fbpx

מחירון אופנועים מוטו - גרסה דיגטלית

מטרו ימין 4
פאנטיק קוביה 3 מתחת לתפריט
דוקאטי מתחת לתפריט – אמצע 2
זונטס מתחת לשורת לוגו – אמצע 1
מטרו באנר שמאל הכי עליון
cristalino קובית צד xi
עופר אבניר קוביה שמאל
לרט
מוטוטאץ דקר
לרט
מידלנד שחורי 140 על 70
תמוז
אישימוטו באנר קוביה שמאל
MV קוביה
סטפן
HJC
voge מוטו24 באנר
אודי דגן 140 על 70
מחירון אופנועים – קוביה שמאל תחתון

מוטו פוגש | דני פדרוסה – "הייתי פצפון בעולם ענק"

מוטו פוגש | דני פדרוסה – "הייתי פצפון בעולם ענק"

תמי גורלי

הרוכב בן ה-33 יליד סבאדל הלא רחוקה מברצלונה, אשר מתגורר כיום בשוויץ ומתכוון להישאר שם גם אחרי שפרש, התיישב על האופנוע הראשון שלו כבר בגיל 4 והתחרה לראשונה כבר בגיל 6 על מיניבייק במסלולי קארטינג בספרד. מה שהתחיל כתחביב עם חברים הפך לעיסוק אמיתי רק אחרי שממש במקרה ראו הוריו הודעה על מבחני קבלה לאליפות גביע מוביסטאר אקטיביה שהריץ לא אחר מאשר אלברטו פויג'. פדרוסה, שהיה אז כבר בן 13 וחשב לעבור להתחרות באופנועי טריאל עקב קשיי מימון, השאיל אופנוע ולמד להעביר ההילוכים בשבוע שלפני מבחני הקבלה – אותם צלח בקלות; את העונה הוא סיים שמיני סה"כ, אפילו שרגליו לא הגיעו לרצפה והוא קטן בגיל ובגודל משאר המתחרים. פויג', שראה את הפוטנציאל ברוכב הצעיר, נתן לו מקום בקבוצה באליפות ספרד לעונת 2000, שם הוא סיים רביעי באליפות, אחרי רוכבים כמו אוליבה וטוני אליאס. פויג' לא צריך היה לדחוף את דורנה וכרמלו אספלטה יותר מדי בשביל לשנות את החוקים ולאפשר לנער להשתלב באליפות העולם כבר בעונת 2001, אספלטה ראה שעומד מולו אלוף אמיתי וגילאי הרוכבים הותאמו כך שדני יכול היה לזנק למרוץ הראשון שלו באליפות העולם. את העונה הראשונה סיים שמיני; את הבאה סיים שלישי ואת זאת שאחריה כבר סיים כאלוף. עונת 2003 הייתה העונה הראשונה בה בלט פדרוסה גם במה שאפיין, לצערו ולצער אוהדים רבים, את קריירת המרוצים שלו – במרוץ באוסטרליה, סבב אחד אחרי שסגר את התואר, התרסק ושבר את עקביו, פציעה שסחב עימו גם כשטיפס בעונה שאח"כ ל-250 סמ"ק. למרות הקשיים ותחרות הקשה פדרוסה הצליח לנצח כבר את המרוץ הראשון והיה על הפודיום כמעט בכל הסבבים. אחרי תואר נוסף, פדרוסה, למרות המגבלה הפיזית ולמרות שחשב שלעולם זה לא יקרה, טיפס לקטגוריה הבכירה, כשהוא משאיר מאחור את טלפוניקה, נותנת החסות שלו, ומצטרף לקבוצת רפסול הונדה, קבוצה בה יישאר עד למרוץ האחרון שלו בתום העונה ה-13 שלו.

Copyright: MotoGP

מה שהתחיל מבטיח, למרות הקשיים הפיזיים ואופנוע במשקל 150 ק"ג (50 ק"ג יותר מה-250 סמ"ק), עם ה-RC211V בשילוב צמיגי המישלין שהותאמו לרוכבים בזמנו, פדרוסה מסיים חמישי את העונה הראשונה ואת העונות הבאות עם ה-RC212V הוא מסיים כסגן ראשון או שני, למרות פציעות מטרידות מהן הוא סובל כמעט בכל התרסקות, החסרון הגדול בלהיות קטן.

בימים שברידג'סטון יצרן הצמיגים היחיד לאליפות, פדרוסה וההונדה הצליחו להתמודד טוב עם הצמיגים, החוזקה שלו הייתה הזינוקים ופדרוסה סיפק קרבות עוצרי נשימה בעונות 2012 ו-2013 כשהוא מסיים שני ושלישי באליפות העולם בהתאמה. כשהאליפות עוברת לצמיגי מישלין והונדה למנוע אגרסיבי יותר, משהו הלך שם לאיבוד ובעונות האחרונות, למרות הבלחות, זה כבר לא היה הדני שהכרנו. מערכת היחסים האבהית/מקצועית שהייתה לרוכב עם אלברטו פויג' הגיעה לסופה בתום עונת 2013, הספרדי החליט כי הוא מעדיף להישאר ללא סוכן, והמנטור בחר ללכת להכשיר את הדור הצעיר של הונדה. פדרוסה התעסק גם בצד החוזי כשהוא מדי פעם משתמש בשירותי סוכן או בשירותיו של רוכב העבר (וכיום ב-MotoE) סטה ג'יברנאו.

Copyright: Honda Racing Corporation

בשיתוף פעולה עם בן קבוצתו, מארק מארקז, ורוכב הונדה הנוסף, קאל קראצ'לו, השלושה גורמים לשיחרורו המוקדם של מנהל הקבוצה ליביו סופו וגורמים להבאתו של פויג' להריץ את הקבוצה ובעיקר לסייע בפיתוח אופנועי ההונדה מול המפעל ביפן. המהלך הזה יתברר בהמשך כאחת מהסיבות שפדרוסה איבד את הדרייב. כבר בתחילת עונת 2018 נשמעו קולות שפויג', שעדיין נוטר טינה על סיום מערכת היחסים עם הרוכב, ירצה לוותר על שירותיו. ככל שעברו הסבבים, התוצאות מיאנו להגיע ושמו של דני נקשר דווקא לקבוצת הלווין החדשה של ימאהה ופטרונס וזאת לאחר שנודע שחורחה לורנסו, יריבו משכבר הימים, יתפוס את מקומו כבן קבוצתו של אלוף העולם. ווילקו זילנברג, מנהל הקבוצה, מאשר כי פדרוסה והקבוצה היו בדיונים, "זה היה מאוד רציני!" הוא אומר לנו, "אבל הוא העדיף בסופו של דבר לפרוש" וכך אכן עשה כשהודיע בסבב הגרמני שבחר לחצות את קו הסיום בפעם האחרונה ובפעם ה-295, במירוץ בולנסיה. זו לא הייתה הפעם הראשונה שחשב על פרישה, זה עבר לו בראש בעונת 2011, כשנפצע פעם אחר פעם, ובעונת 2015 כשסבל מארם פאמפ שלא הצליח להיפטר ממנו "הייתי פצוע ותהיתי האם אוכל למצוא מוטיבציה, כי זה ספורט אינטנסיבי המצריך להיות על הקצה כל הזמן בשביל להיות בין הטובים, אחרת קשה וצריך להפסיק. זה נורמלי, לכל רוכב יש תחושות כאלו. זה הדחף שגורם לך לרצות עוד ולצלוח את הזמנים הקשים בזכות האהבה שמקבלים, קשה לדמיין את זה. ההחלטה נלקחה הרבה לפני התוצאות וזו תחושה מוזרה, כי בכל פעם זה היה שונה מבעבר, כי זו הייתה הפעם האחרונה וכולם הזכירו לי את זה כל הזמן אבל זה לא מה שהשפיע על המוטיבציה". במקרים הקודמים הוא דחף הלאה ומצא אותה. הפעם, הוא אמר די.

Copyright: Honda Racing Corporation

פדרוסה סבל תמיד מרגשי נחיתות בכל הקשור למידותיו, הוא מתנשא לגובה של 1.58 מ' לפי חלק מדפי הנתונים, אחרים מצביעים על 1.60 וחלקם אף על 1.55. מה שברור הוא שדני תמיד היה הילד הכי קטן בכיתה. הוא ירש את מבנה הגוף שלו מאביו, המלווה אותו למרבית הסבבים. "תמיד ניסיתי להשמין ולא הצלחתי" הוא מספר כשקיבל את מדליית אגדת המוטוGP בטקס בולנסיה. מבנה גופו הקטן הפך אותו השראה גדולה לילדים ולרוכבים צעירים אך גם הוביל לבקשת הרוכב לשמור על מרחב הגנה. למרות שבמשך שנים היה הרוכב הפופולרי בספרד, כי הספרדים העריכו את השקט והצניעות שלו, הוא ברח ממנה, תחילה ללונדון ובהמשך לשוויץ. במשך שנים גם ניסה להימנע מקרבה לתקשורת ומסיבות עיתונאים במהלך סופי שבוע של המרוצים הלחיצו אותו עד הברקה של איש המדיה שלו ששם שולחן בין הרוכב לעיתונאים מה שנתן לו תחושה של הגנה ולעיתונאים דני משוחרר יותר וקצת יותר מחויך לעין המצלמה. אך הוא תמיד נשאר חשדן, התוצאות שלא הגיעו, הסימון כמספר שתיים, הפציעות, מול היידן, מול סימונצ'אלי והתואר הנכסף שלא מגיע בקטגוריה הבכירה מכל סיבה שלא תהיה יצרו ביקורת במדיה הספרדית והעולמית ודני, פילוסוף אמיתי, לא ממש רצה לשתף פעולה.

תמיד היה צריך מזל עם הרוכב, תלוי היה באיזה יום תופסים אותו ולאן המחשבות שלו ילכו ועד כמה ייתן לך להיכנס, להבין ועד כמה בא לו לשתף. סוף השבוע האחרון שלו היה עמוס בשאלות נוסטלגיות, סיכומים ופחות על המירוץ עצמו. פדרוסה רק רצה לשמור על עצמו בריא כדי שיוכל להגיד תודה בפעם האחרונה לאוהדים "חבל לי להשאיר את האוהדים מאחור, שלא יראו אותי רוכב באופן תחרותי", ענה כשנשאל למה יתגעגע והוסיף שיתגעגע גם לתחושת הסיפוק שבהישג ולא יתגעגע להתרסקויות ולבתי חולים ולשאלות העיתונאים בימים קשים.

Copyright: Honda Racing Corporation

עם זאת במהלך השנים הוא סיפק מבט מעניין על עולם המירוצים ואליפות העולם, אחד הציטוטים היה על הקשר המיוחד עם האופנוע "האופנוע עשוי מחתיכות, אך לעתים זה מרגיש כאילו יש בו חיים" הזכרתי לו אותו בתחילת הראיון הבלעדי שלנו, כשתהיתי עד כמה תחסר לו "בת הזוג" הזו ביום שאחרי.

"את האמת, אני תוהה בקשר לכך בעצמי, לדבר על זה מרגיש כאילו אני באטמוספירה אחרת" הוא מחייך, חיוך עדין, מישיר מבט כשהוא עונה ומדי פעם עוצר בשביל לחשוב ולנסח את המשך התשובה "ברכיבה, אתה לא בעולם האמיתי, אתה מרגיש וחש דברים שאנשים נורמלים לא עוברים, כי החושים מפוקסים על דברים שלא מתרחשים או שאולי יקרו בעתיד. כשאתה בכושר טוב ואתה ב'מוד' הנכון, אפשר לדעת מתי ומה עלול לקרות וזה מאפשר להתקדם לעבר זה. באותו הרגע התחושה היא שהאופנוע הוא לא רק חתיכת מתכת. הפרישה משמעה שאני אפסיק להרגיש את החיים באופן הזה, העמוק כל כך, ואהיה אולי בסיסי יותר. לחלק הזה אני אתגעגע מאוד, אני אוהב את החלק הזה בעולם המירוצים ואחרי שחווים את התחושות האלו קשה לחזור להיות נורמלי".

Copyright: Honda Racing Corporation


"אתה חושב שאתה יכול להיות נורמלי?"
שאלתי והוא עונה ישר ובקצרה "מאז ומעולם הייתי".

אבל הוא לא, לא בעיני רבים ובעיקר בעיני המעריצים האדוקים שלו וכל אלו שמקבלים ממנו השראה למה שאפשר להשיג למרות נתוני ההתחלה "ישנו וידאו של מארק מארקז שבו הוא אומר שהוא רוצה להיות כמו דני יום אחד וכיום הוא אלוף העולם מספר פעמים. מצד אחד ברור לי מדוע הוא אמר את זה, כי בתקופה ההיא הוא היה כל כך פצפון, כמעט כמו שאני הייתי והוא לבטח חשב לעצמו 'שאם דני יכול לעשות זאת גם אני' ואני הייתי הרפרנס שלו. ההצלחה שלי יכולה לסייע להרבה אנשים ולתת להם תקווה שהכל אפשרי, אני לא גאה בכך שרוכבים אחרים למדו ממני כי הם לקחו ממני רק את הדברים הטובים" הוא מוסיף בחיוך גדול.

Copyright: Honda Racing Corporation

הוא לא הרוכב קטן המידות הראשון שהגיע לאליפות, רק שבעבר היו רוכבים שבחרו להישאר בקטגוריות הקטנות כמו אנחל ניאטו וחורחה מרטינז, בין השאר. "חשבתי שלא אוכל להגיע לקטגוריה הגדולה, הייתי קטן מדי ולא הייתי בנוי לזה ואפילו הטיפוס בזמנו לקטגוריית ה-250 סמ"ק היה מאתגר מהבחינה הזו ואת כל זה ידעתי כבר כשהתחלתי לצפות במירוצי המוטוGP בטלויזיה". הוא משיב "רוכבי קטגוריות ה-125, 250 ו-500 סמ"ק כמעט לא זזו בין הקטגוריות, חלקם קפצו ביניהן אבל זה היה ברור שרובם הגדול דבקים לקטגורייה בה הם חזקים אבל אז דברים החלו להשתנות ורציתי גם לנסות. עונת 2006 הייתה העונה הטובה ביותר שלי, האופנוע היה ענק והקפיצה לקטגוריה מה-250 סמ"ק הייתה מאתגרת ולא הייתי בטוח שאוכל להשתלב. אבל הייתי מהיר כבר מההתחלה, ידעתי שיהיה קשה בגשם, בקור, אבל הפתעתי אפילו את עצמי. האליפות הראשונה ב-125 סמ"ק הייתה הגשמת חלום. כשמתחילים חושבים על פודיום או ניצחון במירוץ וקשה להאמין, כשרואים את הרוכבים הבכירים, שתהיה שם ביניהם יום אחד".

בשלב הזה אני פותחת את הנייד ושואלת אותו שאלה מהבית, של קורא מוטו, חיים כהן:
"אם היית יכול לחזור אל תחילת הקריירה בקטגוריה הבכירה, האם היית בוחר שוב להעביר קריירה שלמה באותו יצרן ועם אותה הקבוצה, תוך שאתה מוותר למעשה על האפשרות שאולי הכישרון שלך יבוא לידי ביטוי בצורה טובה יותר עם אופנוע מיצרן אחר?"

"הייתי עושה בדיוק את אותו הדבר, כמו שאפשר לראות על החליפה ועל כל מה שסביבי הדרך שלי הייתה לרכב עבור הונדה". הוא עונה כשהוא מצביע על בגדיו ועל בית הארחה של הונדה בו אנחנו יושבים. "אבל עכשיו אתה עובר לרכוב עבור מישהו אחר?" אני מקשה כשמעלה את החלטתו להיות רוכב המבחן של KTM מהעונה הבאה "אבל זה לא כרוכב מירוצים, ואם הייתי ממשיך להתחרות אני לא יודע אם זה היה עם הונדה או עם מישהו אחר אבל בסופו דבר הקריירה נגמרת פה. בסוף כל עונה מסתכלים לאחור ובוחנים מה היה טוב ומה רע אני והיריבים על המסלול". הוא מסביר"ותמיד מנסים להשתפר, אבל לפעמים טועים ולוקחים צעד אחורה וזה קורה לכולם. כולנו חכמים בדיעבד אבל רק ככה לומדים".

הנאמנות הזו שלו להונדה כל כך הרבה שנים הייתה אחת הסיבות שהאוהדים העניקו לו את הכינוי סמוראי המלווה אותו כמעט כל הקריירה. "אתה רואה את עצמך כזה?"

"יש לי עדיין הרבה מה ללמוד, הרבה להתאמן בשביל להיות אחד באמת". הוא משיב בצניעות, כאילו כל ההישגים עד כה לא מספיקים.

עם פרישתו של פדרוסה, עולה נושא שילוב משקל רוכב בקטגוריה הבכירה, נושא שחלק מהיצרנים הודו שלא רצו להעלות קודם בגלל שידעו שממוצע הרוכבים עלה ב-7 ס"מ מאז טיפס פדרוסה לקטגוריה הבכירה, והוא לא יוכל לעמוד בזה. "אני מבין את הרוכבים הגדולים שהם מתלוננים כי הם מרגישים שהאופנוע שלהם פחות חזק ביישורות אבל עם יד על הלב הם לא מבינים מה המשמעות של להיות קטן, כמה מעטים היתרונות שיש. אני תמיד אעדיף להיות גדול יותר מאשר קטן וזה משהו שחסר לי. כשאני רואה רוכבים גדולים ואת טכניקת הרכיבה שלהם זה ברור בעין שאין להם טופ ספיד כמו לי אבל יש להם הרבה חוזקות עליי".

"18 שנים באליפות העולם, כל כך הרבה השתנה" הוא חוזר אחרי המשפט שלי לפני שמשיב "הרבה שינויים לטובה, בעיקר כשרואים את ההשפעה על הסביבה של הספורט. בעבר מי שעקב אחרי המוטוGP היו רק אוהדי אופנועים מושבעים, כיום יש כל כך הרבה אוהדים, כל כך הרבה יותר עוקבים אחרי הספורט והוא מתעצם וגדל וזה נהדר. החיסרון הגדול בעיניי הוא אובדן הפרטיות. ישנם כל כך הרבה מרוצים וכשרוכב רוצה להשיג יותר ויותר ולהתפתח כספורטאי עליו לעשות ויתורים וזה אומר גם לשנות את אורך החיים".

Copyright: MotoGP

"אתה מאושר?" אני שואלת, "אני מאושר כי השגתי הרבה. כשאני מסתכל על הקריירה שלי אני נדהם בעצמי ממה שהצלחתי לעשות והשגתי עם ההונדה בשלוש הקטגוריות. אני מאושר מהתמיכה שקיבלתי מכולם, גם מהיריבים שלי במהלך השנים, המוטוGP נתן לי הרבה, גדלתי פה ואני שמח שיכולתי לתת משהו בחזרה, כשהתחלתי הייתי חלק מהדור הצעיר ופתחנו דלתות לאלו שבאו אחרינו.היריבים שלי לאורך כל הקריירה היו טובים, התחרתי מול רוכבים מצויינים ודילגנו יחד בין הקטגוריות השונות, אני עשיתי אותם טובים יותר והם אותי".

למה תתגעגע? "אני אתגעגע לסיפוק שבהישג, לתחושה על הפודיום כשמנצחים מרוץ, הצפת רגשות אחרי כל ההקרבה, ההכנות והאימונים.עם הזמן זוכרים רק את הדברים הטובים".

אחרי ששאלתי "מה החלום שלך כעת?" הוא לקח רגע הפסקה וחשב ומלמל לעצמו "זו שאלה טובה, מה החלום שלי? החלום שלי תמיד היה אחד וכמובן שעכשיו זה הרבה יותר פתוח מבעבר אבל אני תמיד שמח ללמוד, זה מה שעושה אותי מאושר".

בהמשך הסופ"ש נפגשנו עוד מספר פעמים בבריפים בערב, למרות ההתרגשות הוא נראה שליו ושלם עם ההחלטה שלו וגם לא סגר את הדלת כששאלתי האם ישקול בעתיד לחזור להתחרות כמו סטה ג'יברנאו "לעולם לא אומר לא, אני לא יודע מה העתיד צופן ומה יהיו השאיפות שלי, פה גדלתי ואני מקווה שאוכל להמשיך ולהיות חלק מהעולם הזה".

Copyright: Honda Racing Corporation

כששאלתי, אחרי המרוץ האחרון בו סיים במיקום ה-5 וה-11 סה"כ באליפות העולם, אם ראה את מה שכתב עליו בן קבוצתו ואלוף העולם לשעבר קייסי סטונר, הוא ביקש לראות ואחרי שקרא בשקט ונראה שההתרגשות גוברת עליו הוא ענה "אף פעם לא הסתכלתי על עצמי מבחוץ אבל הסגנון שלי שונה מהמקובל כי אני רוכב חלק ובגלל החסרונות שלי ברגעים מסוימים עלי לעשות דברים באופן אחר. כשאני רוכב ואני משווה לאחרים, אני יכול לראות מה אני יכול לעשות אחרת אבל אני אוהב את הסגנון שלי". בשלב הזה החזיר לי את המכשיר וקלט שהעיניים שלי בורקות. "גרמתי לך להתרגש יותר מדי פעמים בסוף שבוע הזה, את קלה מדי" הוא צוחק ונרגע חזרה.


בסוף כשנפרדנו ולחצתי לו את היד ואמרתי לו שהוא אדם מיוחד, דני חייך, נבוך ואמר תודה ואני לא יכולתי להפסיק להודות לו בפנים.

למרות שקיווה שיוכל לנוח קצת ולצאת לגלישת רוח, ישב פדרוסה על אופנוע ה-KTM למבחנים כבר בדצמבר. הוא ולייטנר, שהיה ראש הצוות שלו בהונדה, חוברים יחד לנסות לעזור ליצרן האוסטרי, כשלייטנר מסביר שהוא לחץ על דני להצטרף לצוות דווקא בגלל מידותיו הקטנות והסביר שהספרדי לא יכול לכפר על מגרעות האופנוע באמצעות הגפיים; וכאילו כמו תמיד, דני מלמד אותנו שגם בחסרון אפשר למצוא משהו חיובי.

Copyright: MotoGP

****

זה מוזר, כאילו שזה לא אמיתי ואי אפשר לעצור את הזמן והוא בורח בין האצבעות, אולי אבין את הכל רק אח"כ.

כל החדשות המוטוריות ישירות ל-WhatsApp

גלריה

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Michelin

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Pedrosa family archive

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Pedrosa family archive

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: MotoGP

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Honda Racing Corporation

  • Copyright: Pedrosa family archive

תגובה אחת ל מוטו פוגש | דני פדרוסה – "הייתי פצפון בעולם ענק"

  1. קטן?! פדרוסה רוכב ענק שנותן השראה לכל אדם שמקורב לתחום.

    תודה תמי על עוד ראיון מאלף, רגיש, אינפורמטיבי ומרתק…

תגובות

עופר אבניר מגדל ימין
הונדה מגדל שמאל