שקע USB בתא אחסון שמתחת למושב אך זה אינו מכיל קסדה מלאה ודי קטן. תאורת LED מלאה עם תאורת יום עושה עבודה טובה ובלילה בעלת עוצמה מספקת.

כצפוי, מדובר גם בקטנוע חסכוני, עם 28 ק"מ לליטר בתנאי המבחן ועד 30 ק"מ לליטר כשסובבנו פחות את היד, תצרפו לזה את מיכל הדלק הענק בנפח 15.2 ליטר – נפח מיכל דלק של קטנוע מנהלים בנפח גדול או אופנוע ממוצע – ותקבלו יותר מ־400 ק"מ על תדלוק אחד, ואכן במהלך כל המבחן לא נכנסו פעם אחת לתחנת דלק.

לסיכום, ה־ADX הוא עוד קטנוע קרוסאובר, אבל לא רק, הוא קטנוע שימושי ויעיל, די חסכוני, נוח, מצויד ברמת אבזור מכובדת, מנוע חזק ונעים ובעיקר מרוויח יתרונות מסוימים מעיצוב הקרוסאובר, גם אם לא ביכולות שטח אדירות, אלא רק שיפור קל לעומת קטנוע סטנדרטי, ל־ADX מרווח גחון גדול המאפשר לו לעלות ולרדת מדרכות בקלות, תנוחת רכיבה זקופה וגבוהה, שיחד עם כידון רחב מאפשרת תנועה זריזה בעיר גם בעומס כבד, יש לו עיצוב נאה וקרבי, ולמרות שהוא חסר בשטח אחסון, או אפילו בזכות, הוא ללא ספק הגרסה הדו-גלגלית של אופנת הג'יפונים העירוניים, שמנצלת לטובתו את הטרנדיות לכדי יתרונות קטנים ומרובים שהופכים אותו לקטנוע נהדר. אחריו יגיעו עוד קטנועי קרוסאובר רבים, חלקם מאותו בית – ואנחנו כבר מצפים להם.

    מעוניינים ברכיבת מבחן?
    logo moto

    לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
    לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

    תעודת זהות

     

    SYM ADX 125

     

    מחיר: 22,985 ₪

     

    דרגת רישיון: A2

     

    נתונים טכניים

     

    מנוע: צילינדר יחיד מקורר נוזל

     

    נפח: 125 סמ"ק

     

    הספק: 12 כ"ס ב־7,500 סל"ד

     

    מומנט: 1.2 קג"מ ב־7,000 סל"ד

     

    בלמים: דיסק יחיד בקוטר 260 מ"מ מקדימה ודיסק בקוטר 233 מ"מ מאחור, מערכת ABS

     

    מידות צמיגים: ק' 120/70-13, א' 130/70-13

     

    מידות כלליות: אורך 1,980 מ"מ, רוחב 780 מ"מ, גובה 1,225 מ"מ

     

    גובה מושב: 810 מ"מ

     

    בסיס גלגלים: 1,390 מ"מ

     

    משקל רטוב: 150 ק"ג

     

    נפח מיכל דלק: 15.2 ליטר

     

    6 תגובות ל מבחן דרכים: סאן יאנג ADX 125

    1. זה המלך הבא של קטנועי ה- 125
      אבל מטרו כמו מטרו מתמחרת מעט גבוה וחבל.

    2. כתבה מעניינת. באמת פלח שצומח במהרה מתחת לרגלינו

      • "בזכות" מדרגת הביטוח. נועד באמת לעיר ופריפריה קרובה.
        עם זאת, בעיה בקטנועים הקטנים היא ההאצה כדי לצאת מצרה.
        תתחדשו.

    3. נראה טוב. חוץ מהאיחסון שלא מאפשר אפילו קסדה. בעייתי.

    4. נדרש 250 סמ"ק על מנת לנצל את מדרגת הביטוח עד 249

    5. על מה 22000 שקל???? קטנוע 125 לא צריך לעלות יותר מ 16000 גג!!!. סהכ כיסו אותו בקישוטי פלסטיק. מה הקטע של החזירות יבואנים?פראייר מי שמשלם להם.

    תגובות

    עופר אבניר מגדל ימין
    הונדה מגדל שמאל