fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

voge מוטו24 רביעי מתחת לתפריט – ראלי300
קוב kove מתחת לשורת menu
אודי דגן מתחת לתפריט
פוני PNY באנר מתחת לשורת הלוגו
דוקאטי קוביה עליון גבוה – דזרט
מטרו באנר שמאל הכי עליון xmax300
קריסטלינו קובית צד xi
אישימוטו באנר קוביה שמאל
v12 באנר צידי
עופר אבניר קוביה שמאל
תמוז
מוטוטאץ דקר
פוני pny באנר קוביה צידי
אלבר טריומף קוביה עליון
מידלנד שחורי 140 על 70
קוב 140 על 70
דוקאטי קוביה שמאל פניגלה v2
סטפן
אודי דגן 140 על 70
HJC
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון
שרקו
voge מוטו24 באנר r-125

מוטו טסט+ | קסדת HJC RPHA 70 – דיווח שני

מוטו טסט+ | קסדת HJC RPHA 70 – דיווח שני

אסף לביא

צילום: אדם בלנגה

במחיר של 2,390 ₪ ומהניסיון שלנו עם היצרן לא חשבנו שה-70 תאכזב אותנו, ואכן – היא אינה מאכזבת. לאחר תקופת ההסתגלות הקסדה יושבת מצויין עם מבנה ראש עגול והריפודים עוטפים ונוחים. פתחי האיוורור עושים עבודה נהדרת, ומורגשת זרימת האוויר על הראש. בנושא זה דבר אחד הפריע לנו – פתח האיוורור התחתון באזור הסנטר ניתן לסגירה אך רק מתוך הקסדה ובזמן רכיבה קשה לתפעל אותו.

בידוד הקסדה נהדר ובסגירת המשקף יש הרגשת "וואקום" מהשקט; במהלך נסיעה פתח כניסת האוויר העליון מייצר מעט רעש בכל מצביו, גם התקן הדיבורית מייצר מעט רעשי רוח אך בידוד הקסדה מעמעם את רוב הרעש. אם כבר דיברנו בהתחלה על המשקף – מצויין, לא מעוות, בהיר מאוד ובעזרת מנגנון נעילה והצמדה גם מסייע לבידוד הרעשים, משקף השמש עולה ויורד בעזרת ידית משיכה בתחתית הקסדה בצידה השמאלי ובעל מנגנון נעילה במצב סגור בכדי למנוע קרקושים.

נקודה לחובת ה-70 היא משקלה – זה לא שהיא כבדה, אבל היא לא קלה, מי שרכב לפני כן עם קסדה סופר-קלה, דבר נפוץ מאוד היום, יצטרך תקופת הסתגלות ארוכה. 1,450 גרם הוא נתון לא רחוק כל כך מהראפה 11 הספורטיבית השוקלת 50 גרם פחות. המשקל לא מהווה מכשול שכן זה הוא הסטנדרט בקסדות במיועדות לרכיבת ספורט-תיור.

ב-HJC טוענים שהקסדה הונדסה לתנוחת רכיבה זקופה וגם לרכינה, עוד לא הזדמן לנו לבחון זאת. מפתח הקסדה רחב ופתוח יותר בחלקו התחתון ולצדדים. הסנטרון עושה עבודה מצויינת ובו זמנית אינו מסורבל או מפריע כפי שהיה הסנטרון ב-ראפה 10 הישנה לצורך השוואה, במקרה ההוא הוא גם התקלקל ונשר ממקומו; בראפה 70 הסנטרון עשוי כולו חומר עבה ורך ומוחזק במקומו ע"י זוג צמדנים. סגירת ה-DD חביבה עלינו מאוד ומוסיפה רבות למימד הבטיחות, כמו כן גם הריפודים הנשלפים בעת חרום.

בתקופה האחרונה מצאנו עצמנו רוכבים רבות בגשם והראפה 70 עמדה במשימת איטום המים והצטברות האדים על המשקף יכולה להפתר בהתקנת האנטי-פוג בעזרת הפינלוק.

5 תגובות ל מוטו טסט+ | קסדת HJC RPHA 70 – דיווח שני

  1. נראית שווה וברמות של הקסדות היקרות. תודה על החשיפה, אלך למדוד. יש להם אדומה?

  2. קסדת פרימיום בכל אספקט אפשרי, למעט בעיה אחת – בידוד רעש. (עם אטמים)
    אחרי חודש – קניתי שוברט s2 sport, כי לא יכלתי לסבול את הקדיחה בראש.

  3. הקסדה ניראת מצוין והמחיר לא בשמים. הגיוני לדעתי

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל פורצה125 – יוני25