fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
מוטוטאץ דקר
HJC
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר

רכיבה ראשונה: זונטס 350D

רכיבה ראשונה: זונטס 350D

כתב: אסף לביא בנארי | בחנו: אריק רוזנבלום, אסף לביא בנארי | צילום: דניאל דהרי

שורה תחתונה: תמורה גבוהה למחיר, יחס ההספק/משקל הטוב ביותר ורמת אבזור גבוהה. הקטנוע הסיני שצריך להדאיג את המותגים הוותיקים.

במהותם, קטנועים הם כלי תחבורה יעילים, הם נועדו לצלוח מרחקים קצרים, במהירות נמוכה, בנוחות ובמחיר לא גבוה. קטנועי מנהלים לוקחים את המהות הזו ומרחיבים אותה בנוחות גבוהה יותר והגדלת טווח השימוש לתנועה בין עירונית, כשקטגוריית הנפח הפופולרית בישראל – עקב מדרגות הביטוח הנוראיות – היא 250 סמ"ק, ובקרוב כנראה 249 סמ"ק ליתר דיוק, מאפשרת תנועה בין-עירונית למרחקי הפרברים הקרובים למטרופולין. בעבר הלא-רחוק היו שני קטנועים שהגדילו את טווח הרכיבה מעבר לזה – קטנועי 400 סמ"ק עם דור המייסדים הונדה סילברווינג וסוזוקי בורגמן.

הראשון היה טווין כבד משקל ונדיב ממדים שכבר לא מיוצר מספר שנים והבורגמן עודו כאן, אך בגזרה חטובה וספורטיבית יותר. הבאים אחריהם לא שמרו על אותו הנפח וחלקם נטו לכיוון ה־350 סמ"ק, לעיתים תוך שהם שומרים על המיתוג העגול והיפה של "400", ומציעים את אותה היכולת הבין-עירונית הנרחבת, העדיפה על אחיהם הקטנים.

לאותה הקטגוריה נציגים מכובדים רבים, ממיטב היצרנים, וכמעט כולם זכו כאן על דפי המגזין ופיקסלי האתר לשבחים ותשבוחות. עוד משותף להם – תג המחיר, הנע בין 35 ל־45 אלף שקלים. כדי להיכנס לאותה הזירה הצפופה והמאוד פופולרית, ובטח כשמדובר במותג פחות נודע, צריך מרפקים – במקרה של הזונטס מרפק ימין הוא תג המחיר הנמוך מ־30 אלף שקל ומרפק שמאל דוחף ביצועים, איכות ועיצוב שפוגעים למתחריו ישר בצלעות.

לא נרחיב שוב מי היא זונטס, בעיקר בגלל שכבר אמרנו במבחן הקודם שלא נעשה זאת שוב, ובאותו המבחן ביקשנו גם שלפני שתשלפו את תגובות "זה סיני" הרגילות, תקשיבו למה שיש לנו לומר ואולי גם תרכבו בעצמכם. לזונטס יש למעשה 3 קטנועי 350, ה־350M הספורטיבי, ה־350E הטורינגי וביניהם ה־350D המהווה מדרגת ביניים בין הספורטיביות לתיור והראשון להגיע לישראל – אותו אנחנו בוחנים.

בבסיסו של הזונטס 350D מנוע סינגל מקורר נוזל, בנפח 349 סמ"ק, עם גל-זיזים עליון יחיד ומהלך בוכנה די ארוך, היוצרים מנוע גמיש למדי עם 3.9 קג"מ ב־6,000 סל"ד והספק מרבי של 36 כ"ס ב־7,500 סל"ד, זאת יחד עם משקל נמוך של 188 ק"ג רטוב מכתירים אותו כקטנוע עם ההספק הגבוה ביותר ובעל יחס ההספק/משקל הטוב בקטגוריה. לתחושתנו, לאחר שרכבנו על רוב הכלים בקטגוריה הזו – זה גם מורגש.

עיצובו של ה־350D מוקפד והרמוני, מתכתב עם איכות הגימור והחומרים הגבוהה ותשומת הלב הרבה שהושקעה כאן המורגשת ללא ספק. מרכז הקטנוע צר, גורם לעיתים לתחושה כמו על אופנוע, מרכז הכובד נמוך והמושב נגיש גם לנמוכים, הוא לא רחב, מכיל או עוטף, אבל בעל תמיכה טובה ואפשרות לנוע קדימה ואחורה ונוח גם לאורך זמן. בצידו של המורכב הוא גבוה יותר. לרוכב יש הרבה מקום לרגליו, עם מדרכים ארוכים ורחבים, אך חלקם העליון מרגיש קצת קרוב וצפוף.

מול הרוכב כידון סטנדרטי ברוחבו, אחרי שכבר התרגלנו להגזמה בתחום לאור כניסתם של קטנועי הקרוסאובר, ממוקם קרוב לרוכב ונמוך, עליו מראות מאסיביות וכפתורים מוארים ומרובים, לשליטה במגן הרוח החשמלי העולה ויורד לשני מצבים ושליטה בצג ה־TFT הגדול בעל 4 מצבי תצוגה וקישוריות בלוטוס לשיקוף הנייד. אין כאן מפתח התנעה אלא מיקרו-שלט Keyless, גודלו לא יותר מדיסק-און-קי ממוצע, שגרם לנו לפחד לאבד אותו – ואז קיבלנו צמיד שניתן לחבר אליו את השלט ולענוד על היד. מתחת לכידון שני תאי אחסון, אחד בעל אפשרות נעילה. מתחת למושב תא אחסון צנוע ממדים.

למרות שהוא לא הספורטיבי ביותר מבין שלושת הדגמים של זונטס המבוססים על אותה הפלטפורמה, הוא מרגיש קרבי ו'אופנועי' מהרגע הראשון, המצערת חדה ומאוד מדויקת, שולטת על מנוע זריז ומלווה בצליל מפלט קצת גס ובשרני, מגרגר אפילו, ומרגע שמתחילים לדחוק אותו הוא מתגלה כסוויפר לא קטן, עם התנהגות מעולם קטנועי-העל, שמגובה במנוע חי, גלגלים גדולים – בקוטר 15 אינץ' מקדימה ו־14 אינץ' מאחור – והרבה תחושת ביטחון. על חגיגת הדינמיות המפתיעה מעיבים רק מתלים בסיסיים ודי נוקשים שבמהירות נמוכה או בורות גדולים מתנהגים בקופצנות מוגזמת – אך כאן מדובר ב"מחלה" של רוב הכלים בקטגוריה שמודגשת רק בזכות ההתנהגות המופתית של הזונטס.

הספורטיביות מבורכת, אבל ה־350D טוען גם ליכולת עירונית שימושית ונוחות לשיוט בין-עירוני. רכבנו על קטנועים נעימים ממנו בתנועה עירונית, עם מצערת פחות רגיזה ותחושה יותר נינוחה. יש לו שני מצבי רכיבה – מצב אקו ומצב ספורט, ההבדלים ביניהם קטנים יחסית ומי שירצה מעט יותר רוגע בעיר יוכל לבחור במצב אקו, אך מרגע שעוברים את רף 7,000 הסל"ד ה־350D עובר מיד למצב ספורט. גם הווריאטור פה זכאי לכמה מילים טובות, הוא מדויק ובעל חיבור חלק ולמעשה אחראי לכל האווירה המאוד ספורטיבית של ה־350D ומכוון לעבוד בסל"ד מעט יותר גבוה. מהירות השיוט הריאלית היא באזור ה־130 קמ"ש, כשהוא מצפין ממנה בקלות עד לאזור ה־155 קמ"ש, אבל הופך להיות פחות נעים.

את קטנוע המבחן קיבלנו עם מגן רוח נמוך, אך הרוכשים יקבלו גם אחד גבוה וצלול ואף יוכלו לבחור מי מהם יורכב בעת המסירה. יש לו כיוונון חשמלי לשני מצבי גובה ועם המשקף הנמוך ההבדל לא גדול במיוחד ונע בין "כל הרוח בפנים" ל"חלק מהרוח בפנים". למורכב יש כיסא רחב יותר משל הרוכב, יש לו גם ידיות אחיזה נוחות ורגליות הממוקמות בצורה טובה שלא מכריחה כיפוף גדול של הברכיים, זה ממקור ראשון – כשהורכבתי בעצמי, וגם ממורכבת הבית שממדיה אינם קרובים לשלי – שדיווחה על מרווח מחייה נדיב ונוחות סבירה גם בנסיעה ארוכה יחסית, לא מהנוחים ביותר שבחנה, אבל קרוב מספיק.

מערכת הבלימה המרשימה למראה מתוצרת J.Juan עושה עבודה טובה בבלימת המסה הדי-קלילה של ה־350D, אך חסרה בנשיכה ועוצמה ראשונית, במהירות עירונית זה כמעט לא מורגש, אך בעת שרוצים להשיל מהירות, ככל שזו גבוהה יותר כך החוסר בשיניים מודגש. למרות המנוע הפחות מעודן ועגול, ה־350D נותר יעיל בעיר ונע בין המכוניות העומדות כמו כל קטנוע אחר. בקרת האחיזה, כמו גם מערכת ה־ABS עובדות כצפוי ולא מתערבות מוקדם או בצורה ברוטלית מדי ויש גם בלם חניה בידית הבלם השמאלית. אם יש לנו תלונה רצינית ל־350D היא לגודלו של תא האחסון מתחת למושב. קסדה מלאה תיכנס בתנאי שאינה גדולה במיוחד, אינה מצוידת בספוילר או בדיבורית בולטת, כך שרוב הרוכשים הפוטנציאלים כנראה יאלצו להוסיף לרשימה גם ארגז, ויש גם מקורי די יפה; ולגבי הצבע אין התלבטות, בינתיים שחור מט היא האופציה היחידה.

ואם כבר מדברים על רכישה, הרי שכאן מגיעה החוזקה הגדולה ביותר של הזונטס 350D, שכן הוא לא רק החזק ביותר מבין מתחריו, בעל יחס ההספק/משקל הטוב ביותר שבהם, אלא גם בעל תג המחיר הנמוך ביותר מביניהם – ובפער לא קטן, עם מחיר דרומית ל־30,000 ₪ מדובר בעסקה מצוינת, הכוללת קטנוע נאה למדי, המרגיש איכותי, עם מעטפת ביצועים ספורטיבית, אבזור מכובד ומחיר תחרותי, שמזכיר לנו את מה שקורה היום בשוק הרכב הארבע גלגלי. מתחרה סיני רציני למותגים הוותיקים.

לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Whatsapp לחצו כאן
לחדשות מגזין מוטו ישירות ל־Telegram לחצו כאן

תעודת זהות

 

מחיר: 28,653 ₪

 

דרגת רישיון: A1

 

נתונים טכניים

 

מנוע: צילינדר יחיד, מקורר נוזל, גל-זיזים עליון יחיד

 

נפח: 349 סמ"ק

 

הספק: 36 כ"ס ב־7,500 סל"ד

 

מומנט: 3.8 קג"מ ב־6,000 סל"ד

 

בלמים: זוג דיסקים בקוטר 265 מ"מ מקדימה, דיסק בקוטר 265 מ"מ מאחור, מערכת ABS

 

מידות צמיגים: ק' 120/70-15, א' 140/70-14

 

מידות כלליות: אורך 2,025 מ"מ, רוחב 780 מ"מ, גובה 1,305 מ"מ

 

גובה מושב: 760 מ"מ

 

מרווח גחון: 135 מ"מ

 

בסיס גלגלים: 1,405 מ"מ

 

משקל רטוב: 188 ק"ג

 

נפח מיכל דלק: 12 ליטר

 

13 תגובות ל רכיבה ראשונה: זונטס 350D

  1. ראיתי כבר אחד שרוכב עליו ומבסוט ממש..תמורה טובה למחיר ונתונים ממש קלאס A למי שלא מסתכל יותר מידי קדימה

  2. הבעיה הכי גדולה עם הסינים (לדעתי) זה הרגע שתרצו למכור.
    אתם יכולים להגיד לי שלא חושבים על זה כשקונים כלי, אך בעיני זה חלק מהשיקול (מה לעשות)
    זה אומר גם קושי למכור וגם להפסיד הרבה יותר כסף מאשר מתחרה ממותג.
    ככה שגם אם המחיר מפתה, זה חוזר בריבית כשרוצים לשדרג.

    • בארץ יש בעיה למכור כל אופנוע זה לא משנה מי היצרן, כשכל ילד בא עם אשראי של אבא ולוקח אופנוע ב 60 תשלומים אז שוק היד שנייה באופנועים מת!!!

    • רוכב עכשיו על הונדה 750
      כשבאים להחליף הצעות הטרייד אין מגוחכות
      כשמחיר הרכישה זול בלוא הכי בזמן ההחלפה זה לא הופך לאסון כלכלי

  3. אמת רשמת!! עדיף לקנות משהו ממותג אמנם יותר יקר אבל גם יותר סחיר וישמור מחיר.

  4. נסעתי עליו , קטנוע מדהים
    לא קניתי רק בגלל שאין מקום מתחת לכיסא
    שיביאו את ה 350e , לו יש מקום לשתי קסדות
    באמת זו עסקה שוברת שוק , אני בטוח אזמין

  5. די קטנוע מטורף
    לגבי מדרגות הביטוח? לא רלוונטי לרוב הרוכבים

  6. הכל טוב ויפה אבל… מה התוצאות של הטווח הארוך? אמינות? טיפולים? חלקי חילוף? שוק יד 2? לא שווה עדיף לשלם עוד קצת ולקנות משהו מוכר ומוכח אמין

  7. למה אין התייחסות למרווח טיפולים עצוב של 4000 ק"מ?
    היום יש מגמה של הארכת טווח הטיפולים ופה דווקא קיצרו ביחס למתחרים.

  8. את כולם קורעים במכירה בסוכנויות זונטס לא יהיה שונה מהם

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל