fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
תמוז
מוטוטאץ דקר
סטפן
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
MV קוביה

קיה סורנטו GT Line במבחן דרכים

קיה סורנטו GT Line במבחן דרכים

בחנו: עמית משיח, אריק רוזנבלום  |    צילום: אריק רוזנבלום

 

שורה תחתונה: קיה ממשיכה להצטיין, גימור באיכות גבוהה, נוחות, בקרות בטיחות ואפילו התנהגות כביש טובה, בהתחשב באורך שמצריכים 7 מקומות ישיבה, עם תג מחיר בהתאם.

הקיה סורנטו שהיה בעבר בעל יכולות שטח, מעין אח גדול לספורטאז' הפופולרית, עבר עם השנים והדגמים תהליך של עידון, התקרבות לכביש, לנוחות ולפינוק. בעולם ה-SUV, מתמקם הסורנטו במקום טוב – הן מבחינת מחיר והן מבחינת ביצועים.

העיצוב כולו אומר פאר. למבחן הפעם, לקחנו את גרסת הביניים ברמות האבזור, ה-GT Line של הסורנטו – גרסה בעלת ניחוח ספורטיבי בתדמיתה. גריל ענק בחזית, מזכיר יותר מאי פעם את ה'כליות' של ב.מ.וו… בעיקר בצבע השחור מטאלי של רכב המבחן. פנסי לד בחזית, ראשיים וערפל, קווים חלקים ועיצוב זורם שביחד עם הצבע השחורן, מצליחים להסתיר כמעט לגמרי את הגודל והגובה של הסורנטו. החלונות מוכהים. אלו שמותרים בחוק, כמובן. ואם כבר מדברים על החלונות – אלה ממוקמים נמוך ומאפשרים מרווח ראיה רחב מאוד, כיף למי שמטייל הרבה.
שלט קי-לס, לחצן קטן ותאורה בידית הדלת, נעילה מקפלת מראות ופתיחה, נו, פותחת…

ה'אל מפתח' עצמו די כבד יחסית לגודלו, אך מציג מחשבה על נוחות התפעול בצורת הכפתורים השונה: עגול סוגר, מלבן פותח, ועוד אחד לתא המטען. הארגונומיה והנדסת אנוש מצויינות וכל פוזיציות המושב מתכווננות בלחיצת כפתור, מסך מגע גדול, תוכנת ניווט מובנית, חיישני חשכה וגשם,ממעל יש סאן רוף ארוך מאוד – כשהמפתח מכסה את כל שבעת מקומות הישיבה, דבר המהווה אטרקציה לגדולים ולקטנים שבמשפחה ובעיקר לזאטוטים שעוד יושבים הפוך לכיוון הנסיעה ורגילים להשתעמם בד" כ מול תקרת לבד בגוון בז' כלשהוא ולייבב בתינוקיות. בסורנטו התינוקות יבהו בשמיים בחיוך, במקום הבכי.

בקרת האקלים טובה. מפוצלת לנהג ולנוסע שלידו, כמו גם לנוסעים מאחור. בסעיף הביקורת – כפתור עוצמת המאוורר נדד מחוגת בקרת האקלים אל לחצני הפלסטיק הדקים שמתחת לתצוגה – אתם יודעים, אלו שלוחצים עליהם פעם בשנה, כמו הפשרת האדים לחלון האחורי ושליטה על כניסת אויר מבחוץ, לזה תוסיפו תפעול המצריך הטרדת המבט מהכביש ומשטח חלק בין ה+ ל- שמקשה על תפעול עיוור חלק וחבל.

אם מקפלים את שורת המושבים האחורית, אפשר להקים באחורי הקיה אוהל קטן, גם במצב של 7 נוסעים הבגאז' סביר, אך לא מהגדולים – עם אורך של קרוב ל-5 מטרים, צריך למצוא עם הקיה גם חניה בעיר – כך שיש גבול לכמה מקום אפשר לייצר. מצד שני – עוד שני כסאות מתחבאים שם, בשורה משל עצמם.

ומילה על חשכת הלילה, החסרון המיידי של סאן רוף הוא העדרה של מנורת התקרה המסורתית, המפיצה אורה לכל רחבי הרכב, לרווחת הנוסעים כולם. בקיה נדלק אור לידית הפתיחה, כאמור, בשני הצדדים אגב, בנוסף נדלק גם אור רגליים לנהג, בצידי הדלתות מוטבע שם הדגם בלועזית, בצבע אדום גחלילי, וזהו. אפשר להדליק, בלחיצת כפתור, את כל אורות הנוסעים – אבל זו פעולה יזומה ובכל מקרה, מצריכה נהג ישוב בכסאו ומנוע פועל.

מכניקה
מנוע הבנזין, בנפח של 2,359 סמ"ק, מייצר 188 כ"ס ב-6,000 סל"ד ו-24.6 קג"מ ב-4,000 סל"ד. על משקל עצמי של פחות משני טון, מרכב ארוך ומתלים נוקשים, התורמים למניעת נדנוד ולהגברת היציבות, ועם גלגלי "19 יצוקי מגנזיום, מגיע הסורנטו למאה קמ"ש ממצב עמידה, בתוך 10.3 שניות. נתון מכובד בהתחשב בכל. התמסורת נעימה ומדוייקת – במצב האוטומטי וגם במצב הידני, עם שני שמוטי ההילוכים הממוקמים מאחורי ההגה, אם כי נראה לנו שהרוב המוחלט של קהל היעד במקרה הזה יעדיף את האוטומציה. ביחד הם מפתחים תאוצה יפה – מהמקום ורול-און, לטובת המשפחה בנתיב המהיר.

טכניקה
הסורנטו מרווח ונוח לנהיגה, עם שליטה טובה ופידבק טוב בהגה. ועל אף שההגה הופך למעורפל מידי בנהיגה עמוסה/חזקה – לא לשם כך תוכנן והוא גם לא מתיימר, למרות הליין העיצובי ה'ספורטיבי'. לעומת זאת, חרף גודלו הפיזי, הסורנטו קליל לנהיגה בעיר. לעזרת החניה יש מצלמה וחיישנים, העוזרים להידחק גם ברחובות הצפופים של הכרך. מחוץ לעיר נשארת סביבת הנהג שקטה והקבינה בכללותה נקיה מרעשי כביש, רוח או מנוע. מה שכן, למרות שיש ספויילר רשת שמתרומם בחזית הסאן רוף בעת פתיחתו והמסייע להפחתת רעש הרוח, יש בכל זאת רעש תהודה מאחורי הרכב, אבל בינינו – חוץ מהפעם האחת שבודקים זאת, מי באמת נוסע בבין עירוני עם גג פתוח?

בסעיף מערכות הבקרה והבטיחות, מציע הסורנטו את כל הטכנולוגיה העדכנית, כולל סטיה מנתיב ושמירה עליו אקטיבית, בלימת חירום אוטונומית וניתור עייפות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית ומערכת למניעת שיכחה של הילדים ברכב. 6 כריות אויר ומערכות עזר לבלימה ולזינוק בעליה. חלק ממערכות הבטיחות ניתנות לניתוק.

בסופו של יום, ביחס למתחרים – כשיש בשוק גם SUV עם 5 מקומות עם תגי מחיר הנושקים לחצי מליון, למי שצריך את מקומות הישיבה ולא מוכן להתפשר על איכות, נוחות ובטיחות – הסורנטו GT Line מציע הרבה, תמורת כ-240,000 ש"ח, ובזכות זה שהמשפחה הצטרפה הפעם למבחן הדרכים, יודע כותב שורות אלה בדיוק מה תרצה אשתו ליום הולדתה השנה.

 

קיה סורנטו – מחירי הגרסאות:
2.4 בנזין אורבן 214,900 ש"ח
2.4 בנזין GT Line הנבחנת כאן 239,900 ש"ח
2.2 דיזל פרימיום 288,900 ש"ח
3.5 בנזין פרימיום 290,900 ש:ח
אחריות 3 שנים

מפרט טכני
קבוצת רישוי 6
מנוע בנזין, 2,359 סמ"ק
הספק 188 כ"ס ב-6,000 סל"ד
מומנט 24.6 קג"מ ב-4,000 סל"ד
תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית, 6 הילוכים מובנים למצב ידני
הנעה קדמית
צמיגים 235/55-19
מקומות ישיבה 7
דלתות 5
אורך 4.80 מ'
רוחב 1.89 מ'
גובה 1.69 מ"
משקל 1,804 ק"ג
נפח תא מטען 320 ל'
צריכת דלק במבחן 1:8.3 קמ"ל
מיכל דלק 71 ל'

בטיחות
בלמים ABS,EBD,BAS
כריות אויר 6
בקרות: יציבות ESP, בלימת חירום עצמאית, בקרת שיוט, עייפות נהג, סטייה מנתיב, שמירת נתיב אקטיבית, חיישני לחץ אויר,
מערכת עזר לזינוק בעליה, מניעת התהפכות ומערכת למניעת שכחת ילדים ברכב.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל