fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
אודי דגן מתחת לתפריט
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
לרט
לרט
מוטוטאץ דקר
תמוז
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
אודי דגן 140 על 70
voge מוטו24 באנר
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
סטפן

סיטרואן C3 איירקרוס: העץ הוא גבוה

סיטרואן C3 איירקרוס: העץ הוא גבוה

כתב וצילם: יובל לוי

שורה תחתונה: ייחודית בעיצוב החוץ והפנים. ביצועים סבירים, רעש רוח ותחושת גלגול בסיבובים, אך אבזור בטיחותי עשיר, נוחות הנסיעה מעולה. 5 שנות אחריות והמחיר יכבשו לא מעט לבבות בשוק המקומי.

סיטרואן יצרו את האיירקרוס השנה בהתאם לדרישות השוק ל-SUV; בפיתרון זמין והגיוני כלכלית הגביהו את ה- C3, התוצאה אינה מאולצת, העיצוב מושך וכמובן ניכר הדימיון ל-C3, אך יש לא מעט שינויים עיצוביים המייחדים את האיירקרוס. פנסים צרים וייחודיים המשתלבים באופן הרמוני עם הגריל; גגון, פנסי ערפל, מראות וקורות צד בסמוך לחלון אחורי צבועים אדום, עם קשתות גדולות בבתי גלגל אותן ממלאים חישוקים בעיצוב ייחודי, שילוב כמותו לא ראינו בהרבה SUV אחרים.

כאשר נכנסים פנימה ייחודיות העיצוב נמשכת עם קצת נגיעות "סיטרואניות". בלם היד בעל העיצוב והתפעול הייחודיים נמצא שם כדי להזכיר לנו מי היצרן. הדש בורד משלב בתוכו את ריפוד המושבים, שאלו הקדמיים אגב, בין הנוחים בקטגוריה. המושב האחורי לעומתם קצר ופחות נוח אך מייצר פונקציונאליות עם יכולת תזוזה קדימה ואחורה וזווית משענת מתכווננת לטובת הגדלת נפח תא המטען. לחובתם נציין כי הפלסטיקה בפנים הרכב קשיחה וזולה (מקובל גם בשאר המתחרות) והידית בין המושבים צמודה למשענת הנהג ולכן לא כוללת תא אכסון ואפשרות לנוסע ליד להניח עליה את היד. עוד נציין כי ציפינו מסיטרואן לספק פתרונות אכסון מקוריים אך נראה כי פרט לתא ייעודי לסלולארי הכולל טעינה אלחוטית, ה- Aircross לא בורכה בפתרונות אלו. תא כפפות עמוק מאוד (כל היד תכנס עד המרפק) מפצה על כך.

אם חניתם מספר שעות תחת השמש הקופחת ותמהרו לשלב להילוך אחורי על מנת לצאת מהחניה, תגלו שעל מנת להפעיל את המזגן תצטרכו לשלב להילוך קדמי ולחכות קצת מכיוון שמצלמת ההילוך האחורי השתלטה על מסך המגע ממנו ניתן לשלוט על המזגן. בעיה שכיחה ברכבים ללא מתגים ייעודיים לשליטה במזגן. לעזרתכם סיטרואן דאגה לצייד את ה- Aircross עם חלונות חשמליים מהירים מאד (אנחנו בוחנים הכל!).

לפני שנתניע נוכל לספר לכם כי סיטרואן ציידו את הגרסה המיובאת לארץ בכל מערכות הבטיחות המקוריות הנדרשות לפי חוק ולכן היא אינה מצויידת במערכת מובילאיי "לצאת ידי חובה" כמו חלק מהמתחרות. דוז פואה! מנוע ה-1.2 ליטר בעל שלושת הצילינדרים מספק כח סביר ומאיץ את הסיטרואן העגלגלה באופן משביע רצון עד 100 קמ"ש. הגיר בעל ששת ההילוכים מעביר את ההילוכים באופן חלק ונעים. כן נציין כי לא תמצאו פה את התאוצה שמספקים מנועי ה- TSI המקבילים (גם אלו בנפח ליטר) וגירי ה- DSG של המתחרות מהמדינה השוכנת מצפון מזרח או השכנה מדרום מערב לצרפת.
הנהגים הממהרים יוכלו להעביר את הגיר למצב 'ספורט'. מצב זה מקצר את זמני העברת ההילוכים ויוריד הילוכים במהלך בלימה על מנת לייצר בלימת מנוע וכח זמין ברגע שהנהג יעביר את רגלו חזרה לדוושה הימנית. חסרי הסבלנות שמשתמשים בצופר יתאכזבו לגלות כי הוא ישמיע צפצוף בטון גבוה ומביך למי שמחפש להעביר מסר אגרסיבי.

בנסיעה בכביש מהיר רעשי הרוח יתחילו להיות דומיננטיים במהירות של 120 קמ"ש. פניה במהירות גבוהה תייצר זוויות גלגול גבוהות מידי לטעמנו אך הנוחות ה"סיטארואנית" מפצה על כך. בכל זאת, לא מדובר ברכב מסלול וכן ניתן לחוש ביטחון כאשר אנו מגבירים את הקצב. בלילה סיבוב ההגה ידליק את פנסי הערפל בהתאם לכיוון הפניה (מזכיר את הרכבים המתחרים מהמדינות השכנות) ויציאה מהרכב תדליק לדים ממראות הצד שיאירו את הכניסה לרכב. נעילת הסיטרואן תקפל את המראות האדומות באופן אוטומטי וההליכה מהאוטו לכיוון היעד תהיה מלווה במבט חטוף נוסף לעבר המכונית העגלגלה הזו. מה שאומר שהיא נגעה בנו באיזה שהוא מקום בלב.

לסיכום, עיצוב ייחודי שיסובב ראשים (לא פשוט במציאות של עשרות דגמי SUV בשוק), עם מנוע נחמד, אבזור בטיחותי מרשים ובעיקר נוחות נסיעה צרפתית, האיירקרוס פונה לטווח לקוחות רחב, צעירים ופנסיונרים כאחד, במיוחד עם תג מחיר של 121,990 שקל. אנו צופים הצלחה לאייקרוס החדשה לבית סיטרואן.

נתונים טכניים:

מחיר: 129,990

אחריות: 5 שנים

מנוע: בנזין טורבו, 3 צילינדרים

נפח מנוע: 1,199 סמ"ק

הספק מרבי: 110 כ"ס

סל"ד להספק מרבי: 5,500 סל"ד

מומנט מרבי: 20.5 קג"מ

סל"ד למומנט מרבי: 1,500 סל"ד

הנעה: קדמית

הילוכים: אוטומטית, 6 הילוכים

כריות אוויר: 6

אורך: 415 ס"מ

רוחב: 176 ס"מ

גובה: 164 ס"מ

בסיס גללים: 260 ס"מ

נפח תא מטען: 410 \ 1,289 ליטר

משקל עצמי: 1,203 ק"ג

קיבולת מיכל דלק: 45 ליטר

תאוצה 0-100: 11.8 שניות

מהירות מרבית: 183 קמ"ש

 

 

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל