fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
קאברג שחורי 205 על 35
cristalino מתחת לתפריט xi
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
cristalino קובית צד xi
מטרו באנר שמאל הכי עליון
אישימוטו באנר קוביה שמאל
מידלנד שחורי 140 על 70
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
תמוז
סטפן
MV קוביה
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
HJC
voge מוטו24 באנר

מוטו טסט | צמיגי דאנלופ Sportsmart TT

מוטו טסט | צמיגי דאנלופ Sportsmart TT

כתבה: בלה ליטינצקי, מיס בייקר | צילום: יח"צ

 

הגעתנו לספרד לא בישרה טובות. יום סגרירי שהלך והתדרדר ככל שהתקרבנו לסביליה. זה לא היה כל כך גרוע אם ביום למחרת לא היה מצפה לי המבחן של הצמיגים החדשים של דאנלופ, Hypersport Sportsmart TT (ה-TT שם מסמן Track Technology) במסלול מונטבלאנקו. הצמיג החדש הזה ממוקם בהיצע של של דאנלופ בין הספורטסמארט 2 Max המוכר ולבין צמיג המסלול ה-GpRacer D212, משתחל בדיוק באמצע בין הכביש למסלול. בדאנלופ מגדירים את הצמיג הזה כצמיג 50-50 אמיתי והחברה מייעדת אותו למי שמחלק את השימוש באופנוע בין נסיעות ספורטיביות בכביש הציבורי לבין שימוש קבוע או מזדמן במסלול במהלך עונת הרכיבה הקיצית.

יום המבחנים במתחם מונטבלאנקו התחיל בצורה הטובה ביותר, למרות תחזיות מזג האוויר הקודרות של היום הקודם. הניסיון הראשון עם הדאנלופ ספורטסמארט TT החדש נעשה ממרום מושבם של אופנועי קאוואסאקי נינג'ה 400, על גבי המסלול הפנימי הקטן – רצועת אספלט באורך 1.5 ק"מ. בעוד אני צועדת אל עבר הנינג'ה שהוקצה לי, אני חושבת שדאנלופ עשו בחכמה בכך שהם הרחיבו את היצע המידות וייעדו צמיג בעל ביצועים גבוהים לנתח ה-SSP300 שתופס תאוצה בשנים האחרונות.

שתי הקפות מאחורי המדריך המקומי והיינו מוכנים לתקוף את ה"מסלולון", מוכנים לבדוק האם ההבטחות של המהנדסים מהערב הקודם יוכיחו את עצמן כנכונות.

מתחמם במהירות: כל המבחנים בוצעו באופן קפדני ללא מחממי צמיגים, על מנת לדמות שימוש טיפוסי בצמיג הזה. ההבטחה הדי שאפתנית שדאנלופ הבטיחו במהלך התדרוך הייתה, שהצמיגים האלה לא מחממים תוך שתי הקפות אלא תוך שתי פניות. הלחצים המומלצים על ידי היצרן לשימוש במסלול הם: 1.5-1.9 BAR באחורי ו-2-2.1 לקדמי על צמיג קר, עם 1.7 באחורי שצויין כלחץ טוב להתחיל איתו. ככל שהצמיגים מתחממים, הם מוסיפים כ-0.4 BAR ללחץ האוויר.

כאן נכנסים לתמונה שני מרכיבים: המבנה הקשיח של ה-Sportsmart TT, ה-NTEC RT מאפשר להיכנס למסלול עם לחצי אוויר קרים מאוד נמוכים, ולהתחיל ברכיבה כדי לחמם את הצמיג בלי להיות קורבנות של אפקט הצמיג השטוח של צמיג לא מנופח. מנגד, העיצוב החדש של פני הצמיג, מרכיבי השדרית (כמו שכבת ה-RYON) והרכב הגומי בעל הביצועים הגבוהים, תורמים להתחממות המהירה של הצמיג. התכונה הזאת מאפשרת שימוש פשוט וספונטאני בצמיג, מעין "Plug And Play", מושלם בשביל מי שלא צריך (או לא רוצה) "לבזבז זמן" על כיווני לחצי אוויר והתאמת מתלים במהלך יום הרכיבה במסלול.

דיוק בכניסה לפניה וקלילות בשינויי כיוון

זריזות ודיוק – אלו הם שני המאפיינים שמביאה לנו ה-Dynamic Front Formula, מונח המתאר את המבנה החדש והאגרסיבי של פרופיל הצמיג הקדמי של הספורטסמארט TT. הצורה של הצמיג הזה פותחה במיוחד כדי למזער את הפעלת הכוח הדרושה בפקודת ההיגוי לשינוי כיוון, וכדי להבטיח אחיזה מקסימלית בפניה תוך כדי הפחתת אפקט ההתיישרות של האופנוע במהלך הבלימה. הפרופיל החדש שפותח בשביל הספורטסמארט TT עשה מהלך לא רגיל: הצורה שלו משמשת כבסיס לצמיגי המוטוספורט של דאנלופ לשנת 2018. זהו פיתוח שעבר, אם כן, מהכביש למסלול ולא להפך.

התוצאה של המבנה והצורה הזו היא התחושה שהאופנוע נופל לבד לתוך הפניות בשלב הכניסה, מספיקה פקודת היגוי קלילה בשביל להוביל אל עבר האייפקס אפילו אופנועים כבדים ולא ממש ספורטיביים כמו ה-BMW R1200R. הפרופיל הזה גם מאפשר לנו להיכנס לפניה עם בלם למשך יותר זמן, עם תחושת ביטחון יוצאת מהכלל בלי צורך להילחם באפקט ההתיישרות.

צמיג שהוא כמו משענת בהטיה ותומך בבלימה: הצמיג משדר המון ביטחון בהטיה והאחיזה מספקת ביותר. בין עם 140 או עם 150 בתור הצמיג האחורי של הנינג'ה 400, האופנוע היה נהדר לרכיבה, עם מרווחי בלימה שהתקצרו עם כל הקפה ככל שהמסלול התייבש. גם תחושת הביטחון והיציבות השתפרו עם כל מעבר על קו הזינוק. זמני ההקפה מדווחים לנו שה-140 מהיר יותר, אבל אני אישית העדפתי את ה-150 (המידה המקורית של האופנוע) עקב תחושת יציבות טובה יותר ואחיזה משופרת בהטיות.

תרכובת Racing, מותאמת לשימוש בכביש: "התרכובת של הספורטסמארט TT לא מכילה סיליקה"… אולם האירועים התמלא בדממה ועיתונאים נעו בחוסר נוחות בכיסאותיהם. השקט הפתאומי רק הדגיש את הקולות של הסופה שהתחוללה בחוץ וכבר הספיקה להטיח כמויות מכובדות של גשם. סיליקה הוא המרכיב שמשמש את תעשיית הצמיגים כדי להגביר את האחיזה על משטחים רטובים. אבל זהו גם המרכיב שרגיש ביותר לסבבים של חימום-קירור, ומביא לצניחה חדה בביצועי הצמיג עם שימוש טיפוסי במסלול. המהנדסים בדאנלופ החליטו, אם כן, לפתח תרכובת בעלת ביצועים גבוהים לאורך זמן, בשימוש הכולל רכיבה ספורטיבית בכביש וגם בימי מסלול. בכל אופן, האחיזה שהצמיג מציע בתנאים לחים ורטובים מספיקה בהחלט כדי לסיים את הטיול ולהגיע הביתה, או, במקרה שלנו לרכב במסלול שעליו שלוליות. התרכובות פותחו מהניסיון של דאנלופ באליפות האנדורנס העולמית, כמו גם במירוצי ה-TT, מאפשרות להשיג אחיזה וביצועים גבוהים בטווח טמפרטורות מאוד רחב. הצמיג האחורי בעל תרכובת כפולה כאשר החלק במרכזי קשה בכ-20% מהשול. החידוש האחרון הוא העיצוב החדש של פני הצמיג, Speed Vent Tread, העיצוב פועל באופן אווירודינאמי, בעיקר בצמיג הקדמי, על מנת לשפר את יכולת הקירור של הצמיג ולמנוע התחממות יתר. העיצוב החדש גם מבטיח אחיזה מירבית בפניות.

המבחן עם האופנועים הגדולים: לאחר המבחן (המהנה ביותר) עם אופנועי ה-400 סמ"ק, עברנו לנסות את הדאנלופ ספורטסמארט TT על המסלול העיקרי. לרשותנו עמדו שתי קטגוריות של אופנועים: הראשונה כללה את ה-BMW R1200R ואת ה-BMW RnineT Racer ונועדה לדמות רכיבה "רגועה" בכביש. האופנועים האלו היו ההפך המוחלט של ה-400ים מהמבחן הקודם. אופנועים ארוכים, כבדים, שלא משדרים תחושות מדויקות לגבי מה שקורה מהכידון ומטה. למרבה הפלא גם ה-R1200R נהפך זריז וקליל להיגוי – כמובן בגבול היכולת שלו, אבל גם בפיסת התוואי המעוקלת יותר שינויי הכיוון היו זריזים יותר מהצפוי. הקלות בשינויי הכיוון שהצמיג הזה מאפשר גם באופנועים גדולים כאלה מתרגמת לעייפות ומאמץ מופחתים במהלך הרכיבות בכביש, בעיקר בכבישים הרריים ומעוקלים.

החלק השני של המבחן במסלול הגדול התבצע עם אופנועי ספורט 1000 סמ"ק, בכדי לדמות את השימוש הטיפוסי בימי מסלול. לצערי החלק הזה של המבחן קוצר בעל כורחו על ידי מזג האויר אך גם הסשן היחיד עם ה-R1 והספורטסמארט TT אישר את התחושות שכבר חוויתי במהלך המבחן עם ה-400ים. התמיכה שהצמיג הזה נותן בבלימה והפרופיל האגרסיבי מאשררים את עצמם כנקודות החזקות של הצמיג הזה והופכות אותו לבחירה מצויינת לרכיבה ספורטיבית, גם עם אופנועי ליטר חזקים.

זהו הצמיג בשבילך אם:

  • יש לך אופנוע ספורטיבי והשימוש בו כולל כביש ומסלול
  • יש לך אופנוע תיור או נייקד ואת/ה רוצה צמיג בעל יכולות ספורטיביות שפותחו בעולם המירוצים
  • השימוש שלך בצמיגים במסלול לא דורש Setup ספציפי ואת/ה רוצה צמיג רב תכליתי שאפשר להשתמש בו ללא מחממי צמיגים.

לסיכום, ה-Dunlop Sportsmart TT משלימים את היצע הצמיגים הספורטיביים של דאנלופ ומציעים פתרון עם מאפיינים טכניים גבוהים, בשביל מי שעושה את צעדיו הראשונים במסגרת המסלול או בשביל מי שמתעסק ברכיבה ספורטיבית ברמת החובב. ההפתעה הטובה במבחן הצמיגים הזה היה בהחלט הפרופיל המשופר והצלילות שבה הצמיג מעביר את התחושות – מאוד אופייני לדאנלופ.

התגובות סגורות לפוסט זה.

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל