fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
לרט
לרט
אישימוטו באנר קוביה שמאל
עופר אבניר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
מוטוטאץ דקר
סטפן
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
voge מוטו24 באנר
HJC
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70

קיה ספורטאז' דיזל במבחן דרכים

קיה ספורטאז' דיזל במבחן דרכים

יובל לוי

צילום: אריק רוזנבלום

שורה תחתונה: פרקטית, מרווחת, מנוע וגיר טובים, חוסרים קלים באבזור ומערכות בטיחות מקוריות המפצות על כך.

קיה ספורטאז'. עם מקום שני במסירות רכבים חדשים בשנת 2018 (10,048 רכבים), רוב הסיכויים שלהיכן שתפנו את מבטכם, תראו לפחות ספורטאז' אחת. מר ישראלי אוהב הרבה פח בשביל השקל שלו והספורטאז' עונה על הדרישה. הקיה הזו עברה לא מעט גלגולים. מרכב שטח עם הנעה כפולה והילוך כח – לרכב פנאי עם הנעה קדמית והגה כח. היתה לי ספורטאז' מהדור הקודם, עם הגבהה קלה של שני אינץ' ומגן גחון, היא עלתה את מעלה משלט 21 המאתגר בלי לשבור שום דבר. הספורטאז' החדשה יכולה רק לחלום על כך. אבל זה בסדר, משום שהרוכש הפוטנציאלי של הספורטאז' הזו כנראה לא מכיר בכלל את משלט 21.

מבחוץ הספורטאז' נראית טוב לטעמנו. כמה טוב? את האמת? קצת מביך להגיד אבל יש דמיון בינה ובין הקאיין של פורשה. החסרון היחיד של הספורטאז' הוא שיש כל כך הרבה ממנה על הכביש, מה שגורם לעיצוב שלה להיות שכיח ולא ייחודי.

על מנת להכנס לספורטאז' תאלצו ללחוץ על כפתוח הפתיחה בשלט הרכב. לספורטאז' אין כניסה והנעה ללא מפתח כפי שנהוג ברכבים זולים יותר משמעותית. לאחר שתכנסו תגלו סביבה פונקציונאלית. חומרים סבירים, איכות הרכבה טובה וגם תאורת פנים טובה. טויוטה קורולה מוגבהת, אם תרצו. יש מסך מגע עם תפריטים בעברית, הכולל Waze מובנה ומצלמה אחורית עם קווי הנחיה דינאמיים. חלונות החשמל, פרט לחלון הנהג, אינם עולים ויורדים אוטומטית בלחיצה ממושכת על כפתורי התפעול. בין המושבים הקדמיים תמצאו משענת עם תא גדול ונוח לאכסון. בקרת האקלים מפוצלת ותשמור על שלום בית. ואם כבר בשלום בית עסקינן – ההורים יהנו משקט יחסי משום שלילדים מאחור יהיה מרווח מצויין גם לרגליים וגם לכתפיים (רוחב). תריס המיזוג יצנן את האווירה במושב האחורי, שקע 12 וולט וחיבור USB יוודאו שהסוללה באייפדים לא תיגמר. משענת המושב האחורי תשנה את זוויתה לטובת נוחות היושבים מאחור או לטובת הקניות בבגאז' – על פי הצורך והדלת האחורית ארוכה ותאפשר כניסה ויציאה נוחים.

הספורטאז' הזו מצויידת במנוע דיזל. ברכב דיזל תמיד יש רתיעה מסויימת מהרעד והרעש. האמת? לא נורא. לאחר חיפוש קצר, מצאנו שבלם היד נמצא בכלל ברגל. כפי שנהוג ברכבים אמריקאים. קצת תמוה ברכב קוריאני שנמצא בעולם של בלמי יד חשמליים. מנוע הדיזל בנפח 1,600 סמ"ק המותקן בספורטאז' הזו מאיץ את רכב הפנאי הזה, ששוקל כ- 1.6 טון בקלות. ההספק, 136 כוחות סוס, אינו מסמר שיער, אבל הסוד טמון במומנט. 32.6 קג"מ המגיעים כבר ב- 2,000 סל"ד. לא רע בכלל!

יחד עם מנוע הדיזל מגיעה תיבה רובוטית כפולת מצמדים העובדת נהדר. שבעת ההילוכים עוברים חלק ומהר. ממש מזנבת בתיבת ה- DSG של קונצרן פולקסוואגן. חסר לתיבה מצב "אגרסיבי" בו היא מתמסרת לרגלו הימנית של הנהג והופכת את עורה ברגע שזו נהיית כבדה על הדוושה הימנית. המהדרין יוכלו להעביר הילוכים ידנית באמצעות ידית ההילוכים. ניסיון ליציאה מהירה מהמקום יתקל בהשהיה קלה ומערכת ה- Start-Stop תזכיר לנו בעבודתה, באמצעות רעד קל, כי בחרנו בגרסת הדיזל. המתלים של הקיה הזו מכויילים באופן קשה יחסית. עובדה זו תורמת לדינאמיות אבל ככל הנראה הרוכש הפוטנציאלי של הספורטאז' יעדיף להקריב את מהירות תקיפת הפניות בנס הרים לטובת נוחות בצליחת פסי ההאטה בשכונה. המהירות עולה והשקט בתא הנוסעים נשמר. רעשי הרוח סבירים וניתן לנהל שיחה שקטה גם במהירויות שהשתיקה יפה להן. צריכת הדלק בתחנת הדלק עמדה על כ- 13 קילומטר לכל ליטר דיזל במבחן שלנו. נהג ממהר פחות יצליח לראות נתונים חסכוניים יותר.

בספורטאז' מותקנות מספר רב של מערכות השומרות על בטיחות המשפחה. המערכות המקוריות עונות על הדרוש בחוק ולכן אין תוספת של מערכות מהתקנה מקומית. מערכות ראויות לציון הן מערכת הבלימה האוטונומית ומערכת לניטור עייפות הנהג והתראה לפי הצורך.

לסיכום, הספורטאז' דיזל מצויידת במנוע וגיר טובים מאד. פנים הרכב מרווח אך אינו מעורר השראה. בתחום האבזור מצאנו כמה חוסרים אך מפצות על כך מערכות בטיחות מקוריות. מנוע הדיזל החדש, המשווק במקביל למנוע הבנזין, פונה לפלח שוק נוסף אשר עלול להביא לספורטאז' את התואר – הרכב הכי נמכר בישראל לשנת 2019.

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל