fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
מידלנד שחורי 140 על 70
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
HJC
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
סטפן

מבחן דרכים: NIU NQiGTs Cargo

מבחן דרכים: NIU NQiGTs Cargo

כתב: עמית משיח | בחנו: אריק רוזנבלום, עמית משיח | צילום: דניאל דהרי

שורה תחתונה: קטנוע המשלוחים המשודרג של חברת NIU מציג ביצועים ונוחות מהטובים שחווינו בקטגוריה, עם סוללות וטווח נסיעה מספקים לייעודו. תג המחיר יחסית גבוה, אך החיסכון הופך אותו לכדאי.

הקטנועים החשמליים של חברת NIU יציינו עוד רגע שלוש שנים לשיווקם בישראל, ונתוני המכירות שמצביעים על התעוררות בגזרת הקטנועים החשמליים בישראל גם ממקמים את המותג הנ"ל בראש הרשימה, כשהמוצר החם ביותר שלו הוא דגם הקרגו. את ה־NQiGT בחנו בגרסתו הקודמת, כשכעת משווקת הגרסה החדשה המוסיפה את האות S לשם ומקבלת מערך שלם של שינויים. דגם הקרגו המיועד לשמש לעבודה, בעיקר משלוחים, נבדל מדגם הבסיס "האזרחי" במתלים המחוזקים המיועדים להתאים לתוספת המשא, בתוספת של משקולות כידון ורצועות הגנה מגומי בצידי הקטנוע, וכמובן גם במושב היחיד והסבל האינטגרלי.

מאז ומתמיד קטנועי המשלוחים הפופולריים ביותר הציעו את השילוב הבסיסי ביותר בין שני מאפיינים חשובים – אמינות, כזו הנובעת מפשטות מכנית, וחיסכון, כזה הנובע ממחיר רכישה נמוך, עלות תחזוקה ותצרוכת דלק נמוכה. תחילה היו אלו קטנועי 50 סמ"ק דו-פעימתיים, שהשימוש בהם נבע גם מדרגות הרישוי שלפני 2007, כשבתחילת המילניום, החלו להשתלט קטנועי ה־125 סמ"ק מרובעי-הפעימות ומקוררי האוויר, אך גם העידן הזה בדרך להגיע לסופו כשקטנועים חשמליים מתחילים להיות פופולריים יותר ויותר בזכות כך שהם מציעים יחס עדיף של אמינות וחיסכון, לפחות בנתונים היבשים, מקטנועי בעירה פנימית אחרים.

בשנת 2022 משפחת ה־NQiGTs כולה מציעה שינויים רבים לעומת הדור הקודם, ביניהם גלגלים בקוטר 14 אינץ', צג TFT צבעוני וגדול יותר, המכיל עוד יותר מידע ומספר מצבי תצוגה, מנוע חדש מתוצרת NIU עצמה, ולא של בוש כבעבר, עם הספק שצמח מ־3.5kW ל־4.6kW, כשגם הטווח שופר, הבקר חדש, וצמד הסוללות הנשלפות הן כעת מהדור ה־5 של ניו, עם שיפור בטווח ובקירור, כשגרסת הטווח הבסיסי עם 26Ah וגרסת הטווח המוגדל – אותה אנחנו בוחנים – עם 35Ah.

הקרגו שומר על אותם מאפיינים מוצלחים של ה־NQiGTs – עיצוב נאה, מרווח מחייה מספק, משטח רגליים שטוח ואפילו וו תלייה מול הברכיים, המושב כאמור קצר יותר ומתאים לרוכב יחיד, אך הוא רחב דיו כדי לשמור על נוחות גבוהה גם כשצוברים שעות בישיבה עליו ומספק אפשרות לשינוי תנוחת הרכיבה. מאחורי הרוכב מותקן סבל אינטגרלי גדול המשמש כבסיס לכל ארגז או אמצעי אחסון וחלוקה אחר, והוא מאפשר העמסת משקל גבוה בזכות מיקום קדמי יותר מסבל סטנדרטי.

תנוחת הרכיבה טבעית ונעימה, וביחד עם הכידון הרחב מספקת שליטה מהירה וקלה בקרגו המצטיין בכושר תמרונו העירוני, כמצופה מגודלו ואופיו הוא נע בעומס העירוני בקלות רבה שמזכירה את קטנועי 'החצי כוח' הדו-פעימתיים של ילדותנו (אבל רק בזה; כל השאר שקט וירוק ונקי, לא לדאוג).

השינויים במערכת ההינע יוצרים ביצועים משופרים משמעותית, עם תאוצה זריזה ומפתיעה, כשבמצב רכיבה Dynamic הקרגו מפתח מהירות מיציאה מהמקום ועד בערך 55 קמ"ש בצורה מפתיעה, שמתמתנת מעט עד למהירות המירבית המוצהרת של 80 קמ"ש, אותה הוא מסוגל לעבור טיפה. התאוצה של הכלים החשמליים ממכרת, השילוב בין השקט להחלטיות של המנועים החשמליים – תענוג, בעיקר כשמבלים זמן רב ברכיבה.
מערכת הבלימה המשולבת, והרגנרטיבית, בעלת דיסק בקוטר 200 מ"מ מקדימה ודיסק בקוטר 180 מ"מ מאחור, עושה עבודה מצוינת בעצירת הקטנוע מכל מהירות, עם מספיק רגש ועוצמה, עדיין אין פה ABS (פיצ'ר שעדיין לא חובה בקטגוריה ואולי חבל שכך) ובכל זאת ה־NIU קרגו 'מספק את הסחורה', גם כשבדקנו אותו בבלימות חירום במגרש סגור וגם בכל מה שיצא לנו לחוות איתו על הכביש הציבורי. אחיזת הצמיגים טובה ומספקת גם היא; לא נרשמו החלקות לא רצויות והקטנוע ביצע את כל המשימות שהעמסנו על הסבל הגדול והאינטגרלי שלו – על הצד הטוב ביותר ועל שני צמיגיו.

לקרגו בולמים קשיחים יותר משל הדגם הבסיסי, וזה מורגש, למרות שהמתלים בסיסיים בסך הכל הם עושים עבודה טובה, סופגים את תחלואי הדרך – בעיקר בזכות קוטר הגלגלים הגדול מבעבר, אך מורגש שהם עושים זאת בצורה קשיחה יותר, המתמתנת בהתאם לעומס המשא, בחירה טובה בעיקר לנוכח הייעוד העסקי של הקטנוע, ולא משנה מה יהיה צבע הארגז שישב לו מאחורה, זה בדרך כלל כבד. אבל עם חלוקת משקל של 50:50, עם בלימה משולבת, וצמד גלגלי 14 אינץ', הקרגו מרגיש מוכן למשימה. להשלמת סיבוב ההתרשמות בדקנו אותו גם בשעות החשיכה וגילינו תאורה יעילה וחזקה.

קטנוע המבחן הגיע כאמור עם צמד הסוללות החזקות, תוספת של כ־3,000 ₪ לעומת גרסת הבסיס. את זוג הסוללות הנשלפות שלו הטענו כמה פעמים במהלך שבוע הרכיבה המשותף, פעם ישירות אל הקטנוע ופעם בשליפה ונשיאה – בכל פעם בוחנים את הנוחות היחסית בין השיטות השונות. השליפה די קלה והמשקל אותו צריך לשאת לצורך טעינה ביתית/משרדית עומד על 12 ק"ג לסוללה, וגם כשמוסיפים לזה את משקלה של עמדת טעינת הסוללות לא מדובר במשא כבד מדי, ודווקא בחיבור המטען אל הקטנוע, זה שמתבצע מתחת לכיסא כשהסוללות במקומן, נתקלנו בחוסר נוחות בחיבור הכבל. המקום צפוף וקשה לדחוק את האצבע והאגודל בכדי לחבר או לנתק את המחבר.

טווחי הנסיעה וזמני הטעינה סבירים גם הם לקטגוריה, ועומדים על 7 שעות לטעינה מלאה של צמד הסוללות בגרסה זו, כשנתון הצריכה הממוצעת בתנאי המבחן עומד על 1.1 ק"מ לאחוז סוללה אחד. במבחן התוצאה, ברכיבות הארוכות שביצענו איתו ברחבי הכרך, נראה שהקטנוע עמד בטווח המוצהר של 115 ק"מ, כשטענו אותו לאחר 70-80 ק"מ של רכיבה, עוד נותרו 30% בסוללה. גם ההערכה שהוא הציג בלוח השעונים לכמה ק"מ נותרו התגלתה מדויקת ונכונה, גם במצבי הדינמיק והספורט.

ויש גם אפליקציה ששופרה והשתבחה וכוללת כעת יותר כלי ניהול ושליטה; עם מערכת דיאגנוסטיקה, עדכוני תוכנה, וטיפול בתקלות מרחוק (Over The Air), כמו גם קבלת התראות חכמות על נגיעה בכלי, תזוזות שלו, התראה כשצריך להטעין סוללות וכשהסוללות מלאות, וגם סטטיסטיקות מעקב על הנסיעות: משך כל נסיעה, מסלול נסיעה, מהירות ממוצעת, מרחק, פילוח יומי, שבועי וחודשי, מידע על הסוללות כולל אחוזי טעינה, מחזורי טעינה, ומצב הסוללות, ואפילו ניתן להניע ולכבות את הכלי מהאפליקציה. כל הפונקציות מתקבלות באמצעות קליטה סלולרית ולא בלוטוס, כך שניתן לראות מידע על הכלי לא משנה היכן הוא נמצא, בכל מקום וזמן, כל עוד הוא נמצא במקום עם קליטה סלולרית.

ועוד משפט אחד, לפני סיכום, על האמינות – זו אמנם נמדדת לאורך זמן ומרחק גדולים הרבה יותר מאשר הכמה-ימים וכמה מאות ק"מ שעברנו איתו במבחן הדרכים הקצר, אבל קיבלנו אותו עם כמעט 7,000 ק"מ על השעון, ואלו בטוח לא עברו עליו בשלווה תחת ידי כל מי שלקח סיבוב התרשמות, בטח שלא אנחנו ודומינו, והדבר לא ניכר עליו, הרושם הוא שמדובר בכלי עמיד ובאיכות טובה. ממה שראינו.

במילים קצרות נסכם, ה־NIU NQiGTs Cargo החדש הוא קטנוע משלוחים נוח, יעיל, בעל כושר נשיאה ונסועה טובים ומספקים, ועם שליטה ומידע שמסייעים לבעל עסק לנהל את הצי שלו בצורה מיטבית, מעבר לחיסכון במיקור החוץ של תחנות הדלק. מחירו לא זול, והוא אפילו יקר יותר מרוב אפשרויות הבנזין המקבילות, אבל בתחשיב עלות התפעול וככל שהשימוש בו גדול יותר, הפער מצטמצם ומשתנה לטובתו של החשמלי, גם בעלות הטיפולים והביטוח. בין אם אנחנו אוהבים את זה או לא, עתידו של קטנוע המשלוחים הוא חשמלי.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תעודת זהות

 

NIU NQiGTs Cargo

 

מחיר: 21,650 ₪

 

דרגת רישיון: A2

 

נתונים טכניים

 

מנוע: NIU V Motor 4600W

 

סוללות: זוג סוללות נשלפות 60V 35Ah

 

בלמים: מקדימה דיסק בקוטר 200 מ"מ, מאחור דיסק בקוטר 180 מ"מ, מערכת בלימה משלובת, בלימה רגנרטיבית

 

מידות צמיגים: ק' 90/90-14, א' 110/80-14

 

מידות כלליות: אורך 1,890 מ"מ, רוחב 740 מ"מ, גבוה 1,223 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,325 מ"מ

 

גבוה מושב: 815 מ"מ

 

מרווח גחון: 180 מ"מ

 

טווח נסיעה מוצהר: 115 ק"מ

 

מהירות מקסימלית מוצהרת: 80 קמ"ש

 

משקל: 114 ק"ג

 

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל